Asus P4R800-VM + onboard LAN; geen DOS-drivers???

Pagina: 1
Acties:

• BNX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-08 23:34
Wij hebben met ons bedrijf net een levering van 40 PC's klaargemaakt, met als hoofdprobleem: Bij het laden van een Ghost-image over een netwerk, moeten bij het starten van het programma, eerst de DOS-drivers van deze NIC geladen worden. Aangezien deze niet erbij zaten en Asus ons ook geen oplossing kon bieden, kwam ik een soortgelijk probleem tegen bij andere borden met een nForce chipset: DOS driver gezocht voor onboard NIC van A7N8X-X

Daarbij was dit uitgelegd over de werking van de LAN-chip en de Chipset van het bord zelf: "The Ethernet hardware consists of two parts: a PHY chip, and a MAC chip. It's the MAC chip that requires the drivers. RTL8201x is a PHY only chip which does NOT need any driver at all. If you have RTL8201x in your computer system, there must be another MAC chip in the system too. Most likely, the MAC chip is embedded in the chipset."

De chipset op dit Asus P4R800-VM moederbord is een ATI Radeon 9100IGP...
Meer specs van dit bord: http://usa.asus.com/produ...8/p4r800-vm/overview.htm#

Hopelijk kunnen jullie ons verder helpen...

[ Voor 6% gewijzigd door BNX op 19-01-2004 19:26 ]

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je de drivers van de bij de mobo's geleverde Asus-CD geprobeerd ?

Die werken bij mij namelijk prima met zo'n P4R800-VM bordje en Ghost :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• BNX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-08 23:34
sanfranjake schreef op 19 januari 2004 @ 19:40:
Heb je de drivers van de bij de mobo's geleverde Asus-CD geprobeerd ?

Die werken bij mij namelijk prima met zo'n P4R800-VM bordje en Ghost :)
Doe je het maken over een netwerk???? en ja, welke DOS-driver laadt je dan in???

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |