Rear Projection TV - Is het wat?

Pagina: 1
Acties:
  • 223 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:28
Ik heb de search gebruikt en er zijn een hoop topics over Home Cinema, maar geen een specifiek over Rear Projection TV's... Dus bij deze :)

Ik ben op zoek naar een grote TV. Nou zijn LCD-TV's erg mooi, maar nog niet in hele grote maten te koop, tenminste, niet tegen een redelijke prijs (+/- €2500,- max). Voor dat geld heb je een 82cm Sony/Philips topmodel "normale" breedbeeld, maar ook een "Rear Projection TV" van 110cm breedbeeld.
Nou heb ik een jaar of 3 terug wel eens van die dingen in de winkel zien staan en toen vond ik het beeld niet echt mooi: flets/uitgelopen kleuren. Maar nu is er schijnbaar iets nieuws: LCD Rear Projection itt. CRT Rear Projection?
Kan iemand me uitleggen wat het is, hoe het precies werkt en wat de eventuele extra kosten zijn (las ooit iets over lampen en "lensvloeistoffen"?

En de hamvraag: ziet zo'n scherm er ondertussen mooi uit, of heb je een hele kleine kijkhoek?

En nog eentje als afsluiter: ik meen me te herinneren dat de ideale beeldafstand (toen nog voor 4:3 TV's) 7x de beeldhoogte was, klopt dit? Dus voor een 110cm TV zou je 53cm x 7 = 3,77 meter ver moeten zitten?

Haters everywhere but I don’t really care

Verwijderd

met je gewoon even by de scheeren foppen naar binnen lopen daar staan ze wel als show model en ik vond het er mooi uit zien iig!

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 16:49

Godjira

To infinity and beyond!

Vrijdag zag ik er twee bij de V&D staan van Samsung. Om heel eerlijk te zijn stond ik te kijken van de mooie kwaliteit die er af kwam. Heel scherp, zelfs vanuit een hoek (hoeveel kan ik helaas niet zeggen, was nogal snel bekeken en niet precies natuurlijk ;) ). Maar goed, de grote uitvoering (precieze afmetingen weet ik helaas niet) kost een €2199,- . Zelf vond ik dit een zeer mooie prijs voor de kwaliteit die er af kwam.

Dit scherm bedoelde ik dus [clickable]:

Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/nl/products/tv/projectiontv/images/sp43l2h_m.jpg

Specs:

Beeldschermgrootte: 109cm (43")
Beeldschermverhouding: 16:9
HD Fine Pitch Screen: 0.155mm (Anti-Glare)
Resolutie: TFT LCD 1280x720 3p
Lichtopbrengst/Contrast: 500 cd/m²
Contrastverhouding: 750:1

DNIe ‘Digital Natural Image engine’
Progressive Scan
Comb Filter: 4H
Digitale Beeldruisonderdrukking
Beeldscherpteregeling
Auto Wide
Voorinstelling Beeld: 4 + 8 modes
PIP: 2 Tuners met Dubbel Scherm
Self Diagnostic System
Meertalen OSG (18)
Teletekst: 2000P Hi Level 2.5+Beeld & Tekst
ATS + Plug & play
100 Voorkeuzeplaatsen
Aan/Uit Timer, Klok & Sleeptimer (360’)
Auto Power Off (15’)
Stilstaand Beeld
Kinderslot
Blauw Scherm

Ontvangstnorm
PAL-SECAM B/G, D/K, L/L’, I
NTSC 4.43
VIT (NTSC playback by Scart)
Kabel/Hyperband S1-S20/S1-S40
VHF:2-12CH, UHF:21-69ch
A2/Nicam

Geluid
Vermogen(MPO): 4x 30W
Dolby ProLogic Surround
Aantal luidsprekers: 5 (2-weg) - Direct Type
Equalizer
Intelligent Volume
5 + 3 Geluid Modes

Aansluitingen vooraan
1x AV in(RCA)
1x S-Video in

Aansluitingen achteraan
1x PC in (D-Sub 15p)
1x PC Audio in (RCA),
1x L/R Audio uit
1x Woofer uit (RCA)
1x Surr. Spk uit
1x Smart Comp. in (Y/Pb/Pr)
1x DVI in
3x Scart
1x RS-232C

Algemeen
Aansluitwaarde: AC 220V, 50Hz
Verbruik: 180W
Verbruik in mode ‘Standby’: 2W
Netto Afmetingen (bxhxd): 1029x755x399 mm
Afmetingen met verpakking: 1128x876x497 mm
Gewicht (net/gross): 29/35kg
Lamp: 100W UHP

[ Voor 80% gewijzigd door Godjira op 19-01-2004 07:37 ]

Profile

• matthijst
Die Samsung lijkt me inderdaad erg mooi en ik geloof dat Sony ook wel een leuk modelletje heeft. Hij is wel redelijk geprijsd dacht ik voor een 109 cm scherm! Vraag me af of er ook mensen zijn die al zo'n ding hebben als home theatre... Je hoort vooral veel dat mensen een beamer kopen, maar dat gaat niet werken bij mij door de plaatsing van de tv: gangen aan beide kanten (kabel door muurtje heengeboord, komt vanachter uit de meterkast). Zou dan kabel door de gang, langs de muur en plafond moeten trekken, plus dat een beamer me niet echt handig lijkt om TV op te kijken....

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:08
Het beeld van zo'n projectietv zuigt; alleen voor presentaties en tekenfilms is het voldoende.

Overigens had de Mediamarkt in Rotterdam er laatst één staan voor 1200.

Ik denk dat je met een normale breedbeeld TV van dat geld beter af bent, of met een mooie Aldi Medion TFT.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

StevenK schreef op 19 januari 2004 @ 08:24:
Het beeld van zo'n projectietv zuigt; alleen voor presentaties en tekenfilms is het voldoende.

Overigens had de Mediamarkt in Rotterdam er laatst één staan voor 1200.

Ik denk dat je met een normale breedbeeld TV van dat geld beter af bent, of met een mooie Aldi Medion TFT.
kweet niet of dat het geval is maar wat mij groot voordeel lijkt op zo'n tv dat je geen lamp moet verwisslen van 400 euro ofzo zoals bij een beamer!!!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2004 09:05 . Reden: vergete te type :D ]

• matthijst
Vraag me dus af of het beeld zuigt. Heb 2 jaar terug zo'n TV gezien en dat beeld was inderdaad vrij flets. Maar nu schijnt er gebruik te worden gemaakt van LCD ipv. 3 losse lampen. Meen dat de 3 kleurenstralen zorgden voor het belabberde beeld?

Niemand die een nieuw model thuis heeft staan?

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27
kweet niet of dat het geval is maar wat mij groot voordeel lijkt op zo'n tv dat je geen lamp moet verwisslen van 400 euro ofzo zoals bij een beamer!!!
al gaat de lamp in deze tv's een stuk langer mee, je zult em toch een keer moeten vervangen. Wel is het zo dat deze ietsjes goedkoper zijn, zijn ook minder wattage.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
LCD rear projection = zelfde principe als een beamer
CRT rear projection = 3x een speciale heel heldere CRT beeldbuis.
Beide projecteren hun beeld dmv lenzen en spiegels op het scherm.

CRT's worden eigenlijk altijd al gebruikt, LCD rear projection is iets van de laatste tijd. Of er verschillen tussen zitten weet ik niet, ik vermoed dat de LCD versie iets prijziger zal zijn. Ik denk ook dat de LCD versie een hogere lichtopbrengst heeft.

Maar kan je niet beter een beamer (1000 euro) + scherm (400 euro)+ cheap-ass tv (voor normaal TV-kijken 400 euro) kopen?
En de hamvraag: ziet zo'n scherm er ondertussen mooi uit, of heb je een hele kleine kijkhoek?
De kijkhoek is afhankelijk van het model maar is voor mijn gevoel een stuk kleiner.
Maar je toch normaal gesproken redelijk recht voor je TV want anders heb je ook weinig aan een surround-set. :)

[ Voor 28% gewijzigd door -=bas=- op 19-01-2004 10:41 ]

Senile! Senile Oekaki

• speedhaste
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 21:05
Voor nieuwe techniek en vordering van rear projection tv's moet je eens kijken naar het volgende filmpje:

http://news.com.com/1604-2-5137466-2.asx?tr+win

Moet je wel ff wachten na reclame en intro en nog maals reclame start ie pas

[ Voor 22% gewijzigd door speedhaste op 19-01-2004 11:12 ]

• matthijst
Filmpje werkt hier niet. Zal thuis eens proberen :)
Paar Amerikaanse reviews gelezen en die zijn toch wel erg positief!

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

SpeedhasteXP schreef op 19 januari 2004 @ 10:53:
Voor nieuwe techniek en vordering van rear projection tv's moet je eens kijken naar het volgende filmpje:

http://news.com.com/1604-2-5137466-2.asx?tr+win

Moet je wel ff wachten na reclame en intro en nog maals reclame start ie pas
Leuk, maar $10000 in de US, dus 15000 euro hier (ondanks de $ koers).

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• matthijst
Ziekelijk mooie TV's inderdaad, maar $10.000?
Ai....

Deze is €3000,- Nog duur, maar...

Afbeeldingslocatie: http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/dblspecsid/B18CFB2734719A8DC1256D26002C34FB/$file/DE_kf42sx200.jpg

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 12:01
Het beeld van CRT rear projection TV's moet je niet zomaar oordelen in de winkel omdat de werknemers daar die TV niet fatsoenlijk afstellen. Dat moet je altijd eerst zelf doen, vraag de afstandsbediening (of deze zit aan de tv met een draad o.i.d.) en vind in het menu de weg naar 'convergence', of in ieder geval de optie waarbij je een grid ziet en je ieder puntje kleur voor kleur over elkaar heen kunt leggen.

Voorbeeldje:
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/shittyoldman/got/862883-tgrid.jpg

Door de kleuren RGB over elkaar heen te laten vallen moet dit grid dus mooi wit worden. Doe je dit niet dan zie je overal blauwe, rode, paarse, gele, groene randen omheen, dat ziet er inderdaad niet uit :P

Het beeld van een crt rearpro kan mooi zijn, maar daar betaal je dan ook wel voor (kijk bijv eens naar de toshiba modellen met automatische convergentie, of dat was hitachi :)). Echter door de hoge prijs en mindere scherpte worden ze tegenwoordig nauwelijks verkocht zover ik weet, het is meer plasma en platte lcd schermen welke steeds meer richting dezelfde prijs gaan.

Zelf heb ik er bijna eentje gekocht (paar jaat erug inmiddels), een van philips, was de laatste die er stond, toen voor 5000,- gulden. Maar ik was net te laat. Achteraf gelukkig maar, ik zou er zelf nu niet eentje meer kopen.

LCD rearpro's ken ik niet al te goed. Mij lijkt de levensduur van de lamp een belangrijk gegeven om deze niet als gewone TV te gebruiken. Maar die levensduur ben ik niet van op de hoogte. Het lijkt me dat deze hoger ligt dan een gemiddelde losse beamer.

Wat betreft de kijk afstand, er zal vast wel een afstand zijn welke voor de mens het makkelijkst moet kijken, maar ik vind het een persoonlijk iets. 7 Keer te beeldhoogte is mij teveel :), sterker nog, ik zit nog niet eens op 2 keer de beeldhoogte ofzo :o en vind het zeer goed kijken

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Bij MM in Enschede hebben we er ook een staan, enorm ding, iets van 4000 euro. Ik vind het beeld er niet uitzien, 't is vooral kwantiteit, geen kwaliteit. Het beeld vond ik flets en korrelig, maar ik schijn sowieso een vreemde smaak te hebben, want pixelplus vond ik ook al nergens naar lijken, terwijl het toch echt als "kijk 's wat mooi scherp" aangeprezen wordt :X

Edit: Ik heb het dan overigens over LCD projectie, geloof ik :)

[ Voor 9% gewijzigd door Grrrrrene op 19-01-2004 18:21 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02:27
Philips komt binnenkort met n stapel (nieuwe) LCOS schermen. Ik weet niet wat die gaan kosten, maar ik geloof niet al te duur.
Het leuke van die dingen is dat ze allemaal n VGA en/of DVI ingang hebben voor 1280*768 of zelfs 1920*1080.

[ Voor 3% gewijzigd door FatalError op 19-01-2004 18:37 ]

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• matthijst
Net bij de BCC geweest, hadden ze geen LCD RP systemen staan, alleen CRT. Moet zeggen dat de Sony KP-44PX2 er best aardig uitzag. Je moet er alleen wel een stuk vanaf gaan zitten en niet met je neus in het scherm. Ben nog steeds benieuwd naar de LCD versies, omdat die beter beeld schijnen te geven.

Iemand eventueel nog tips voor andere forums waar ik meer info zou kunnen vinden? Zwaar weinig bekend over deze systemen...

• jasjenl
  • Laatst online: 29-07 17:42

jasjenl

Liab A Tymo

Volgens mij bestaat lcd rear projection al heel lang, ik heb zeker zo'n 6 jaar geleden al eens een rptv van Sony gezien die daar gebruik van maakte. Wat volgens mij wel nieuw is is rptv die gebruik maken van dlp techniek, ik las onlangs dat Loewe daar net een model van heeft uitgebracht. Dlp wordt ook in beamers gebruikt en heeft t.o.v. lcd bepaalde voordelen (is veel over te vinden op internet).
De meeste rptv's die ik in winkels gezien heb waren nog niet echt overtuigend, maar je schijnt ze inderdaad goed te moeten afstellen voor een optimaal resultaat. Toch blijf ik het wel een nadeel van die tv's vinden dat je er niet al te scheef voor moet gaan zitten voor een optimaal beeld, volgens mij hebben ze dat nog steeds niet helemaal verholpen.
Oh ja, wellicht dat je ook meer info op het HTforum kunt vinden/vragen.

[ Voor 9% gewijzigd door jasjenl op 19-01-2004 21:44 ]

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2025

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

De kijkhoek is inderdaad niet geweldig bij die dingen.

Een andere nadeel is dat ze erg grofkorrelig worden als ze groot zijn. Ik heb schermen gezien die dit tegengaan met interpolatie zodat het er niet zo grofkorrelig eruit ziet. Het resultaat is best wel mooi. Groot nadeel is dan weer dat die dingen spiegelen als de pest.

Je hebt ook schermen met een antireflectielaag erop. Het voordeel is dat de kijkhoek enorm omhoeg gaat. Ook de kleuren zijn veel dieper. Het grote nadeel is dat je vrij duidelijk ziet dat er een soort masker voor het scherm zit.

Kortom: er is geen perfect RP-TV... maar ze zijn wel zo'n € 1000 goedkoper dan een vergelijkbare (goedkope) plasmascherm.

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

• matthijst
Ja, die prijs is het "mooie": nog €3000, maar dan heb je een 107cm tv!

Verwijderd

Wij hebben ze ook staan bij Mediamarkt in Groningen. Best veel ook nog, en echte handel zit er niet in (verkopen minder dan plasma's en ik zie ze zelden ergens anders).

Ik vind het beeld best goed eigenlijk. Iets donkerer dan een plasma, maar toch lekker scherp.

Beetje debiel is een gigantische bak met een speaker die er vaak onder zit. Met zo'n TV moet je je eigen HT set er op aansluiten.

• Grrrrrene
  • Niet online
Naja, als ik zou moeten kiezen zou ik voor 3000-4000 euro gewoon een beamer kopen met een mooi scherm en een 82cm breedbeeld TV ofzo. Dat red je volgens mij prima voor dat geld. Dan heb je een hele goede DLP beamer en een TV voor het dagelijks werk. Mooi groot scherm erbij en je hebt een compactere combinatie dan die enorme kast die je bij een projectie TV krijgt :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• matthijst
Beamer is geen optie: veels te veel gekloot met draden en ik wil niet zo'n scherm aan de muur hebben hangen. Kijk eigenlijk ook niet veel films, maar wil gewoon een grote TV, aangezien ik er 3,50 - 3,75 meter vanaf zit.
Kom dan uit op 360 centimeter / 7 (7x beeldhoogte schijnt ideale afstand) -> 51,4 (centimeter beeldhoogte nodig) -> /9 (16:9) -> 5,71 x 18,35 (diagonaal bij 16:9) = 104cm breedbeeld.

104 cm TV's zijn er alleen heel duur in LCD/Plasma, dus leek me dit een mooi alternatief

[ Voor 3% gewijzigd door matthijst op 19-01-2004 23:01 ]

• jasjenl
  • Laatst online: 29-07 17:42

jasjenl

Liab A Tymo

Gewone beeldbuis tv's heb je ook wel in (bijna) dat formaat, bijv. de Loewe Aconda 93102ZW (102 cm beeldbuis). Ok, beetje zwaar (92 kg) maar dan heb je ook wat (voor iets van 4000/5000 euro).

Verwijderd

Is een beamer niet ruk voor TV kijken?

30sec opwarmtijd... (bij CRT nog langer) Lamp gaat maar 2000-3000 uur mee... Je moet er een externe tuner op aansluiten...

Ik weet niet, too much hassle. Ik heb zo'n ding maar heb daarnaast nog een gewone TV voor GTST en het journaal ;)

• matthijst
Beamer lijkt me echt niks idd. Hooguit achterin de kamer pleuren met een losse DVD speler erbij. Maar ja, dan zit je weer met je aansluiting op een surround set :(

Toch ook maar een blik werpen op >92cm normale TV's. Zitten ook tussen de €2k-3k. Maar wat zijn die krengen zwaar! 90KG ofzo... Pfffffff. Da's lekker installeren: ff een kastje aanschuiven als je de kabels erin hebt is er dan niet meer bij. Moet je verhuizers huren om je TV te verplaatsen.

Verwijderd

Grrrrrene schreef op 19 januari 2004 @ 18:19:
Bij MM in Enschede hebben we er ook een staan, enorm ding, iets van 4000 euro. Ik vind het beeld er niet uitzien, 't is vooral kwantiteit, geen kwaliteit. Het beeld vond ik flets en korrelig, maar ik schijn sowieso een vreemde smaak te hebben, want pixelplus vond ik ook al nergens naar lijken, terwijl het toch echt als "kijk 's wat mooi scherp" aangeprezen wordt :X

Edit: Ik heb het dan overigens over LCD projectie, geloof ik :)
offtopic: idd, pixelplus is bagger vind ik. het vervormd het beeld te hevig (vooral met dvd/sat lijkt het echt nergens naar.

Maar, het is leuke verkooppraat (33% meer beeldlijnen blablabla)

• matthijst
Kan je die PixelPlus bende eigenlijk uitzetten? Aangezien alle grote toestellen die zooi in een of andere vorm hebben?
Of is het bij Sony's niet zo erg? (weet niet hoe zij het noemen)

• FatalError
PixelPlus kan gewoon uitgezet worden.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Verwijderd

FatalError schreef op 20 januari 2004 @ 15:30:
PixelPlus kan gewoon uitgezet worden.
Ja, dat is zo. Maar, het idee (en probleem is) dat de pixel plus tv's een boel meer geld kosten, maar ik vind het alleen maar minder ....

• FatalError
Wij hebben n LCD TV met pixel plus.. Nu is het voordeel van pixelplus op deze tv dat die extra beeldlijnen ook te gebruiken zijn bij het weergeven van computerbeelden via de vga ingang.
Hij kan tot maximaal 1280*768 weergeven via deze ingang.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:08
FatalError schreef op 21 januari 2004 @ 19:22:
Wij hebben n LCD TV met pixel plus.. Nu is het voordeel van pixelplus op deze tv dat die extra beeldlijnen ook te gebruiken zijn bij het weergeven van computerbeelden via de vga ingang.
Hij kan tot maximaal 1280*768 weergeven via deze ingang.
Da's niet een voordeel van pixelplus, maar van het feit dat er geen 15:9 LCD's zijn met een lagere resolutie.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2025

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Excuses voor het omhoogschoppen... maar ik heb nu voor het eerst bij de plaatselijke mediamarkt zo'n gigantisch mooie rptv gezien dat ik dit toch even wil delen met jullie.

Het gaat om de Sagem Axium, 127 cm diagonaal, met DLP techniek en Faroudja DCDI.
Afbeeldingslocatie: http://extranet2.sagem.com/nso/images/produits-en/new_sagem_axium/zoom_axium.jpg
http://extranet2.sagem.co...c/dlp-sagemaxium-en.shtml

Ik heb daar toch een partij superscherpe beelden gezien... (kwamen wel van een HDD) dat ik daar gewoon spontaan van moest kwijlen. Enige minpunt vond ik dat de beelden van een "normale" TV-zender vervolgens zo grof leken in vergelijking met die 1280x720 film van de HDD...

Wie heeft 'm nog meer gezien en viel ook achterover van verbazing?
De prijs was overigens zo'n €3500

Voor de goede orde: het betreft dus geen gewone LCD-rptv. Volgens hun eigen folder horen DLP TV's tot de "nieuwste technologie".
De 80-er jaren: projectie-TV
De 90-er jaren: LCD- en plasmaschermen
De jaren 2000: DLP TV
Meer over DLP: www.dlp.com
(Zie ook de opmerkingen van jasjenl)

[ Voor 18% gewijzigd door The_Sukkel op 26-06-2004 00:50 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Verwijderd

Grrrrrene schreef op 19 januari 2004 @ 18:19:
Het beeld vond ik flets en korrelig, maar ik schijn sowieso een vreemde smaak te hebben, want pixelplus vond ik ook al nergens naar lijken, terwijl het toch echt als "kijk 's wat mooi scherp" aangeprezen wordt :X
[Offtopic]
Bij mijn vriendin hebben ze ook een tv met pixelplus. Vind het vooral bij voetbal erg storend, want het lijkt net of de bal af en toe wat pixels achter laat. Ik zie ook vaak blokjes, die ik liever niet zo scherp zie :-S
[pff, moeilijk he]

• FragDaddy
  • Laatst online: 01-08 20:52
Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 00:00:
Is een beamer niet ruk voor TV kijken?

30sec opwarmtijd... (bij CRT nog langer) Lamp gaat maar 2000-3000 uur mee... Je moet er een externe tuner op aansluiten...

Ik weet niet, too much hassle. Ik heb zo'n ding maar heb daarnaast nog een gewone TV voor GTST en het journaal ;)
ik heb een infocus X1 beamer aan het plafond hangen en daar zowel een DVD speler als een digitale tuner (via de kabel) op aangesloten. ik merk dat ik steeds meer TV kijk op de beamer. de kwaliteit van digitale tv via de kabel is gewoon erg goed. geen storing, geen ruis, nauwelijks MPEG artifacts. opwarmen van zo'n beamer kost tegenwoordig veel minder tijd. die van mij is iig binnen 30 seconden klaar met opwarmen. het 'opstarten' van die digitale TV tuner of een DVD'tje in de speler rammen kost meer tijd iig.

Have a wheelie good weekend!

Pagina: 1