9800SE AIW vaagheid met TV tuner

Pagina: 1
Acties:
  • 197 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Topicstarter
Ik zit met een heel vaag probleem hier:

Eerst even specs:

P4 2.6C
MSI 865PE Neo2-FIS2R (intel 865PE chipset dus)
Hercules 9800SE All in Wonder

Als ik ati TV aan heb staan en ik zit ondertussen wat te surfen, dan werkt alles prima, maar op een bepaald moment bevriest het scherm een paar seconden (alleen het TV-schermpje gaat door), dan hoor ik een piepje uit m'n PC-speaker en dan gaat m'n scherm op standby, terwijl het geluid van de TV wel doorgaat. Alleen een harde reboot is dan nog mogelijk.

Het valt me op dat het vooral gebeurt als ik aan het scrollen ben, dus als er iets meer belasting op de AGP-bus komt. Het vreemde is dat het niet altijd gebeur als ik scroll (meestal niet zelfs), en dat games ook prima draaien (wat toch ook een behoorlijke bus-belasting geeft)

Ik heb het volgende al geprobeerd:
- alle drivers ed geupgrade naar nieuwste versie
- ATI multimedia software geupgrade
- AGP van 8X naar 4x gezet
- Windows opnieuw geinstalleerd

Het probleem is er nog steeds helaas :{

Iemand een idee :?

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ikke heb ooit is bij de zaak waar ik werkte ook een probleem gehad in de tv modus..we hebben toen na lang zoeken gevonden dat het aan de instalatie wijze lag...kijk daar eens naar de volgorde van het instaleren vanaf windows kaal tot aan de driver..daar lag het bij ons aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Kan echt van alles zijn, hoeft niet eens met je videokaart te maken te hebben. Het tv-schemrpje loopt via overlay, dus als je driver of PC om wat voor een reden dan ook crashed, blijft dat waarschijnlijk doorlopen. Het zelfde geldt voor het Tuner geluid (Dat is rechtstreeks doorgelust, gebeurt ook niets mee) Kortom, het kan echt van alles zijn. Wordt je videokaart niet heet? eet je zeker dat je voeding stabiel is? Wordt je geheugen/proc/??? niet gewoon warm? (tuners geven soms wat hitte af, casetemp loopt op tijdens TV kijken?, heb je voldoende case flow?)

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-08 00:38

John2B

I Love RAID5..!!

Wat Luxx zegt het kan van alles zijn, Bij mij was er sprake van een defect moederbord wat pas achteraf pas bleek. Moederbord had onder 12volts spanning gestaan waardoor het geheugen opgeblazen was, en het moederbord een klap had gehad, en daarnaast ook nog een een software BUG in de software voor mijn Matrox G450 Marvel kaart. Dus ook die kaart moest ik vervangen.

Dus eerste het geheugen vervangen en daarna was het probleem met bevriezen opgelost na het vervangen van het defecte moederbord.

Zie ook posting:
Asus P4T533 met 3.06 Ghz HT (Ervaringen met HT)

Nadat alles weer werkte kreeg ook weer last van de DX9 probleem, inmiddels met de bovenstaande patch opgelost.

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem als TS, ik denk dat het toch meer aan de ati drivers ligt hoor, want ik heb namelijk beide patches er op staan. Mijn systeem is verder stabiel met alles wat ik doe, maar tv kijken gaat soms verkeerd.

Ik denk dat mmc 8.8 en catalyst 3.9 to blame zijn :Y)

Specs: 2.8@3.5 en een 9800 pro AIW.
(en nee, het komt niet door overclocken, want op 2.8 heeft ie het ook ;) )

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2004 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Topicstarter
Ik ga vanavond eens proberen om te downgraden naar catalyst 3.8... Ik verdenk die drivers namelijk ook idd... Met MMC 8.6 met catalyst 3.9 had ik het ook trouwens....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billcruz007
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-03 12:45
ik heb ook hetzelfde probleem met een hercules AIW 9800se met omega softmod :(
ik gebruik mmc 8.8 en getweakte catalyst drivers 3.9
maar ik moet wel zeggen dat ik wel blij ben dat jullie het ook hebben want dan ligt het niet aan mijn gehackte videokaart :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een ATI 9800se AIW en ik krijg bij Nederland 1, 2 en 3 ruis uit mijn linkerfrontspeaker. Er zijn verder enkele zenders bij wie ik alleen de eerste paar seconden ruis heb, maar dat verdwijnt. Bij Nederland 1, 2 en 3 blijft het gewoon.
Ik denk dat het iets te maken heeft met een iets andere signaal , want ik had op mijn tv een tijdje ook alleen op deze zenders een beetje sneeuw, terwijl de rest van de zenders perfecte beeld gaf.

Iemand anders met een AIW die dit ook heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieg_1981
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-03-2024
Verwijderd schreef op 19 januari 2004 @ 22:21:
Ik heb een ATI 9800se AIW en ik krijg bij Nederland 1, 2 en 3 ruis uit mijn linkerfrontspeaker. Er zijn verder enkele zenders bij wie ik alleen de eerste paar seconden ruis heb, maar dat verdwijnt. Bij Nederland 1, 2 en 3 blijft het gewoon.
Ik denk dat het iets te maken heeft met een iets andere signaal , want ik had op mijn tv een tijdje ook alleen op deze zenders een beetje sneeuw, terwijl de rest van de zenders perfecte beeld gaf.

Ik heb exact hetzelfde probleem ! Bij komt het voor bij ned 2, ned 3, mtv en nog een aantal zenders. ik heb ook die Hercules 9800SE AIW. Ik weet ook dat er meer mensen zijn met hetzelfde probleem. Enige 'oplossing' die ik heb gevonden is bij line-in balans in windows volume regeling schuifje naar rechts (rechterboxen) te zetten. je hebt nu wel mono-geluid maar je bent de ruis kwijt. Als iemand iets beters weet, let me know ! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, echt heel vreemd en irritant. Ik heb trouwens de de 9800SE AIW van ATI zelf en niet die van Hercules, ik heb hem van Powerline.nl, maar de tv-tuner zal gewoon dezelfde Philips zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien bieden die nieuwe 4.1 drivers en de WDM drivers een oplossing?! Ik ga ze vanavond iig even proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Topicstarter
Ik zat idd net hetzelfde te denken... Ik ga ook eens kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nah, heb 4.1 er nu op staan, en ik lijk van de problemen af te zijn. Heb gisteren de gehele avond tv gekeken (slecht he), maar er verder geen last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Topicstarter
*schopje*

Ik dacht dat het met die nieuwe catalysts goed zat, maar had er vanavond toch weer last van :{

Iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:07

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ik had soortgelijk probleem, maar was meer bij het "zappen" tussen de kanalen dat ik toch wel behoorlijk vertragingen in mijn systeem kreeg.

Per toeval de kabel-versterker beneden (comp boven) er tussen uitgehaald en bleek probleem volledig te zijn opgelost. Met wat pas en meet werk van de kabel 15 meter gemaakt en heb nog steeds goed beeld.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 januari 2004 @ 22:21:

Ja, idd ik heb ook last van dit probleem en hoor het meeste geknetter uit m'n linker speaker :( Met name NL2, 3 maar ook CNN. RTL4 helemaal geen last.
Hopelijk zijn er mensen zijn die weten waar dit probleem vandaan komt en/of weten hoe dit moet worden opgelost. M'n voorgevoel zegt dat het niet even een drivertje vervangen is, maar een hardwareprobleem. Kan het zijn dat het kabelsignaal te sterk is? Bij het installeren van m'n kabelmodem werkte deze namelijk ook niet meteen (tv beeld was overigens super) en moest de monteur mijn aansluiting in het kastje in de straat even modden om het werkend te krijgen. Het omzeilen van de signaalversterker (meegeleverd met kabelmodem) geeft geen resultaat. Die software heeft van finetunen ook nog nooit gehoord. :?
Pagina: 1