Toon posts:

multi pc modem verbinding valt willekeurig weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een klant van mij heeft 2 pc's in een netwer staan. Met een multipc modem.
Als hij aan het internetten is op zijn Windows XP machine valt op willekeurige tijdstippen de verbinding weg. Als hij vervolgens zijn machine hertstart is alles weer goed. Maar als de verbinding wegvalt op zijn xp machine en hij loopt naar zijn 98 machine doet ie het daar nog wel. De netwerkkabel is goed. De pc geeft geen signaal dat de verbinding weg is en hij kan ook nog gewoon in het modem komen.

xp machine:
733 MHZ
512 mb ram
3com netwerkkaart (ben het numer even vergeten)

98 machine:
450 Mhz
128 mb ram
realtek netwerkkaart

Deze contructie heeft 1 jaar lang gewerkt, maar nu heeft ie dit.

Weet iemand een oplossing? ik zelf denk dat het aan een instelling ligt, maar welke?

Verwijderd

Topicstarter
complex probleem, ik krijg maar geen reply's? Laat je niet kennen tweakers!

@k-jay
Sorry, ik ben een beetje wanhopig, ik zal het niet meer doen!
Mijn excuses

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2004 20:39 ]

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-05 13:30

K-Jay

Klaas Jan

Jij laat je wel kennen: geen kicks binnen 24 uur, binnen een kwartier is al helemaal uit den boze.
Geduld.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 23:37

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Gokje: firewall (norton, zonealarm zijn er goed in) die DHCP blokkeert?

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
auto-sencing van je nic die de mist in gaat?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:14

Korakal

Up up up!

DMarK, lees ajb http://gathering.tweakers.net/forum/faq. Het is niet de bedoeling dat je binnen 24 uur kickt, het is hier geen helpdesk!

Verder zou ik graag wat meer inspanning van jouw kant zien. Ik kan nergens terugvinden dat je al hebt gezocht, [search=verbinding valt weg]. Dit is namelijk al vaker langs gekomen. Meestal was het een brakke netwerkkaart, dus ga die maar eens vervangen.

Verwijderd

Topicstarter
@korakal
Ik heb me daar al voor verontschuldigd. btw heb ik wel degelijk gezocht en ben tot 11 mogelijke oplossingen gekomen, waaronder die van de netwerkkaart vervangen. Echter geen een van die dingen bied een oplossing. Google, de search, helpdesk van xs4all, niets bied meer uitkomst, vandaar dit topic. Als ik iets post heb ik weldegelijk gezocht.

Modbreak:
Als je de link die ik gaf had gelezen dan had je kunnen zien dat mijn opmerking over zoeken wel degelijk terecht is en dat jouw opmerking van 'als ik iets post heb ik weldegelijk gezocht' niet de juiste houding is:
• Maak duidelijk wat je zelf hebt geprobeerd en vertel waarom dit je niet verder geholpen heeft. Wees hierbij specifiek, zodat de info relevant is. "Ik heb niets gevonden" zegt niets.
• Geef eventueel linkjes naar websites die je hebt bezocht (en geef aan waarom die informatie niet voldoende was).

Wij hebben geen glazen bollen, dus we kunnen toch niet raden wat je wel en niet hebt geprobeerd!!

Verder heb ik nog geen oplossing. Het lijkt mij idd wel een software probleem. Maar niet met de firewall. Iemand nog een suggestie welke software het dan kan zijn?

[ Voor 40% gewijzigd door Korakal op 20-01-2004 09:49 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:35

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

[ot]waarschijnlijk al geprobeerd: misschien kabeltje losgeraakt.. Kabeltje goed vast zetten.. [/]

lama... kwam er achter dat je de modem nog zag... dus dit was geen oplossing

[ Voor 32% gewijzigd door Outerspace op 20-01-2004 09:50 ]

Wauw, een sig!

Pagina: 1