Toon posts:

bundelen van een aantal adsl-lijnen. hoe??

Pagina: 1
Acties:
  • 597 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik heb hier 3 verschillende adsl lijnen liggen, en die wil ik samenvoegen tot 1 dikke pijp, in ieder geval gezamelijk kunnen gebruiken met 1 gateway. Ik weet dat 2mb+2mb geen 4mb wordt, maar als iemand op het netwerk met een downloadmanager werkt, of meerdere sessies start, er wel baat bij heeft en feitelijk 4mb haalt. Nu dacht ik dat met een cisco 2610 met een NM4E voor elkaar te kunnen krijgen, maar dat lukt me niet. Ook al geprobeerd met linux, maar dan gaat alle uitgaande data alsnog via 1 lijn (de default gateway) naar buiten. Heeft iemand hier ervaring mee, en wellicht wat tips? Het liefst in een betaalbare hardwarematige oplossing. De lijnen hebben ook vaste ip nummers die ik wil kunnen koppelen aan de interne ip's zodat ik diverse services in mijn netwerk met een vast ip kan uitrusten. De rest zou op basis van NAT moeten gebeuren. Ip's hoeven elkaar onderling niet te kunnen zien, dus multi-nat zou een optie zijn, maar ik betwijfel of je dat in 1 doos krijgt. En om nou voor elke lijn een separate 2600 series neer te zetten gaat me weer wat ver, bovendien komt dat de stabiliteit niet bepaald ten goede. Tips zijn hard welkom. thnx.
ps. het is een 1,5mb, 2mb, en een 4mb lijn. binnenkort wil ik er nog 1 of 2 stuks 4mb bijknopen.

• bigbakkus
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-05-2009

bigbakkus

Moehoehoe

klinkt misschien weer dom van mijn kant, maar ik heb wel zo'n apparaat gezien... bundeld tot 4 dsl lijnen, alleen zul je zelf even moeten kijken of ie ideaal voor jouw is..
http://www.edimax.com/html/english/products/BR-6541.htm

vanbekkumclan is trots www.losalcoholicos.nl member

Verwijderd

Topicstarter
tja, da's in feite alles wat ik wil. Ik twijfel alleen aan de daadwerkelijke functionaliteit van het apparaat door zijn prijs (en merk). Dat baseer ik op het feit dat ik hier een allnet apparaat heb die feitelijk hetzelfde doet, maar dan met 2 lijnen, maar voor geen meter werkt.
Als een gerennommeerd merk nou een doosje als deze zou leveren zou ik daar helemaal gelukkig van worden. Liefst nog in 19" formaat zodat ie in mijn rack kan hangen.
dus...
btw, ik zie dit apparaatje alleen in de states, klopt dat?
i.i.g. bedankt voor de reply. Ik ga eens kijken hoe ik dat ding hierheen kan halen.

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
bel cisco eens
ik geloof dat de CISCO 1720 een dual WAN optie heeft
dus dan zullen ze vast ook wel quad ports hebben

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04:04
Linux kan multinat doen hoor. Gewoon een tweede default gw toevoegen en bij je iptables SNAT rule 2 ip adressen opgeven. Dan worden de uitgaande connecties ge-round-robbin-d

(zo ongeveer, er zijn iig zat manuals over te vinden)

[ Voor 15% gewijzigd door Jelmer op 18-01-2004 13:09 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-02 15:49

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Misschien dat ik het verkeerd zie, maar je wilt dus enkele static IP's koppelen (vast) aan enkele local PC's
Dan heb je dus een static-NAT oplossing nodig.
Echter voor zover ik weet, kun je dan dat IP (en als je dus 1 IP op die lijn hebt, die hele lijn niet) niet gebruiken voor de load van je andere inet verkeer.

Of maak ik hier een denkfout ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• Elroyv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-01-2023

Elroyv

Novell Rulezzzz

Misschien een domme vraag maar warom zeg je die 3 adsl verbindinigen niet op en neem je 1 snellere?
Zal qua kosten niet zoveel maken denk ik?

Gaan we lopen rotzooien of gaan we met novell aan de slag?

Verwijderd

Topicstarter
laten we het niet over wel of niet dom hebben, maar als dat een optie was had ik het allang gedaan. Ik zit 3700 meter van de wijkcentrale dus 4mbit is al vrij uniek.

Het is wellicht niet geheel duidelijk bemerk ik. Wat ik wil, is de datarate van de 3 a 4 lijnen bundelen tot 1 dikke pijp. Da's de hoofdissue. Daarnaast wil ik enkele fixed ip's kunnen doorkoppelen aan enkele pc's maar da's niet moeilijk, gewoon een static nat-route koppelen aan een fixed ip. Daar bovenop wil ik bandwith management draaien om per aangesloten ip adres een bandbreedte te kunnen uitdelen.

Dat een cisco 17xx 2 ethernetpoorten heeft is fijn. Ik heb een 2600 hier met 2 ethernetpoorten, en daar gaat het niet mee. Ik heb nl. al geprobeerd om de 3 lijnen in een switch te duwen, en deze op 1 eth. aan te sluiten, maar dat werkt niet op de een of andere wijze.

Verder heb ik idd het probleem dat als ik in linux de boel samenvoeg, alles via de default gateway weer naar buiten huppelt, en dus niet via de adsl-lijn waarmee het binnenkwam. Hierdoor loopt uiteraard de boel vast.
Als iemand daar goede ideeen over heeft, heel graag.
Alvast bedankt voor de replies.

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-02 17:10
Echt effectief bundelen (zoals bijvoorbeeld etherchannel) gaat je niet lukken. Je kan hooguit een vorm van loadbalancing gaan doen, maar dat is beperkt, omdat je maar 1 kant van de verbinding beheerst. Je upstream kan je wat mee, maar je downstream alleen indirect, via je upstream.

Budget producten als xDSL hebben beperkingen, dit is er een van.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Schuif bij een colo een doos in het rek en zet vanaf een doos op lokatie een stelletje tunnels op naar de colo doos. Ga lekker load-balancen over je tunnels (dan kan je zelfs met een enkele download effectief bijna 4 Mbps halen).

Verwijderd

OI ik heb zon fijne colo doos (100mbit inet natuurlijk ;P), hoe moet dit er dan in de pratijk verder uitzien dat met die tunnels.

Ik heb hier ook 2 dsl lijnen. identiek qua snleheid. 2 x 2048-320.

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-02 21:41
Verwijderd schreef op 19 januari 2004 @ 01:17:

Verder heb ik idd het probleem dat als ik in linux de boel samenvoeg, alles via de default gateway weer naar buiten huppelt, en dus niet via de adsl-lijn waarmee het binnenkwam. Hierdoor loopt uiteraard de boel vast.
Als iemand daar goede ideeen over heeft, heel graag.
Kijk hier eens: http://lartc.org/howto/lartc.rpdb.multiple-links.html
The first is how to route answers to packets coming in over a particular provider, say Provider 1, back out again over that same provider.
Daarna load balancing doen tussen de 2 (of meer) lijnen.
Note that balancing will not be perfect, as it is route based, and routes are cached. This means that routes to often-used sites will always be over the same provider.
Ik ben hier nu bezig om kabel en adsl op deze manier te bundelen.

Wat je ook nog zou kunnen doen is het idee van die colo bak.
En dan als volgt: http://lartc.org/howto/lartc.loadshare.html

[ Voor 9% gewijzigd door Arnout op 19-01-2004 18:57 ]

Verwijderd

Laat eens de config zien zoals je die in de 2600 gebruikt hebt. En de output van "sh ip route"

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-02 20:26

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Al best wel een tijdje in de roulatie:

check this out!
http://www.fatpipeinc.com >:) >:)

Verwijderd

jochemd schreef op 19 januari 2004 @ 18:28:
Schuif bij een colo een doos in het rek en zet vanaf een doos op lokatie een stelletje tunnels op naar de colo doos. Ga lekker load-balancen over je tunnels (dan kan je zelfs met een enkele download effectief bijna 4 Mbps halen).
Geweldig, dat je dan bovenop je adsl lijnen nogeens een €300,- of meer betaald aan netwerkverkeer als je een beetje zwaar download zullen we dan maar buiten beschouwing laten :)

(uitgaande van een 95% verbinding die je meer dan 36 uur per maand vol belast. Als je deze capaciteit wil hebben dan kan je daar wel vanuit gaan...)

edit: verkeer wordt dubbel, alles wordt gemirrored dus 8mbit aan verkeer. Dus het kost nog wat extra

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 22:44 ]

• jochemd
  • Laatst online: 29-12-2025
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 22:43:

Geweldig, dat je dan bovenop je adsl lijnen nogeens een €300,- of meer betaald aan netwerkverkeer als je een beetje zwaar download zullen we dan maar buiten beschouwing laten :)
Bij goede ISPs valt dat gewoon te regelen.

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

Kabouterplop01 schreef op 20 januari 2004 @ 19:57:
Al best wel een tijdje in de roulatie:

check this out!
http://www.fatpipeinc.com >:) >:)
offtopic:
hmm..leuk zo'n grote [c]extreme[/c] bak :9~ (2/4U afmeting als ik die plaatje ziet]
jammer geen prijsinfo.

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

• Jetser
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-02 10:43

Jetser

Ik kwam net deze tegen op mijn zoektocht naar een goeie VPN router...

http://www.linksys.com/pr...?grid=34&scid=29&prid=589

Maar die heeft dus ook 2 WAN porten. Je kan m voor €362,95 halen bij linksys zelf:

http://www.linksys.nl/prod_soort.asp?IdSoort=115

Verwijderd

Over die fatpipe staat in een review wel prijsinfo:
Direct Price: For 50-Mbps model, $14,500; for 155-Mbps model, $19,500
Niet echt goedkoop dus ;/

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Kan freesco niet meerdere Wan's aan? Dacht dat ik dat laatst gelezen had ergens op freesco.org en dan bij support

==
hoi

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

2 zaken: upload en download

eerst het moeilijke:

Download kan je alleen beheersen met veel cash. Heeft met de routing op de internet backbone, en toeval te maken. Wil je dat doen, moet je gebruik gaan maken van BGP4, en de MED configureren. --> gaat je dus geld kosten aan een dure ISP + dikke router

upload is eenvoudig.

Pak een systeempje (cisco 2600) waar je alle ADSL lijnen in kan prikken, en configureer hier statische IP's op.
configureer een loopback interfaceje.

zorg vervolgens in de routetabel dat er een default gateway met de zelfde metric naar alle interfaces leid.

Maak nu een default route naar de loopbackinterface van de router.

uitgaand verkeer wordt nu op een per ip stream over de interfaces geloadbalanced

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Dirk-Jan schreef op 24 januari 2004 @ 01:35:
uitgaand verkeer wordt nu op een per ip stream over de interfaces geloadbalanced
En hierdoor krijg je ook mooi je download op zijn minst geload balanced.
Een http request die uitgaat over lijn 1 zal ook binnenkomen via lijn 1.

Voor veel kleine data stromen dus een prima oplossing. Als je met weinig kleine stromen veel snelheid wil halen heb je er niet zoveel aan.

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

Jetser schreef op 23 januari 2004 @ 23:56:
Ik kwam net deze tegen op mijn zoektocht naar een goeie VPN router...

http://www.linksys.com/pr...?grid=34&scid=29&prid=589

Maar die heeft dus ook 2 WAN porten. Je kan m voor €362,95 halen bij linksys zelf:

http://www.linksys.nl/prod_soort.asp?IdSoort=115
Dit is tenminste beter dan de edimax. (Staat er ook cisco systems logo. Dus ik neem aan gebaseerd op cisco technologie is). Denk dat binnenkort dit zal aanschaffen voor ons mkb. Dus in principe 2 modems nodig (speedtouch) die aangesloten moet worden op de wan poorten.

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

Verwijderd

Topicstarter
ik ben benieuwd naar het resultaat.
ik heb nu al 3 adsl-en dus da's al meer als er in kan, en ik heb zo'n ding van allnet, en dat werkt gewoon niet.
Ik ben het nu aan het proberen met een 2600 en 2 wic-adsl's maar ook dat is erg moeilijk. als iemand daar meer info over heeft, graag.
Alvast bedankt voor alle input.

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-01 14:14

VisionMaster

Security!

Koffie schreef op 18 januari 2004 @ 13:06:
Misschien dat ik het verkeerd zie, maar je wilt dus enkele static IP's koppelen (vast) aan enkele local PC's
Dan heb je dus een static-NAT oplossing nodig.
Echter voor zover ik weet, kun je dan dat IP (en als je dus 1 IP op die lijn hebt, die hele lijn niet) niet gebruiken voor de load van je andere inet verkeer.

Of maak ik hier een denkfout ?
Je maakt geen denk fout. Want je de tegenpartij zal altijd via die ene lijn zijn handshake kunnen voortzetten, omdat die NAT verbinding de interne ip-adressen vertaald in een publiekelijk aanspreekbare vorm. En als je meerdere van deze hebt, dan zouden die NAT vertalingen moeten worden doorgegeven. iaw je zou alleen aan jou kant de load-balancing efficient kunnen doen, maar je kan voor het overgrote deel alleen maar downloaden met de max. bandbreedte van 1 van de 4 lijnen. Echter kan je per workstation dus wel load-balancen over de beschikbare capaciteit.

I've visited the Mothership @ Cupertino

Verwijderd

Topicstarter
ja, maar dat was niet et probleem. ik heb namelijk 1 lijn met 8, 1 lijn met 32, en 1 lijn met 1 ip.
Bedoeling is om de 8 ip's adsl te gebruiken voor servers, de 32 ip's lijn te gebruiken voor de users welke een geregistreerd ip wensen, en de 1ip lijn te gebruiken voor alle overige "simpele" surfers die verder geen eisen hebben.
ergo: 1x26** (als dat kan) adsl-en er in, en 1x default gateway ethernet er uit en aan het lan knopen waar alledrie de lijnen op te bereiken zijn, welke dan geselectrrd worden door het ip adres wat ik de user geef. (uiteraard dan wel in de NAT van de 26** aangeven welke opties er aan dat ip hangen, dus bandwith en lijn, cq fixed ip)

Ik hoef dus niet 1 vast ip toe te wijzen en tevens te verdelen.
thnx voor de input.

Verwijderd

Topicstarter
da's dus inderdaad wat ik bedoel, de lijnen gezamelijk beschikbaar hebben onder 1 gateway. Er hangen tig computers aan dat netwerk die elk 512 of 1024 k krijgen toebedeeld, dus dat het geen optelsom kan zijn maakt niks uit. Nu alleen nog uitvissen hoe, wat, waarmee...
Ik heb contact gehad bij cisco, en daar is er ook wat verwarring over. De een zegt dat het zo kan, en de ander zegt dat het zo eenvoudig niet is. Na gisteren contact te hebben gehad met 1 van de adsl-leveranciers zegt men dat het wel kan, daar en klant van hun dit ook heeft gedaan, ze wist me alleen niet te vertellen hoe en wie dat was. Maar het kon dus wel.
Wellicht dat hier iemand iets meer weet over hoe dit te implementeren in een 2620?
ik heb er nu 64mb en 16 flash in zitten, en draai ios 12.3ip . Maar zelfs de adsl-wic wordt niet gezien.... Wat doe ik mogelijk fout?
thnx

• igmar
  • Laatst online: 31-01 23:50

igmar

ISO20022

Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 09:10:
ja, maar dat was niet et probleem. ik heb namelijk 1 lijn met 8, 1 lijn met 32, en 1 lijn met 1 ip.
Bedoeling is om de 8 ip's adsl te gebruiken voor servers, de 32 ip's lijn te gebruiken voor de users welke een geregistreerd ip wensen, en de 1ip lijn te gebruiken voor alle overige "simpele" surfers die verder geen eisen hebben.
ergo: 1x26** (als dat kan) adsl-en er in, en 1x default gateway ethernet er uit en aan het lan knopen waar alledrie de lijnen op te bereiken zijn, welke dan geselectrrd worden door het ip adres wat ik de user geef. (uiteraard dan wel in de NAT van de 26** aangeven welke opties er aan dat ip hangen, dus bandwith en lijn, cq fixed ip)
Dit is gewoon een kwestie van de routing goed instellen, WAT is nu het probleem ? QOS routing kan dit zonder al te veel problemen gewoon regelen.

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is ten 1e om ze via de wic's in de cisco te krijgen, en ten 2e om ze achter 1 gateway bereikbaar te maken.
Zoals ik het nu heb, de lijnen in een switch, deze IN de cisco, en de output aan het netwerk, werkt niet. De data komt wel over alle lijnen netjes binnen, maar alles gaat over 1 lijn naar buiten, nl. de default gateway. Wanneer er dan ook automatisch naar de load per lijn gekeken wordt en op basis daarvan een lijn gekozen zou dat geweldig zijn. Nu moet ik vantevoren aangeven welk intern ip over welke lijn naar binnen/buiten mag, dus soms is 1 lijn erg belast terwijl een andere niets te doen heeft.
Da's dus het probleem :)
dus... als iemand daar een antwoord op zou weten, dan ben ik er...
thnx.

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Aan beide kanten een PC met linux neerzetten, eigen subnetje ertussen met loadbalancing en klaar ben je :)
De aangesloten netwerken zien alleen een router en je gebruikt drie ADSL lijntjes als een dikke :)
Simpeler kan niet.

Powered bij meergranenbrood.

• qless
  • Laatst online: 18-02 15:03

qless

...vraag maar...

Ben ik nou heel gek als ik zeg dat met jouw behoeftes je eigenlijk gewoon een (dunne ;)) fiber moet nemen? Dan kun je ook gewoon een /24 of /20 nemen voor je ips e.d. en capaciteiten is dan niet beperkt tot 2304/2304 of 8192/832 of afstand tot centrale

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• eborn
  • Laatst online: 11-02 20:05
qless schreef op 03 februari 2004 @ 15:58:
Ben ik nou heel gek als ik zeg dat met jouw behoeftes je eigenlijk gewoon een (dunne ;)) fiber moet nemen? Dan kun je ook gewoon een /24 of /20 nemen voor je ips e.d. en capaciteiten is dan niet beperkt tot 2304/2304 of 8192/832 of afstand tot centrale
Waarschijnlijk praten we dan over andere bedragen. Een stuk of vier (consumenten) ADSL-lijntjes kosten maximaal iets van 200 - 300 euro. Voor dat bedrag heb je volgens mij nooit fiber.

Verwijderd

eborn schreef op 03 februari 2004 @ 16:06:
[...]
Waarschijnlijk praten we dan over andere bedragen. Een stuk of vier (consumenten) ADSL-lijntjes kosten maximaal iets van 200 - 300 euro. Voor dat bedrag heb je volgens mij nooit fiber.
een 34mbit zit geloof ik rond de 3500-4000 per maand.

Verwijderd

volgens mij gaf ie eerder al aan dat er geen glas e.d. te krijgen was, of dat iig erg duur was...

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:58
Volgens mij kon je bij de provider speedXS (www.speedXS.nl) een dual 8 Mbit ADSL lijntje nemen. Misschien kun je daar ff kijken wat voor hardware ze gebruiken. Volgens mij had je voor dat abbo 2 modems nodig.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Superhuuper schreef op 03 februari 2004 @ 22:54:
Volgens mij kon je bij de provider speedXS (www.speedXS.nl) een dual 8 Mbit ADSL lijntje nemen. Misschien kun je daar ff kijken wat voor hardware ze gebruiken. Volgens mij had je voor dat abbo 2 modems nodig.
dat is niet geregeld met wat clientside hardware/software.
bij de server van hun staat er namelijk een loadbalancer om het te regelen

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Fabian
  • Laatst online: 07:33
Je kiest een isp waar je zelf een doos kunt plaatsen.

Aan de adsl kant hangt je de 3 dsl lijnen aan 1 doos en zorg je ervoor dat ze alle 3 up zijn 8) . Vervolgens bouw je 3 tunnels naar je gecolocate doos met een 3tal /30's. In overleg met die isp kun je vast ook wel een leuk subnetje krijgen. Deze loadbalance je over de 3 tunnels en klaar is kees.

iproute2 is daarbij je grote vriend (linux).

Ik doe zelf nu een poging dit in praktijk toe te passen voor een studentenflat en het lijkt goed :)

Verwijderd

Zijn hier nog updates over?

Ben erg nieuwschierig of deze technology nog veranderd is!

• _-= Erikje =-_
  • Laatst online: 22-12-2025
Fabian schreef op woensdag 04 februari 2004 @ 19:04:
Je kiest een isp waar je zelf een doos kunt plaatsen.

Aan de adsl kant hangt je de 3 dsl lijnen aan 1 doos en zorg je ervoor dat ze alle 3 up zijn 8) . Vervolgens bouw je 3 tunnels naar je gecolocate doos met een 3tal /30's. In overleg met die isp kun je vast ook wel een leuk subnetje krijgen. Deze loadbalance je over de 3 tunnels en klaar is kees.

iproute2 is daarbij je grote vriend (linux).

Ik doe zelf nu een poging dit in praktijk toe te passen voor een studentenflat en het lijkt goed :)
Of zoek een ISP die je PPPOA sessie laat PPP Multilinken, dan zijn alle lijnen echt gebundeld tot 1 dikke pijp (en is 2x 2 mbit ook 4 Mbit)

• Bl@ckbird
  • Niet online
Uit dit draadje:

Voor het bundelen van SDSL lijnen met een cisco router heb je de WIC-1SHDSL-V3 nodig.
Deze ondersteunt Multi-Link PPP (MLPPP)

Beperkingen:
- Het moet binnen netwerk van één carrier --> of KPN, of BBNed
- Maximaal aantal te bundelen lijnen is vier.
- Het advies is niet meer dan drie. --> Bij meer dan twee DSL lijnen krijg je last van overspraak.
- De bandbreedte is geen beperking.
Er kunnen dus bijv. ook twee ADSL2 lijnen gebundeld worden. Met behulp van de HWIC-1ADSL

Het aantal lijnen dat men kan bundelen is sterk afhankelijk van de lijnkwaliteit.
Aangezien je niet meer dan 1Mbps over een SDSL lijn trekt denk ik dat je niet meer dan 2 SDSL lijnen kunt bundelen.

MLPPP Configuratie:
- ATM interfaces in dezelfde Dialer group zetten
- Op de dialer multilink aanzetten met het commando: ppp multilink

Je kunt kijken naar een CISCO2811-SEC bundeltje. Dit is een 2811 router
met Advanced Security IOS. (Met Firewall en VPN)

[ Voor 4% gewijzigd door Bl@ckbird op 12-07-2006 23:03 ]

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 14:11

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 16:59:
Zijn hier nog updates over?

Ben erg nieuwschierig of deze technology nog veranderd is!
Had je beter op Google kunnen kijken i.p.v. een 2 jaar oud topic omhoog te schoppen. :(

Zie iig de links en het verhaal van Blackbird hierboven.. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.