Windows ME of Windows 98 2th Editie

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• markweb4871
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-05 20:18
Ik heb een Laptop met 4 GB HD en 64MB geheugen op 266Mhz, Ik heb hier op het moment windows ME op, maar vind het toch niet lekker lopen. Terwijl ik wel aan de minimale systeemvereisten doe. Nu heb ik hier en daar gelezen dat Windows ME niet echt goed met het geheugen gebruik omgaat.

Is de overstap naar een andere Windows versie een aanrader? Zal het echt een merkbaarverschil opleveren?

Ten tweede zal het uitmaken als ik er 64MB extra bij indruk?

Dat waren even de vragen waar ik graag antwoord op zou willen hebben.

M.v.g

Mark

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Als je er toch 64 MB wilt bijplukken, installeer dan Windows 2000 Professional. Die loopt dan net lekker en gaat heel goed om met het geheugen.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
als je er 128mb in hebt zitten zou je eventueel nog wel windows 2000 pro kunnen draaien

A wise man's life is based around fuck you

• ArieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:32
maar dat heeft die dus niet, want er zit 64 MB in ;)
ik zou voor Windows 98 SE gaan.

• markweb4871
zwelgje schreef op 18 januari 2004 @ 09:44:
als je er 128mb in hebt zitten zou je eventueel nog wel windows 2000 pro kunnen draaien
Ik denk niet dat een 266mhz dat lekker draait...

Ik heb op een ander oud beesje die 366mhz is (celeron) Win2k prof met 128MB en dat trekt hij net.

Maar mijn echte vraag is, of de overstap van WinME naar Win98 2th resultaat opleverd.

Verwijderd

Persoonlijk zou ik het op Windows 98SE of 2000 houden. Windows ME zou ik van weg blijven ;)
Als je in niet de NT based structuur nodig hebt zou ik het gewoon bij Win98SE houden (en anders NT4 vanwege de trage CPU, 4GB HDD en weinig [64MB] RAM).

Het verschil tussen 64 en 128 kun je met gemiddeld gebruik nog wel merken, echter als je alleen maar Office pakketjes gebruikt op die laptop valt dat nogal mee: Excel trekt hier <14MB. Vooral als je meerdere dingen tegelijk wilt doen is die 128MB onontbeerlijk (anders gaat hij elke keer swappen als je van taak/programma wisselt).

Zie ook: WOS Faq: welke Windows? > systeemeissen Win98SE

Qua MSN zou je ook nog naar MirandaIM kunnen kijken. Een vederlicht programma welke met plugins werkt. Op die manier kun je MSN, AOL, ICQ etc intregeren in 1 pakket naar smaak. Hetzelfde min of meer met WinAmp: gewoon bij WinAmp 2 blijven en niet de 3 of 5 installeren.
Qua browser is dan minstens IE5.0/5.5 of 6.0 nodig (naar smaak) en goed updaten (of een alternatieve browser). Aangezien Outlook Express bij MSIE zit, ben je dan in 1 keer klaar.
Voor die Infrarood Utils zul je eerst moeten kijken of er wel drivers voor zijn ;)

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2004 10:02 ]

• markweb4871
Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 09:50:
Persoonlijk zou ik het op Windows 98SE of 2000 houden. Windows ME zou ik van weg blijven ;)
Het verschil tussen 64 en 128 kun je met gemiddeld gebruik nog wel merken, echter als je alleen maar Office pakketjes gebruikt op die laptop valt dat nogal mee: Excel trekt hier <14MB. Vooral als je meerdere dingen tegelijk wilt doen is die 128MB onontbeerlijk (anders gaat hij elke keer swappen als je van taak/programma wisselt).
Vooral veel MSN, Microsoft Outlook, infrarood utils, en browsen en winamp.

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Dan zie ik geen reden om Windows 2000 niet te gebruiken. Ik heb een tijdje Windows 2000 op een PI 233 met 128 MB gebruikt. Ding was lekker vlot en kon ook genoeg tegelijk aan. Maar met 64 is het een ramp ja, kun je beter voor 98SE gaan.

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

offtopic:
het is geen 2th, maar 2nd ;)

Gelet op je Specs, Windows 98 SE
Dat je voldoet aan de minimale systeemeisen voor een besturingssysteem, zegt nog niet over de snelheid waarmee het loopt... Duh...?
Het zijn immers de MINIMUM eisen, Je kunt dan een besturingssysteem draaien, maar dan heb je het ook gehad.
64 Mb erbij zal zeker helpen, maar ik zou al 128 Mb erbij prikken om Win2k pro te draaien. Anders zit je weer (!) op de minimum specs en het feit dat de machine wellicht niet lekker/snel draait.
Op basis van wat je zegt te draaien is win98 ruimschoots voldoende.

@Euss: Je geeft aan weg te blijven van windows Me af, maar motiveert niet op basis waarvan...

[ Voor 41% gewijzigd door Nulnulnix op 18-01-2004 10:02 ]

We have just one world, but we live in different ones...

Verwijderd

@Euss: Je geeft aan weg te blijven van windows Me af, maar motiveert niet op basis waarvan...
Windows ME is een patch van Windows 98SE waar nog teveel steken loszitten. Zo is het geheugenbeheer nog steeds niet optimaal en zijn de minimumeissen een stuk hoger. Daarnaast zul je wat meer moeten tweaken en snoeien om de diskruimte en geheugenload binnen de perken te houden. Er is geen enkele reden om ME te verkiezen boven 98SE en de extra's die in ME zitten zijn ook los te downloaden/installeren op Win98SE (op sommige lowlevel dingetjes na, zoals de prefetcher, lastknowgood/systemrestore, memorymanager etc) ;)

Als je noodzaak aan bepaalde dingen van ME hebt ben je imo beter af met Windows 2000 met zo min mogelijk services in de achtergrond ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2004 10:07 ]

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Thanks!

[ Voor 99% gewijzigd door Nulnulnix op 18-01-2004 10:08 ]

We have just one world, but we live in different ones...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

markweb4,

Eigenlijk zijn dit soort vragen alleen door jezelf te beantwoorden - natuurlijk zijn af en toe recente ervaringen van anderen hierbij onmisbaar, vandaar dat af en toe zo'n topic ook even kan.

Echter, er is gisteren nog zo'n dergelijk topic geweest - Welke windows op oude laptop? - dus ik ga deze dichtdoen. Lees eerst op je gemak dat andere topic eens door, en stel eventueel daar je nog specifiek overblijvende reply :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.