[XP] Krijg filesharing niet aan de praat voor 'everyone'

Pagina: 1
Acties:

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:53
Ik heb sinds kort Windows XP opnieuw geinstalleerd en ik zit nu met het volgende probleem: ik kan niet op deze computer komen via het netwerk met behulp van het everyone account.

Het probleem:

- Ik zit op een andere computer en browse naar de werkgroep waarin deze computer staat
- Ik dubbelklik op deze computer en hij vraagt om een wachtwoord en gebruikersnaam
- Als ik nu iets willekeurigsinvul kan ik niet verder en vraagt gewoon weer om een gebruikersnaam en wachtwoord
- Als ik daarin een gebruikersnaam invul die daadwerkelijk bestaat op deze computer en het juiste wachtwoord kom ik wel verder

Het probleem is dus volgens mij niet dat ik de shares niet goed heb ingesteld want ik krijg niet eens te zien welke shares er aanwezig zijn op de pc zonder een wachtwoord en gebruikersnaam gegeven te hebben.

Ik heb geen idee waar het probleem kan liggen. Vroeger werkte het namelijk wel zonder problemen.

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 16:56
(jarig!)
Gast account aanzetten op de pc met de nieuwe installatie.

Systeem Specs

• Hielko
Dat heeft geen effect. leek me ook al vreemd aangezien het eerst wel gewoon werkte (met guest account off)

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:52

grimson

domeingrommer

Simple File sharing uitgezet ? (Eenvoudig delen)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

grimson schreef op 17 januari 2004 @ 18:21:
Simple File sharing uitgezet ? (Eenvoudig delen)
Dat zegt niet veel volgens mij. Het aan of uitzetten hiervan geeft slechts extra gedetailleerde informatie bij de eigenschappen van een bestand / map neer/.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:52

grimson

domeingrommer

Zoek dan maar eens beter wat 'Simple File sharing' doet :)

Deze policy kan je hier terugvinden
start->run->gpedit.msc
Computer Configuration->Windows Settings->Security Settings->Local Policies->Security Options.
Kijk hier bij: Network Access: Sharing and Security model for local accounts

Classic is zoals bij NT4 etc. Aanmelden met gebruikersnaam en ww.
Guest Only is het nieuwe (standaard) beleid

[ Voor 77% gewijzigd door grimson op 17-01-2004 18:36 ]

• Hielko
Hij stond bij mij standaard op classic. Als ik hem van classic afhaal en op Guest Only zet krijg ik helemaal niet meer de mogelijkheid om in te loggen en kan ik zelfs niet via het administrator account toegang krijgen tot de pc.

• Hielko
Nou ik heb het aan de praat gekregen, de oplossing:

- zet simple file sharing weer aan
- draai de "se up a home or small office network"-wizard (dat ding werkt dus blijkbaar niet als je simple file sharing uit heb gezet...

Verwijderd

Sorry voor de 'kick'

Maar ik heb een soortgelijk probleem op mijn 'opslag-bak'
nadat ik er tot toenstrax instalatie en SP1 problemen mee heb gehad,
wat me 120gb aan data heeft gekost, heb ik alle updates gedraaid, NAV2004 geinstalleert en geupdate.
Zie topic:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/863331

Nu dacht ik ff lekker te gaan sharen:
Ik draai de netwerkwizzard.
Ik zet simple file sharing uit.
Ik maak wat shares.
En ik kom er niet op met de gewone pc.

Nu dacht ik 'ach de gast account enablen'
Maar die aanzetten heeft geen aantoonbaar effect.
Als ik nu simple file sharing weer aanzet verschijnen ineens alle shares en kan ik er wel op.

Terwijl ik gewoon op de gewone pc alles geshared heb met simple file sharing uit en iedereen kan er aan.
Zie ik iets over het hoofd of zij mijn perikelen met mn oplag-bak nog niet voorbij ?

@hielko:
Kun je nu als simple file sharing uit staat ook delen of kun je net zoals mijn opslag bak alleen maar delen als je simple file sharing aanzet?

Verwijderd

De oplossing is bij mij al gevonden:

Ze hadden allebij de zelvde hoofduser (Estranged_dream) alleen de opslag-bak had nog niet hetzelvde passwd ingesteld.
Nu dat gebeurt is gaat het weer automatish :)
De andere users kwamen er zowiso al op zonder passwd schermen kwam ik achter :)
Pagina: 1