Beste mede-tweakers.
Ik heb sins een tijdje in mijn download/opslag pc een nieuw moederbord,
een ECS k7s5a.
Ik heb toen Windows XP Pro niet opnieuw geinstalleert maar ben met de vorige instalatie verder gegaan, wat tot nu toe redelijk goed gewerkt heeft.
Verder zit er een TBA 1800mhz op met 512mb infinion cl2 geheugen.
De harde schijf is een 7200rpm samsung.
Nu wou ik, omdat dat word aangeraden, mijn pc eens lekker herinstaleren
, een goede beurt geven zeg maar
(sorry het is laat
)
Nu zit ik al sins gisteren te tobben ermee,
ik kan Windows XP elke keer goed instaleren.
Alleen tijdens of na SP1 begint het gezeik:
Tijdens SP1 setup:
Random bestandjes kan hij niet kopieren,
NTFS permissies staan goed op de partitie waar hij ze zet(G) en op de windows partitie(C) beide partities bevinden zich op dezelvde harde schijf die primary master is op IDE 1. (Admins, iedereen en system hebben alle rechten en hij heeft het bij puur random bestanden kopieren)
OP IDE 1 hangt ook nog een andere harde schijf als slaaf.
Cdwriter waaruit windows XP en SP1 worden geinstalleert is een Liteon 24x schrijver, maar ook vanuit een andere cdrom werkt WinXP wel en SP1 niet.
De Cdrom en schrijver hangen op IDE2
Ik heb 2x gehad dat SP1 wel helemaal klaar kwam zonder dat hij bestandjes niet kon kopieren.
Als ik dan naar windows update ga, na NAV2004 geinstalleert te hebben, kan ik mooi alle updates aanklikken maar als ik dan instaleren klik en dan de licence agreemend accepteer zie je heel snel een balkje verspringen en dan zie ik alle updates die ik geselecteert heb in het rood (dat is dus bij elke update die ik kies).
Het frapante is is dat de windows XP instalatie altijd vlekkeloos lijkt te verlopen en dat na de instalatie alles ook perfect loopt totdat ik begin met SP1
De windows xp is trouwens legaal evenals de SP1 CD die ik heb.
Wat ik heb gedaan en geprobeert:
Geheugen en HD zijn 2 maanden geleden nog getest:
toen waren ze goed.
Ik heb SP1 van uit de schrijver en CD-rom geinstalleert beide met fouten.
Ik heb SP1 van internet gedownload en laten lopen (ja als ik SP1 er niet opzet kan ik gewoon updaten) wat resulteert in hetzelvde soort fouten als met cdrom instalatie.
Ik heb een SP1 backup geprobeert wat ook niet werkte, beide cd's zijn niet beschadigt.
Ik heb de BIOS geupdate van de laatste cheapoman (nee hij liep niet overgeklockt)
naar de laatste officieele ECS van 11-08-2003 (Maakte geen verschil)
Nog te doen:
Mem en HD opniew testen, die overgins 2 maanden geleden nog goed waren.
Een backup van XP proberen, alhoewel de cd niet beschadigt is.
Cdrom speler als ide1, slaaf, te hangen. (Alhoewel winxp altijd perfect werkt tot SP1 en hij al 8 of meer keer opnieuw is geinstalleert)
En uiteindelijk anders maar een nieuw moederbord kopen.
(Ik begin, na diverse vage probs met het MOBO, te vermoeden dat het gaar is, alhoewel ik geen Blauwe schermen of iets dergelijks krijg)
Als iemand weet waar dit aan kan liggen of sugesties heeft,
dan schroom niet om ze hier te posten
Ik heb sins een tijdje in mijn download/opslag pc een nieuw moederbord,
een ECS k7s5a.
Ik heb toen Windows XP Pro niet opnieuw geinstalleert maar ben met de vorige instalatie verder gegaan, wat tot nu toe redelijk goed gewerkt heeft.
Verder zit er een TBA 1800mhz op met 512mb infinion cl2 geheugen.
De harde schijf is een 7200rpm samsung.
Nu wou ik, omdat dat word aangeraden, mijn pc eens lekker herinstaleren
, een goede beurt geven zeg maar
Nu zit ik al sins gisteren te tobben ermee,
ik kan Windows XP elke keer goed instaleren.
Alleen tijdens of na SP1 begint het gezeik:
Tijdens SP1 setup:
Random bestandjes kan hij niet kopieren,
NTFS permissies staan goed op de partitie waar hij ze zet(G) en op de windows partitie(C) beide partities bevinden zich op dezelvde harde schijf die primary master is op IDE 1. (Admins, iedereen en system hebben alle rechten en hij heeft het bij puur random bestanden kopieren)
OP IDE 1 hangt ook nog een andere harde schijf als slaaf.
Cdwriter waaruit windows XP en SP1 worden geinstalleert is een Liteon 24x schrijver, maar ook vanuit een andere cdrom werkt WinXP wel en SP1 niet.
De Cdrom en schrijver hangen op IDE2
Ik heb 2x gehad dat SP1 wel helemaal klaar kwam zonder dat hij bestandjes niet kon kopieren.
Als ik dan naar windows update ga, na NAV2004 geinstalleert te hebben, kan ik mooi alle updates aanklikken maar als ik dan instaleren klik en dan de licence agreemend accepteer zie je heel snel een balkje verspringen en dan zie ik alle updates die ik geselecteert heb in het rood (dat is dus bij elke update die ik kies).
Het frapante is is dat de windows XP instalatie altijd vlekkeloos lijkt te verlopen en dat na de instalatie alles ook perfect loopt totdat ik begin met SP1
De windows xp is trouwens legaal evenals de SP1 CD die ik heb.
Wat ik heb gedaan en geprobeert:
Geheugen en HD zijn 2 maanden geleden nog getest:
toen waren ze goed.
Ik heb SP1 van uit de schrijver en CD-rom geinstalleert beide met fouten.
Ik heb SP1 van internet gedownload en laten lopen (ja als ik SP1 er niet opzet kan ik gewoon updaten) wat resulteert in hetzelvde soort fouten als met cdrom instalatie.
Ik heb een SP1 backup geprobeert wat ook niet werkte, beide cd's zijn niet beschadigt.
Ik heb de BIOS geupdate van de laatste cheapoman (nee hij liep niet overgeklockt)
naar de laatste officieele ECS van 11-08-2003 (Maakte geen verschil)
Nog te doen:
Mem en HD opniew testen, die overgins 2 maanden geleden nog goed waren.
Een backup van XP proberen, alhoewel de cd niet beschadigt is.
Cdrom speler als ide1, slaaf, te hangen. (Alhoewel winxp altijd perfect werkt tot SP1 en hij al 8 of meer keer opnieuw is geinstalleert)
En uiteindelijk anders maar een nieuw moederbord kopen.
(Ik begin, na diverse vage probs met het MOBO, te vermoeden dat het gaar is, alhoewel ik geen Blauwe schermen of iets dergelijks krijg)
Als iemand weet waar dit aan kan liggen of sugesties heeft,
dan schroom niet om ze hier te posten