[Ervaringen] Pioneer DVR-A07/107 DVD+/-brander

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.260 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

als het een medion is kun je het flashen forceren met de optie -vf dus met DVD als I: wordt het:
DVRFlash -vf I: R7100007.110 R7100107.110

[ Voor 36% gewijzigd door BN op 26-03-2004 17:20 ]

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud2all
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 11:34
Dat heb ik geprobeerd, maar dan krijg ik bovenstaande melding. Ik heb vandaag met Pioneer gebeld deze zeiden dat ik moest wachten tot firmware 1.11 .... maar ik zag gisteren al dat 1.12 online is (van 1.10 naar 1.12) en dus geen 1.11

Overigens het tooltje wat Pioneer online heeft om te checken welke drive dat je hebt geeft bij mij aan dat er geen DVR aanwezig is !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

-Stef-

Slainthe!

Inmiddels is zoals hier ook al te lezen was de versie FW 1.12 uitgekomen.
Firmware Update 1.12 improves writability/playability and expands 8X media support with Daxon, Prodic, RITEK, and Mitsubishi Chemical/Verbatim
1) Nou heb ik een Pioneer DVD 107D (die in de XL8083 Aldi computer zit) met versie FW 1.05. Kan ik nou direct de firmware upgraden naar FW 1.12 om (bv Riteks) op 8x te kunnen branden of heb ik voor die drive nog steeds de patched FW 1.10 nodig die hier eerder gepost werd? (de patched 1.12 is er volgens mij nog niet).

2) En verder, zorgt die gepostte patched FW 1.10 er ook voor de de brander regiovrije wordt?

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

1) ja hoor, van 1.05 naar 1.12 kan gewoon, maar om die riteks op 8x te kunnen branden, kheb al op diverse fora gelezen dat dat nog steeds beetje klote was. dus vestig je hoop daar maar niet op.

2) ja maar wel rpc1, dus je moet hem nog softwarematig regio laten kiezen (dvdgenie ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN

BN

Heb hier Arita DVD-R 4x Ritek G04 's (groen met paarse onderzijde) en die branden tot nog toe prima op 8x met de 1.10 hacked firmware.... wacht wel even tot 1.12 hacked beschikbaar komt voor ik weer verder flash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Nu online

-Stef-

Slainthe!

pokeran schreef op 31 maart 2004 @ 22:30:
1) ja hoor, van 1.05 naar 1.12 kan gewoon, maar om die riteks op 8x te kunnen branden, kheb al op diverse fora gelezen dat dat nog steeds beetje klote was. dus vestig je hoop daar maar niet op.

2) ja maar wel rpc1, dus je moet hem nog softwarematig regio laten kiezen (dvdgenie ofzo)
Die Riteks waar ik het over heb zijn Arita (Ritek G04). Die moeten probleemloos op 8x kunnen met patched 1.10.

Dvdgenie zal ik eens nazoeken. Helaas is het formum.rpc1.org down op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 22:44

DancePlaza

ninja

hoe werken die ritek g04 @ 8x op de xbox?

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

-Stef- schreef op 31 maart 2004 @ 22:41:
[...]

Die Riteks waar ik het over heb zijn Arita (Ritek G04). Die moeten probleemloos op 8x kunnen met patched 1.10.

Dvdgenie zal ik eens nazoeken. Helaas is het formum.rpc1.org down op het moment.
ohw die riteks, ja die heb i ook van traxdata, die werkte als sinds 1.05 of 1.07 patched op 8x :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit ook al in het NEC ND2500-topic gepost, maar jullie kunnen dit natuurlijk veel beter beoordelen:

Ik dacht dus een NEC ND2500 brander gekocht te hebben, maar ze hebben me een Pioneer DVR-107 meegegeven !

Ik heb er al reviews op nageslagen en weet op zich wel de pro's en con's van beide branders (al spreken sommige reviews elkaar wel tegen). Ik heb nu een paar DVD'tjes op 4x speed gefikt en geen problemen ondervonden. Toch overweeg ik hem in te ruilen ivm de garantie (en heel misschien toekomstige dual layer support voor de NEC ?). Gaarne jullie mening !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen van beide branders gaan dul-layer branden ondersteunen. nooit. dus daarom heeft het geen zin om hem om te ruilen.
het is zelfs slimmer om hem te houden en de gehackte firmware er in te flashen. dan kun je alle media op 8 speed branden. dat kan niet met de nec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 01:03
ik zou hem houden... ten eerste is de pioneer duurder dan de nec, en ten tweede kan hij met andere firmware ALLE dvd-r branden op 8x... dvd+r is hij echter wel gebonden aan de opgegeven snelheid van de dvd (wel max 8x)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit:

Nevermind, ik heb jullie advies opgevolgd :)

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2004 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusG
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Vandaag de 107d uit de nieuwste aldi computer ge-upgrade naar 1.10 en ging in 1x goed zonder probleem, ondanks de medion kernel.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Nu online

-Stef-

Slainthe!

Vandaag is FW 1.13 uitgekomen.

Klopt het nou dat wanneer je je Medion/Pioneer 107D gepatched hebt van FW 1.05 naar bijvoorbeeld FW 1.10 je Kernel en je Normal gelijk zijn (en dus een volledige Pioneer 107 hebt) en je zou je FW nogmaals willen upgraden naar bv. FW 1.13, dat je de officiele FW voor de upgrade kan gebruiken? M.a.w. dat je maar 1x de gepatchte FW hoeft te gebruiken waarna je voor toekomstige upgrades de officiele FW kan gebruiken?

Ik zie nou trouwens in mij bij de eigenschappen van mijn DVD brander die ik met de FW1.10 patched geflashed heb dat de resterende regiowijzigingen op 2 staan! Dit waren er 5. Hoe moet ik deze dit stoppen voordat deze op 0 komt en ik aan een willekeurige regio gebonden ben?

[ Voor 25% gewijzigd door -Stef- op 05-04-2004 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
-Stef- schreef op 05 april 2004 @ 19:52:
Vandaag is FW 1.13 uitgekomen.

Klopt het nou dat wanneer je je Medion/Pioneer 107D gepatched hebt van FW 1.05 naar bijvoorbeeld FW 1.10 je Kernel en je Normal gelijk zijn (en dus een volledige Pioneer 107 hebt) en je zou je FW nogmaals willen upgraden naar bv. FW 1.13, dat je de officiele FW voor de upgrade kan gebruiken? M.a.w. dat je maar 1x de gepatchte FW hoeft te gebruiken waarna je voor toekomstige upgrades de officiele FW kan gebruiken?
als het goed is is het nu een officiele pioneer,dus ja
-Stef- schreef op 05 april 2004 @ 19:52:

Ik zie nou trouwens in mij bij de eigenschappen van mijn DVD brander die ik met de FW1.10 patched geflashed heb dat de resterende regiowijzigingen op 2 staan! Dit waren er 5. Hoe moet ik deze dit stoppen voordat deze op 0 komt en ik aan een willekeurige regio gebonden ben?
dat is de regio limmit van je os

hoe je die kunt tweaken weet ik ff niet?

je kunt mischiwn hier zoeken http://forum.rpc1.org

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Laatst online: 18-09 10:59
Ik wil deze brander zeer waarschijnlijk ook gaan kopen, maar ik heb nog een vraagje.

Ik wilde weten of mn pc dit wel trekt, zon dvd-brander.
Ik heb een P3 600Mhz met 256 mb ram geheugen en HD 60 gb 7200 rpm.
Maar ik heb nu een lite-on cd branden 52x32x52, en als ik daar mee brand @ 32x of sneller, kijg ik toch wel vaak een underbuffer, vooral als ik nog wat dingen open heb staan, zoals msn en IE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
met de nieuwe fw 1.13 kun je ritek G04 op 8* branden :)
dus zonder gehackte fw.
ben nu ff een dvdtje aan het stoken ,kijken hoe het gaat.
met de gehackte 1.10 heb ik ze ook op 8* gebrand ,maar toen kreeg ik toch haperingen en fouten.
Pittie schreef op 10 april 2004 @ 13:31:
Ik wil deze brander zeer waarschijnlijk ook gaan kopen, maar ik heb nog een vraagje.

Ik wilde weten of mn pc dit wel trekt, zon dvd-brander.
Ik heb een P3 600Mhz met 256 mb ram geheugen en HD 60 gb 7200 rpm.
Maar ik heb nu een lite-on cd branden 52x32x52, en als ik daar mee brand @ 32x of sneller, kijg ik toch wel vaak een underbuffer, vooral als ik nog wat dingen open heb staan, zoals msn en IE.
deze brander heeft buffer underrun technologie,dwz hij gaat gewoon langzamer als de buffer leeg raakt :)

[ Voor 57% gewijzigd door erikdeperik op 11-04-2004 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
oke, dan ga ik eind volgende week zo'n brandertje halen. (Na de proefwerkweek :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

erikdeprik schreef op 11 april 2004 @ 23:40:
met de nieuwe fw 1.13 kun je ritek G04 op 8* branden :)
dus zonder gehackte fw.
ben nu ff een dvdtje aan het stoken ,kijken hoe het gaat.
met de gehackte 1.10 heb ik ze ook op 8* gebrand ,maar toen kreeg ik toch haperingen en fouten.

[...]

deze brander heeft buffer underrun technologie,dwz hij gaat gewoon langzamer als de buffer leeg raakt :)
Zowel DVDdecrypter als Nero geven bij mij aan dat ze op mijn RitekG04 maar op 4 speed kunnen fikken (met een ongehackte fw 1.13).
Weet je zeker dat jij een de goede geflashed hebt?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 10:03
Hoe lang ken het nog duren eerdat er Dual Layer branders komen?

Ik wil er ook weer 1 halen, maar mischien ken ik beter op Dual Layer wachten. Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-11-2024
whiteclear schreef op 15 april 2004 @ 07:33:
...maar mischien ken ik beter op Dual Layer wachten. Wat vinden jullie?
Ja, hallo... dan kan je wachten tot je een ons weegt. Als de dual-layer branders er zijn, ga je weer zitten twijfelen of je niet beter op blu-ray kan wachten...

Gewoon kopen en gebruiken, daar heb je meer plezier van dan van twijfelen en afwachten.

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
MeNTaL_TO schreef op 12 april 2004 @ 13:39:
[...]

Zowel DVDdecrypter als Nero geven bij mij aan dat ze op mijn RitekG04 maar op 4 speed kunnen fikken (met een ongehackte fw 1.13).
Weet je zeker dat jij een de goede geflashed hebt?
ik heb alen getest met clone dvd,
hij gaf dus aan dat ie op 8* kon.
vervolgens deed hij er 16 minuten over |:(
dus is gewoon 4 keer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je die gehakte firmware er in krijgt onder windows 2003 server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er is weer nieuwe firmware uit met deze firmware kan je alle DVDtjes zowel - als+ op 8 speed branden ik heb hem getest op een DVD merk supermedia dvd +r 4 speed en branden gewoon op 8 speed heb ook getest op DVD -r 4 speed merk ridata ook op 8 speed gebrand de fimware kan je hier downloaden

http://flashman.rpc1.org/Firmware/PIONEER/

als iemand nog meer ervaring heb met 4 speed DVDtjes op 8 speed te branden zeg dan ff welk merk het is en of het -r of +r is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren ook de Pioneer DVR-107D besteld, voor 102 euro nog wel :9
Hopelijk is hij snel hier :9~

Ik heb er 10 lege DVD+R 8x van Platinum bij besteld, en 2 DVD+RW 4x van Platinum, hopelijk geven die een goede schrijfkwaliteit met de Pioneer writer?
Ik ben eigenlijk niet zo voor Platinum, maar dit waren de enige 8x media die in voorraad waren :/
Iemand hier al ervaring mee?
Is de schrijfsnelheid en schrijfkwaliteit de laatste tijd vooruit gegaan met de nieuwe firmwares (1.13 tegenover 1.10 en vroeger?)
Want ik las in een review van www.cdfreaks.com dat de pioneer enorme problemen had ivm CD-RW, maar hopelijk is dat met de nieuwere firmwares opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 16:43

DaOverclocker

Overclocker for life...

Hoe weet men nou dat de a07 nooit op duallayer kan branden? ik hoor geruchten dat sommige het met een beta firmware het al wel gelukt is....

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 20:01:

Ik heb er 10 lege DVD+R 8x van Platinum bij besteld, en 2 DVD+RW 4x van Platinum, hopelijk geven die een goede schrijfkwaliteit met de Pioneer writer?
Ik ben eigenlijk niet zo voor Platinum, maar dit waren de enige 8x media die in voorraad waren :/
Iemand hier al ervaring mee?
Ja :) Perfect branden ze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ik heb vandaag ff een DVR-A07XLA gekocht. Dit is een speciale uitvoering van de A07 met een paar extra features, onder andere is hij erg stil. Ik heb er al een paar DVD+R mee gebrand en tot nu toe geen problemen tegengekomen. Voorlopig gebruik ik de originele 1.13 firmware.
Een review van deze brander op cdrlabs

[ Voor 34% gewijzigd door Henk007 op 01-05-2004 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• declan001
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-01-2023
had week geleden ook de pioneer 107D black special edition op opus.nl gekocht, was snel binnen en geinstalleerd. Kwam toen alleen tegen het probleem dat ik een DVD branden ging op 8x maar dat ie het dan niet meer deed zodra ik em in de pioneer dvd speler gooide beneden(aan de tv). Toen ik em op 4x zette deed ie het wel goed.
het waren platinum dvd+r 8x ook van opus. Na een firmware upgrade deed ie het een heel stuk beter!
kortom ik ben zelf te spreken over deze brander na de firmware upgrade uiteraard.
bedankt voor de link naar de gehackte firmware, heb em er net ingeflashed.

chance favors the prepared mind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
DaOverclocker schreef op 29 april 2004 @ 00:01:
Hoe weet men nou dat de a07 nooit op duallayer kan branden? ik hoor geruchten dat sommige het met een beta firmware het al wel gelukt is....
Omdat er geen dual laser in zit ofzoiets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 21:36:
Ik heb sinds kort ook een Pioneer 107D, maar ik krijg met Nero (Express) 6(.0.0.9) geen DVD gebrand. CD's doet ie prima, maar als ik een DVD'tje ga branden begint ie fijn, maar als ie op 100% zit krijg ik de error "Could not perform end of Disc-at-once". Uiteraard staat Nero dan op DVD-'modus'. Iemand een idee wat er mis kan zijn? Ik had dit probleem met firmware versie 1.05, en heb vervolgens geflashed naar 1.10, maar dit verhielp het probleem niet. Iemand een idee wat ik hieraan kan doen?

Edit: wat extra info: ik heb gebrand op 4x op Philips DVD+R 1-4x schijfjes. Het maakte niets uit of ik multisession aanvink of niet. Voorbespeelde CD's en DVD's worden verder normaal afgespeeld.

Klik hier voor de error-log.
Is er al een oplossing voor bovenstaande ? ik heb precies hetzelfde probleem. Alleen DVD-RW's doen het wel, DVD+R van div. merken werken niet, steeds melding
"Could not perform end of Disc-at-once"
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AxiMaxi schreef op 15 april 2004 @ 13:35:
[...]
Ja, hallo... dan kan je wachten tot je een ons weegt. Als de dual-layer branders er zijn, ga je weer zitten twijfelen of je niet beter op blu-ray kan wachten...

Gewoon kopen en gebruiken, daar heb je meer plezier van dan van twijfelen en afwachten.
Jaa ehhh... toch is er al eentje, de Sony DRU-700A. Zit zelf nu ook te twijfelen tussen deze (nieuws: Sony komt met DRU-700 dual layer dvd-brander.) en de DVR-107...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN

BN

Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 12:47:
[...]

Is er al een oplossing voor bovenstaande ? ik heb precies hetzelfde probleem. Alleen DVD-RW's doen het wel, DVD+R van div. merken werken niet, steeds melding
"Could not perform end of Disc-at-once"
Alvast bedankt.
Laatste update van Nero en een firmware upgrade al geprobeerd???

[ Voor 3% gewijzigd door BN op 04-05-2004 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plastronneke
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-12-2010
Omdat er geen dual laser in zit ofzoiets...
pioneer heeft ooit met een 106 dual layer gebrand met andere firmware, ik hoor laatst dat ze er nog iets anders mee gedaan hebben. ze beweerden bij hoog en laag dat het om een "gewone" 106 ging, ik kan me niet inbeelden dat er in die "gewone" 106 wel een dual laayer brander zat ...

ik vind het nogal dom om te zeggen dat het niet gaat. het is bewezen dát het kan, maar de vraag is nu of wij dit gaan kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een groot probleem met mijn Pioneer DVR-107D brander...
Een paar dagen geleden heb ik de firmware geupdate naar de originele 1.13 versie. Hiervoor zat de originele firmware erop van Medion (PC: 8083XL).
Maar als ik een dvd wil branden gaat ie netjes op 8 speed, maar na een paar minuten geeft hij een fout-melding?! Ik las net op een ander forum dat zo'n grote stap voor een firmware-update niet mogelijk is..
Dus ik de Medion-helpdesk bellen, zeggen ze mij doodleuk dat de garantie ervan nu niet meer geldt, en het apparaat onbruikbaar is.

:| Wat nu? Heb ik echt geen garantie meer? Kan ik de firmware nog terug flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook mijn drive naar 1.13 origineel geflashed. Ik had 2 merken dvds liggen nl. Princo 4x MIN en Platinum 8x PLUS. De princos brand ie fijn en worden over gelezen. Maar de platinums brand ie ook fijn, maar worden nergens in gelezen zelfs niet in de 107d drive zelf. Ik heb een andere brandsnelheid geprobeerd maar dat hielp niet.

Dit zal wel aan de firmware liggen of niet?
Ik hoop dat het probleem in de volgende firmware versie verholpen is en ik alsnog die dvds kan gebruiken?

Zijn er trouwens nog meer mensen met het zelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Martino
  • Laatst online: 19-09 07:44

El Martino

Zo niet, dan toch.

Mmmm.... Nu je het zegt, ik heb een soortgelijk probleem met die Platinums, alleen doen ze het wel prima in mijn standalone Harman Kardon DVD speler. Verder eigenlijk niet bij nagedacht over het feit dat ze het niet in mij 107D deden.

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Pioneer heeft alweer een nieuwe firmware uitgebracht voor de DVR-107/A07(XLA/B)). Ditmaal versie 1.15, hier te downloaden.
Changelog:
Firmware 1.15 DVR-107/A07
DVD-R/RW Writability Improvement
+R/+RW Writability Improvement
CD Playability Improvement
Support 8X writing on New Prodisc DVD-R Media
Support 8X writing on New MBI +R Media
Support 8X writing on New Optodisc +R Media
Support 8X writing on New Philips +R Media

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn nog meer drives die onderliggend dezelfde techniek hebben alleen de firmware is anders. en het frontje natuurlijk.

de NEC-2500 en de Asus-0804p zijn bijna identiek aan de DVR-107D maar wel goedkoper.

Als je de reviews leest over al deze branders dan komt er wel naar voren dat er geen 4x dvd's gebrand kunnen worden op 8x en dat er toch wel wat problemen met de drives zijn (ik heb het alleen over de officiele firmwares) en dat firmware updates het zouden moeten oplossen.

heeft iemand ervaring met die asus 0804p drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
Nieuwe firmware 1.16 officiele

hij is er ook gepatched

[ Voor 32% gewijzigd door erikdeperik op 02-07-2004 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Firmware 1.18 is uit.
DVD-R Writability Improvement
+R Writability Improvement
DVD-RAM Playability Improvement
CD Playability Improvement
+R DL(DoubleLayer) playback Implemented

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Laatst online: 00:16
En de gehackte regiovrije versie staat binnenkort hier: http://flashman.rpc1.org/...DVR107D_STANDARD/PATCHED/

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wacht hier liever nog even op.......

http://www.pioneer-eur.co...e.jsp?category=dvd_writer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De boven vermelde nieuwe dvd schrijver heeft nogal weinig zin voor het ogenblik.
2.4x DL media zijn nog nergens beschikbaar, en ALS je ze ergens kan bestellen betaal je zo'n 85 € voor 5 stuks.
Dus het gaat volgens mij nog een HELE tijd duren eer 2.4x DL media vrij beschikbaar zijn, en dan ook nog eens een hele tijd eer de prijs een beetje normaal is.
Voorlopig ben ik toch maar blij dat Pioneer nog steeds hard werkt om verbeteringen aan te brengen voor de 107D :9~ Het is altijd al een zalige burner geweest, en hij blijft maar beter worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
Mmm ik heb net de gehackte firmwire 1.16 erop gezet, dit om mijn speler regiovrij te maken.
Maar ik wilde eigenlijk weer graag naar de officiele firmware gaan, dus wil ik 1.18 erop zetten.

Maar dit weigert ie?
De melding is als volgt

/// DVD-ROM/DVD-RW Firmware Update Utility ver1.92a

Start updating the device No.1.
Current Revision>> Pioneer DVD-RW DVR-107D 1.16 04/05/27
The firmware of target drive is not correct F/W.
This firmware is not supported by this program.
0drive(s) have been updated succesfully.

Wat kan k hieraan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
  • Laatst online: 19-09 01:03
terugflashen met dat programma dat je had om die gehackte firmware te installeren en via dat programma te upgraden... anders kan je altijd wachten op een geupdate gehackte versie.

trouwens, waarom een regiovrije dvdbrander??? ik neem aan dat je een normale dvdspeler hebt om mee te rippen en films mee af te spelen, dat doe je toch niet met je brander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
jpvk007 schreef op 23 juli 2004 @ 15:50:
terugflashen met dat programma dat je had om die gehackte firmware te installeren en via dat programma te upgraden... anders kan je altijd wachten op een geupdate gehackte versie.

trouwens, waarom een regiovrije dvdbrander??? ik neem aan dat je een normale dvdspeler hebt om mee te rippen en films mee af te spelen, dat doe je toch niet met je brander?
Hoe moet dat terug flashen dan?
Ik heb die versie gebruikt die een paar post hoger stond http://flashman.rpc1.org/...DVR107D_STANDARD/PATCHED/

Ik heb alleen een exe en twee bestanden zonder extensie

En ja ik gebruik mijn DVD brander ook om films te rippen, is dit slecht dan?
Want als tweede drive heb ik mn Lite-ON 52x cd fikker hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

jpvk007 schreef op 23 juli 2004 @ 15:50:

ohw ik rip zo vaak met mn brander hoor :) terwijl ik ook nog een dvd-rom heb. Eigenlijk is een dvd rom zelfs overbodig voor mij, want ik kopieer nooit 'on the fly'.
en nee het rippen met je dvd brander is niet slecht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
Maarre

Hoe moet dat terug flashen dan?
Ik heb die versie gebruikt die een paar post hoger stond http://flashman.rpc1.org/...DVR107D_STANDARD/PATCHED/

Ik heb alleen een exe en twee bestanden zonder extensie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
*update*

Ik heb em inmiddels kunnen flashen met de orginele firmware 1.18.
Dit door middel van het programma DVRFLASH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-09 13:37
Pittie schreef op 29 juli 2004 @ 20:45:
*update*

Ik heb em inmiddels kunnen flashen met de orginele firmware 1.18.
Dit door middel van het programma DVRFLASH
Heb je misschien wat tips. Want ik heb dit ook gebprobeerd maar ging niet zo heel erg goed. Nu sinds ik hem geflasht heb kan ik geen dvd's meer close'n tijdens het branden. Geeft dan een error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
ik heb ut gewoon netjes gedaan zoals in die read me staat

Download DVRFlash_v1.2.zip

Dan unpak het ergens :P
dan de map win32, daar staat een exe en een readme
die exe kopieer je naar je map C:/
vervolgens download je de officiele firmare.
die pak je ook uit. Vervolgens heb je dan R7100107.118 en een exe
Die R7100107.118 kopier je ook naar C:/

Dan start je msdos op.
En dan ga je naar C:/ (gebruik cd.. om de rest wat achter C:/ staat weg te krijgen)
Dan geef je het volgende commando

DVRFlash -vf I: R7100107.118

En I: is je dvdrom drive dan
suc6 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
Pittie schreef op 01 augustus 2004 @ 16:52:
ik heb ut gewoon netjes gedaan zoals in die read me staat

Download DVRFlash_v1.2.zip

Dan unpak het ergens :P
dan de map win32, daar staat een exe en een readme
die exe kopieer je naar je map C:/
vervolgens download je de officiele firmare.
die pak je ook uit. Vervolgens heb je dan R7100107.118 en een exe
Die R7100107.118 kopier je ook naar C:/

Dan start je msdos op.
En dan ga je naar C:/ (gebruik cd.. om de rest wat achter C:/ staat weg te krijgen)
Dan geef je het volgende commando

DVRFlash -vf I: R7100107.118

En I: is je dvdrom drive dan
suc6 ;)
Het lag dus aan mijn DVRflash. Ik heb nu eerst dmv DVRflash de firmware weer op 1.16 gebracht. En daarna dmv de officiele firmware update de update uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
okej, gelukkig weer een probleem opgelost :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
Pittie schreef op 01 augustus 2004 @ 18:34:
okej, gelukkig weer een probleem opgelost :D
Dat wel, alleen kan nog steeds geen end of track schrijven. Hier door mislukken al mijn dvd's Daar ben ik niet geheel blij mee. Maar even kijken, anders maar saboteren en garantie claimen. Staat nu toch weer orginele firmware op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
fleppuhstein schreef op 01 augustus 2004 @ 21:08:
[...]

Dat wel, alleen kan nog steeds geen end of track schrijven. Hier door mislukken al mijn dvd's Daar ben ik niet geheel blij mee. Maar even kijken, anders maar saboteren en garantie claimen. Staat nu toch weer orginele firmware op.
welk brandprogramma gebruik je dan?
miss ligt het daar aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
Pittie schreef op 05 augustus 2004 @ 11:20:
[...]

welk brandprogramma gebruik je dan?
miss ligt het daar aan?
Voordat ik ging flashen ging het wel goed. Maar ik gebruik DVD shrink, die gebruikt zelf nero om te branden, direct vanuit nero ook niet okee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
De aangepaste 1.18 is nu ook te downloaden: http://flashman.rpc1.org/...DVR107D_STANDARD/PATCHED/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
fleppuhstein schreef op 05 augustus 2004 @ 21:32:
[...]

Voordat ik ging flashen ging het wel goed. Maar ik gebruik DVD shrink, die gebruikt zelf nero om te branden, direct vanuit nero ook niet okee.
oke, ik gebruik hier nero 5.5.10.56 en die werkt wel goed, maar ik zou dan ook niet weten waar het aan ligt, hopelijk vind je de oplossing snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:39
Heeft er iemand een mirror van de gehackte 1.18? Ik krijg constant de melding dat de server niet kan worden gevonden en bij mij werkt heel die rpc1 niet... Ik weet niet of dat alleen bij mij is, maar ik wil graag die gehackte firmware omdat ik geen zin heb om op 4x te branden :)

I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Mirror: 1MB .ZIP

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
Nu heb ik de official 1.18 en de gepatchte uitgeprobeerd... Nu is het probleem dat veel van mijn gebrande schijfjes niet leesbaar zijn of dat ik aan het eind van het brandproces een foutmelding krijg, waarna ik weer een schijfje vern**kt heb... Zijn er nog meer mensen met dit probleem, of ligt dit nou alleen aan mijn brander?

I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Worado schreef op 17 augustus 2004 @ 15:55:
Nu heb ik de official 1.18 en de gepatchte uitgeprobeerd... Nu is het probleem dat veel van mijn gebrande schijfjes niet leesbaar zijn of dat ik aan het eind van het brandproces een foutmelding krijg, waarna ik weer een schijfje vern**kt heb... Zijn er nog meer mensen met dit probleem, of ligt dit nou alleen aan mijn brander?
en dan nu de standaardvraag: welke schijfjes gebruik je? gebeurd het met allemaal dezelfde schijfjes? of met een bepaald merk?
en heb je dit probleem bij de officiele en/of de gepatche firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
Het gebeurt met al mijn schijfjes... mijn cd-r/w's zijn van verbatim... mijn dvd-r's komen van platinum... als ik dan een schijfje brand, dan mislukt de ene, en na er een aantal gebrand te hebben, die dus mislukken, lukt er wel een goed te branden..
Vreemdgenoeg helpt het terugflashen naar een oudere firmware niet...:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rico_fxp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 19:13
de 108 wordt nu ook al op de pioneer website omschreven een 16x en dual layer 4x brander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
Ik weet wat mijn probleem was... Het lag aan nero en niet aan de brander.. Nero had een een of ander probleem met SP2. Ik heb em ge-update en een paar cd'tjes gebrand en het ging zonder problemen

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 08:16

Metzie

Nyaano !

Weet iemand of de pioneer 107d ook onder windows 98 werkt? Ik kreeg een belletje van mijn oud directeur dat deze brander volgens pioneer niet zou werken. Dit is wel vreemd, want op de pioneer electronics site staat dat al hun branders werken vanaf nt4/windows 95 sr2.

Is er hier iemand die perongeluk de drive gebruikt onder 98?

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
  • Laatst online: 06-04-2021
haaa Mensen ik heb de 107d ... nu wil ik de firmware upgraden, want mijn 8 speed dvd+r worden niet herkend. Nu moet je dat in MS-DOS doen maar ik ben helemaal kwijt hoe :( ... opstartdiskette maken en dan ? Als ik dat doe krijg ik hem met geen mogelijkheid van de A drive af ... C: gedaan C:\ van alles geprobeerd. Ik voel me nu echt zo'n domme gek op dit moment 8)7 |:( dat ik dat niet weet :/ :7 Ik schaam me dood :D

[ Voor 13% gewijzigd door Bertuss op 27-08-2004 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Martino

El Martino

Zo niet, dan toch.

Hier staat precies uitgelegd hoe het moet. Het kan niet missen!

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
El Martino schreef op 27 augustus 2004 @ 16:04:
Hier staat precies uitgelegd hoe het moet. Het kan niet missen!
Ja dit volg ik precies op, maar na stap 5 opent ie meteen dos en dan staat er: available target is not found. Dusss daar kom ik niet verder mee |:(
Wat doe ik verkeerd ?

[ Voor 9% gewijzigd door Bertuss op 27-08-2004 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Martino

El Martino

Zo niet, dan toch.

Als je bij Google zoekt op 'pioneer 107d "available target is not found"' dan vindt als tweede result deze meuktracker link. Daarin staat jouw situatie waarschijnlijk ook uitgelegd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
De firmware-update is nu in ieder geval goed gegaan ... El Martino > _/-\o_ THX !
MAAR nu stop ik een lege Philips dvd+r schijf in de brander en dan maakt windows ineens van de dvd-brander een cd-brander. Tenminste er staat cd-rom station op die plek in "Deze Computer". Heel vreemd :? Verder heb ik net ff een 4x RW gebrand naar een 8x +R en dat doet ie dus nog niet ! Hij brand wel ... op 4x speed ten eerste ... dat is al fout en dan staat er uiteindelijk ook nog eens niets op het schijfje. Valt niet te lezen, met welke drive dan ook zowel in pc als stand alone.
Tenminste 4x speed doe je er toch een minuutje of 10 over ? of is dat toch 8x
Verder brand hij 4x DVD+RW van Philips wel goed.
Kan het ook aan de 8x philips 8x schijfjes liggen ? Heeft iemand er ervaring mee ? De lege dvd's opzichzelf worden ook niet herkend nmlk.

[ Voor 30% gewijzigd door Bertuss op 28-08-2004 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
- Sorry stom -

[ Voor 97% gewijzigd door Bertuss op 29-08-2004 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

euh hij ondersteudn dvd-ram niet hoor
dvd+r is gewoon aangevinkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
pokeran schreef op 29 augustus 2004 @ 02:24:
euh hij ondersteudn dvd-ram niet hoor
dvd+r is gewoon aangevinkt
Och ja stom ! 8)7 8)7 |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Ik heb net even contact gehad met de Pioneer helpdesk. Die kerel beweerd dat de 8x speed dvdtjes van philips (wel eens niet > hij wist het dus niet zeker) niet zijn opgenomen in de nieuwe firmware.
Maar ik zit nu nog wel met zo'n 20 dvd+R van philips. Dus dat is zonde.
Ik weet niet precies wat ik nu zal doen. Gewoon wachten op nieuwe firmware en nu nieuwe dvd's kopen of gewoon terug naar de winkel gaan en zeggen > alsublieft hier heb je, je brander > ik wil mijn geld terug. Wat zouden jullie doen ?

[ Voor 4% gewijzigd door Bertuss op 30-08-2004 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Nou ik heb besloten de spindle terug te brengen naar de winkel ... gelukkig mijn geld terug kunnen krijgen. Maar nu heb ik 3 dvd+r wederom van philips genomen, maar nu 4x snelheid. In de veronderstelling dat dit wel moest werken ! NIET DUS. Na het brand krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/bertuss/fout2.jpg

Ik ben radeloos inmiddels. Ik denk dat ik morgen maar terug ga met dat ding. Ik wordt er helemaal ziek van !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi
  • Laatst online: 00:50

Remi

Moo!

Zeer apart, dvd+r 4x van Philips kan ik gewoon branden met de mijne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Remi schreef op 30 augustus 2004 @ 19:26:
Zeer apart, dvd+r 4x van Philips kan ik gewoon branden met de mijne.
Ja daarom klopt er dus iets niet. Ik ga morgen terug naar MyCom waar ik de brander gekocht heb en daar ruil ik hem wel voor waarschijlijk een andere, maar dat weet ik nog niet zeker.

• fleppuhstein
Bertuss schreef op 30 augustus 2004 @ 17:07:
Nou ik heb besloten de spindle terug te brengen naar de winkel ... gelukkig mijn geld terug kunnen krijgen. Maar nu heb ik 3 dvd+r wederom van philips genomen, maar nu 4x snelheid. In de veronderstelling dat dit wel moest werken ! NIET DUS. Na het brand krijg ik dit:

[afbeelding]

Ik ben radeloos inmiddels. Ik denk dat ik morgen maar terug ga met dat ding. Ik wordt er helemaal ziek van !
Hetzelfde probleem zit ik ook mee, dan met arita 8 speed dvd's en 4 speed ook. Maar de Arita DVDRW op 2,4 speed gaan wel goed. Ook maar eens terug gaan. Ben morgen toch vrij. Naar de mycom in A'dam.

• Remi

Remi

Moo!

fleppuhstein schreef op 09 september 2004 @ 20:47:
[...]

Hetzelfde probleem zit ik ook mee, dan met arita 8 speed dvd's en 4 speed ook. Maar de Arita DVDRW op 2,4 speed gaan wel goed. Ook maar eens terug gaan. Ben morgen toch vrij. Naar de mycom in A'dam.
Die roze schijfjes met media code G05? Daar heb ik er al meer dan 100 van gebrand. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
Net omgeruild bij de mycom, nu A07 als vervanging gekregen. Bij de mycom, kon een philips niet eens gelezen worden.

• Cozm0
  • Laatst online: 04-04 06:38

Cozm0

Unf!

Afbeeldingslocatie: http://www.cozmo.boeddhist.nl/fout2edit.jpg

Ik had de zelfde error en heb het gefixed

Pioneer DVR-107D firmware 1.16
winxp sp2
nero 6.0

Nero 6.0 heeft een probleem met sp2, even nero updaten naar 6.3.1.20 en het probleem is gefixed.

Oorzaak zit em in dat de data (source) te traag wordt aangeleverd
Drivetest vanaf hd voor update: 3x
na update 25x :)

Ik heb nog wel een ander vraagje over nero.... (vast iets heel sufs)
zodra ik nero open veranderd mn mousepointer in een 4 kanten opwijzend dingetje, ik kan het alleen terugzetten door naar de mouse eigenschappen te gaan en op ok te klikken.

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik ben het ook helemaal beu :(

Toen ik 'm net had meteen geflasht naar 1.10 en Nero6 Ultra. Nooit problemen totdat ineens alle dvd's mislukten bij het finalizen! (cd's branden gaat wel prima).
Nav dit topic geflasht naar 1.18 (cracked version) en NOG STEEDS coasters :(
Ik ga morgen de allerlaatste versie van Nero installeren.. maar wat kan ik nog meer doen? Kan het hardwarematig zijn?

Ik brand gewoon op Philips 4x media, wat het in het begin ook prima deed.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2004 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yep, de nieuwste Nero did the trick :)
Hij finalized dvd'tjes nu prima :)

Blijft de vraag hoe op de één op de andere dag het branden fout ging :(
En bij wie ik de 5+ coasters kan declareren :(

• guillaume
  • Laatst online: 13-09 14:48
Voor de mensen die hun niet-gefinalizede dvd's nog hebben: ik heb dit met mijn 106D ook gebruikmakend van burnatonce. Ik kan mijn gegevens redden en de DVD normaal gebruiken met het met burnatonce meegeleverde ProDVD.exe. Ik doe simpelweg het volgende:
code:
1
prodvd.exe -dev=0,0,0 -fix
...en de DVD is fixated. Wellicht werkt dit ook bij de coasters met Nero. Om volledig gebruik te maken van ProDVD moet je wel de auteur van het programma 'n emailtje sturen voor 'n persoonlijke registratie-code (gratis), maar het kan ook goed zijn dat dit voor deze simpele bewerking -fix niet nodig is. Voor meer informatie daarover kun je terecht op het forum van burnatonce.

[ Voor 9% gewijzigd door guillaume op 25-09-2004 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Pioneer heeft firmware 1.20 gereleased.
DVR-*07* series firmware 1.20

8X DVD-R Media Writability Improvement
8X writing on New BeALL +R Media
8X writing on New LEADDATA +R Media
8X writing on New MPO +R Media
8X writing on New NANYA +R Media
8X writing on New TDK +R Media

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k heb hier nu arita 8 speed dvds maar no way dat ze op 8 speed gaan zelfs niet met de firmware van 1.18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
grote kick ;)

Pioneer heeft firmware 1.21 gereleased.
1.21 Support 8X writing on New Optodisc DVD-R Media
4X DVD-R Media Writability Improvement

[ Voor 45% gewijzigd door Pittie op 13-11-2004 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Wel balen dat de site waar de hacked firmware altijd staat al maanden plat ligt :(

Weet iemand een andere site?

(oude site: http://pioneerdvd.rpc1.org/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
Bij mij doet die website het nog gewoon...

Hier vind je een lijst van alle pioneer branders met de bijbehorende firmwares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Vaag :?

rpc1.org staat ook niet in me HOSTS file en via deze site (www.anonymizer.ru) doet hij het bij mij wel :?

[edit] helaas is de patched versie nog maar bij 1.18 :(

[ Voor 22% gewijzigd door Sir_Killalot op 15-11-2004 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 15:49

Stropdas

Insert subtitle here

Sir_Killalot schreef op maandag 15 november 2004 @ 22:29:
Vaag :?

rpc1.org staat ook niet in me HOSTS file en via deze site (www.anonymizer.ru) doet hij het bij mij wel :?

[edit] helaas is de patched versie nog maar bij 1.18 :(
Komt er nog wel een patched versie? Ik ben iig naar de officiele 1.21 gegaan. RitekG05 en Optodisc 8x. herkent ie goed en brand zonder problemen op 8x. Gebruik weinig andere media nu ik 300 van deze 2 heb dus patched niet meer zo nodig ;) Paar weken geleden zat ik met Samsung -R 4x die ik wel eens op 6x of 8x brande als ik haast had, zonder problemen trouwens :D

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Gradius heeft een gehackte 1.21 firmware uitgebracht en op www.rpc1.org staat een officiele 1.20 firmware van Medion zelf :)

gehackte 1.21 firmware: v1.21 (RPC-1 + unlock ripping speed only)

Medion 1.20 firmware: http://download.medion.de/downloads/treiber/dvdrw107.exe

flashproggie: http://forum.rpc1.org/viewtopic.php?t=24889 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of er inmiddels gehackte firmware is waar je mee kan Dual layeren?
je zou toch denken dat iemand dat gaat maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
beetje moeilijk als de brander dit hardwarematig al niet kan doen... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinds wanneer kan die dat niet dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
sinds ze daar de DVR-108 en DVR-109 voor hebben:

pricewatch: Pioneer DVR-108, 16x (Dual-Layer)
pricewatch: Pioneer DVR-109, 16x (Dual-Layer)

had je al een paar keer in dit topic kunnen lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi

Remi

Moo!

Weet iemand of het mogelijk is om dit apparaat te flashen met de orginele 1.21 firmware als de hacked versie daarvan er al op staat? :)
Pagina: 1 2 3 Laatste