"Grandma was slow, but she was old....!!"
Overigens het tooltje wat Pioneer online heeft om te checken welke drive dat je hebt geeft bij mij aan dat er geen DVR aanwezig is !!!!
1) Nou heb ik een Pioneer DVD 107D (die in de XL8083 Aldi computer zit) met versie FW 1.05. Kan ik nou direct de firmware upgraden naar FW 1.12 om (bv Riteks) op 8x te kunnen branden of heb ik voor die drive nog steeds de patched FW 1.10 nodig die hier eerder gepost werd? (de patched 1.12 is er volgens mij nog niet).Firmware Update 1.12 improves writability/playability and expands 8X media support with Daxon, Prodic, RITEK, and Mitsubishi Chemical/Verbatim
2) En verder, zorgt die gepostte patched FW 1.10 er ook voor de de brander regiovrije wordt?
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
2) ja maar wel rpc1, dus je moet hem nog softwarematig regio laten kiezen (dvdgenie ofzo)
Die Riteks waar ik het over heb zijn Arita (Ritek G04). Die moeten probleemloos op 8x kunnen met patched 1.10.pokeran schreef op 31 maart 2004 @ 22:30:
1) ja hoor, van 1.05 naar 1.12 kan gewoon, maar om die riteks op 8x te kunnen branden, kheb al op diverse fora gelezen dat dat nog steeds beetje klote was. dus vestig je hoop daar maar niet op.
2) ja maar wel rpc1, dus je moet hem nog softwarematig regio laten kiezen (dvdgenie ofzo)
Dvdgenie zal ik eens nazoeken. Helaas is het formum.rpc1.org down op het moment.
Van het kastje naar de muur lopen...
ohw die riteks, ja die heb i ook van traxdata, die werkte als sinds 1.05 of 1.07 patched op 8x-Stef- schreef op 31 maart 2004 @ 22:41:
[...]
Die Riteks waar ik het over heb zijn Arita (Ritek G04). Die moeten probleemloos op 8x kunnen met patched 1.10.
Dvdgenie zal ik eens nazoeken. Helaas is het formum.rpc1.org down op het moment.
Verwijderd
Ik dacht dus een NEC ND2500 brander gekocht te hebben, maar ze hebben me een Pioneer DVR-107 meegegeven !
Ik heb er al reviews op nageslagen en weet op zich wel de pro's en con's van beide branders (al spreken sommige reviews elkaar wel tegen). Ik heb nu een paar DVD'tjes op 4x speed gefikt en geen problemen ondervonden. Toch overweeg ik hem in te ruilen ivm de garantie (en heel misschien toekomstige dual layer support voor de NEC ?). Gaarne jullie mening !
Verwijderd
het is zelfs slimmer om hem te houden en de gehackte firmware er in te flashen. dan kun je alle media op 8 speed branden. dat kan niet met de nec.
Verwijderd
Nevermind, ik heb jullie advies opgevolgd
[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2004 17:59 ]
Klopt het nou dat wanneer je je Medion/Pioneer 107D gepatched hebt van FW 1.05 naar bijvoorbeeld FW 1.10 je Kernel en je Normal gelijk zijn (en dus een volledige Pioneer 107 hebt) en je zou je FW nogmaals willen upgraden naar bv. FW 1.13, dat je de officiele FW voor de upgrade kan gebruiken? M.a.w. dat je maar 1x de gepatchte FW hoeft te gebruiken waarna je voor toekomstige upgrades de officiele FW kan gebruiken?
Ik zie nou trouwens in mij bij de eigenschappen van mijn DVD brander die ik met de FW1.10 patched geflashed heb dat de resterende regiowijzigingen op 2 staan! Dit waren er 5. Hoe moet ik deze dit stoppen voordat deze op 0 komt en ik aan een willekeurige regio gebonden ben?
[ Voor 25% gewijzigd door -Stef- op 05-04-2004 22:52 ]
als het goed is is het nu een officiele pioneer,dus ja-Stef- schreef op 05 april 2004 @ 19:52:
Vandaag is FW 1.13 uitgekomen.
Klopt het nou dat wanneer je je Medion/Pioneer 107D gepatched hebt van FW 1.05 naar bijvoorbeeld FW 1.10 je Kernel en je Normal gelijk zijn (en dus een volledige Pioneer 107 hebt) en je zou je FW nogmaals willen upgraden naar bv. FW 1.13, dat je de officiele FW voor de upgrade kan gebruiken? M.a.w. dat je maar 1x de gepatchte FW hoeft te gebruiken waarna je voor toekomstige upgrades de officiele FW kan gebruiken?
dat is de regio limmit van je os-Stef- schreef op 05 april 2004 @ 19:52:
Ik zie nou trouwens in mij bij de eigenschappen van mijn DVD brander die ik met de FW1.10 patched geflashed heb dat de resterende regiowijzigingen op 2 staan! Dit waren er 5. Hoe moet ik deze dit stoppen voordat deze op 0 komt en ik aan een willekeurige regio gebonden ben?
hoe je die kunt tweaken weet ik ff niet?
je kunt mischiwn hier zoeken http://forum.rpc1.org
ik zeg maar zo "zeg maar niks"
Ik wilde weten of mn pc dit wel trekt, zon dvd-brander.
Ik heb een P3 600Mhz met 256 mb ram geheugen en HD 60 gb 7200 rpm.
Maar ik heb nu een lite-on cd branden 52x32x52, en als ik daar mee brand @ 32x of sneller, kijg ik toch wel vaak een underbuffer, vooral als ik nog wat dingen open heb staan, zoals msn en IE.
dus zonder gehackte fw.
ben nu ff een dvdtje aan het stoken ,kijken hoe het gaat.
met de gehackte 1.10 heb ik ze ook op 8* gebrand ,maar toen kreeg ik toch haperingen en fouten.
deze brander heeft buffer underrun technologie,dwz hij gaat gewoon langzamer als de buffer leeg raaktPittie schreef op 10 april 2004 @ 13:31:
Ik wil deze brander zeer waarschijnlijk ook gaan kopen, maar ik heb nog een vraagje.
Ik wilde weten of mn pc dit wel trekt, zon dvd-brander.
Ik heb een P3 600Mhz met 256 mb ram geheugen en HD 60 gb 7200 rpm.
Maar ik heb nu een lite-on cd branden 52x32x52, en als ik daar mee brand @ 32x of sneller, kijg ik toch wel vaak een underbuffer, vooral als ik nog wat dingen open heb staan, zoals msn en IE.
[ Voor 57% gewijzigd door erikdeperik op 11-04-2004 23:42 ]
Zowel DVDdecrypter als Nero geven bij mij aan dat ze op mijn RitekG04 maar op 4 speed kunnen fikken (met een ongehackte fw 1.13).erikdeprik schreef op 11 april 2004 @ 23:40:
met de nieuwe fw 1.13 kun je ritek G04 op 8* branden![]()
dus zonder gehackte fw.
ben nu ff een dvdtje aan het stoken ,kijken hoe het gaat.
met de gehackte 1.10 heb ik ze ook op 8* gebrand ,maar toen kreeg ik toch haperingen en fouten.
[...]
deze brander heeft buffer underrun technologie,dwz hij gaat gewoon langzamer als de buffer leeg raakt
Weet je zeker dat jij een de goede geflashed hebt?
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Ik wil er ook weer 1 halen, maar mischien ken ik beter op Dual Layer wachten. Wat vinden jullie?
Ja, hallo... dan kan je wachten tot je een ons weegt. Als de dual-layer branders er zijn, ga je weer zitten twijfelen of je niet beter op blu-ray kan wachten...whiteclear schreef op 15 april 2004 @ 07:33:
...maar mischien ken ik beter op Dual Layer wachten. Wat vinden jullie?
Gewoon kopen en gebruiken, daar heb je meer plezier van dan van twijfelen en afwachten.
[Hier had mijn handtekening kunnen staan]
ik heb alen getest met clone dvd,MeNTaL_TO schreef op 12 april 2004 @ 13:39:
[...]
Zowel DVDdecrypter als Nero geven bij mij aan dat ze op mijn RitekG04 maar op 4 speed kunnen fikken (met een ongehackte fw 1.13).
Weet je zeker dat jij een de goede geflashed hebt?
hij gaf dus aan dat ie op 8* kon.
vervolgens deed hij er 16 minuten over
dus is gewoon 4 keer
Verwijderd
http://flashman.rpc1.org/Firmware/PIONEER/
als iemand nog meer ervaring heb met 4 speed DVDtjes op 8 speed te branden zeg dan ff welk merk het is en of het -r of +r is
Verwijderd
Hopelijk is hij snel hier
Ik heb er 10 lege DVD+R 8x van Platinum bij besteld, en 2 DVD+RW 4x van Platinum, hopelijk geven die een goede schrijfkwaliteit met de Pioneer writer?
Ik ben eigenlijk niet zo voor Platinum, maar dit waren de enige 8x media die in voorraad waren
Iemand hier al ervaring mee?
Is de schrijfsnelheid en schrijfkwaliteit de laatste tijd vooruit gegaan met de nieuwe firmwares (1.13 tegenover 1.10 en vroeger?)
Want ik las in een review van www.cdfreaks.com dat de pioneer enorme problemen had ivm CD-RW, maar hopelijk is dat met de nieuwere firmwares opgelost?
JaVerwijderd schreef op 28 april 2004 @ 20:01:
Ik heb er 10 lege DVD+R 8x van Platinum bij besteld, en 2 DVD+RW 4x van Platinum, hopelijk geven die een goede schrijfkwaliteit met de Pioneer writer?
Ik ben eigenlijk niet zo voor Platinum, maar dit waren de enige 8x media die in voorraad waren![]()
Iemand hier al ervaring mee?
Een review van deze brander op cdrlabs
[ Voor 34% gewijzigd door Henk007 op 01-05-2004 01:51 ]
het waren platinum dvd+r 8x ook van opus. Na een firmware upgrade deed ie het een heel stuk beter!
kortom ik ben zelf te spreken over deze brander na de firmware upgrade uiteraard.
bedankt voor de link naar de gehackte firmware, heb em er net ingeflashed.
chance favors the prepared mind
Omdat er geen dual laser in zit ofzoiets...DaOverclocker schreef op 29 april 2004 @ 00:01:
Hoe weet men nou dat de a07 nooit op duallayer kan branden? ik hoor geruchten dat sommige het met een beta firmware het al wel gelukt is....
Verwijderd
Is er al een oplossing voor bovenstaande ? ik heb precies hetzelfde probleem. Alleen DVD-RW's doen het wel, DVD+R van div. merken werken niet, steeds meldingVerwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 21:36:
Ik heb sinds kort ook een Pioneer 107D, maar ik krijg met Nero (Express) 6(.0.0.9) geen DVD gebrand. CD's doet ie prima, maar als ik een DVD'tje ga branden begint ie fijn, maar als ie op 100% zit krijg ik de error "Could not perform end of Disc-at-once". Uiteraard staat Nero dan op DVD-'modus'. Iemand een idee wat er mis kan zijn? Ik had dit probleem met firmware versie 1.05, en heb vervolgens geflashed naar 1.10, maar dit verhielp het probleem niet. Iemand een idee wat ik hieraan kan doen?
Edit: wat extra info: ik heb gebrand op 4x op Philips DVD+R 1-4x schijfjes. Het maakte niets uit of ik multisession aanvink of niet. Voorbespeelde CD's en DVD's worden verder normaal afgespeeld.
Klik hier voor de error-log.
"Could not perform end of Disc-at-once"
Alvast bedankt.
Verwijderd
Jaa ehhh... toch is er al eentje, de Sony DRU-700A. Zit zelf nu ook te twijfelen tussen deze (nieuws: Sony komt met DRU-700 dual layer dvd-brander.) en de DVR-107...AxiMaxi schreef op 15 april 2004 @ 13:35:
[...]
Ja, hallo... dan kan je wachten tot je een ons weegt. Als de dual-layer branders er zijn, ga je weer zitten twijfelen of je niet beter op blu-ray kan wachten...
Gewoon kopen en gebruiken, daar heb je meer plezier van dan van twijfelen en afwachten.
Laatste update van Nero en een firmware upgrade al geprobeerd???Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 12:47:
[...]
Is er al een oplossing voor bovenstaande ? ik heb precies hetzelfde probleem. Alleen DVD-RW's doen het wel, DVD+R van div. merken werken niet, steeds melding
"Could not perform end of Disc-at-once"
Alvast bedankt.
[ Voor 3% gewijzigd door BN op 04-05-2004 20:58 ]
pioneer heeft ooit met een 106 dual layer gebrand met andere firmware, ik hoor laatst dat ze er nog iets anders mee gedaan hebben. ze beweerden bij hoog en laag dat het om een "gewone" 106 ging, ik kan me niet inbeelden dat er in die "gewone" 106 wel een dual laayer brander zat ...Omdat er geen dual laser in zit ofzoiets...
ik vind het nogal dom om te zeggen dat het niet gaat. het is bewezen dát het kan, maar de vraag is nu of wij dit gaan kunnen.
Verwijderd
Een paar dagen geleden heb ik de firmware geupdate naar de originele 1.13 versie. Hiervoor zat de originele firmware erop van Medion (PC: 8083XL).
Maar als ik een dvd wil branden gaat ie netjes op 8 speed, maar na een paar minuten geeft hij een fout-melding?! Ik las net op een ander forum dat zo'n grote stap voor een firmware-update niet mogelijk is..
Dus ik de Medion-helpdesk bellen, zeggen ze mij doodleuk dat de garantie ervan nu niet meer geldt, en het apparaat onbruikbaar is.
Verwijderd
Dit zal wel aan de firmware liggen of niet?
Ik hoop dat het probleem in de volgende firmware versie verholpen is en ik alsnog die dvds kan gebruiken?
Zijn er trouwens nog meer mensen met het zelfde probleem?
"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)
Changelog:
Firmware 1.15 DVR-107/A07
DVD-R/RW Writability Improvement
+R/+RW Writability Improvement
CD Playability Improvement
Support 8X writing on New Prodisc DVD-R Media
Support 8X writing on New MBI +R Media
Support 8X writing on New Optodisc +R Media
Support 8X writing on New Philips +R Media
Verwijderd
de NEC-2500 en de Asus-0804p zijn bijna identiek aan de DVR-107D maar wel goedkoper.
Als je de reviews leest over al deze branders dan komt er wel naar voren dat er geen 4x dvd's gebrand kunnen worden op 8x en dat er toch wel wat problemen met de drives zijn (ik heb het alleen over de officiele firmwares) en dat firmware updates het zouden moeten oplossen.
heeft iemand ervaring met die asus 0804p drive.
hij is er ook gepatched
[ Voor 32% gewijzigd door erikdeperik op 02-07-2004 21:54 ]
DVD-R Writability Improvement
+R Writability Improvement
DVD-RAM Playability Improvement
CD Playability Improvement
+R DL(DoubleLayer) playback Implemented
Verwijderd
2.4x DL media zijn nog nergens beschikbaar, en ALS je ze ergens kan bestellen betaal je zo'n 85 € voor 5 stuks.
Dus het gaat volgens mij nog een HELE tijd duren eer 2.4x DL media vrij beschikbaar zijn, en dan ook nog eens een hele tijd eer de prijs een beetje normaal is.
Voorlopig ben ik toch maar blij dat Pioneer nog steeds hard werkt om verbeteringen aan te brengen voor de 107D
Maar ik wilde eigenlijk weer graag naar de officiele firmware gaan, dus wil ik 1.18 erop zetten.
Maar dit weigert ie?
De melding is als volgt
/// DVD-ROM/DVD-RW Firmware Update Utility ver1.92a
Start updating the device No.1.
Current Revision>> Pioneer DVD-RW DVR-107D 1.16 04/05/27
The firmware of target drive is not correct F/W.
This firmware is not supported by this program.
0drive(s) have been updated succesfully.
Wat kan k hieraan doen?
trouwens, waarom een regiovrije dvdbrander??? ik neem aan dat je een normale dvdspeler hebt om mee te rippen en films mee af te spelen, dat doe je toch niet met je brander?
Hoe moet dat terug flashen dan?jpvk007 schreef op 23 juli 2004 @ 15:50:
terugflashen met dat programma dat je had om die gehackte firmware te installeren en via dat programma te upgraden... anders kan je altijd wachten op een geupdate gehackte versie.
trouwens, waarom een regiovrije dvdbrander??? ik neem aan dat je een normale dvdspeler hebt om mee te rippen en films mee af te spelen, dat doe je toch niet met je brander?
Ik heb die versie gebruikt die een paar post hoger stond http://flashman.rpc1.org/...DVR107D_STANDARD/PATCHED/
Ik heb alleen een exe en twee bestanden zonder extensie
En ja ik gebruik mijn DVD brander ook om films te rippen, is dit slecht dan?
Want als tweede drive heb ik mn Lite-ON 52x cd fikker hangen
ohw ik rip zo vaak met mn brander hoorjpvk007 schreef op 23 juli 2004 @ 15:50:
terugflashen met dat programma dat je had om die gehackte firmware te installeren en via dat programma te upgraden... anders kan je altijd wachten op een geupdate gehackte versie.
en nee het rippen met je dvd brander is niet slecht
Hoe moet dat terug flashen dan?
Ik heb die versie gebruikt die een paar post hoger stond http://flashman.rpc1.org/...DVR107D_STANDARD/PATCHED/
Ik heb alleen een exe en twee bestanden zonder extensie
Ik heb em inmiddels kunnen flashen met de orginele firmware 1.18.
Dit door middel van het programma DVRFLASH
Heb je misschien wat tips. Want ik heb dit ook gebprobeerd maar ging niet zo heel erg goed. Nu sinds ik hem geflasht heb kan ik geen dvd's meer close'n tijdens het branden. Geeft dan een error.Pittie schreef op 29 juli 2004 @ 20:45:
*update*
Ik heb em inmiddels kunnen flashen met de orginele firmware 1.18.
Dit door middel van het programma DVRFLASH
Download DVRFlash_v1.2.zip
Dan unpak het ergens
dan de map win32, daar staat een exe en een readme
die exe kopieer je naar je map C:/
vervolgens download je de officiele firmare.
die pak je ook uit. Vervolgens heb je dan R7100107.118 en een exe
Die R7100107.118 kopier je ook naar C:/
Dan start je msdos op.
En dan ga je naar C:/ (gebruik cd.. om de rest wat achter C:/ staat weg te krijgen)
Dan geef je het volgende commando
DVRFlash -vf I: R7100107.118
En I: is je dvdrom drive dan
suc6
Het lag dus aan mijn DVRflash. Ik heb nu eerst dmv DVRflash de firmware weer op 1.16 gebracht. En daarna dmv de officiele firmware update de update uitgevoerd.Pittie schreef op 01 augustus 2004 @ 16:52:
ik heb ut gewoon netjes gedaan zoals in die read me staat
Download DVRFlash_v1.2.zip
Dan unpak het ergens
dan de map win32, daar staat een exe en een readme
die exe kopieer je naar je map C:/
vervolgens download je de officiele firmare.
die pak je ook uit. Vervolgens heb je dan R7100107.118 en een exe
Die R7100107.118 kopier je ook naar C:/
Dan start je msdos op.
En dan ga je naar C:/ (gebruik cd.. om de rest wat achter C:/ staat weg te krijgen)
Dan geef je het volgende commando
DVRFlash -vf I: R7100107.118
En I: is je dvdrom drive dan
suc6
Dat wel, alleen kan nog steeds geen end of track schrijven. Hier door mislukken al mijn dvd's Daar ben ik niet geheel blij mee. Maar even kijken, anders maar saboteren en garantie claimen. Staat nu toch weer orginele firmware op.
welk brandprogramma gebruik je dan?fleppuhstein schreef op 01 augustus 2004 @ 21:08:
[...]
Dat wel, alleen kan nog steeds geen end of track schrijven. Hier door mislukken al mijn dvd's Daar ben ik niet geheel blij mee. Maar even kijken, anders maar saboteren en garantie claimen. Staat nu toch weer orginele firmware op.
miss ligt het daar aan?
Voordat ik ging flashen ging het wel goed. Maar ik gebruik DVD shrink, die gebruikt zelf nero om te branden, direct vanuit nero ook niet okee.Pittie schreef op 05 augustus 2004 @ 11:20:
[...]
welk brandprogramma gebruik je dan?
miss ligt het daar aan?
oke, ik gebruik hier nero 5.5.10.56 en die werkt wel goed, maar ik zou dan ook niet weten waar het aan ligt, hopelijk vind je de oplossing snelfleppuhstein schreef op 05 augustus 2004 @ 21:32:
[...]
Voordat ik ging flashen ging het wel goed. Maar ik gebruik DVD shrink, die gebruikt zelf nero om te branden, direct vanuit nero ook niet okee.
I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself
I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself
en dan nu de standaardvraag: welke schijfjes gebruik je? gebeurd het met allemaal dezelfde schijfjes? of met een bepaald merk?Worado schreef op 17 augustus 2004 @ 15:55:
Nu heb ik de official 1.18 en de gepatchte uitgeprobeerd... Nu is het probleem dat veel van mijn gebrande schijfjes niet leesbaar zijn of dat ik aan het eind van het brandproces een foutmelding krijg, waarna ik weer een schijfje vern**kt heb... Zijn er nog meer mensen met dit probleem, of ligt dit nou alleen aan mijn brander?
en heb je dit probleem bij de officiele en/of de gepatche firmware?
Vreemdgenoeg helpt het terugflashen naar een oudere firmware niet...:S
Is er hier iemand die perongeluk de drive gebruikt onder 98?
http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.
[ Voor 13% gewijzigd door Bertuss op 27-08-2004 15:36 ]
"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)
Ja dit volg ik precies op, maar na stap 5 opent ie meteen dos en dan staat er: available target is not found. Dusss daar kom ik niet verder meeEl Martino schreef op 27 augustus 2004 @ 16:04:
Hier staat precies uitgelegd hoe het moet. Het kan niet missen!
Wat doe ik verkeerd ?
[ Voor 9% gewijzigd door Bertuss op 27-08-2004 21:40 ]
MAAR nu stop ik een lege Philips dvd+r schijf in de brander en dan maakt windows ineens van de dvd-brander een cd-brander. Tenminste er staat cd-rom station op die plek in "Deze Computer". Heel vreemd
Tenminste 4x speed doe je er toch een minuutje of 10 over ? of is dat toch 8x
Verder brand hij 4x DVD+RW van Philips wel goed.
Kan het ook aan de 8x philips 8x schijfjes liggen ? Heeft iemand er ervaring mee ? De lege dvd's opzichzelf worden ook niet herkend nmlk.
[ Voor 30% gewijzigd door Bertuss op 28-08-2004 21:04 ]
[ Voor 97% gewijzigd door Bertuss op 29-08-2004 12:23 ]
Och ja stom !pokeran schreef op 29 augustus 2004 @ 02:24:
euh hij ondersteudn dvd-ram niet hoor
dvd+r is gewoon aangevinkt
Maar ik zit nu nog wel met zo'n 20 dvd+R van philips. Dus dat is zonde.
Ik weet niet precies wat ik nu zal doen. Gewoon wachten op nieuwe firmware en nu nieuwe dvd's kopen of gewoon terug naar de winkel gaan en zeggen > alsublieft hier heb je, je brander > ik wil mijn geld terug. Wat zouden jullie doen ?
[ Voor 4% gewijzigd door Bertuss op 30-08-2004 12:05 ]

Ik ben radeloos inmiddels. Ik denk dat ik morgen maar terug ga met dat ding. Ik wordt er helemaal ziek van !
Ja daarom klopt er dus iets niet. Ik ga morgen terug naar MyCom waar ik de brander gekocht heb en daar ruil ik hem wel voor waarschijlijk een andere, maar dat weet ik nog niet zeker.Remi schreef op 30 augustus 2004 @ 19:26:
Zeer apart, dvd+r 4x van Philips kan ik gewoon branden met de mijne.
Hetzelfde probleem zit ik ook mee, dan met arita 8 speed dvd's en 4 speed ook. Maar de Arita DVDRW op 2,4 speed gaan wel goed. Ook maar eens terug gaan. Ben morgen toch vrij. Naar de mycom in A'dam.Bertuss schreef op 30 augustus 2004 @ 17:07:
Nou ik heb besloten de spindle terug te brengen naar de winkel ... gelukkig mijn geld terug kunnen krijgen. Maar nu heb ik 3 dvd+r wederom van philips genomen, maar nu 4x snelheid. In de veronderstelling dat dit wel moest werken ! NIET DUS. Na het brand krijg ik dit:
[afbeelding]
Ik ben radeloos inmiddels. Ik denk dat ik morgen maar terug ga met dat ding. Ik wordt er helemaal ziek van !
Die roze schijfjes met media code G05? Daar heb ik er al meer dan 100 van gebrand.fleppuhstein schreef op 09 september 2004 @ 20:47:
[...]
Hetzelfde probleem zit ik ook mee, dan met arita 8 speed dvd's en 4 speed ook. Maar de Arita DVDRW op 2,4 speed gaan wel goed. Ook maar eens terug gaan. Ben morgen toch vrij. Naar de mycom in A'dam.

Ik had de zelfde error en heb het gefixed
Pioneer DVR-107D firmware 1.16
winxp sp2
nero 6.0
Nero 6.0 heeft een probleem met sp2, even nero updaten naar 6.3.1.20 en het probleem is gefixed.
Oorzaak zit em in dat de data (source) te traag wordt aangeleverd
Drivetest vanaf hd voor update: 3x
na update 25x
Ik heb nog wel een ander vraagje over nero.... (vast iets heel sufs)
zodra ik nero open veranderd mn mousepointer in een 4 kanten opwijzend dingetje, ik kan het alleen terugzetten door naar de mouse eigenschappen te gaan en op ok te klikken.
| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |
Verwijderd
Toen ik 'm net had meteen geflasht naar 1.10 en Nero6 Ultra. Nooit problemen totdat ineens alle dvd's mislukten bij het finalizen! (cd's branden gaat wel prima).
Nav dit topic geflasht naar 1.18 (cracked version) en NOG STEEDS coasters
Ik ga morgen de allerlaatste versie van Nero installeren.. maar wat kan ik nog meer doen? Kan het hardwarematig zijn?
Ik brand gewoon op Philips 4x media, wat het in het begin ook prima deed.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2004 01:00 ]
Verwijderd
Hij finalized dvd'tjes nu prima
Blijft de vraag hoe op de één op de andere dag het branden fout ging
En bij wie ik de 5+ coasters kan declareren
1
| prodvd.exe -dev=0,0,0 -fix |
[ Voor 9% gewijzigd door guillaume op 25-09-2004 16:08 ]
DVR-*07* series firmware 1.20
8X DVD-R Media Writability Improvement
8X writing on New BeALL +R Media
8X writing on New LEADDATA +R Media
8X writing on New MPO +R Media
8X writing on New NANYA +R Media
8X writing on New TDK +R Media
Verwijderd
Pioneer heeft firmware 1.21 gereleased.
1.21 Support 8X writing on New Optodisc DVD-R Media
4X DVD-R Media Writability Improvement
[ Voor 45% gewijzigd door Pittie op 13-11-2004 21:10 ]
Weet iemand een andere site?
(oude site: http://pioneerdvd.rpc1.org/)
Hier vind je een lijst van alle pioneer branders met de bijbehorende firmwares.
rpc1.org staat ook niet in me HOSTS file en via deze site (www.anonymizer.ru) doet hij het bij mij wel
[edit] helaas is de patched versie nog maar bij 1.18
[ Voor 22% gewijzigd door Sir_Killalot op 15-11-2004 22:34 ]
Komt er nog wel een patched versie? Ik ben iig naar de officiele 1.21 gegaan. RitekG05 en Optodisc 8x. herkent ie goed en brand zonder problemen op 8x. Gebruik weinig andere media nu ik 300 van deze 2 heb dus patched niet meer zo nodigSir_Killalot schreef op maandag 15 november 2004 @ 22:29:
Vaag![]()
rpc1.org staat ook niet in me HOSTS file en via deze site (www.anonymizer.ru) doet hij het bij mij wel
[edit] helaas is de patched versie nog maar bij 1.18
Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04
gehackte 1.21 firmware: v1.21 (RPC-1 + unlock ripping speed only)
Medion 1.20 firmware: http://download.medion.de/downloads/treiber/dvdrw107.exe
flashproggie: http://forum.rpc1.org/viewtopic.php?t=24889
Verwijderd
je zou toch denken dat iemand dat gaat maken
pricewatch: Pioneer DVR-108, 16x (Dual-Layer)
pricewatch: Pioneer DVR-109, 16x (Dual-Layer)
had je al een paar keer in dit topic kunnen lezen