[Ervaringen] Pioneer DVR-A07/107 DVD+/-brander

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.257 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:50

Remi

Moo!

Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 22:40:
[...]

jammer? logisch dacht ik zo. het is een 4x schijfje, die jij op 8x wil branden. dat zal in geen een 8x brander lukken (zeker niet met goedkope media), dus wees blij dat die firmware voor je gehackt wordt (groot voor deel van pioneer branders)
Er zijn gewone 4x schijfjes die op 8x gebrand kunnen worden, dat die Princo's niet werken vinnik wel best gezien hun prijs per stuk. Alleen die Ritek's zijn weer een stukje duurder dus stiekem had ik wel gehoopt dat ik ze zonder problemen op 8x had kunnen branden. :)

Verwijderd

[...]

jammer? logisch dacht ik zo. het is een 4x schijfje, die jij op 8x wil branden. dat zal in geen een 8x brander lukken (zeker niet met goedkope media), dus wees blij dat die firmware voor je gehackt wordt (groot voor deel van pioneer branders)
En waarom mag je daar niet gewoon van uit gaan? Wanneer de concurentie 4x schijfjes wel zonder problemen op 8x fikt, wordt dat dus de standaard. Het kan dus ook, zonder fouten. Ik vind, gelet op het verschil in prijs tussen 4x en 8x media, dat de pioneer dit ook gewoon had moeten kunnen.
Zonder hack.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 09:23:
[...]

En waarom mag je daar niet gewoon van uit gaan? Wanneer de concurentie 4x schijfjes wel zonder problemen op 8x fikt, wordt dat dus de standaard. Het kan dus ook, zonder fouten. Ik vind, gelet op het verschil in prijs tussen 4x en 8x media, dat de pioneer dit ook gewoon had moeten kunnen.
Zonder hack.
Ik vind het dus niet logisch, het is en blijft een 4 speed media, en geen cetfified 8 speed media. Dat de concurrent het kan wil niet zeggen dat het ook betrouwbaar is en dat de schijfjes over een jaar nog te lezen zijn. Pioneer speelt gewoon op zeker.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb dan gisteren ook eindelijk na lang wachten mijn Pioneer DVR-107d binnen gekregen. Dus ik gisteravond laat nog druk aan de slag om in te bouwen en een eerste brand poging te gaan doen. Dit was als eerste een DVD+RW van Imation en dit gaat echt perfect en is daarna ook goed terug te lezen.
Maar nu wil ik met Nero een DVD+R gaan maken met wat video en audio materiaal erop en krijg ik iedere keer op het eind een Burn Proces Failed. Dit moet ik dus nog ff uitzoeken. Maar voor het gedeelte wat ik al wel kon gebruiken lijkt het veelbelovend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

German computer mag c't recently reported in their print editing that the
dual layer DVD-R burner shown at CES was in fact not an A06 with only a
firmware upgrade, but that the hardware was modified as well. And Pioneer
said that neither the A06 nor A07 could be upgraded to dual layer burning
capabilities and that only the A09, due for Christmas 2004 would add dual
layer DVD-R support, at 1x speed. In the meantime, there will be an A08
burner that burns DVD-Rs at 12x or 16x (the specs are not yet known),
since the A09 will handle single layer DVD-Rs at 16x speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb dus net een update van Nero gedaan naar versie 6.3.0.3 en nu werkt ie dus echt perfect. Heeft zelfs de verknoeide cd nog weten af te sluiten en die kan ik dus nog gebruiken ook. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Remi schreef op 25 februari 2004 @ 16:06:

En het laatste waarmee ik zit is het cpu gebruik tijden het fikken. De Sony en Lite-on hadden niet zoveel system resources nodig en dat wilde ik graag zo houden. Dus toen ik las dat de Pioneer hier heel goed mee kon omgaan heb ik besloten om deze drive te nemen.
Maar helaas voor mij blijkt het in de praktijk een beetje anders te gaan zodra ik een dvd fik (dvd image > dvd decrypter > dvr-107). Mijn cpu usage gaat dan op en neer als een synus en dat merk je ook aan de pc aangezien hij een seconde of 2 stil staat en dan weer verder gaat, het brandproggie stopt dan ook even.

Ik heb nog geen andere manieren van branden geprobeerd maar ik zal zo snel mogelijk even gaan experimenteren met andere firmwares, dvd's en software om te kijken of het aan de fikker ligt of niet.

Nu ben ik alleen nieuwsgierig hoe het er bij jullie aan toe gaat met het cpu gebruik.
Heb je je DMA settings gecontroleerd bij de properties van je controller in de Device Manager ?

Verder moet je bedenken dat branden op 8 speed een behoorlijke impact heeft op je systeem. Er moet continu zo'n 11mb per seconde aan data aangevoerd worden. Als je daarnaast nog andere apps open hebt staan en je hebt al niet zo'n denderend systeem dan kan het best dat de brander af en toe even stil staat tot de buffer weer vol is.

Ik heb mijn brander sinds vanavond ingebouwd en ben volop aan het testen met verschillende media. Van 1x -RW tot 8x +R ben ik aan het testen. Dit alles overigens nog met de officiele 1.10 firmware. De gehackte 1.05 doe ik hierna omdat ik eerst een goed referentiekader wil scheppen voor de media die ik heb :) Ik zal eens kijken of ik de resultaten netjes kan weergeven hier in het forum tzt.

Over mijn cpu usage, hij komt hier niet boven de 10 a 11% uit (P4 2.8Ghz HT). En dan heb ik nog het een en ander aan apps open staan dus. Echt een cpu hog is 't volgens mij niet.

[ Voor 6% gewijzigd door redfoxert op 28-02-2004 02:54 ]

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi
  • Laatst online: 00:50

Remi

Moo!

redfoxert schreef op 28 februari 2004 @ 02:52:
[...]

Heb je je DMA settings gecontroleerd bij de properties van je controller in de Device Manager ?

Verder moet je bedenken dat branden op 8 speed een behoorlijke impact heeft op je systeem. Er moet continu zo'n 11mb per seconde aan data aangevoerd worden. Als je daarnaast nog andere apps open hebt staan en je hebt al niet zo'n denderend systeem dan kan het best dat de brander af en toe even stil staat tot de buffer weer vol is.
Ja, ja en ja. :)

Zoals je had kunnen lezen heb ik hiervoor 2 andere branders gehad die geen problemen hadden. De buffers lopen helemaal niet leeg het was gewoon een process die dacht dat ie een jojo was of zo. Maar in combinatie met Alcohol120 gaat het branden van images perfect dus waarschijnlijk is het een combi van Mijn systeem, de pioneer en dvd decrypter geweest. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hebbem gekocht bij para voor 130, en benner super blij mee!

en ik verwacht dat we allemaal een andere brander moeten kopen als we dvd-9 willen fikken. een troost is wel dat de 1e dvd-9 branders(BenQ bijvoorbeeld) op 1 speed branden en dus ongeveer 50min bezig zijn met een dvd. in die tijd heb ik al 4 dvd's uit mijn a07 geperst! dus ik wacht nog een half jaar of 2 tot die 9standaard wat beter uitontwikkeld is. en dan koop ik wel een nwe dvd9 brander, tot die tijd doet dit brandertje het prima denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je nu bij www.conlines.nl een DVR 106 black besteld, dan krijg je voor dezelfde
prijs (incl. verz.kosten a €124.32,-) een DVR 107 black, tenminste dat is er bij mij
wel gebeurd. Kom ik daar natuurlijk mooi goedkoop aan naar wij dachten. :*)

P.s. Boven op de brander zit een schroefje, bij sommige soortgelijke electronica
wordt het lasergedeelte met een soortgelijk schroefje geborgt om beschadiging
van de laser e.d. tijdens transport te voorkomen, echter heb ik geen enkele documentatie dat dit ook bij deze brander zo is, persoonlijk denk ik niet want in dat geval doet men er meestal zo'n schreeuwende sticker op.

Any suggestion? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-08 20:39
Ik ga me morgen ook de pioneer 107 halen. Hier zit geen software bij, welk programma kan ik het best gebruiken om DVD's te branden?

Ik heb nero 6 ultra, maar ik vind nergens een optie op DVD's te branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 15:24:
Als je nu bij www.conlines.nl een DVR 106 black besteld, dan krijg je voor dezelfde
prijs (incl. verz.kosten a €124.32,-) een DVR 107 black, tenminste dat is er bij mij
wel gebeurd. Kom ik daar natuurlijk mooi goedkoop aan naar wij dachten. :*)

P.s. Boven op de brander zit een schroefje, bij sommige soortgelijke electronica
wordt het lasergedeelte met een soortgelijk schroefje geborgt om beschadiging
van de laser e.d. tijdens transport te voorkomen, echter heb ik geen enkele documentatie dat dit ook bij deze brander zo is, persoonlijk denk ik niet want in dat geval doet men er meestal zo'n schreeuwende sticker op.

Any suggestion? _/-\o_
Afblijven van die schroef ! Dat lijkt mij in ieder geval :) Hier werkt ie ook zonder die schroef te verwijderen dus het zal wel zo horen. En een stikker zat er niet op. En goedkoop ? Ach....kijk eens bij www.opus.nl, zoveel goedkoper is 't dus niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor je info, heb even gekeken op Opus.nl en heb gezien dat hij daar nog
twee euri goedkoper is, :( :) ook heb ik enkele dingen gekocht op sallandautomatisering.nl , moet je ook even kijken want deze is ook niet echt
duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
Ik heb zojuist een 107d gekregen als vervanging voor mijn kapotte 105, hij werkt nu naast mijn nec2500, groot voordeel van de pioneer is dat ie nadat ik de gehackte 1.10 geinstalled heb alle 4x media op 8x branden, ik zal wat testen posten vooralsnog heb ik thats write - lead data 4x geprobeerd op 8x en dat werkt perfect
Afbeeldingslocatie: http://www.crappy.nl/pics/w00t.JPG
de surface scan werkte ook perfect, ik kan alleen neit zeggen hoe lang de dvd het goed doet..

[ Voor 3% gewijzigd door IRCfreAk op 01-03-2004 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

IRCfreAk schreef op 01 maart 2004 @ 17:34:
Ik heb zojuist een 107d gekregen als vervanging voor mijn kapotte 105, hij werkt nu naast mijn nec2500, groot voordeel van de pioneer is dat ie nadat ik de gehackte 1.10 geinstalled heb alle 4x media op 8x branden, ik zal wat testen posten vooralsnog heb ik thats write - lead data 4x geprobeerd op 8x en dat werkt perfect
[afbeelding]
de surface scan werkte ook perfect, ik kan alleen neit zeggen hoe lang de dvd het goed doet..
Is dat de standaard firmware of gehackte firmware?
Moet de mijne nog steeds flashen met 1.10 (zit nog met standaard 1.05) maar als je dan op 8 kan fikken dan flash ik vanaaf gelijk ff.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het goed begrijp dan kun met de gehackte 1.10 firmware de 4x media
op 8x branden :7 .

Vraag waar haal ik deze even snel vandaan? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
bigmac
http://flashman.rpc1.org/Firmware/PIONEER/DVR-107D/Patched/

oh en dat is niet met de standaard firmware maar de gehackte, de standaard bleef op 4x branden. tot nu toe werken arita 4x (ritekg04) en that's write (lead data) 4x beide op 8x zonder problemen.
en nog een edit:
http://www.dvd-recordable...dex&req=showcontent&id=71
voor een review van de gepatchte firmware..

[ Voor 81% gewijzigd door IRCfreAk op 01-03-2004 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fighting Power
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-08 15:56
ik wil mijn pioneer 107 D maar hij is nog steeds niet leverbaar bij die leverancier ik wordt er gek van want ik wacht al 1,5 maand

PSN: FightingPower, Gamertag: Fighting Power7, System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IRCFreAK,

Bedankt voor de link!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Vraagje aan iemand met een patched 1.10.

Laat de fikker je met een selecte aantal dvd's op 8 speed fikken of kan je alle dvd's op 8 speed fikken (dus ook 1 en 2 speed?) (ik lees het zelf als alle dvd's) en dat zou ik wel jammer vinden aangezien mijn broertje ook wel eens fikt en die gaat echt niet op de max speed letten met als gevolg dat hij dus wel mislukte dvd's gaat krijgen als ie een dvd van een vriend (lees rotmerk-noname's) op 8 speed fikt.
Zou het zelf leuker vinden als ze in de firmware alleen de goede dvd's op 8 speed zouden zetten en de rest laten staan zoals ze waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 01:03
hij brandt sowieso alleen maar dvd-r op 8x en geen dvd+r (behalve dan die paar die gecertificeerd zijn op 8x). hoe kun je dan onderscheid maken tussen een goede of geen goede dvd (om op 8x te branden)? als ze er officieel niet voor gemaakt zijn? t is idd ALLE DVD-R!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Heb dus ook sinds kort een dvr107d in m'n pc zitten. Het enige probleem was dat hij nu niet bepaald sneller brande dan m'n oude 2x speed (35+min), iets dat me vanochtend toch wel erg frustreerde. Heb me eens af zitten vragen wat nu de limiterende factor zou kunnen zijn, het lijkt er op dat de read speed van m'n RAID5 niet al te hoog is. Dus toen straks de gehackte versie van de firmware geinstalleerd (echt een eitje om te doen trouwens), een Princo x4 er in, de source een WD1200JB die niet in RAID5 staat (Promise SX4000 met 3x WD1200JB). DVDtje met 4150MB was met 8:14 klaar, WHOOO!!! ;-)

Wat ik wel moet opmerken is dat het systeem wel wat traag is met branden, hier had ik al last van met m'n dvrA04...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stropdas
  • Laatst online: 24-08 15:49

Stropdas

Insert subtitle here

Remi schreef op 25 februari 2004 @ 23:54:
[...]

Er zijn gewone 4x schijfjes die op 8x gebrand kunnen worden, dat die Princo's niet werken vinnik wel best gezien hun prijs per stuk. Alleen die Ritek's zijn weer een stukje duurder dus stiekem had ik wel gehoopt dat ik ze zonder problemen op 8x had kunnen branden. :)
Princo's werken niet vlekkeloos zeg je. Dat is als je ze op 8x probeert? Werken ze op 4x wel goed? Die paar minuten die je nu iets meer wacht t.o.v. 8 vind ik niet zo'n probleem zolang ze maar goed gebrand zijn ;)

Heb de brander gisteren (dinsdag) binnen gekregen en beetje aan het orienteren op de media. Heb een CD-RW van 24speed gebrand voor de gein ;) en een DVD+RW van Memorex. Die DVD doet het prima op de Pioneer homecinema van een paar jaar oud geheel tegen mijn verwachting in. De CD-RW kan ie niet lezen helaas

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Cergorach schreef op 02 maart 2004 @ 19:11:
Heb dus ook sinds kort een dvr107d in m'n pc zitten. Het enige probleem was dat hij nu niet bepaald sneller brande dan m'n oude 2x speed (35+min), iets dat me vanochtend toch wel erg frustreerde. Heb me eens af zitten vragen wat nu de limiterende factor zou kunnen zijn, het lijkt er op dat de read speed van m'n RAID5 niet al te hoog is. Dus toen straks de gehackte versie van de firmware geinstalleerd (echt een eitje om te doen trouwens), een Princo x4 er in, de source een WD1200JB die niet in RAID5 staat (Promise SX4000 met 3x WD1200JB). DVDtje met 4150MB was met 8:14 klaar, WHOOO!!! ;-)

Wat ik wel moet opmerken is dat het systeem wel wat traag is met branden, hier had ik al last van met m'n dvrA04...
Wederom het DMA verhaal. Controlleer of je controllers in DMA mode staan voor ALLE devices. In je bios EN in windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
Ik heb em nu ook 2 dagen en ga morgen eens wat DVD's halen.
Nu is mijn vraag, welke zijn nu het beste?

De DVD-R of DVD+R de prijzen zijn hetzelfde, maar de ene raad me + aan en de andere -. Ik heb er geen idee van.

Het merk is Exel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
[...]

edit: Sorry ik had pagina 2 gemist 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Megamind op 03-03-2004 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plastronneke
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-12-2010
[b][message=20149701,noline]Stropdas schreef op 03 maart 2004 @

Princo's werken niet vlekkeloos zeg je. Dat is als je ze op 8x probeert? Werken ze op 4x wel goed? Die paar minuten die je nu iets meer wacht t.o.v. 8 vind ik niet zo'n probleem zolang ze maar goed gebrand zijn ;)
ik heb hier princo's gebrand op 4x, originele firmware ... ze lijken geslaagd te zijn, maar films haperen in dvd-speler en bij het afhalen van data van de dvd heeft hij soms héél veel tijd nodig om data te lezen.

princo's in deze dvd-writer zijn dus niet geslaagd voor mijn part. (en ik heb er hier dus nog 15 liggen ...)

edit: die lead data's, die gaan dus wel goed hee? kan goed zijn dat ik dan zo een spindel ga halen.
en als ik 4x princo's op 1of2x brand, zou het dan beter gaan?

[ Voor 14% gewijzigd door plastronneke op 03-03-2004 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Gizmoke schreef op 03 maart 2004 @ 18:07:
Ik heb em nu ook 2 dagen en ga morgen eens wat DVD's halen.
Nu is mijn vraag, welke zijn nu het beste?

De DVD-R of DVD+R de prijzen zijn hetzelfde, maar de ene raad me + aan en de andere -. Ik heb er geen idee van.

Het merk is Exel
neem gewoon 50/50 heb ik ook gedaan,
pas geleden wilde ik een film branden op een +r, niet genoeg ruimte :(
toen deed ik een -r erin -> hoppa hij brand hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
je kunt dus alleen 8x branden op 4x dvd-r media, ik heb tot nu toe arita (ritekg04) en that's write (lead data) allebei dvd-r 4x geprobeerd en geen problemen op 8x, aflezen ging ook prima, zal het thuis nog ff op stand-alone proberen en in aantal dvd-roms, ik zal zo ook ff princo dvd-r 4x proberen op 8x..
/edit de princo deed het ook prima op 8x en ik had geen problemen met een surface scan..

[ Voor 14% gewijzigd door IRCfreAk op 04-03-2004 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
Hoe kan ik zien welke firmware ik heb?
Ik zou graag de firmware updaten, maar weet niet of degene ik nu heb ouder of nieuwer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Gizmoke schreef op 04 maart 2004 @ 19:30:
Hoe kan ik zien welke firmware ik heb?
Ik zou graag de firmware updaten, maar weet niet of degene ik nu heb ouder of nieuwer is.
Als je de nieuwste neemt kan het nooit mis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
Megamind schreef op 04 maart 2004 @ 21:19:
[...]

Als je de nieuwste neemt kan het nooit mis ;)
Het beste dan die van de site van pioneer zelf zeker.

Maar is er echt geen mogelijkheid om dit ergens te zien?

[ Voor 13% gewijzigd door Gizmoke op 04-03-2004 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Gizmoke schreef op 04 maart 2004 @ 21:26:
[...]

Het beste dan die van de site van pioneer zelf zeker.

Maar is er echt geen mogelijkheid om dit ergens te zien?
Jawel, kijk hier eens:

dan ff de goeie downloaden en dan je zien welke je draait :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
Megamind schreef op 04 maart 2004 @ 21:40:
[...]

Jawel, kijk hier eens:

dan ff de goeie downloaden en dan je zien welke je draait :)
Heb versie 1.10 voor windows XP genomen. Ik zal deze eens proberen draaien en kijken wat het resultaat is.

Had dus nog 1.05. Heb nu geflashed naar 1.10 en das gelukt. Maar da was voor windows XP only, wil dit nu zeggen dat die driver onder bv win 2000 niet meer correct werkt? Of wil dit zeggen dat deze setup enkel voor XP kon uitgevoerd worden?

[ Voor 25% gewijzigd door Gizmoke op 04-03-2004 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Gizmoke schreef op 04 maart 2004 @ 22:07:
[...]

Heb versie 1.10 voor windows XP genomen. Ik zal deze eens proberen draaien en kijken wat het resultaat is.

Had dus nog 1.05. Heb nu geflashed naar 1.10 en das gelukt. Maar da was voor windows XP only, wil dit nu zeggen dat die driver onder bv win 2000 niet meer correct werkt? Of wil dit zeggen dat deze setup enkel voor XP kon uitgevoerd worden?
dat laatste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jap
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 18:46

Jap

No worries

ik heb inmiddels al een tijdje deze brander (hiervoor een pioneer 106) en moet zeggen dat ie me PERFECT bevalt. heb sinds eergisteren de gehackte firmware 1.10 erop gezet en mijn Princootjes branden prima op 8 speed. enige probleem is dat mijn dvd speler (pioneer 106a) het niet bij kan benen.

nu ben ik van plan een nieuwe dvd-speler aan te schaffen, maar wie heeft er ervaring in het 8 speed on the fly branden, en wie weet welke dvdspeler dit aan kan.

zat zelf te denken aan een pioneer 120s (heb nu ook slot-in en bevalt me prima) maar als iemand een betere weet???

Nieuws en informatie over IPv6 @ Fix6.net | Hosting met IPv6 nodig? Bekijk de IPv6-hosters lijst op Fix6.net/ipv6-webhosting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag aan iedereen: Welke brandsoftware gebruiken jullie? en met welke DVD rippers hebben jullie de
beste ervaringen? O-)

P.s. Mijn oude systeem (een AMD 1000 mhz 768MB int. 2x 60 gig maxtor, Leadtek A170 64 mb videoplankje, Gigabyte GA-7IXE4 mainboard, liteOn CDbrander 24X10X40, en een Creative PC-DVD 12x speler met hardware decoder).

Ik gebruik in dit systeem Nero 5 om cd's mee te branden, maar als ik upgrade naar
Nero 6.0 en ik probeer Nero vervolgens op te starten, dan start mijn hele systeem
opnieuw op, nadien geeft Windows XP professional aan een fout te hebben gehad
in een zgn. minidumpfile.

Heeft iemand ervaring met een soortgelijk probleem?

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2004 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik gebruik met mijn A07 voornamelijk DVD Shrink om te rippen en branden. DVD Decrypter voor rippen als dat met DVD Shrink mislukt...komt niet vaak voor. Nero gebruik ik alleen als icm DVD Decrypter. Meer tooltjes heb ik niet nodig om dvd's te kopieren of rippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jap schreef op 05 maart 2004 @ 19:02:
ik heb inmiddels al een tijdje deze brander (hiervoor een pioneer 106) en moet zeggen dat ie me PERFECT bevalt. heb sinds eergisteren de gehackte firmware 1.10 erop gezet en mijn Princootjes branden prima op 8 speed. enige probleem is dat mijn dvd speler (pioneer 106a) het niet bij kan benen.

nu ben ik van plan een nieuwe dvd-speler aan te schaffen, maar wie heeft er ervaring in het 8 speed on the fly branden, en wie weet welke dvdspeler dit aan kan.

zat zelf te denken aan een pioneer 120s (heb nu ook slot-in en bevalt me prima) maar als iemand een betere weet???
ik heb hier de pioneer dvd-120 en die begint op 4 speed met inlezen van gebrande dvd-r's en eindigd op 10 speed. on the fly kan dan dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom niet? Een brander begint ook op vier speed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort ook een Pioneer 107D, maar ik krijg met Nero (Express) 6(.0.0.9) geen DVD gebrand. CD's doet ie prima, maar als ik een DVD'tje ga branden begint ie fijn, maar als ie op 100% zit krijg ik de error "Could not perform end of Disc-at-once". Uiteraard staat Nero dan op DVD-'modus'. Iemand een idee wat er mis kan zijn? Ik had dit probleem met firmware versie 1.05, en heb vervolgens geflashed naar 1.10, maar dit verhielp het probleem niet. Iemand een idee wat ik hieraan kan doen?

Edit: wat extra info: ik heb gebrand op 4x op Philips DVD+R 1-4x schijfjes. Het maakte niets uit of ik multisession aanvink of niet. Voorbespeelde CD's en DVD's worden verder normaal afgespeeld.

Klik hier voor de error-log.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2004 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

laatste nero update doet wonderen

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 18:27:
Waarom niet? Een brander begint ook op vier speed..
volgens mij op 6 speed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
  • Laatst online: 13-09 14:48
Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 21:36:
Ik heb sinds kort ook een Pioneer 107D, maar ik krijg met Nero (Express) 6(.0.0.9) geen DVD gebrand. CD's doet ie prima, maar als ik een DVD'tje ga branden begint ie fijn, maar als ie op 100% zit krijg ik de error "Could not perform end of Disc-at-once". Uiteraard staat Nero dan op DVD-'modus'. Iemand een idee wat er mis kan zijn? Ik had dit probleem met firmware versie 1.05, en heb vervolgens geflashed naar 1.10, maar dit verhielp het probleem niet. Iemand een idee wat ik hieraan kan doen?

Edit: wat extra info: ik heb gebrand op 4x op Philips DVD+R 1-4x schijfjes. Het maakte niets uit of ik multisession aanvink of niet. Voorbespeelde CD's en DVD's worden verder normaal afgespeeld.

Ik weet niet of 't een belangrijke overeenkomst is, maar met mijn 106D heb ik ook problemen met finalizen bij gebruik van ProDVD (gebruikt bij burnatonce). Wellicht een gedeeld probleem ergens. Nero gebruik ik niet... Ik gebruikte toen trouwens ook Philips DVD+R's, maar ook Fuji's geven dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Ik snap iets niet, ik heb net een lading Platinums binnen gehad (4 speed besteld, 8 speed gehad :X ) maar het verschil tussen 6 en 8 speed is maar 3 minuten (35 & 38).. Wat is nou beter om film DVD te branden? 8 of 6 of 4?

[ Voor 3% gewijzigd door Megamind op 13-03-2004 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megamind schreef op 13 maart 2004 @ 07:16:
Ik snap iets niet, ik heb net een lading Platinums binnen gehad (4 speed besteld, 8 speed gehad :X ) maar het verschil tussen 6 en 8 speed is maar 3 minuten (35 & 38).. Wat is nou beter om film DVD te branden? 8 of 6 of 4?
zijn die '35' en '38' waar je het over hebt minuten? Dan doe je iets niet goed, dat moet onder de tien minuten kunnen.

welke snelheid beter is kan je niet zo zeggen, dat zou je kunnen testen. Over het algemeen is een lagere snelheid wel veiliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Verwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 13:06:
[...]

zijn die '35' en '38' waar je het over hebt minuten? Dan doe je iets niet goed, dat moet onder de tien minuten kunnen.

welke snelheid beter is kan je niet zo zeggen, dat zou je kunnen testen. Over het algemeen is een lagere snelheid wel veiliger.
hmm, 8 speed met nero doet er 30 minuten over... Misschien is me pc niet snel genoeg de data aan te voeren? (1000mhz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Megamind schreef op 13 maart 2004 @ 17:42:
[...]

hmm, 8 speed met nero doet er 30 minuten over... Misschien is me pc niet snel genoeg de data aan te voeren? (1000mhz)
huh

4speed doet bij mij iets van 20-25 minuten.
misschien trage hardeschijf ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
pokeran schreef op 13 maart 2004 @ 19:42:
[...]

huh

4speed doet bij mij iets van 20-25 minuten.
misschien trage hardeschijf ofzo?
hmm, ik ging net iso branden, die gaf dus eerst 5:46 aan (4,5 gig) en toen ie klaar was had ie er toch nog 32 minuten over gedaan (8 speed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plastronneke
Megamind schreef op 13 maart 2004 @ 23:03:
[...]

hmm, ik ging net iso branden, die gaf dus eerst 5:46 aan (4,5 gig) en toen ie klaar was had ie er toch nog 32 minuten over gedaan (8 speed)
staat je ide-kanaal niet op PIO? zorg ervoor dat ie op (U)DMA staat ... anders moet ie veel te lang wachten op data en krijg je inderdaad heel lange brandtijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
plastronneke schreef op 14 maart 2004 @ 01:01:
[...]

staat je ide-kanaal niet op PIO? zorg ervoor dat ie op (U)DMA staat ... anders moet ie veel te lang wachten op data en krijg je inderdaad heel lange brandtijden.
Die staat in windows aan (Ultra-DMA), maar nu zette ik in de BIOS DMA op 8, die gelijk terugsprong naar 2, en nu kan ik alleen nog op 4 speed branden, met 8 speed DVD's |:(

[ Voor 5% gewijzigd door Megamind op 14-03-2004 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Traxdata 8x DVD+R hiero en kom eigenlijk niet boven de 1,6X uit kwa snelheid. Ook niet na officiele patch naar 1.10.

Ik brandt wel op een verouderde pc en begrijp het als die niet 8X haalt, maar minstens 4X zou toch leuk zijn :)

Kan iemand mij vertellen wat er mis zou kunnen zijn ??

TIA

EDIT: het betreft de PIONEER DVR-107D

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2004 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 21:00:
Ik heb Traxdata 8x DVD+R hiero en kom eigenlijk niet boven de 1,6X uit kwa snelheid. Ook niet na officiele patch naar 1.10.

Ik brandt wel op een verouderde pc en begrijp het als die niet 8X haalt, maar minstens 4X zou toch leuk zijn :)

Kan iemand mij vertellen wat er mis zou kunnen zijn ??

TIA

EDIT: het betreft de PIONEER DVR-107D
traxdata +r 8x wilt hij bij mij ook niet goed pakken
traxdata maakt hele slechte +R dvd's
de -r's heb ik tot nu toe geen problemen mee gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okies, daar hoop ik dan maar op, heb er nog 3 om mee te stoeien, ga ik daarna andere dvd's proberen. Gewoon - 4x ofzo en dan met patch :)

Iemand die mij DVD's kan aanraden om incombinatie te gebruiken ??

TIA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Laatst online: 16:06
Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 22:53:
okies, daar hoop ik dan maar op, heb er nog 3 om mee te stoeien, ga ik daarna andere dvd's proberen. Gewoon - 4x ofzo en dan met patch :)

TIA
Ik ben heel erg te spreken over de Mitsui -R 4x recordables (Mitsui = MaM)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 22:53:

TIA
- like i said, 4x traxdata -r doet het prima bij mij.
- Princo heb ik zelf ook geen problemen mee gehad.
- Roze arita's 4x +r doen het ook prima (ritekg04)
- TDK's 4x -r ook (tayo yuden g01 d8 ik )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Ik gebruik Platinum 8x +r.. Werken tot nu toe perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud2all
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 11:34
Hoe kan ik de dvr-107 black limited edition flashen?

Ik heb tot nu toe een sony gehad, hierbij had ik nooit problemen met flashen. Programma downloaden, DMA uitschakelen en flashen maar....

Maar dit kan dus blijkbaar niet met de Pioneer of wel????

Graag dus een stappenplan om the flashen en welke programma''s ik nodig heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megamind schreef op 21 maart 2004 @ 16:55:
Ik gebruik Platinum 8x +r.. Werken tot nu toe perfect.
Ook echt op 8x?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
ruud2all schreef op 22 maart 2004 @ 22:12:
Hoe kan ik de dvr-107 black limited edition flashen?

Ik heb tot nu toe een sony gehad, hierbij had ik nooit problemen met flashen. Programma downloaden, DMA uitschakelen en flashen maar....

Maar dit kan dus blijkbaar niet met de Pioneer of wel????

Graag dus een stappenplan om the flashen en welke programma''s ik nodig heb...
hoezo kan je niet flashen? :? je kan op de website van pioneer gewoon een versie 1.10 downloaden en flashen. er zit een flash programma bij en dan flasht ie (gewoon in windows, zonder iets aan je instellingen te veranderen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
11 minuutjes over film :)

Alleen weet niet of het aan de CD's ligt of aan Pioneer, maar soms dan kan ik alleen uit 4x (en lager) kiezen, maak niet uit of ik er andere CD in doe, maar op 8 speed lukt dan opeens niet meer, reboot doet wonderen dan wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 08:56
Ik heb 1 vraagje nadat ik het hele topic heb gelezen.

Met die firmware update :Firmware update version 1.10 to improve DVD recordable media reading/writing, improve CD recordable media reading/writing, and enhance DVD Dual-Layer playability

Kan hij nou dual layer branden, of alleen lezen? dus dvd9 of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
  • Laatst online: 13-09 14:48
Ehm, het staat er letterlijk
DVD Dual-Layer playability
Dus het afspelen van Dual-Layer is verbeterd, Dual-Layer branden zal 'ie nooit kunnen...

[ Voor 4% gewijzigd door guillaume op 23-03-2004 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud2all
Ik heb van de site van pioneer de versie 1.10 maar dan lukt het nog niet.

Ik krijg de foutmelding "available taget not found" met de officiele firmware,
en bij de hacked firmware (heb de driveletter al gewijzigd in de flasher.pif file)
"could not open divice f:"

Ik werk onder winXP met de volgende IDE opstelling
2x 40 GB aan raid controller (C: / D:)
IDE 1: Pioneer DVD-RW DVR-107D (F:)
IDE 2: HDD 80GB (E:)
IDE 2: DVD-speler Toshiba (G:)

--edit:
Aanvulling

Krijg de vraag of ik het risico verhaal begrijp (y/n)
y (enter)

reading firmware 'r7100107.110'...
firmware is of normal type (PIONEER DVD-RW DVR-107D 1.10)
reading firmware 'r7100007.110'...
firmware is of kernel type (PIONEER DVD-RW DVR-107D 1.10)
// sptxOpen.CreateFile: x15 (21) Het apparaat is niet klaar.
Could not open divece f:

Komt het iemand bekend voor?

[ Voor 33% gewijzigd door ruud2all op 23-03-2004 22:01 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud2all
Ik heb nog eens zitten zoeken...
Het is een zwarte drive, van opus afkomstig.... en mogelijk dus kernel medion

Maar hoe moet ik de drive nu flashen dan?

Heb Opus maar een mail gezonden, ben benieuwd wat ze op het medion verhaal vertellen...

Mag dit zomaar?

[ Voor 27% gewijzigd door ruud2all op 24-03-2004 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud2all
kick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN

BN

als het een medion is kun je het flashen forceren met de optie -vf dus met DVD als I: wordt het:
DVRFlash -vf I: R7100007.110 R7100107.110

[ Voor 36% gewijzigd door BN op 26-03-2004 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud2all
Dat heb ik geprobeerd, maar dan krijg ik bovenstaande melding. Ik heb vandaag met Pioneer gebeld deze zeiden dat ik moest wachten tot firmware 1.11 .... maar ik zag gisteren al dat 1.12 online is (van 1.10 naar 1.12) en dus geen 1.11

Overigens het tooltje wat Pioneer online heeft om te checken welke drive dat je hebt geeft bij mij aan dat er geen DVR aanwezig is !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Laatst online: 16:38

-Stef-

Slainthe!

Inmiddels is zoals hier ook al te lezen was de versie FW 1.12 uitgekomen.
Firmware Update 1.12 improves writability/playability and expands 8X media support with Daxon, Prodic, RITEK, and Mitsubishi Chemical/Verbatim
1) Nou heb ik een Pioneer DVD 107D (die in de XL8083 Aldi computer zit) met versie FW 1.05. Kan ik nou direct de firmware upgraden naar FW 1.12 om (bv Riteks) op 8x te kunnen branden of heb ik voor die drive nog steeds de patched FW 1.10 nodig die hier eerder gepost werd? (de patched 1.12 is er volgens mij nog niet).

2) En verder, zorgt die gepostte patched FW 1.10 er ook voor de de brander regiovrije wordt?

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

1) ja hoor, van 1.05 naar 1.12 kan gewoon, maar om die riteks op 8x te kunnen branden, kheb al op diverse fora gelezen dat dat nog steeds beetje klote was. dus vestig je hoop daar maar niet op.

2) ja maar wel rpc1, dus je moet hem nog softwarematig regio laten kiezen (dvdgenie ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN

BN

Heb hier Arita DVD-R 4x Ritek G04 's (groen met paarse onderzijde) en die branden tot nog toe prima op 8x met de 1.10 hacked firmware.... wacht wel even tot 1.12 hacked beschikbaar komt voor ik weer verder flash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

pokeran schreef op 31 maart 2004 @ 22:30:
1) ja hoor, van 1.05 naar 1.12 kan gewoon, maar om die riteks op 8x te kunnen branden, kheb al op diverse fora gelezen dat dat nog steeds beetje klote was. dus vestig je hoop daar maar niet op.

2) ja maar wel rpc1, dus je moet hem nog softwarematig regio laten kiezen (dvdgenie ofzo)
Die Riteks waar ik het over heb zijn Arita (Ritek G04). Die moeten probleemloos op 8x kunnen met patched 1.10.

Dvdgenie zal ik eens nazoeken. Helaas is het formum.rpc1.org down op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 22:44

DancePlaza

ninja

hoe werken die ritek g04 @ 8x op de xbox?

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

-Stef- schreef op 31 maart 2004 @ 22:41:
[...]

Die Riteks waar ik het over heb zijn Arita (Ritek G04). Die moeten probleemloos op 8x kunnen met patched 1.10.

Dvdgenie zal ik eens nazoeken. Helaas is het formum.rpc1.org down op het moment.
ohw die riteks, ja die heb i ook van traxdata, die werkte als sinds 1.05 of 1.07 patched op 8x :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit ook al in het NEC ND2500-topic gepost, maar jullie kunnen dit natuurlijk veel beter beoordelen:

Ik dacht dus een NEC ND2500 brander gekocht te hebben, maar ze hebben me een Pioneer DVR-107 meegegeven !

Ik heb er al reviews op nageslagen en weet op zich wel de pro's en con's van beide branders (al spreken sommige reviews elkaar wel tegen). Ik heb nu een paar DVD'tjes op 4x speed gefikt en geen problemen ondervonden. Toch overweeg ik hem in te ruilen ivm de garantie (en heel misschien toekomstige dual layer support voor de NEC ?). Gaarne jullie mening !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen van beide branders gaan dul-layer branden ondersteunen. nooit. dus daarom heeft het geen zin om hem om te ruilen.
het is zelfs slimmer om hem te houden en de gehackte firmware er in te flashen. dan kun je alle media op 8 speed branden. dat kan niet met de nec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
ik zou hem houden... ten eerste is de pioneer duurder dan de nec, en ten tweede kan hij met andere firmware ALLE dvd-r branden op 8x... dvd+r is hij echter wel gebonden aan de opgegeven snelheid van de dvd (wel max 8x)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit:

Nevermind, ik heb jullie advies opgevolgd :)

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2004 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusG
  • Niet online
Vandaag de 107d uit de nieuwste aldi computer ge-upgrade naar 1.10 en ging in 1x goed zonder probleem, ondanks de medion kernel.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Vandaag is FW 1.13 uitgekomen.

Klopt het nou dat wanneer je je Medion/Pioneer 107D gepatched hebt van FW 1.05 naar bijvoorbeeld FW 1.10 je Kernel en je Normal gelijk zijn (en dus een volledige Pioneer 107 hebt) en je zou je FW nogmaals willen upgraden naar bv. FW 1.13, dat je de officiele FW voor de upgrade kan gebruiken? M.a.w. dat je maar 1x de gepatchte FW hoeft te gebruiken waarna je voor toekomstige upgrades de officiele FW kan gebruiken?

Ik zie nou trouwens in mij bij de eigenschappen van mijn DVD brander die ik met de FW1.10 patched geflashed heb dat de resterende regiowijzigingen op 2 staan! Dit waren er 5. Hoe moet ik deze dit stoppen voordat deze op 0 komt en ik aan een willekeurige regio gebonden ben?

[ Voor 25% gewijzigd door -Stef- op 05-04-2004 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Laatst online: 25-07-2024
-Stef- schreef op 05 april 2004 @ 19:52:
Vandaag is FW 1.13 uitgekomen.

Klopt het nou dat wanneer je je Medion/Pioneer 107D gepatched hebt van FW 1.05 naar bijvoorbeeld FW 1.10 je Kernel en je Normal gelijk zijn (en dus een volledige Pioneer 107 hebt) en je zou je FW nogmaals willen upgraden naar bv. FW 1.13, dat je de officiele FW voor de upgrade kan gebruiken? M.a.w. dat je maar 1x de gepatchte FW hoeft te gebruiken waarna je voor toekomstige upgrades de officiele FW kan gebruiken?
als het goed is is het nu een officiele pioneer,dus ja
-Stef- schreef op 05 april 2004 @ 19:52:

Ik zie nou trouwens in mij bij de eigenschappen van mijn DVD brander die ik met de FW1.10 patched geflashed heb dat de resterende regiowijzigingen op 2 staan! Dit waren er 5. Hoe moet ik deze dit stoppen voordat deze op 0 komt en ik aan een willekeurige regio gebonden ben?
dat is de regio limmit van je os

hoe je die kunt tweaken weet ik ff niet?

je kunt mischiwn hier zoeken http://forum.rpc1.org

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Laatst online: 18-09 10:59
Ik wil deze brander zeer waarschijnlijk ook gaan kopen, maar ik heb nog een vraagje.

Ik wilde weten of mn pc dit wel trekt, zon dvd-brander.
Ik heb een P3 600Mhz met 256 mb ram geheugen en HD 60 gb 7200 rpm.
Maar ik heb nu een lite-on cd branden 52x32x52, en als ik daar mee brand @ 32x of sneller, kijg ik toch wel vaak een underbuffer, vooral als ik nog wat dingen open heb staan, zoals msn en IE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
met de nieuwe fw 1.13 kun je ritek G04 op 8* branden :)
dus zonder gehackte fw.
ben nu ff een dvdtje aan het stoken ,kijken hoe het gaat.
met de gehackte 1.10 heb ik ze ook op 8* gebrand ,maar toen kreeg ik toch haperingen en fouten.
Pittie schreef op 10 april 2004 @ 13:31:
Ik wil deze brander zeer waarschijnlijk ook gaan kopen, maar ik heb nog een vraagje.

Ik wilde weten of mn pc dit wel trekt, zon dvd-brander.
Ik heb een P3 600Mhz met 256 mb ram geheugen en HD 60 gb 7200 rpm.
Maar ik heb nu een lite-on cd branden 52x32x52, en als ik daar mee brand @ 32x of sneller, kijg ik toch wel vaak een underbuffer, vooral als ik nog wat dingen open heb staan, zoals msn en IE.
deze brander heeft buffer underrun technologie,dwz hij gaat gewoon langzamer als de buffer leeg raakt :)

[ Voor 57% gewijzigd door erikdeperik op 11-04-2004 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Laatst online: 18-09 10:59
oke, dan ga ik eind volgende week zo'n brandertje halen. (Na de proefwerkweek :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

erikdeprik schreef op 11 april 2004 @ 23:40:
met de nieuwe fw 1.13 kun je ritek G04 op 8* branden :)
dus zonder gehackte fw.
ben nu ff een dvdtje aan het stoken ,kijken hoe het gaat.
met de gehackte 1.10 heb ik ze ook op 8* gebrand ,maar toen kreeg ik toch haperingen en fouten.

[...]

deze brander heeft buffer underrun technologie,dwz hij gaat gewoon langzamer als de buffer leeg raakt :)
Zowel DVDdecrypter als Nero geven bij mij aan dat ze op mijn RitekG04 maar op 4 speed kunnen fikken (met een ongehackte fw 1.13).
Weet je zeker dat jij een de goede geflashed hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 10:03
Hoe lang ken het nog duren eerdat er Dual Layer branders komen?

Ik wil er ook weer 1 halen, maar mischien ken ik beter op Dual Layer wachten. Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxiMaxi
  • Laatst online: 06-11-2024
whiteclear schreef op 15 april 2004 @ 07:33:
...maar mischien ken ik beter op Dual Layer wachten. Wat vinden jullie?
Ja, hallo... dan kan je wachten tot je een ons weegt. Als de dual-layer branders er zijn, ga je weer zitten twijfelen of je niet beter op blu-ray kan wachten...

Gewoon kopen en gebruiken, daar heb je meer plezier van dan van twijfelen en afwachten.

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
MeNTaL_TO schreef op 12 april 2004 @ 13:39:
[...]

Zowel DVDdecrypter als Nero geven bij mij aan dat ze op mijn RitekG04 maar op 4 speed kunnen fikken (met een ongehackte fw 1.13).
Weet je zeker dat jij een de goede geflashed hebt?
ik heb alen getest met clone dvd,
hij gaf dus aan dat ie op 8* kon.
vervolgens deed hij er 16 minuten over |:(
dus is gewoon 4 keer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je die gehakte firmware er in krijgt onder windows 2003 server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er is weer nieuwe firmware uit met deze firmware kan je alle DVDtjes zowel - als+ op 8 speed branden ik heb hem getest op een DVD merk supermedia dvd +r 4 speed en branden gewoon op 8 speed heb ook getest op DVD -r 4 speed merk ridata ook op 8 speed gebrand de fimware kan je hier downloaden

http://flashman.rpc1.org/Firmware/PIONEER/

als iemand nog meer ervaring heb met 4 speed DVDtjes op 8 speed te branden zeg dan ff welk merk het is en of het -r of +r is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren ook de Pioneer DVR-107D besteld, voor 102 euro nog wel :9
Hopelijk is hij snel hier :9~

Ik heb er 10 lege DVD+R 8x van Platinum bij besteld, en 2 DVD+RW 4x van Platinum, hopelijk geven die een goede schrijfkwaliteit met de Pioneer writer?
Ik ben eigenlijk niet zo voor Platinum, maar dit waren de enige 8x media die in voorraad waren :/
Iemand hier al ervaring mee?
Is de schrijfsnelheid en schrijfkwaliteit de laatste tijd vooruit gegaan met de nieuwe firmwares (1.13 tegenover 1.10 en vroeger?)
Want ik las in een review van www.cdfreaks.com dat de pioneer enorme problemen had ivm CD-RW, maar hopelijk is dat met de nieuwere firmwares opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 16:43

DaOverclocker

Overclocker for life...

Hoe weet men nou dat de a07 nooit op duallayer kan branden? ik hoor geruchten dat sommige het met een beta firmware het al wel gelukt is....

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 20:01:

Ik heb er 10 lege DVD+R 8x van Platinum bij besteld, en 2 DVD+RW 4x van Platinum, hopelijk geven die een goede schrijfkwaliteit met de Pioneer writer?
Ik ben eigenlijk niet zo voor Platinum, maar dit waren de enige 8x media die in voorraad waren :/
Iemand hier al ervaring mee?
Ja :) Perfect branden ze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ik heb vandaag ff een DVR-A07XLA gekocht. Dit is een speciale uitvoering van de A07 met een paar extra features, onder andere is hij erg stil. Ik heb er al een paar DVD+R mee gebrand en tot nu toe geen problemen tegengekomen. Voorlopig gebruik ik de originele 1.13 firmware.
Een review van deze brander op cdrlabs

[ Voor 34% gewijzigd door Henk007 op 01-05-2004 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• declan001
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-01-2023
had week geleden ook de pioneer 107D black special edition op opus.nl gekocht, was snel binnen en geinstalleerd. Kwam toen alleen tegen het probleem dat ik een DVD branden ging op 8x maar dat ie het dan niet meer deed zodra ik em in de pioneer dvd speler gooide beneden(aan de tv). Toen ik em op 4x zette deed ie het wel goed.
het waren platinum dvd+r 8x ook van opus. Na een firmware upgrade deed ie het een heel stuk beter!
kortom ik ben zelf te spreken over deze brander na de firmware upgrade uiteraard.
bedankt voor de link naar de gehackte firmware, heb em er net ingeflashed.

chance favors the prepared mind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
DaOverclocker schreef op 29 april 2004 @ 00:01:
Hoe weet men nou dat de a07 nooit op duallayer kan branden? ik hoor geruchten dat sommige het met een beta firmware het al wel gelukt is....
Omdat er geen dual laser in zit ofzoiets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 21:36:

Is er al een oplossing voor bovenstaande ? ik heb precies hetzelfde probleem. Alleen DVD-RW's doen het wel, DVD+R van div. merken werken niet, steeds melding
"Could not perform end of Disc-at-once"
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AxiMaxi schreef op 15 april 2004 @ 13:35:
[...]
Ja, hallo... dan kan je wachten tot je een ons weegt. Als de dual-layer branders er zijn, ga je weer zitten twijfelen of je niet beter op blu-ray kan wachten...

Gewoon kopen en gebruiken, daar heb je meer plezier van dan van twijfelen en afwachten.
Jaa ehhh... toch is er al eentje, de Sony DRU-700A. Zit zelf nu ook te twijfelen tussen deze (nieuws: Sony komt met DRU-700 dual layer dvd-brander.) en de DVR-107...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN

BN

Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 12:47:
[...]

Is er al een oplossing voor bovenstaande ? ik heb precies hetzelfde probleem. Alleen DVD-RW's doen het wel, DVD+R van div. merken werken niet, steeds melding
"Could not perform end of Disc-at-once"
Alvast bedankt.
Laatste update van Nero en een firmware upgrade al geprobeerd???

[ Voor 3% gewijzigd door BN op 04-05-2004 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plastronneke
Omdat er geen dual laser in zit ofzoiets...
pioneer heeft ooit met een 106 dual layer gebrand met andere firmware, ik hoor laatst dat ze er nog iets anders mee gedaan hebben. ze beweerden bij hoog en laag dat het om een "gewone" 106 ging, ik kan me niet inbeelden dat er in die "gewone" 106 wel een dual laayer brander zat ...

ik vind het nogal dom om te zeggen dat het niet gaat. het is bewezen dát het kan, maar de vraag is nu of wij dit gaan kunnen.
Pagina: 1 2 3 Laatste