Toon posts:

Sata onder A7V8X

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
IK heb een probleempje, ik heb een maxtor 9 plus 160 gig op m`n mo aangesloten, maar bij installatie ziet ie hem niet... Maar als ik de sata controller laad dan gaat ie een schijf aan van 0 Mb.. Zet ik nu de raidcontroller aan, dan geeft die wel de goede 160 gige aan..

Het probleem is dat ik maar 1 schijf heb en dus zonder raid wil draaien, maar xp ziet hem dus als 0Mb schijf...

Wie kan me hiermee helpen???? Snap het ffies neit meer :(

• diontjuh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-11-2014

diontjuh

for president

kort: drivers ;)

-=-=- [CM] Stainless Art -=-=-[cip] blauwe plexi cube -=-=-=

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:07

Arno

PF5A

Lekker boeiend dat XP het als raid ziet. Zolang je één disk gebruikt is er toch geen sprake van raid. Laatst bak voor me ouders gemaakt en daar zat ook onboard sata raid in, gewoon die disk aan gehangen en werken als een speer :p

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Heb je vervolgens wel een partitie aangemaakt? Want als het een nieuwe schijf is, staan er (uiteraard) nog geen partities op. Dit kan er bij de installatie van XP redelijk verwarrend uitzien.

Verwijderd

Topicstarter
Neej als Xp het als een schijf van 0 Mb ziet, kan je er ook geen partities op maken.. Das het probleem...

Maar met raid (stripe) ben ik dan toch de helft van m`n capaciteit kwijt of zie ik dat zo verkeerd??

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
als je maar 1 schijf in een riad set gooit ben je geen schijfruimte kwijt

heb hier hetzelvde alleen dan 2x 120GB in 2 verschillende raid sets

zal het je nog sterker vertellen je MOET een raid set aanmaken, ookal heb je maar 1 schijf (er is dus helemaal niets mis)

[ Voor 39% gewijzigd door Barracuda op 17-01-2004 15:13 ]

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

Verwijderd

Ik heb zelf ook zo'n moederrbord en heb totaal geen problemen gehad met mijn huidige maxtor diamondmax 9plus 160 en 120gb.

check de bios instellingen, kabels, jumpertjes
Pagina: 1