Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

React 1.9.1 -> Maandag upgrade

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

• decramy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-11 22:06

decramy

root@birdie:~#

Topicstarter
Volgens plan: Upgrade Forumsoftware naar React 1.9.1 zal maandag React 1.9.1 eraan komen!
Maandag aanstaande zal de forumsoftware van Gathering of Tweakers onder handen worden genomen, om uiteindelijk als React 1.9.1 te herrijzen. De update zal rond het middaguur plaatsvinden en ongeveer twee uur in beslag nemen.

De nieuwe versie bevat bugfixes en nieuwe features in alle soorten en maten. Abonnees krijgen bijvoorbeeld de beschikking over twee nieuwe templates, waarvan één met meerdere stylesheets, en op verzoek wordt de oude "Gathering of Tweakers"-header weer gebruikt wanneer de banners zijn uitgeschakeld. Voor wie geen abonnement heeft of gewoon genot schept in het kijken naar banners, worden de banners in een iframe geladen. Hierdoor worden forumpagina's niet meer vertraagd door het langzame laden van sommige banners.

Enkele andere nieuwe features zijn het markeren van de topicstarters door middel van een alternatief onlinestatus-icoon, de "highlighting" voor de zoekresultaten is uit te schakelen in de voorkeuren, er zijn flink wat accesskeys toegevoegd aan het bestaande assortiment en de navigatie is verbeterd door efficiënt geplaatste zoekboxes, inlogvelden en pulldownmenu's voor de topicnavigatie.

Voor wie snakt naar alle bugfixes en features is React Bugs en Featurerequests een absolute aanrader. Tenslotte nog een overzichtje van alle accesskeys en hun functie zoals die vanaf React 1.9.1 werkzaam zijn:
ToetsencombinatieBijbehorende Actie
Alt AGa naar Active Topics
Alt BGa naar Bookmarks
Alt FGa naar Search
Alt GGa naar Forum Index
Alt HGa naar FAQ
Alt LGa naar 1 niveau omhoog
Alt MGa naar MyReact
Alt NMaak nieuw topic
Alt PPreview posting
Alt QScroll naar de geselecteerde # of het 1e bericht
Alt RMaak nieuwe reactie
Alt SSubmit de posting
Alt TGa naar Tweakers.net Frontpage
Alt WGa naar de Quickreply
Alt YGa naar de prefs
Alt ZGa naar quicksearch
Wat is die quicksearch :?

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
De opgepoetste GoT template voor React 1.9.1 krijgt rechtsonderin (ongeveer op de plek waar nu het pulldown menu staat om naar een ander forum te gaan) een searchbox :)

Edit: als je dus op alt-z drukt springt je scherm dus omlaag en kan je meteen in de searchbox je zoekopdracht intikken.

[ Voor 27% gewijzigd door Rafe op 15-01-2004 14:08 ]

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:06

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

onderin snel gaan zoeken in Google of GoT. De onderste rond New Topic / Post Reply balk wordt doorgetrokken zodat die Quicksearch er in past, alsdus Crisp's template uit mijn grote LA topic in LA.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• decramy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-11 22:06

decramy

root@birdie:~#

Topicstarter
ohhja, ik zie:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~crisp/pictures/quicksearch.png

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

• AW_Bos

AW_Bos

idd. Hmmzz zal wel handig zijn om dat togglebaar te maken. Aan en uit enzo...

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

AW_Bos schreef op 15 januari 2004 @ 14:18:
idd. Hmmzz zal wel handig zijn om dat togglebaar te maken. Aan en uit enzo...
Beetje onnodig om dat instelbaar te maken imho; het zit verder niet in de weg toch als je het niet wilt gebruiken?

Intentionally left blank

• AW_Bos

AW_Bos

eigenlijk heb je wel gelijk Crisp. Maarre misschien kan die submitbutton voor de quick search wel een simpele image worden in GoT-style?

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

AW_Bos schreef op 15 januari 2004 @ 14:44:
eigenlijk heb je wel gelijk Crisp. Maarre misschien kan die submitbutton voor de quick search wel een simpele image worden in GoT-style?
Dat is wel een goed idee ja; zal ik nog eens naar kijken :)

Intentionally left blank

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
en standaard 'dit forum' doorzoeken lijkt me ook leuk :)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

kan dit de goedkeuring wegdragen?

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/crisp/quicksearch.png

Intentionally left blank

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

ziet er netjes uit imo \o/

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik vind de zoekfunctie onderaan een mooi vormgegeven, zeer welkome aanwinst voor de frequente GoT'er. Goed werk crisp, ziet er prachtig uit :)

Zou het misschien leuk zijn om de resultaten van de search in een nieuw venster te openen als er vanuit een topic gezocht wordt ? Lijkt mij een handige functionaliteit, ondanks het feit dat veel browsers dit al middels een rechtermuisklik ondersteunen. Of misschien hiervoor een tweede knopje ?

[ Voor 9% gewijzigd door sanfranjake op 16-01-2004 02:34 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

De zoekresultaten worden al in een nieuw venster geopend afaik ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2004 03:21 ]

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 03:20:
De zoekresultaten worden al in een nieuw venster geopend afaik ;)
klopt :)

Intentionally left blank

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Die accesskeys zijn wel mooi :) Zou het niet handig zijn om ook nog twee shortcuts te maken voor vorige/volgende pagina ?

• AW_Bos

AW_Bos

Mijn idee van een submitimage die door Crisp is gemaakt ziet er wel mooi uit! \o/ Mijn complimenten. Maarre hoe kan je een accesskey aan een hyperlink toevoegen? als attribute acceskey toevoegen met als waarde een letter helpt niet veel...... Of doet GoT dat maandag anders?

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

AW_Bos schreef op 16 januari 2004 @ 09:19:
Mijn idee van een submitimage die door Crisp is gemaakt ziet er wel mooi uit! \o/ Mijn complimenten. Maarre hoe kan je een accesskey aan een hyperlink toevoegen? als attribute acceskey toevoegen met als waarde een letter helpt niet veel...... Of doet GoT dat maandag anders?
een accesskey toevoegen aan een link werkt prima hoor.... behalve in IE, die zet alleen de focus op de link en dan moet je nog op enter drukken
Pastasaus schreef op 16 januari 2004 @ 08:44:
Die accesskeys zijn wel mooi :) Zou het niet handig zijn om ook nog twee shortcuts te maken voor vorige/volgende pagina ?
Da's technisch gezien vrij last, maar niet onmogelijk - ik zal er eens naar kijken (niet voor 1.9.1 though)

[ Voor 25% gewijzigd door crisp op 16-01-2004 09:22 ]

Intentionally left blank

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Pastasaus schreef op 16 januari 2004 @ 08:44:
IE:
Vorige : backspace of alt+Pijl-links.
Volgende: alt+Pijl-rechts.
Deze zijn niet ingewikkelder dan de andere accesskeys, dus zie het probleem niet.
(Kan me ook niet voorstellen dat andere browsers er ook geen shortcut ervoor hebben)
Harm schreef op 16 januari 2004 @ 15:38:
@Voutloos: in Mozilla/Firebird zijn het dezelfde keys.
Dank je.
Nou, dan zie ik het nut helemaal niet. Is alleen maar dubbelop en extra werk voor dev.

[ Voor 22% gewijzigd door Voutloos op 16-01-2004 15:59 ]

{signature}

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
@Voutloos: in Mozilla/Firebird zijn het dezelfde keys.

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Voor wie geen abonnement heeft of gewoon genot schept in het kijken naar banners, worden de banners in een iframe geladen. Hierdoor worden forumpagina's niet meer vertraagd door het langzame laden van sommige banners.
DAT vind ik nu mooi :)
Ik vind banners echt geen punt, maar een langzaam ladende pagina wel, prima plan dit!

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• Civil
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-11 15:11
Voutloos schreef op 16 januari 2004 @ 15:28:
[...]

IE:
Vorige : backspace of alt+Pijl-links.
Volgende: alt+Pijl-rechts.
Deze zijn niet ingewikkelder dan de andere accesskeys, dus zie het probleem niet.
(Kan me ook niet voorstellen dat andere browsers er ook geen shortcut ervoor hebben)

[...]

Dank je.
Nou, dan zie ik het nut helemaal niet. Is alleen maar dubbelop en extra werk voor dev.
Er werd volgens mij bedoelt dat als je op pagina 2 van een topic bent je door middel van een acceskey direct naar de volgende pagina kan (3 dus) of naar de vorige pagina (1 dus).
Een browser kan namelijk nooit weten wat de volgende pagina wordt als je er nog niet geweest bent :)
alt <- en alt -> zijn inderdaad de sneltoesten voor Vorige en Volgende in de meeste browsers.

edit:

Voor de sneltoetsen naar de volgende en vorige pagina in een topic stel ik iets voor als Alt U (Up) en Alt D (Down) deze worden nog niet gebruikt zie ik. En als het mogelijk is eventueel Alt - en Alt +

[ Voor 13% gewijzigd door Civil op 16-01-2004 20:03 . Reden: toevoeging ]

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Alleen jammer dat Alt+F (zoeken) niet in Firebird werkt, hier wordt namelijk het 'File' menu geopend. Misschien handig om er nog een sneltoets bij te maken?

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

chris schreef op 17 januari 2004 @ 13:42:
Alleen jammer dat Alt+F (zoeken) niet in Firebird werkt, hier wordt namelijk het 'File' menu geopend. Misschien handig om er nog een sneltoets bij te maken?
Zowel in Mozilla 1.5 als de laatste nightly Firebird werkt alt-F prima hoor; hij overruled gewoon de alt-F voor het filemenu namelijk :)

[ Voor 82% gewijzigd door crisp op 17-01-2004 13:54 ]

Intentionally left blank

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

crisp schreef op 17 januari 2004 @ 13:49:Zowel in Mozilla 1.5 als de laatste nightly Firebird werkt alt-F prima hoor; hij overruled gewoon de alt-F voor het filemenu namelijk :)
Weet je zeker dat je dat wel handig vindt ? :X

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

moto-moi schreef op 17 januari 2004 @ 13:50:
[...]

Weet je zeker dat je dat wel handig vindt ? :X
Voor degenen die nu gaan zeggen: "maar ik wil helemaal niet dat mijn menu-shortcuts overruled worden!" ;)

Dat is iets waar ik wel degelijk over nagedacht hebt, maar ik ben tot de conclusie gekomen dat dat iets is waar ik gewoon geen rekening mee kan houden om de volgende redenen:

-de menu-shortcuts zijn browser-afhankelijk
-daarbij zijn ze ook nog eens taal-afhankelijk
-we hebben al geruime tijd shortcuts in gebruik (o.a. alt-a) die ook conflicteren met menu-shortcuts en hebben daar nog nooit klachten over gekregen...

Intentionally left blank

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

deze kan wel dicht denk, het is al woensdag :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.