Doet dat dan vooral in een verse thread, ik heb het vanaf het begin doorgelezen, en kwam echt net wat teveel off-topic geblaat tegen
Anoniem: 96327
Precies,betaal je wat meer en je krijgt een goeie adsl verbinding. Ik kreeg men adsl pakket van xs4all ook op tijd,1 á 2 weken nadat de centrale bij ons adsl gereed was gemaakt.pt0x schreef op 22 januari 2004 @ 19:04:
Dat Fast-XS heeft me toch al nooit aangesproken, alleen de naam al is niet geheel uit eigen hersens voort gekomen. Ik hoop niet dat men door dit pruts providertje ook XS4ALL aan de kant schuiven. want deze 2 zijn gelukkig absoluut niet vergelijkbaar. ik ken verhalen waarbij men bij XS4ALL al binnen een week na het indienen van de aanvraag online zaten. wereld bedrijf, ietsje duurder. maar 100% service en bijna geen limitaties.
Anoniem: 38733
"wat meer" schrijf je? Ik betaal per maand 59,95 voor mijn, tot nu toe perfect werkende, Fast-XS 8 Mbit lijn, zou hier 84,95 bij XS4All voor moeten betalen. Tevens hanteert XS4All een datalimiet die FastXS niet hanteert. "Behoorlijk meer betalen voor minder" lijkt me meer op z'n plaats.Anoniem: 96327 schreef op 08 februari 2004 @ 17:34:
[...]
Precies,betaal je wat meer en je krijgt een goeie adsl verbinding.
Grote verschil dat je over het hoofd ziet is Kwaliteit.....Anoniem: 38733 schreef op 08 februari 2004 @ 23:50:
[...]
"wat meer" schrijf je? Ik betaal per maand 59,95 voor mijn, tot nu toe perfect werkende, Fast-XS 8 Mbit lijn, zou hier 84,95 bij XS4All voor moeten betalen. Tevens hanteert XS4All een datalimiet die FastXS niet hanteert. "Behoorlijk meer betalen voor minder" lijkt me meer op z'n plaats.
Xs4all bied stukken betere service, niet alleen via de Helpdesk maar via Service centra's e.d. Heb een tijd xs4all gehad en was er zeer te vreden over, Toppertje. Fast-XS is ondanks nog zeer negatief in kassa geweest, denk dat het gewoon gaar is daar.
Tja en voor kwaliteit betaal je. Al zou ik zelf Demon 8Mbit nemen.
De bits die bij mij binnenstromen via m'n 8 Mbit-lijn zijn exact dezelfde.Grote verschil dat je over het hoofd ziet is Kwaliteit.....
Nee, snap wel wat je bedoelt, maar aan de andere kant; hoe vaak denk jij gebruik te moeten maken van dat betere stukje service en hoeveel heb je daar voor over?
De afgelopen 6 jaar Chello (voorheen Quicknet) heb ik de helpdesk pak 'm beet 5 keer nodig gehad, en dat was vooral in het eerste jaar. Nu met Fast-XS heb ik de helpdesk 3 keer nodig gehad in de eerste opstartweek, sindsdien loopt het als een zonnetje.
Misschien heb ik die helpdesk over 6 maanden, of over 2 jaar, nog een keertje nodig. Jammer dan. (had ze overigens alle keren binnen 10 minuten aan de lijn en werd prima geholpen!)
Sorry, maar ga geen 25 euro per maand méér betalen voor dat stukje meer "kwaliteit" waar jij het over hebt. Ik ben meer dan tevreden met mijn huidige verbinding.
Anoniem: 58255
Zo iets als geen datalimiet kan technisch gezien niet. Ze komen daarmee uiteindelijk in de problem als ze aantal mensen hebben die veel downloaden krijg je dat ze lijnen voltrekken. Lagere downloadsnelheden, hogere pings enzevoort.Anoniem: 38733 schreef op 08 februari 2004 @ 23:50:
[...]
"wat meer" schrijf je? Ik betaal per maand 59,95 voor mijn, tot nu toe perfect werkende, Fast-XS 8 Mbit lijn, zou hier 84,95 bij XS4All voor moeten betalen. Tevens hanteert XS4All een datalimiet die FastXS niet hanteert. "Behoorlijk meer betalen voor minder" lijkt me meer op z'n plaats.
Eweka heeft ook lang geroepen maar moest er op terug komen door problemen omdat mensen 600 gig downloaden. Je kan beter een ISP hebben met een vaste limiet of een FUP. Demon, Cistron en xs4all zijn kwaliteitsproviders
Ik heb vandaag Fast-xs gebeld, en had na ongeveer 4 minuten een hele rustige medewerker aan de lijn.
Ik vertelde dat ik een tijd geleden ADSL voor iemand had aangevraagd en dat hij zich afvroeg vanaf wanneer hij moest gaan betalen.
Er werd om een postcode gevraagd, en hij noemde de klantgegevens op die ik bevestigde. Er werd door hem gemeld dat de lijn ongeveer een maand geleden geactiveed was.
De medewerker ging even navragen of er een modem verzonden was, dit was nog niet het geval. Naar de vraag of ze een indicatie hadden, zeiden dat ze volgende week verwacht werden, aangezien het anders heel problematisch zou gaan worden. Echte zekerheid had hij niet.
Maar ze zouden heel snel verzonden worden zodra ze binnen waren.
Ik vroeg hem of hij een belletje zou kunnen geven als hij ze ging verzenden of dat dat misschien teveel moeite was. Hij tikte hierop een aantekening op en vroeg mijn nummer, en zei dat ze me een belletje zouden geven als de modem verzonden zou worden.
Met de vraag dat ik ervan uitging dat je pas hoeft te betalen als je gebruik maakt van het internet, melde hij dat je pas hoeft te betalen betalen zodra je de modem binnen hebt.
Ik vond dat ik goed geholpen werd, maar ik vraag me nou eigenlijk af hoe lang het precies geleden is dat de aanvraag gedaan is.
Ikzelf denk dat het tegen de drie en een halve maand aanzit, maar dat zal ik nog even navragen.
Als de lijn uiteindelijk opgeleverd is, zal ik hier aangeven hoelang het voor deze mensen allemaal precies geduurt heeft.
Ik vertelde dat ik een tijd geleden ADSL voor iemand had aangevraagd en dat hij zich afvroeg vanaf wanneer hij moest gaan betalen.
Er werd om een postcode gevraagd, en hij noemde de klantgegevens op die ik bevestigde. Er werd door hem gemeld dat de lijn ongeveer een maand geleden geactiveed was.
De medewerker ging even navragen of er een modem verzonden was, dit was nog niet het geval. Naar de vraag of ze een indicatie hadden, zeiden dat ze volgende week verwacht werden, aangezien het anders heel problematisch zou gaan worden. Echte zekerheid had hij niet.
Maar ze zouden heel snel verzonden worden zodra ze binnen waren.
Ik vroeg hem of hij een belletje zou kunnen geven als hij ze ging verzenden of dat dat misschien teveel moeite was. Hij tikte hierop een aantekening op en vroeg mijn nummer, en zei dat ze me een belletje zouden geven als de modem verzonden zou worden.
Met de vraag dat ik ervan uitging dat je pas hoeft te betalen als je gebruik maakt van het internet, melde hij dat je pas hoeft te betalen betalen zodra je de modem binnen hebt.
Ik vond dat ik goed geholpen werd, maar ik vraag me nou eigenlijk af hoe lang het precies geleden is dat de aanvraag gedaan is.
Ikzelf denk dat het tegen de drie en een halve maand aanzit, maar dat zal ik nog even navragen.
Als de lijn uiteindelijk opgeleverd is, zal ik hier aangeven hoelang het voor deze mensen allemaal precies geduurt heeft.
[ Voor 5% gewijzigd door XthinkZ op 13-02-2004 11:03 ]
jij werkt zeker bij TweakDSLWiXX schreef op 15 januari 2004 @ 14:12:
Kijk zoiets had ik al gedacht, daarom dat ik voor tweakdsl ben gegaan (ook omdat ik eerste 6 maanden dan korting krijg omdat ik het modem toch al goedkoop op de kop heb getikt).
En bij tweakdsl duurde het ook 2 weken zonder dat ik iets had gehoord maar nadat ik toen gemaild had (en de response daarop al binnen 20 minuten binnen had) werd het me duidelijk dat alles nog na planning verliep.
En ik kreeg de verbinding zelfs eerder dan ik verwacht had.
~
Anoniem: 70604
Ik wil toch ff reageren.
ik ben sinds september 2003 een 8mbit account via Fast-XS en ben er zeer tevreden over.
Alleen de administratie is een 'beetje' rommelig. Ik kreeg een brief met inloggegevens van mezelf en met de gegevens van een andere Fast-XS klant.
Tijd tussen aanvraag en aansluiten was 3 weken !!
De verbindign is snel en stabiel!! (maarja, das BB-Net).
ik ben sinds september 2003 een 8mbit account via Fast-XS en ben er zeer tevreden over.
Alleen de administratie is een 'beetje' rommelig. Ik kreeg een brief met inloggegevens van mezelf en met de gegevens van een andere Fast-XS klant.
Tijd tussen aanvraag en aansluiten was 3 weken !!
En dit stukje noem ik nu niet kunnen, als je adres/klant gegevens controleert als bedrijf zijnde, dan vraag je dit aan de klant, en controleer je of dit ook op je scherm staat. Als ik bel en een bedrijf vraagt of ik op adres x woon, dan hoef je enkel ja te zeggen, weg controle of ik wel ben wie ik zeg dat ik ben. Dit is al weer een teken van amateurisme.XthinkZ schreef op 13 februari 2004 @ 10:56:
Ik heb vandaag Fast-xs gebeld, en had na ongeveer 4 minuten een hele rustige medewerker aan de lijn.
..............
Ik ben erg blij dat ik indertijd niet me ze in zee ben gegaan, stel je per mail een technische vraag, krijg je na 9 werkdagen een mailtje terug of je ze even wilt bellen, dan kunnen ze de vraag beter beantwoorden (het was een vraag met de bedoeling om iets op schrift te krijgen, zodat dit later niet zomaar gewijzigd kon worden), ye right, erg geloofwaardig.
I play my enemies like a game of chess...
Uhm, bbned is alleen de link tussen jou en je isp. De isp doet de koppeling met 'het internet'.Anoniem: 70604 schreef op 13 februari 2004 @ 11:14:
[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 13-02-2004 11:26 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Tja nou zeg je me wat.En dit stukje noem ik nu niet kunnen, als je adres/klant gegevens controleert als bedrijf zijnde, dan vraag je dit aan de klant, en controleer je of dit ook op je scherm staat. Als ik bel en een bedrijf vraagt of ik op adres x woon, dan hoef je enkel ja te zeggen, weg controle of ik wel ben wie ik zeg dat ik ben. Dit is al weer een teken van amateurisme.
Maar vraag me nu af op welke manieren dit dan misbruikt kan worden.
Verder valt via telefoon nooit te controleren of je iemand echt bent.
Als je ADSL aangvraagt moet je handtekening hebben, en opzeggen moet ook schriftelijk.
En als je de postcode weet, kan je ook via een zoekoppostcode website alles opzoeken.
En een persoon waarvan je echt alles moet gaan opdreunen voordat ze je ook maar iets vertellen, terwijl ze al je gegevens horen te hebben is eerder irritant dan professioneel.
Ik kan nu niet een twee drie op een probleem komen als ze na het geven van een postcode kijken of de gegevens kloppen. Als dat wel het geval is, dan zou het inderdaad heel erg onprofessioneel zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door XthinkZ op 13-02-2004 11:52 ]
Anoniem: 109702
1.) Aangevraagd: 22 oktober 2003
2.) Gevraagd wanneer het nou kwam: meer dan 15 keer
3.) Status Fast-XS aansluiting...vandaag 24 maart 2004 nog steeds niks ontvangen
4.) Reactie helpdesk/klanten'service': ja nee, ik schat dat het toch écht volgende week... (yeah right!)
Tijdens het wachten heb ik dat hele 'voordeel' natuurlijk al een keer of tig verbeld via mijn 56K-modem...
Wel lef hebben, om jezelf dan Fast-XS te noemen, dat moet je ze nageven.
2.) Gevraagd wanneer het nou kwam: meer dan 15 keer
3.) Status Fast-XS aansluiting...vandaag 24 maart 2004 nog steeds niks ontvangen
4.) Reactie helpdesk/klanten'service': ja nee, ik schat dat het toch écht volgende week... (yeah right!)
Tijdens het wachten heb ik dat hele 'voordeel' natuurlijk al een keer of tig verbeld via mijn 56K-modem...
Wel lef hebben, om jezelf dan Fast-XS te noemen, dat moet je ze nageven.
Laatste nieuws over Fast-XS:
bron: WebwereldDe Enschedese provider zou geen financiële middelen meer hebben om zijn klanten te kunnen bedienen, aldus Dutch Web Services. Fast-XS bevestigt dat er financiële problemen zijn, maar vreest dat klanten bij de nieuwe provider zeker niet beter af zijn.
Fast-XS kwam begin dit jaar negatief in het nieuws vanwege onterechte inningen en problemen met de oplevering van nieuwe internetverbindingen. Onder meer het VARA-programma Kassa besteedde in januari aandacht aan de problemen bij de provider.
Oorzaak van alle problemen was DutchDSL, verklaart Joost Schouwink, directeur van Fast-XS, tegenover WebWereld. DutchDSL is een zakelijke reseller van dsl-verbindingen en bovendien het moederbedrijf van Dutch Web Services.
Problemen
"Wij liepen tegen technische problemen aan, waardoor wij onze klanten niet goed konden bedienen. Wij waren echter met handen en voeten gebonden omdat DutchDSL technisch verantwoordelijk is voor de lijnen."
"Door alle problemen krijgen wij geen geld van enkele honderden klanten. Aan de andere kant moesten wij DutchDSL wel betalen, ook voor de niet-werkende lijnen. Onze betalingsplicht komt met deze deal voor de toekomstige facturen - gelukkig - te vervallen."
Geen oplossing
Voor de adsl-klanten zelf verandert er vrijwel niets, behalve dat zij hun abonnementsgeld aan de nieuwe provider moeten betalen. De directeur van Fast-XS vreest dan ook dat de problemen zullen aanhouden.
Volgens Schouwink lost deze deal de financiële problemen van zijn bedrijf deels op, maar komen de klanten van de regen in de drup. "Wij moesten de klanten noodgedwongen aan het lijntje houden door alle problemen bij DutchDSL. Wij vallen er als schakel tussenuit, maar de problemen zullen blijven."
Beterschap
Dutch Web Services belooft bij monde van directeur Jan Camp echter beterschap. "Wij zullen de technische problemen op korte termijn proberen op te lossen. Binnen twee weken denken wij het grootste deel van de 'probleemgevallen' te hebben geholpen. Wij zullen pas gaan factureren als klanten daadwerkelijk online zijn."
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Ikzelf heb 23\10 verig jaar mijn Xs4all abonnoment opgezegt 768\128 toen nog
en ook 8\1 mbit aangevraagt en precies 3 weken later had ik mijn e-tech modem 5mail adressen en alles erop en eraan en het werkt nu nog steeds goed geen problemen,
en als ik Klantenservice bel heb ik binne 6 minuten iemand aan de telefoon
p.s ben ik dan tog 1 van de 2 tevreden klanten?
en ook 8\1 mbit aangevraagt en precies 3 weken later had ik mijn e-tech modem 5mail adressen en alles erop en eraan en het werkt nu nog steeds goed geen problemen,
en als ik Klantenservice bel heb ik binne 6 minuten iemand aan de telefoon

p.s ben ik dan tog 1 van de 2 tevreden klanten?
Nou het is duidelijk,
Heb vandaag een brief van DUTCHWEB ontvangen dat ze de gebruikers van Fast-XS overnemen.
Balen zou je zeggen, aan Jep te horen is Dutchweb niet zo best. Ik moet zelf zeggen dat ik heel tevreden ben met mijn verbinding en ben altijd goed geholpen.
De nieuwe maandelijkse kosten voor mijn 8Mbit lijn gaan voortaan 52,50 ipv, 59,95 euro per maand worden zie ik.
Ik wacht af.
Heb vandaag een brief van DUTCHWEB ontvangen dat ze de gebruikers van Fast-XS overnemen.
Balen zou je zeggen, aan Jep te horen is Dutchweb niet zo best. Ik moet zelf zeggen dat ik heel tevreden ben met mijn verbinding en ben altijd goed geholpen.
De nieuwe maandelijkse kosten voor mijn 8Mbit lijn gaan voortaan 52,50 ipv, 59,95 euro per maand worden zie ik.
Ik wacht af.
XthinkZ, mag ik alweer wat zeggen, of snap je nog steeds niet wat ik bedoelde; nog voor al dit gezeik begon?
Dutchweb is niet mijn lievelings partij, maar het is in ieder geval nu direct. Ipv zo'n stel amateuristische dozenschuivers ertussen.
Scheelt alweer een hoop.
Ik kan er in ieder geval hartelijk om lachen.
Wat ze deden kon niet, dat heb je nu gezien. Nu zitten ze met een schuld, mag Dutchweb alle rommel op gaan ruimen en gaan hun klanten meer betalen.
Soms moet je gewoon verder kijken dan de prijs. Argumenten hiervoor heb ik al meerdere malen aangedragen maar ik kreeg steeds gezeik naar m'n kop.
Eind goed, al goed. Probleem opgelost.
Dutchweb is niet mijn lievelings partij, maar het is in ieder geval nu direct. Ipv zo'n stel amateuristische dozenschuivers ertussen.
Ik kan er in ieder geval hartelijk om lachen.
Soms moet je gewoon verder kijken dan de prijs. Argumenten hiervoor heb ik al meerdere malen aangedragen maar ik kreeg steeds gezeik naar m'n kop.
Eind goed, al goed. Probleem opgelost.
[ Voor 36% gewijzigd door jep op 02-04-2004 16:57 ]
Dit zijn prijzen ex btw zie ik , en er staan nog wat addertjes onder het gras (65 euro ex btw betalen als je opzegt). Dan zou ik dus ipv 49,95 voor een 2/1 Mb lijn in een keer 62,50 pm betalenXthinkZ schreef op 02 april 2004 @ 16:47:
Ik wacht af.
Anoniem: 105453
Hoi,
Was toch te verwachten dat dit bedrijf het niet lang zou vol houden of niet?
Maar balen ik moet nu €29,50 gaan betalen terwijl ik een actie abo had van €17,95 -> mooi niet dus.
Ik neem aan dat we niet verplicht zijn om deze nieuwe leverancier te accepteren of wel?
Grt.
Maar balen ik moet nu €29,50 gaan betalen terwijl ik een actie abo had van €17,95 -> mooi niet dus.
Ik neem aan dat we niet verplicht zijn om deze nieuwe leverancier te accepteren of wel?
Grt.
Alleen als ze onder exact dezelfde voorwaarden verder gaan. Indien ze de voorwaarden aanpassen ten nadelen van de klant heb je natuurlijk het recht om kosteloos op te zeggen. Dit heeft niets met de voorwaarden te maken, maar alles met het burgelijk recht.Anoniem: 105453 schreef op 02 april 2004 @ 19:20:
Hoi,
Grt.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Op de acceptgiro die ik heb gekregen staat 52,50 inc. 8,38 BTW (staat op de brief en acceptgiro).Yepaap schreef op 02 april 2004 @ 18:04:
[...]
Dit zijn prijzen ex btw zie ik , en er staan nog wat addertjes onder het gras (65 euro ex btw betalen als je opzegt). Dan zou ik dus ipv 49,95 voor een 2/1 Mb lijn in een keer 62,50 pm betalen. Heb daar nooit voor getekend, maar heb zoiezo nooit een rekening gezien van FAST-XS, ben al bijna 2 maanden online.....we gaan het maar weer afwachten allemaal..
Ik heb verder zelf nooit problemen met fast-XS gehad, dit waarschijnlijk omdat ik er vroeg bij was voordat het gezeik begon.Dutchweb is niet mijn lievelings partij, maar het is in ieder geval nu direct. Ipv zo'n stel amateuristische dozenschuivers ertussen. Scheelt alweer een hoop.
Misschien is het gewoon de grootste fout van Fast-XS geweest om dutchweb als partner te kiezen. Als helpdesk zijn ze mij altijd behulpzaam geweest (vorige week nog van Mac adres veranderd en binnen een half uur weer online met andere modem). Aangezien ze zelf niks hadden kan ik ze misschien beter als helpdesk van DUTCHWEB zien voor 0900- 10 Eurocent per minuut...
Nu is het maar afwachten hoe DUTCHWEB het gaat aanpakken zonder Fast-XS..
[ Voor 41% gewijzigd door XthinkZ op 02-04-2004 20:09 ]
Je kon er inderdaad op wachten bij fast-xs.
Goedkoop is meestal duurkoop.
Als ze de contractuele afspraken veranderen, kun je kostenloos opzeggen.
Ik zou zeggen probeer bij een nieuwe provider niet voor een kwartje op de eerste rij te zitten!!!
Ik betaal Eur 5 per maand meer dan gemiddeld voor mijn 2-1Mb verbinding.
Maar heb beina nooit problemen,en geen "gratis datalimiet" maar geen datalimiet.
Teven heb ik een nieuws server tot mijn beschikking met 8 connecties.
En Goede service is gratis dus geen 0900-ikwordgenaaid.
Groet een tweakdsler
Goedkoop is meestal duurkoop.
Als ze de contractuele afspraken veranderen, kun je kostenloos opzeggen.
Ik zou zeggen probeer bij een nieuwe provider niet voor een kwartje op de eerste rij te zitten!!!
Ik betaal Eur 5 per maand meer dan gemiddeld voor mijn 2-1Mb verbinding.
Maar heb beina nooit problemen,en geen "gratis datalimiet" maar geen datalimiet.
Teven heb ik een nieuws server tot mijn beschikking met 8 connecties.
En Goede service is gratis dus geen 0900-ikwordgenaaid.
Groet een tweakdsler
[ Voor 3% gewijzigd door fast-server op 02-04-2004 20:06 ]
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Ik heb inderdaad ook een acceptgiro gehad, ik ga zelfs minder betalen, 47,50 ipv 49,95. Maar dat emailadres, zijn daar nog aliassen voor aan te maken, heb het nog niet kunnen vinden...
Anoniem: 8733
alsof DUTCHWEB Fast-XS nodig hadXthinkZ schreef op 02 april 2004 @ 19:58:
[...]
Nu is het maar afwachten hoe DUTCHWEB het gaat aanpakken zonder Fast-XS..

Ik heb zo'n vermoeden dat Fast-XS simpelweg buitenspel is gezet door Dutchdsl nu ze zien dat er toch wel èrg veel klanten binnen te halen zijn met scherp geprijsde ADSL abo's. De Fast-XS klanten worden simpelweg ondergebracht bij de dochter Dutchweb.
Eigenlijk gebeurd er dus helemaal niets voor de Fast-XS klanten, behalve dan dat ze de rekening aan iemand anders moeten voldoen.
Eigenlijk gebeurd er dus helemaal niets voor de Fast-XS klanten, behalve dan dat ze de rekening aan iemand anders moeten voldoen.
Er zijn er zéker meer, waaronder ik. Nul komma nul problemen gehad met mijn 8/1 mbit lijn tot nu toe. Supersnel en 200% stabiel.p.s ben ik dan tog 1 van de 2 tevreden klanten?
Anoniem: 105453
Nu kan ik zelfs geen mail meer ophalen, ik geloof dat ze gelijk alles stop gezet hebben, dat is fijn.
Kan ik weer alle e-mail adressen gaan veranderen.
Zijn er reeds mensen met de zelfde problemen?
Allemaal leuk en aardig daar... maar ik heb ong. 5 maanden 20 eurie's teveel betaald da's toch een 100 eurie's, down the drain????
Zal er toch eens achteraan gaan of dat dit allemaal wel zomaar kan. En heb ook een vermoeden dat fast-xs gewoon hun slechte naam kwijt willen. Fast-XS was gewoon een zooitje voorheen als ik mijn ip traceerde kwam ik alleen maar dutchweb tegen
.
BTW wel ff schrikken toen ik de post op de mat zag liggen.... OMFG intrum justitia.... zat me al weer af te vragen waar ik nu weer te hard gereden had.... En dan is elk bericht goed bericht als ik nix moet betalen
.
Zal er toch eens achteraan gaan of dat dit allemaal wel zomaar kan. En heb ook een vermoeden dat fast-xs gewoon hun slechte naam kwijt willen. Fast-XS was gewoon een zooitje voorheen als ik mijn ip traceerde kwam ik alleen maar dutchweb tegen

BTW wel ff schrikken toen ik de post op de mat zag liggen.... OMFG intrum justitia.... zat me al weer af te vragen waar ik nu weer te hard gereden had.... En dan is elk bericht goed bericht als ik nix moet betalen
Ja, dat staat allemaal in de brief.... nieuw login nieuw pw de hele mikmak dus ff zoeken tussen de blauwe en justitia brieven die je waarschijnlijhk direct weg hebt gegooidAnoniem: 105453 schreef op 02 april 2004 @ 23:46:
Nu kan ik zelfs geen mail meer ophalen, ik geloof dat ze gelijk alles stop gezet hebben, dat is fijn.
[ Voor 30% gewijzigd door Foxclone op 03-04-2004 10:24 ]
nVENTIV
Daar lijkt het inderdaad op, zojuist in Kassa was de directeur van Fast-XS aan de telefoon naar aanleiding van de klachten en de genoemde 'overname' en die vertelde dat de brieven naar de klanten buiten hun medeweten om verstuurd waren en dat Fast-XS officieel nog niet failliet of overgenomen was.Anoniem: 38733 schreef op 02 april 2004 @ 21:48:
Ik heb zo'n vermoeden dat Fast-XS simpelweg buitenspel is gezet door Dutchdsl
[ Voor 3% gewijzigd door Cpt.Morgan op 03-04-2004 19:57 ]
Ik ben voor de gein eens voor het eerst een gaan inloggen op mijn fast-xs webmail.
en ik las dit:
Het is namelijk belachelijk om klanten te laten betalen voor iets dat je nog niet hebt, of kan gebruiken.
Als dit waar is ligt de schuld bij dutchweb en is het gewoon pech dat fast-xs dutchweb als partnet gekozen heeft om adsl te gaan aanbieden.
en ik las dit:
Het ziet er naar uit dat Dutcheweb hun plichten niet nakwamen en fast-xs het zat was om voor alle ellende aangekeken te worden.Geachte Fast-XS klant,
Fast-XS heeft noodgedwongen de samenwerking met DutchDSL verbroken.
DutchDSL verzorgt deels voor Fast-XS de technische infrastructuur voor de connectie van uw aansluiting met het internet.
De afgelopen maanden is Fast-XS veelvuldig geconfronteerd met storingen op ADSL aansluitingen en met lijnen die (naar lang wachten)opgeleverd werden en niet werkten. Helaas heeft een groot deel van u daar ook hinder van ondervonden.
Deze situatie was voor Fast-XS niet meer acceptabel, wij stellen alles in het werk om Fast-XS abonnees zo goed mogelijk van dienst te zijn, echter als een klant ons een storing meld en hier vervolgens door DutchDSL niets mee gedaan wordt dit onacceptabel is voor Fast-XS.
Fast-XS betreurt dat wij u niet op een goede en correcte wijze hebben kunnen helpen. Fast-XS is van mening dat klanten alleen voor een correct werkende verbinding behoren te betalen, Fast-XS heeft dan ook geweigerd deze kosten aan DutchDSL te voldoen om zo haar klanten deze kosten niet in rekening hoeven te brengen.
Wij betreuren de ontstane situatie voor u als klant, en bieden u hiervoor onze excuses aan.
Met vriendelijke groet,
Alle Fast-XS medewerkers
Het is namelijk belachelijk om klanten te laten betalen voor iets dat je nog niet hebt, of kan gebruiken.
Als dit waar is ligt de schuld bij dutchweb en is het gewoon pech dat fast-xs dutchweb als partnet gekozen heeft om adsl te gaan aanbieden.
Hmm dat zou wel stroken met wat door de directeur van Fast-XS in Kassa werd verteld, maar dan had Dutchweb wel veel lef om iemand daar in de studio te laten verschijnen...XthinkZ schreef op 03 april 2004 @ 21:36:Het ziet er naar uit dat Dutcheweb hun plichten niet nakwamen en fast-xs het zat was om voor alle ellende aangekeken te worden.
Anoniem: 83481
Hmmm, ik lees net dit op het alternatieve Fast-XS forum:
SpeedXS maakte gebruik van de diensten van DWS. SpeedXS heeft wel degelijk dezelfde problemen ondervonden als Fast-xs, wat dat betreft zat SpeedXS in het zelfde schuitje. Wellicht heeft SpeedXS haar klanten iets beter op de hoogte gehouden over het verloop van alle problemen en gelukkig ook niet het probleem gehad van het niet kunnen leveren van modems.
Inmiddels heeft SpeedXS besloten naar aanleiding van de reeds genoemde problemen die Fast-xs ook heeft ondervonden met DWS om haar netwerk in eigen beheer te gaan nemen.
Dit houd in dat SpeedXS vanaf volgende week een directe MACH partner van BBned zal worden en daardoor sneller en doortastender kan ingrijpen bij eventuele storingen en/of omzettingen.
Komende maandag zullen wij in overleg treden met fast-xs om te kijken of SpeedXS van enige betekenis kan zijn voor de huidige fast-xs gebruikers. Wellicht kunnen we een voor alle partijen geschikte oplossing vinden.
Met vriendelijke groet,
Jacques Ahlers
SpeedXS BV
SpeedXS maakte gebruik van de diensten van DWS. SpeedXS heeft wel degelijk dezelfde problemen ondervonden als Fast-xs, wat dat betreft zat SpeedXS in het zelfde schuitje. Wellicht heeft SpeedXS haar klanten iets beter op de hoogte gehouden over het verloop van alle problemen en gelukkig ook niet het probleem gehad van het niet kunnen leveren van modems.
Inmiddels heeft SpeedXS besloten naar aanleiding van de reeds genoemde problemen die Fast-xs ook heeft ondervonden met DWS om haar netwerk in eigen beheer te gaan nemen.
Dit houd in dat SpeedXS vanaf volgende week een directe MACH partner van BBned zal worden en daardoor sneller en doortastender kan ingrijpen bij eventuele storingen en/of omzettingen.
Komende maandag zullen wij in overleg treden met fast-xs om te kijken of SpeedXS van enige betekenis kan zijn voor de huidige fast-xs gebruikers. Wellicht kunnen we een voor alle partijen geschikte oplossing vinden.
Met vriendelijke groet,
Jacques Ahlers
SpeedXS BV
Hier ook nog nieuws van Fast-xs zelf:
Wat ik me nu afvraag is of ik nu de factuur van dutchweb moet betalen, of juist niet.
Aangezien de lijnen nogal druk zijn, ga ik ze van de week wel bellen als het wat rustiger wordt..
en04-04 '04 - Nieuws inzake Fast-XS / Dutchweb
Geachte Fast-XS Klant.
Er is de laatste dagen de nodige commotie ontstaan over de overname van een deel van de Fast-XS klanten door Dutchweb Services.
Deze actie is geheel zonder overleg met en toestemming van Fast-XS gebeurt.
Fast-XS heeft al sinds enige tijd een conflict met DutchDSL, welke voor een DEEL van de Fast-XS klanten de technische voorzieningen regelt, over de kwaliteit en dus ook de betaling daarvan.
Fast-XS beraad zich op dit moment nog op stappen richting DutchDSL en Dutchweb.
Klanten welke dit betreft zullen wij op de hoogte houden, echter raden wij u aan op dit ogenblik nog geen stappen te ondernemen.
Mocht u nog vragen hebben kunt u contact opnemen met onze servicedesk.
Wij willen nogmaals benadrukken dat dit slechts van toepassing is op een deel van onze klanten, diegene die in de laatste maanden hun aanmelding hebben gedaan zullen gewoon door Fast-XS verder geholpen worden en ondervinden hier geen hinder van.
Met vriendelijke groet,
Fast-XS
en05-04 '04 - Nieuws update
Zondag 4-4-2004
Hedenavond heeft er een gesprek plaatsgevonden tussen Fast-XS en Speed-XS, beide partijen nemen grote aantallen ADSL lijnen af van DutchDSL en hebben dezelfde technische problemen ondervonden.
Alle Fast-XS gebruikers (ook de gebruikers welke via ons eigen netwerk actief zijn, en dus niets met DutchDSL te maken hebben) zullen maandag bericht van ons krijgen waarin wij duidelijkheid zullen verschaffen in de verdere gang van zaken en de stappen welke Fast-XS zal ondernemen. Hiermee hopen wij u duidelijkheid te verschaffen hoe Fast-XS ALLE klanten in de toekomst van dienst zal zijn.
met vriendelijke groet
Fast-XS
Te vinden op de site van fast-xs zelf.05-04 '04 - Drukte Call Center
Geachte Fast-XS abonnee,
Op dit moment is het erg druk op ons call-center, ondanks dat wij extra medewerkers hebben ingezet kan het zijn dat de wachttijd iets langer is dan normaal, wij vragen hiervoor uw begrip.
Verder wil Fast-XS u namens alle medewerkers via deze weg bedanken voor de vele steunbetuigingen die wij mogen ontvangen.
Fast-XS zal aan het eind van de middag met een persbericht naar buiten komen welke u hier op de site ook zult kunnen lezen.
met vriendelijke groet
Alle Fast-XS medewerkers
Wat ik me nu afvraag is of ik nu de factuur van dutchweb moet betalen, of juist niet.
Aangezien de lijnen nogal druk zijn, ga ik ze van de week wel bellen als het wat rustiger wordt..
Het waren er zeker wel... één klant!Verder wil Fast-XS u namens alle medewerkers via deze weg bedanken voor de vele steunbetuigingen die wij mogen ontvangen.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
en05-04 '04 - PERSBERICHT Fast-XS
PERSBERICHT
Enschede, 5 april 2004.
Afgelopen dagen heeft Dutch Web Services uit Gouda naar buiten gebracht dat zij een deel van de klanten van Fast-XS heeft over genomen.
Het door Dutch Web Services naar buiten gebracht bericht is niet juist.
Fast-XS heeft al langere tijd een geschil over de dienstverlening en betaling van deze diensten met DutchDSL. Door het zonder toestemming van Fast-XS en Fast-XS gebruikers overdragen van klantgegevens aan Dutch Web Services heeft DutchDSL in strijd gehandeld met de wet op bescherming persoonsgegevens.
DutchDSL heeft de naam en adres gegevens van Fast-XS klanten tot de beschikking in verband met het kunnen leveren van de ADSL diensten en mag deze niet voor andere dan deze doeleinden gebruiken.
De door Dutch Web Services naar buiten toe gebrachte acties en het versturen van brieven naar Fast-XS gebruikers is in het geheel buiten het medeweten en toestemming van Fast-XS gebeurt en is dus ook niet rechtsgeldig.
Fast-XS is op dit moment alle voorbereiding aan het treffen om in het belang van de ADSL gebruikers een kort geding tegen DutchDSL en Dutchweb aan te spannen.
Het doel van deze procedure is om de levering van de ADSL aansluiting voor de Fast-XS gebruikers te waarborgen.
Fast-XS betreurt de huidige gang van zaken en voor de Fast-XS gebruikers ontstane onduidelijkheid.
Voor de Fast-XS gebruikers geldt nog steeds dat zij een overeenkomst hebben met Fast-XS, benadering of brieven van Dutch Web Services of enig anders bedrijf zijn onrechtmatig en hebben dan ook geen waarde. Betalingen anders dan verricht aan Fast-XS hebben dan ook geen betrekking op de geleverde ADSL dienst.
Gebruikers en abonnees van Fast-XS worden persoonlijk per post op de hoogte gebracht van de situatie.
Fast-XS zal de levering van haar diensten zowel nu en in de toekomst gewoon blijven verzorgen en is in continuïteit dan ook gewaarborgd.
Fast-XS
J. Schouwink
Directeur.
Ik heb de acceptgiro verstuurd door dutchweb gelukkig nog niet betaald.05-04 '04 - Bereikbaarheid Fast-XS mailserver
Geachte Fast-XS abonnee,
Door het blokkeren van de verbinding met onze mailserver door DutchDSL heeft u de afgelopen dagen slechts via webmail uw mail kunnen ophalen en kwamen ook niet alle e-mails aan.
Fast-XS heeft inmiddels voorzieningen getroffen waardoor de mailserver wel weer bereikbaar zal zijn.
Door technische beperkingen kan het 24 a 48 uur duren voordat dit overal op het internet doorgevoerd is en ook bij u zal werken, in praktijk gaat dit vaak sneller.
Vanaf dat moment kunt u weer gewoon van uw Fast-XS mailadres gebruik maken.
Onze excuses voor het ongemak.
Fast-XS
Mocht dit alles betekenen dat ze uiteindelijk direct via BBNed internet gaan leveren samen met SpeedXS zonder dutchweb dan lijkt het mij zo slecht nog niet, maar dat wordt dus maar even afwachten voordat ik zulke dingen ga zeggen.
Beetje vaag allemaal, als je wilt aanmelden voor een adsl abo kom je op een nogal vreemde pagina uit die gehost wordt op een xs4all lijntje 
http://80.127.110.146/aanmeldformulier/formulier1.aspx
Tracert:
Tracing route to a80-127-110-146.adsl.xs4all.nl [80.127.110.146]
over a maximum of 30 hops:
1 *
2 *
3 *
4 22 ms 23 ms 23 ms ams-ix.sara.xs4all.net [195.69.144.48]
5 21 ms 24 ms 23 ms 0.so-1-3-0.xr1.d12.xs4all.net [194.109.5.101]
6 22 ms 23 ms 22 ms ge-0-0.dr1.d12.xs4all.net [194.109.5.218]
7 35 ms 34 ms 39 ms a80-127-110-145.adsl.xs4all.nl [80.127.110.145]
8 37 ms 39 ms 34 ms a80-127-110-146.adsl.xs4all.nl [80.127.110.146]
Trace complete.
Ik denk dat ze nu dus al die nieuwe klanten in een eigen aanmeldings systeem proppen ipv het aanmeldingssysteem van DutchWeb? Het is dus echt dikke sjit tussen Fast XS en DutchWeb...
Ik hoop voor ze dat ze nog uit de problemen gaan komen...
http://80.127.110.146/aanmeldformulier/formulier1.aspx
Tracert:
Tracing route to a80-127-110-146.adsl.xs4all.nl [80.127.110.146]
over a maximum of 30 hops:
1 *
2 *
3 *
4 22 ms 23 ms 23 ms ams-ix.sara.xs4all.net [195.69.144.48]
5 21 ms 24 ms 23 ms 0.so-1-3-0.xr1.d12.xs4all.net [194.109.5.101]
6 22 ms 23 ms 22 ms ge-0-0.dr1.d12.xs4all.net [194.109.5.218]
7 35 ms 34 ms 39 ms a80-127-110-145.adsl.xs4all.nl [80.127.110.145]
8 37 ms 39 ms 34 ms a80-127-110-146.adsl.xs4all.nl [80.127.110.146]
Trace complete.
Ik denk dat ze nu dus al die nieuwe klanten in een eigen aanmeldings systeem proppen ipv het aanmeldingssysteem van DutchWeb? Het is dus echt dikke sjit tussen Fast XS en DutchWeb...
Ik hoop voor ze dat ze nog uit de problemen gaan komen...
[ Voor 4% gewijzigd door Superstudent op 05-04-2004 18:19 ]
Bron: Dutchweb.netPublieke mededeling
Beëindiging resellerovereenkomst met Fast-XS:
1. Indien reseller zijn verplichtingen ingevolge de overeenkomst niet nakomt, reseller schriftelijk is gesommeerd om alsnog binnen 7 dagen aan zijn verplichtingen te voldoen en opvolgend in gebreke blijft, dan is BV Dutch DSL bevoegd de overeenkomst met reseller (tussentijds) te beëindigen.
2. In geval van beëindiging (of opzegging) van de overeenkomst dient reseller alle medewerking te verlenen tot een overdracht aan BV Dutch DSL, of een door BV Dutch DSL aangewezen reseller. Deze overdracht bevat minstens alle informatie die in het bezit is van de reseller met betrekking tot afnemers en potentiële afnemers van zijn diensten.
De resellerovereenkomst met IBN Groep BV is ontbonden. BV Dutch DSL heeft haar reseller de mogelijkheid gegeven om haar verplichtingen na te komen. De reseller is in gebreke gebleven, waardoor BV Dutch DSL niet langer gehouden is om diensten aan IBN Groep BV te leveren. Derhalve staakt BV Dutch DSL met ingang van 12 april 2004 haar dienstverlening aan IBN Groep BV.
Dutch Web Services BV biedt de eindgebruikers de optie om zonder onderbreking over te stappen. Dit is een geheel vrije keuze. Eindgebruikers die geen gebruik maken van de vrijblijvende optie van Dutch Web Services BV, kunnen vanaf 12 april niet langer dezelfde internetverbinding via Fast-XS gebruiken.
BV Dutch DSL vraagt het faillissement van Fast-XS aan.
You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.
Anoniem: 97197
Ik heb nog steeds hele slechte ervaringen met Fast-XS voor mij is het een gescheld woord geworden
Begin november Fast-XS aan gevraacht.
En nu heb ik nog steeds niks excuus:
"Ja kpn moet de lijn vrij geven" zo iets heel appart bel ik kpn dat hoeven wij helemaal niet ze kunne nu ook al adsl op de lijn zetten
2x geannuleert maar volgens hun kon dat niet maar volgens mij wel.
Zij kunne namelijk niet die Adsl lijn leveren en dan mag ik het annuleren
maarja ik ga morgen weer even naar me vriende bellen dat ik F*st-xs niet meer hoef ...
Wacht al lang genoeg
tip: Neem nooit fast-xs alleen maar gezeur !
Begin november Fast-XS aan gevraacht.
En nu heb ik nog steeds niks excuus:
"Ja kpn moet de lijn vrij geven" zo iets heel appart bel ik kpn dat hoeven wij helemaal niet ze kunne nu ook al adsl op de lijn zetten
2x geannuleert maar volgens hun kon dat niet maar volgens mij wel.
Zij kunne namelijk niet die Adsl lijn leveren en dan mag ik het annuleren
maarja ik ga morgen weer even naar me vriende bellen dat ik F*st-xs niet meer hoef ...
Wacht al lang genoeg
tip: Neem nooit fast-xs alleen maar gezeur !
Bron: http://www.webwereld.nl/nieuws/18210.phtml'DutchWeb heeft klanten van Fast-XS gestolen'
Maandag, 5 april 2004 - De 'vijandige overname' van de klanten van internetprovider Fast-XS door Dutch Web Services (DWS) begint steeds meer op een soap te lijken.
Door Wilbert de Vries 5 reacties
DWS kondigde eind vorige week vol trots aan de klanten van zijn praktisch failliete afnemer Fast-XS te hebben overgenomen. Naar nu blijkt is dit echter zonder goedkeuring van Fast-XS zelf gedaan. "DWS heeft inderdaad onze klanten gekaapt", bevestigt Joost Schouwink, directeur van Fast-XS.
"Wij hebben al een aantal maanden een conflict met DWS omdat we onze betalingen aan hen hebben gestaakt. Dit vanwege hun slechte dienstverlening."
"Dutch Web Services is verantwoordelijk voor het netwerk en heeft zodoende beschikking over de naw-gegevens van klanten", licht Schouwink toe. "Deze hebben ze zonder onze toestemming gebruikt om de klanten aan te schrijven."
Laksheid
Fast-XS is geenszins te spreken over de manier waarop het bedrijf door zijn dsl-reseller buitenspel is gezet en beraadt zich momenteel op juridische stappen.
Niet alleen Fast-XS blijkt overigens problemen te hebben met DWS en zusterorganisatie DutchDSL. Ook SpeedXS, een andere grote afnemer van DutchDSL, is de problemen en laksheid bij de reseller meer dan zat.
"Ook wij hebben problemen met DutchDSL en zitten dus in hetzelfde schuitje als Fast-XS", zegt Jacques Ahlers van SpeedXS. "Inmiddels heeft SpeedXS besloten het netwerk in eigen beheer te nemen en toenadering tot Fast-XS te zoeken om tot een oplossing te komen."
Fast-XS en SpeedXS zijn volgens ingewijden de twee grootste afnemers van DutchDSL. Een samenwerking tussen deze twee providers zou DutchDSL buitenspel zetten. De reseller zou na dit koekje van eigen deeg praktisch geen klanten meer hebben.
"Het doet ons goed dat wij veel steunbetuigingen van klanten en collega's krijgen", aldus Fast-XS-directeur Schouwink. "De reacties stromen hier binnen en we zullen er alles aan doen om dit alles tot een goed einde te brengen."
Keerpunt
Nu de stofwolken optrekken lijken steeds meer klanten van Fast-XS - die voorheen op diverse fora hun ongenoegen uitten over de technische problemen - zich achter hun provider te scharen.
Klanten van Fast-XS hebben vooral moeite met manier van zakendoen van DWS/DutchDSL, zo blijkt uit reacties op onder meer het onofficiële forum van Fast-XS en Adslgebruikers.nl.
Vooral de brief van incassobureau Intrum Justitia, die volgens DWS enkel en alleen fungeert als 'helpdesk', heeft veel kwaad bloed gezet.
Op Dutchweb staat een nieuw stukje geschreven wat er gaat gebeuren. Misschien intressant voor mensen die een verbinding hebben bij Fast-XS
You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.
Wel een voordeel 
. Nieuws server:
Omdat Dutch Web Services van huis uit een zakelijke provider is hebben wij op dit moment nog geen nieuws server. Om toch aan uw wensen te voldoen zullen wij voor het einde van de maand mei een nieuws server laten plaatsen. Zodra hier meer over bekend is, wordt u tijdig door ons geïnformeerd.
Fast-xs heeft het wel beloofd maar nooit na gekomen. Het LIJKT op het moment beter te worden dutchweb is iig duidelijker.. ik hoop dat het zo blijft
. Nieuws server:
Omdat Dutch Web Services van huis uit een zakelijke provider is hebben wij op dit moment nog geen nieuws server. Om toch aan uw wensen te voldoen zullen wij voor het einde van de maand mei een nieuws server laten plaatsen. Zodra hier meer over bekend is, wordt u tijdig door ons geïnformeerd.
Fast-xs heeft het wel beloofd maar nooit na gekomen. Het LIJKT op het moment beter te worden dutchweb is iig duidelijker.. ik hoop dat het zo blijft

Anoniem: 36743
Mm, ik vind service en snelle aanvraagverwerking geen 20 euro per maand waard.
De verbinding moet gewoon snel en betrouwbaar zijn, de rest is niet belangrijk.
Heeft FastXS een goede backbone, zijn ze savonds op prime time ook nog snel?
Dat soort dingen wil ik weten. Niet of de helpdeskmedewerker meer uit zijn nek lult dan bij andere providers.
Dat soort dingen wil ik weten. Niet of de helpdeskmedewerker meer uit zijn nek lult dan bij andere providers.
Ik geloof niet dat je de gehele topic heb gelezen. Fast-XS was niet meer betrouwbaar en snel.Anoniem: 36743 schreef op 13 mei 2004 @ 21:00:
Ik heb nooit echt problemen gehad met fast xs, zit nu wel bij dutchweb, ik had een beetje weinig keus, maar het is zelfs goedkoperAnoniem: 36743 schreef op 13 mei 2004 @ 21:00:
Ik heb een 1024-512 verbinding en altijd 100% snelheid beschikbaar, ook savonds (nu en eerst met fast xs).