Een pc is net een brommer. je kan hem wel opvoeren maar het blijft nog steeds een brommer
dat lijkt me nou echt totaal niet geschikt... verhelder eens met een screenie?
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
[ Voor 16% gewijzigd door begintmeta op 24-01-2004 11:17 ]
ja, Monaco ken ik wel en het ziet er niet uitbegintmeta schreef op 24 januari 2004 @ 11:15:
Eerder in deze thread is Monaco al vaak getoond. Maar hier is nog eens een voorbeeldje. Ik moet zeggen dat het door een echt OS gerenderd wel mooier is, met name de kleine puntgroten.
Ik vraag me dus af hoe die aangepaste versie eruit ziet?
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Grappig hoe smaak en perceptie van mensen kunnen verschillen. Ik vind monaco juist het duidelijkste mono-spaced lettertype voor op het scherm. Een simpele zoektocht met google levert trouwens al de volgende pagina op: http://www.tobias-jung.de/seekingprofont/index.html, het is dus een bitmapfont. Kleine moeite om dat te vinden (ook in deze thread trouwens)chem schreef op 24 januari 2004 @ 11:23:
[...]
ja, Monaco ken ik wel en het ziet er niet uit
Ik vraag me dus af hoe die aangepaste versie eruit ziet?
[ Voor 5% gewijzigd door begintmeta op 24-01-2004 11:28 ]
Nu ik het font dat Chem gebruikt zie, ga ik dat trouwens ook zeker proberen: ziet er ideaal uit voor de crispyclearness van mijn 17" TFT.
[ Voor 5% gewijzigd door Cavorka op 24-01-2004 17:30 ]
the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Met tab? die is daar volgensmij voor gemaakt hoordrm schreef op 25 januari 2004 @ 00:48:
Ik kan maar niet begrijpen dat ik hier fonts als Arial en Verdana voorbij zie komen ... Hoe kan je in vredesnaam je code goed uitlijnen als je gebruik maakt van een non-monospaced font? Dat komt op mij een beetje hetzelfde over als in een wordprocessor spaties gebruiken om zaken uit te lijnen; dat werkt gewoon niet...
standaard font is courrier newTheRookie schreef op 24 januari 2004 @ 11:32:
iemand trouwens enig idee wat het default font in PhpEdit is
te vinden via: Tools > Edit syntax properties > highlighting (je kan ze apart instellen voor html en php, dus als je switch verschuift de text soms)
[ Voor 99% gewijzigd door Eelis op 18-02-2015 19:51 ]
Verwijderd
1
2
| public boolean spef ( int melp,
String str ) { |
Dat is niet echt te doen zonder fixed width font. En ja, sommige mensen lijnen zo hun code uit (ik niet).
[ Voor 99% gewijzigd door Eelis op 18-02-2015 19:51 ]
Om een relatief oud topic maar weer eens even nieuw leven in te blazenEelis:
Voor hen is fixed-width inderdaad geen optie, maar het is geen enkel probleem om code net op te maken zonder dat soort uitlijn-behoevende layout elementen te gebruiken, dus snap ik eerlijkgezegd niet waar drm's onbegrip vandaan komt.
wat als je code van iemand anders moet lezen die geen tabs gebruikt? Dan is een variable width font dus echt een drama
Ik had overigens van de week weer zo'n geintje met een } en ) in Courier New
1
2
3
| if ( $someExpression and someMore () ) { $doSomeStuff (); ) |
Gelukkig heb je het dan vrij snel in de gaten vanwege relatief duidelijke foutmeldingen
Kortom: mochten er nog mensen zijn met goede tips, you're welcome
whoami, ik denk dat ik gewoon een andere monitor moet hebben @ work
[ Voor 7% gewijzigd door drm op 26-02-2004 20:55 ]
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Verwijderd

Of hij nou echt zo lekker is.. dat vraag ik me af. Ik houd het bij Courier pt10.
Bron: http://www.matchfonts.com/pages/program.html
"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter
~ Gottfried Leibniz
Verwijderd
Inderdaad, dat is een groot nadeel van het font. Je moet hem ook nog is kopen om te mogen gebruiken. Dus ik houd het maar bij Courierdrm schreef op 29 februari 2004 @ 15:26:
Mwah, ik vind 't opzich wel ok, maar een font dat van zichzelf al bold characters bevat vind ik echt ruk. Dan word je enorm beperkt in je eigen highlighting. M.i. moet de IDE/editor dat gewoon voor je regelen, niet het font.
Skat! Skat! Skat!
Wordt het nu geen tijd wat we kiezen voor kleur highlighting?
Verwijderd
Ik dacht vanmiddag precies hetzelfde, ik was nu wel benieuwd wat voor highlighting er nou werd gebruikt.Macros schreef op 29 februari 2004 @ 16:18:
Ik gebruik Courier New Regular 10 pts, met clearfont spul van Windows XP aan. Was wel even wennen, maar na een tijdje is het wel oke, lijkt meer alsof je naar gedrukte tekst kijkt dan op een scherm.
Wordt het nu geen tijd wat we kiezen voor kleur highlighting?
[ Voor 10% gewijzigd door Johnny op 29-02-2004 16:36 ]
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Links proggen, rechts chatten, mailen, tv kijken, mp3's spelen, API reference open in browser, whatever.
Verder gebruik ik de standaard Highlighting van Eclipse nu.
Die benen zijn van Anna Kournikova
[ Voor 17% gewijzigd door Macros op 29-02-2004 16:49 ]
Verwijderd
Inderdaad, dat is een groot nadeel van het font. Je moet hem ook nog is kopen om te mogen gebruiken. Dus ik houd het maar bij Courierdrm schreef op 29 februari 2004 @ 15:26:
Mwah, ik vind 't opzich wel ok, maar een font dat van zichzelf al bold characters bevat vind ik echt ruk. Dan word je enorm beperkt in je eigen highlighting. M.i. moet de IDE/editor dat gewoon voor je regelen, niet het font.