[alg] Welk font gebruiken jullie?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 967 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-04 16:41

drm

f0pc0dert

Topicstarter
Ik zat me vanmorgen helemaal blind te staren op een regular expression, blijkt dat met Courier New (standaard ingesteld in Homesite) het onderscheid tussen accollades en haakjes eigenlijk miniem is. Nooit eerder bedacht, maar ik dacht: nu ga ik toch echt een ander font zoeken.

Dus ik ging eens op zoek naar een ander monospaced font, maar ik wordt helemaal geflipt van al die anti-aliased fonts... Als je ook gebruik maakt van bold in je highlighting, is dat echt enorm braque.

Na even zoeken kwam ik deze pagina tegen waarvan ik onder andere de volgende fonts heb gewogen en te licht bevonden:

Proggy fonts (te klein)
Bitstream Vera monospaced (Wel mooi, maar ook anti-aliased)
Anonymous (mwah)

Verder kwam ik een aantal fonts tegen die regelrecht uit Star Trek weggelopen zijn... Eigenlijk ben ik gewoon op zoek naar een font wat alle eigenschappen van Courier New heeft, maar beter onderscheid maakt tussen haakjes en accollades.

Uiteraard heb ik ook Terminal, Fixedsys en Lucida Console geprobeerd (resp. geen onderscheid bold/regular, te klein en schrale letterafstand). Ik heb echt de schurft aan die cleartype-achtige toestanden; daar krijg ik echt koppijn van omdat ik constant het gevoel heb dat ik m'n focus bij moet stellen...

Wat is jullie favoriete font om mee te programmeren?

[ Voor 3% gewijzigd door drm op 15-01-2004 12:16 ]

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ik gebruik Courier in C#, en Courier New (dacht ik) in Delphi.

Onderscheid tussen { en ( is duidelijk te zien vind ik; als dat bij jou anders id, moet je je fontgrootte vergroten, of anders een bril kopen denk ik. :+

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Lars
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

eens gekeken: DreamWeaver en UltraEdit gebruiken allebei Courier New (resp. size 9 en 10), heb zelf ook ooit wel eens } en ) verward, maar komt eigenlijk niet meer voor. moet zeggen dat nu ik het hier typ in de Quick reply het verschil wel goed zichtbaar is. Maar misschien kun je de kleuren aanpassen? Ben niet bekend met Homesite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-04 17:56

curry684

left part of the evil twins

BCB/Delphi hebben default Courier New, VS Courier. Het klopt dat Courier New moeilijk onderscheid heeft tussen haakjes en 1, I en l, dat is echter alleen met een pointsize onder de 10. Op 10 is het best bruikbaar :)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-04 14:23
Ik gebruik ook Courier. Ik heb er nooit echt problemen mee gehad. Ik heb wel eens geprobeerd een beter font te zoeken, maar dan kwam ik toch wel weer terug op deze font.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Ik gebruik deze font:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vanstoel/images/font.jpg

Deze zit in Zend Development Environment 3.0.1. En hij heet: Dialog PLAIN (size 11). Maar volgens D2k is het gewoon Verdana :P.

Tnx D2k ;).

[ Voor 10% gewijzigd door Jerry op 15-01-2004 12:29 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Jij code in een proportional font?

Bovendien is Garamond in mijn ervaring op 10 of minder ook niet echt lekker leesbaar, tis gewoon een serif boekdrukfont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-02 23:18

D2k

Mr_UnAnimouS schreef op 15 januari 2004 @ 12:25:
Ik gebruik deze font:
[afbeelding]

Deze zit in Zend Development Environment 3.0.1. En hij heet: Dialog PLAIN (size 11). Maar volgens mij is het gewoon Arial :P.
zeg maar verdana

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:06

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

In VB is het font geloof ik niet te veranderen (ik geloof dat het Courier New is), maar als je daar een fout maakt tussen ( en { dan begint die wel te miepen :+
Het verschil is klein, dat geef ik toe, maar de accolade is een stuk minder diep.

Mijn andere programmeeromgevingen (SQL*Plus en een terminal venster) hebben gewoon Courier, daar is het verschil nog een stuk groter.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:36

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Op dit moment staat hij ook weer gewoon standaard op courier new bij mij. Verder heb ik in VB.Net het geluk dat ik nauwelijks { en } nodig heb.

Wel heb ik nog een tijdje gespeeld met verdana. Deze laatste beviel op zich wel, alleen door 'gewenning' toch maar weer terug gegaan naar Courier new.

Voor de 'gein' eens gekeken naar comic sans.. :P geeft ook aparte effecten.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

Topicstarter
Een proportioneel font is echt geen optie, wat mij betreft. Verdana zou wel aardig zijn als daar ook een monospaced versie van zou zijn :)

Ik heb normaal gesproken ook geen problemen met verschillen tussen { en (, maar in regular expressions wordt het toch lastig. Ik gebruik voor de grotere expressies sowieso al de 'x' modifier om over meerdere regels te kunnen spreiden, maar aan dit voorbeeldje kun je wel zien dat het onderscheid tussen [, { en ( vitaal is voor de leesbaarheid:

screenshot genomen op Courier New @ 10
Afbeeldingslocatie: http://gerard.yoursite.nl/img/regex-haakjes.gif

Dit is dan ook de enige situatie dat ik er echt last van heb...

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
curry684 schreef op 15 januari 2004 @ 12:27:
[...]

Jij code in een proportional font?

Bovendien is Garamond in mijn ervaring op 10 of minder ook niet echt lekker leesbaar, tis gewoon een serif boekdrukfont.
mijn code is zo'n zooi dat het lettertype bij mij niet uitmaakt :X

[ Voor 9% gewijzigd door Eskimootje op 15-01-2004 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

drm schreef op 15 januari 2004 @ 12:42:
screenshot genomen op Courier New @ 10
Afbeeldingslocatie: http://gerard.yoursite.nl/img/regex-haakjes.gif
Hum dat vind ik toch duidelijk genoeg hoor, als je het nog duidelijker wil moet je ze volgens mij 90 graden kantelen of zo :D

Al eens aan nieuwe contactlenzen gedacht ipv een ander font? ;)

[ Voor 5% gewijzigd door curry684 op 15-01-2004 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
'Andale Mono' en 'Monaco' zijn wat betreft onderscheid tussen { en ( erg duidelijk, zeker 'Monaco' is misschien wel fijn voor je.

Verder heb ik geen idee of dat Hell's Programmer font werkt, als het werkt is dat misschien iets? Het is wel een erg oud bitmap font geloof ik

edit:
een realistische screenshot erbij is wel een goede suggestie van Curry..., maar ik heb de link maar weer weggehaald, want iemand Bigs heeft verderop ook al Monaco-shotje gepost

[ Voor 76% gewijzigd door begintmeta op 15-01-2004 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-04 14:23
Dat vind ik inderdaad wel weinig verschil. Met Courier heb ik daar geen last van iig.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10-2022
Vroeger altijd Courier new, maar tegenwordig gebruik ik dec-terminal. Ik vind het erg prettig werken.

code:
1
(set-default-font "-dec-terminal-medium-r-normal--14-140-75-75-c-80-iso8859-1")

(uh, die code is natuurlijk niet het font, maar hoe je hem instelt in emacs ;) )

[ Voor 20% gewijzigd door mbravenboer op 15-01-2004 12:52 ]

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Ik gebruik Courier New of Lucida Console, en ben er inmiddels zo aan gewend geraakt, dat ik ook niet van plan ben een andere te gaan gebruiken. :)

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:36

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
http://www.arcavia.com/Software/ProgFont/

Daar zie je het verschil erg goed :)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21049

Ik gebruik Ultraedit met Courier New met font size 10. Nooit geen problemen. Misschien moet drm zijn font-size vergroten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-04 10:19
JoelOnSoftware heeft hier een keertje een stukje over geschreven... (klik)

Sindsdien gebruik ik naar volle tevredenheid het font "Sheldon". Bevalt mij erg goed in ieder geval...

voorbeeld 1:
Afbeeldingslocatie: http://www.nathanbrouwer.nl/pics/code.gif

voorbeeld 2:
Afbeeldingslocatie: http://www.tobias-jung.de/pics/sheldon2.gif

URL: http://www.tobias-jung.de/seekingprofont/

[ Voor 8% gewijzigd door party42 op 15-01-2004 12:55 ]

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperRembo
  • Laatst online: 19-02 09:33
Andale Mono gebruik ik altijd.
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/H8AN4W24WE
edit:
voorbeeldje

[ Voor 73% gewijzigd door SuperRembo op 15-01-2004 13:17 ]

| Toen / Nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faabman
  • Laatst online: 08-08-2024
mmm, bekend probleem, kom het vaak tegen wanneer dreamweaver op de een of andere manier een " weergeeft als een '

maar, als ik ff snel kijk naar andere lettertypes dan moet ik wel zeggen dat courier new (9pt) (standaard in dreamweaver) de prettigst leesbare code geeft...

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Willen de mensen die screenshots posten er even aan denken dat het binnen de context van het topic nutteloos is op dit formaat? Praktijksituaties op real size lijken me nuttiger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
  • Laatst online: 21-04 23:58
Ik gebruik meestal Verdana.... werkt fijn opzich :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

FvKnijff schreef op 15 januari 2004 @ 13:01:
mmm, bekend probleem, kom het vaak tegen wanneer dreamweaver op de een of andere manier een " weergeeft als een '

maar, als ik ff snel kijk naar andere lettertypes dan moet ik wel zeggen dat courier new (9pt) (standaard in dreamweaver) de prettigst leesbare code geeft...
Er zit heel veel gewenning in. Ik heb jarenlang simultaan met VC en BCB gewerkt, de ene dus met Courier en de andere met Courier New (default settings op beiden). Toen ik het uniform wilde maken vond ik VC met Courier New er niet uit zien (naar mijn gevoel te grote linespacings), en BCB met Courier evenmin (lelijk plat uitgerekt font).

Nadat ik BCB een week (40-50 uur dus) met Courier had gebruikt was ik er wel aan gewend, maar het kost dus nogal wat gewenning afleren... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

"Yes, I concede that Linux is "more secure," but not when I'm the one pushing the buttons." - ik lag zojuist even helemaal in een deuk :D
Sindsdien gebruik ik naar volle tevredenheid het font "Sheldon". Bevalt mij erg goed in ieder geval...
Ziet er goed uit! Ik vond de haakjes in het plaatje van drm ook moeilijk leesbaar (@1600x1200), deze Sheldon gaat een testrun krijgen.

edit:
Niet zo wakker, heh, curry :)

[ Voor 18% gewijzigd door Rataplan op 15-01-2004 13:08 . Reden: gevonden! ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Rataplan schreef op 15 januari 2004 @ 13:04:
Ziet er goed uit! Ik vond de haakjes in het plaatje van drm ook moeilijk leesbaar (@1600x1200), deze Sheldon gaat een testrun krijgen. Als ik 'm kan vinden, tenminste ;)
De link staat in z'n post? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

Topicstarter
curry684:
Hum dat vind ik toch duidelijk genoeg hoor, als je het nog duidelijker wil moet je ze volgens mij 90 graden kantelen of zo :D

Wellicht m'n ogen eens op laten meten, geen gek idee :P

Maar zonder gekheid: ik zie het verschil wel, het mag van mij alleen veel duidelijker. Als je dit stukje in zowat alle andere fonts zou zetten, zou het verschil tussen ( en { veel groter zijn.
begintmeta:
'Andale Mono' en 'Monaco' zijn wat betreft onderscheid tussen { en ( erg duidelijk, zeker 'Monaco' is misschien wel fijn voor je.
Andale Mono is wel aardig, idd :) Monaco moet ik even ergens regelen O-)
Michali:
Dat vind ik inderdaad wel weinig verschil. Met Courier heb ik daar geen last van iig.
Het nadeel aan Courier vind ik de regelafstand. En helaas kan ik die niet apart instellen in Homesite ;( is eigenlijk ook een pruts ide, maar goed...
mbravenboer:
Vroeger altijd Courier new, maar tegenwordig gebruik ik dec-terminal. Ik vind het erg prettig werken.
[code /]
(uh, die code is natuurlijk niet het font, maar hoe je hem instelt in emacs ;)
Eens kijken of ik die kan vinden ...
Kees:
http://www.arcavia.com/Software/ProgFont/

Daar zie je het verschil erg goed :)
:X :D :D

~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intGod
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

intGod

Ars non postulat causam

Ik gebruik altijd een courier new 8 pt in al mijn editors (UltraEdit, Interdev, Query Analyzer, ...) en ik heb nog nooit problemen gehad met ]}). Als je daar probs mee hebt dan heb je ook problemen met

code:
1
function (){})

want da's ook gewoon een Courier fontje ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Nu online
Ben ik juist als ik zie dat er hier mensen zijn die met een niet proportioneel lettertype programmeren? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:29

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ik gebruik doodgewoon fixedsys. Vind ik gewoon het duidelijkst voor code enzo, het verschil tussen {} en () is daarin ook zeer duidelijk.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Courier New is inderdaad irritant. Ik gebruik normaal een font genaamd 'Monaco', staat standaard op mijn Mac:

Afbeeldingslocatie: http://wiljedatikinjemond.com/stuff/got/monaco.png

Dat vind ik zelf een heel prettig font bij het coden.

[edit]
Zie nu dat begintmeta hem hierboven ook al noemt.

[ Voor 15% gewijzigd door Bigs op 15-01-2004 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Nu online
Ik vraag me toch serieus af hoe je bv. een goeie en duidelijke indenting kunt gebruiken met dergelijke fonts....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

whoami schreef op 15 januari 2004 @ 13:08:
Ben ik juist als ik zie dat er hier mensen zijn die met een niet proportioneel lettertype programmeren? :?
Vrijwel iedereen programmeert toch met een niet proportioneel lettertype? Of bedoel je het andersom? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creative8500
  • Laatst online: 01-02 14:14

creative8500

freedom.

als je niets on-topic hebt toe te voegen, post dan niet?

[ Voor 88% gewijzigd door curry684 op 15-01-2004 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiv98
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:32
Ik gebruik niks anders dan monotype.com. En dan 7 punts. Uiteraard monospaced.

http://www.softlookup.com/preview/dis17859.html

Naast dat het een perfecte font is op deze pointsize, zorgt het er ook voor dat ik zelfs op mijn laptop (met helaas slechts 1024x768) toch wat 'breedte' haal, in nogal krap bemeten editors als die van Eclipse, bv.

Weet niet zeker of die link werkt trouwens. Was ooit een font dat Microsoft op z'n site had staan. Nu vind je het alleen bij anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Nu online
curry684 schreef op 15 januari 2004 @ 13:12:
[...]

Vrijwel iedereen programmeert toch met een niet proportioneel lettertype? Of bedoel je het andersom? :P
Ok, ik bedoel het anders.

Ik zie hier dat bepaalde mensen bv. gebruik maken van Verdana om in te coden.
Daarmee kan je toch gewoon niet voor een duidelijke layout / code zorgen?

* whoami gaat voor de grap ff z'n font op Verdana oid instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Laatst online: 01-05 14:55

André

Analytics dude

curry684 schreef op 15 januari 2004 @ 13:12:
[...]

En met proportioneel bedoelen jullie gewoon mono-spaced?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbravenboer
drm: Eens kijken of ik die kan vinden ...
Screenshot:
http://losser.st-lab.cs.uu.nl/~mbravenb/dec-terminal.png

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faabman
  • Laatst online: 08-08-2024
swiv98 schreef op 15 januari 2004 @ 13:14:
Ik gebruik niks anders dan monotype.com. En dan 7 punts. Uiteraard monospaced.

http://www.softlookup.com/preview/dis17859.html

Naast dat het een perfecte font is op deze pointsize, zorgt het er ook voor dat ik zelfs op mijn laptop (met helaas slechts 1024x768) toch wat 'breedte' haal, in nogal krap bemeten editors als die van Eclipse, bv.

Weet niet zeker of die link werkt trouwens. Was ooit een font dat Microsoft op z'n site had staan. Nu vind je het alleen bij anderen.
ik script alleen maar op mijn laptoptje met 1024 * 768 (een desktop en een notebook helemaal legaal voorzien van software is voor mij op dit moment nog onbetaalbaar :'( ), en nu ik dat profont heb gezien denk ik dat ik mezelf toch maar ga dwingen om over te stappen, er past namelijk in een keer een stuk meer binnen dezelfde breedte :)

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19486

Ik doe alles in Homesite 5.5 en gebruik Courier New, Size: 8 (met uitprinten van code op papier zelfs Size 7).
Maakt niet uit welke schermresolutie ik gebruik, dit lettertype is voor mij altijd het duidelijkste en makkelijkste leesbaar. Geen enkel probleem met onderscheiden van tekens.

Zelf heb ik ook verschillende fonts geprobeerd maar ik ben toch steeds terug gekomen op Courier New.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

Topicstarter
intGod:
Ik gebruik altijd een courier new 8 pt in al mijn editors (UltraEdit, Interdev, Query Analyzer, ...) en ik heb nog nooit problemen gehad met ]}). Als je daar probs mee hebt dan heb je ook problemen met

code:
1
function (){})

want da's ook gewoon een Courier fontje ...
Nee, het grote verschil is dat het daar logisch is dat eerst de haakjes komen en daarna de accollades. Dat is omdat, als ik function zie, ik haakjes verwacht. Maar met regular expressions is dat niet aan de orde, omdat je de meest exotische combinaties en opeenvolgingen van haakjes en accollades kunt bedenken, die niet 1-2-3 erg logisch zijn.

~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Laatst online: 29-04 16:43

chem

Reist de wereld rond

Ik gebruik een font dat iemand ooit in P&W heeft gepost (zelf gemaakt)

Afbeeldingslocatie: http://www.parse.nl/~michiel/bluesmonosmall.gif

Het bevalt geweldig en er kan enorm veel tekst op het scherm :+

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:47

darkrain

Moderator Discord

Geniet

@Chem: en waar kunnen we dat vinden??

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperRembo
chem schreef op 15 januari 2004 @ 13:23:

[afbeelding]

Ik denk niet dat m'n ogen dat aan het eind van de dag nog leuk vinden. Het onderscheid tussen de letters vind ik ook niet zo geweldig. Staat er nou decoct, deooot, deccct...?

| Toen / Nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
mijn inziens lijkt dat erg veel op "Sheldon" (wat ik eerder poste).

Wat ik in ieder geval belangrijk vind en wat ik bij zowel sheldon als dit lettertype terugzie is het duidelijke verschil tussen een 0 (null) en O (ooooooooh). Daarnaast het verschil tussen accolades en haakjes. En als laatste dat elk karakter dezelfde grote heeft wat als voordeel heeft dat je normaal kan indenten.
whoami schreef op 15 januari 2004 @ 13:17:
[...]
toch zijn er al genoeg mensen langsgekomen met andere wel bruikbare lettertypes (waaronder ikzelf :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:46

Ibex

^^ met stom.

Ik gebruik zelf Monospace :) Das men standaard courier-vervangertje in linux. Dit gebruik ik o.a. in de Quick reply van GoT :)

Even een screenshotje van het lettertype:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/ibex/got_monospace.jpg

En nog eente in men favo editor (Kwrite):
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/ibex/got_monospace_2.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Ibex op 15-01-2004 13:45 ]

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
Ibex schreef op 15 januari 2004 @ 13:40:
Even een screenshotje van het lettertype:
[afbeelding]
thanx voor het maken van een screenshotje van mijn signature... ;)
En nog eente in men favo editor (Kwrite):
[afbeelding]
Dat ziet er wel mooi uit (die editor). Is Linux only?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eelis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-02-2015
.

[ Voor 100% gewijzigd door Eelis op 18-02-2015 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

whoami schreef op 15 januari 2004 @ 13:17:
[...]

Ok, ik bedoel het anders.

* whoami gaat voor de grap ff z'n font op Verdana oid instellen.
(Klik voor volledig plaatje ivm layout vern**king ;))
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vanstoel/images/code-layout.jpg

Duidelijk genoeg voor mij :).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

party42 schreef op 15 januari 2004 @ 13:48:
thanx voor het maken van een screenshotje van mijn signature... ;)
Graag gedaan :Y)
Dat ziet er wel mooi uit (die editor). Is Linux only?
Jupz, dat is de standaard-editor van KDE (ik gebruik Blackbox, maar KDE e.d. is wel geïnstalleerd), dus ik vrees dat die niet voor Windows ofzo zal bestaan.
offtopic:
Echt handige editor overigens, je kan lussen e.d. mooi inklappen, er is color highlighting, herkenning van een hele berg functies, ...

[ Voor 8% gewijzigd door Ibex op 15-01-2004 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:21

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Mr_UnAnimouS schreef op 15 januari 2004 @ 13:55:
[...]

(Klik voor volledig plaatje ivm layout vern**king ;))
[afbeelding]

Duidelijk genoeg voor mij :).
Maar je springt dan ook in met tabs zo te zien ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Creepy schreef op 15 januari 2004 @ 14:01:
[...]

Maar je springt dan ook in met tabs zo te zien ;)
Ja duh, ik ga niet in lopen springen met spaties :P.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRose
  • Niet online

RedRose

Icebear

Ik gebruik altijd Lucida Console Plain:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/21472/full.jpg

(sorry voor het verrotte plaatje ;) )

edit: wel op 14px en de letterspacing iets uitgerekt. :)

[ Voor 18% gewijzigd door RedRose op 15-01-2004 14:07 ]

Sundown Circus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28333

chem schreef op 15 januari 2004 @ 13:23:

[afbeelding]

kun/mag je dat font met ons delen chem? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoz
  • Laatst online: 21:34

Neoz

Neoz & Hobbes

Ik gebruik mijn eigen handschrift als font :)

www.fontifier.com << Template uitprinten, invullen submitten en typen maar :)

Serve The Humanity , Be Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:13

Tomatoman

Fulltime prutser

Normaliter gebruik ik Courier New, 10 pt.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~gerre120/linked/couriernew.gif

Vooral bij het afdrukken van tekst is het van belang dat het gebruikte font een beetje smal (en toch niet-propertioneel) is, zodat de tekst niet van de pagina afloopt. Daarvoor gebruik is meestal LettrGoth12 BT, 10 pt.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~gerre120/linked/lettrgoth12.gif

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Nu online
Mr_UnAnimouS schreef op 15 januari 2004 @ 14:03:
[...]

Ja duh, ik ga niet in lopen springen met spaties :P.
In de meeste editors heb je een optie waarmee je ervoor zorgt dat er spaties geinsert worden op de plaats van de TABS.
Bv, een TAB wordt 4 spaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Laatst online: 01-05 14:55

André

Analytics dude

whoami schreef op 15 januari 2004 @ 14:21:
[...]

In de meeste editors heb je een optie waarmee je ervoor zorgt dat er spaties geinsert worden op de plaats van de TABS.
En als die optie er niet is ga je idd met je spatiebalk inspringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak_NL
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-04 10:38
Ibex: Monospace is een alias, net als Sans en Serif. Zo te zien heb je Bitstream Vera Sans Mono als Monospace lettertype.

* Freak_NL heeft het liefst Bitstream Vera Sans Mono, anti-aliased, met syntax highlighting op een zwarte achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39997

Neoz schreef op 15 januari 2004 @ 14:14:
Ik gebruik mijn eigen handschrift als font :)

www.fontifier.com << Template uitprinten, invullen submitten en typen maar :)
Dit werkt toch niet echt lekker 8)7

Afbeeldingslocatie: http://ktk.xs4all.nl/GoT/paint_handschrift_font.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjonk
  • Laatst online: 30-04 23:19
Ik zie dat sommige mensen ook gebruik maken van anti-aliased fonts. Lijkt mij niet echt prettig werken persoonlijk.

Zelf gebruik ik ook alleen courier om te coden.

drm: als je fontlab hebt kun je zelf die accolade aanpassen in het courier font voor meer onderscheid. Uiteraard moet je dan ook de hints aanpassen als TrueType delta hinting een beetje bekend bij je is.

It’s nice to be important but it’s more important to be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

Freak_NL schreef op 15 januari 2004 @ 14:34:
Ibex: Monospace is een alias, net als Sans en Serif. Zo te zien heb je Bitstream Vera Sans Mono als Monospace lettertype.

* Freak_NL heeft het liefst Bitstream Vera Sans Mono, anti-aliased, met syntax highlighting op een zwarte achtergrond.
Dit wist ik niet, thx voor de aanvulling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

Topicstarter
JonkieXL:
drm: als je fontlab hebt kun je zelf die accolade aanpassen in het courier font voor meer onderscheid. Uiteraard moet je dan ook de hints aanpassen als TrueType delta hinting een beetje bekend bij je is.
Ik heb echt de ballen verstand van fonts. Dus als je daarover wat meer uitleg kunt geven, graag :)

~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terrapin
  • Niet online
whoami schreef op 15 januari 2004 @ 13:08:
Zo raar is dat ook weer niet, als je propertioneel bedoelt dan :P

Alle voorbeelden in C++ van Stroustrup zijn bijvoorbeeld opzettelijk in een proportioneel, times-achtig font gezet, en dat vind ik eigenlijk zelf prima lezen..

Zelf gebruik ik echter nog altijd Vim met Lucida Console, met subpixel AA. Ziet er imho erg goed uit op mijn tft..

The higher that the monkey can climb, The more he shows his tail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

Topicstarter
terrapin:
Alle voorbeelden in C++ van Stroustrup zijn bijvoorbeeld opzettelijk in een proportioneel, times-achtig font gezet, en dat vind ik eigenlijk zelf prima lezen..
Ik vermoed dat dat gedaan is omdat serif fonts vanaf papier nou eenmaal lekkerder lezen dan monospaced en sans-serif fonts.

~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-03 16:49
whoami schreef op 15 januari 2004 @ 14:21:
[...]

Het stomme daaraan is dat ik dan nogsteeds 4 keer op backspace moet duwen om terug te springen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjonk
  • Laatst online: 30-04 23:19
drm schreef op 15 januari 2004 @ 15:33:
[...]
Ik heb echt de ballen verstand van fonts. Dus als je daarover wat meer uitleg kunt geven, graag :)
Meer info over TrueType delta hinting

Als je de beeldscherm hints aanpast kun je de accolade heel eenvoudig van uiterlijk wijzigen. Ik zal kijken of ik een fontlab wat in elkaar kan gaan prutsen.
Je gebruikte toch Courier new 10 pt?

It’s nice to be important but it’s more important to be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39997

PrisonerOfPain schreef op 15 januari 2004 @ 16:17:
Het stomme daaraan is dat ik dan nogsteeds 4 keer op backspace moet duwen om terug te springen
offtopic:
Of shift-tab in een goed programma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-04 14:56

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik kan het font monotype.com echt nergens vinden. Heeft iemand een linkje?
En mbravenboer: is dec-terminal er ook voor windows?

Anonymous vond ik net, is ook wel een mooi font, alleen hij rendert een beetje vaag in Visual Studio op de een of andere manier :? In homesite ziet het er wel goed uit. Andale mono is ook wel een mooi font (geen idee waar ik 'm vandaan heb, maar hij stond ineens in m'n font lijst 8)7), deze rendert wel goed in VS. Anonymous 9pt en Andale Mono 10pt komen best veel met elkaar overeen

Anonymous in homesite
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~oisyn/fotos/font_anonymous.png

Andale Mono in VS
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~oisyn/fotos/font_andale.png

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik gebruik IBM's eigen 3270 font uit de prehistorie :) De accolades en haakjes vind ik daarin wel duidelijk genoeg te onderscheiden.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/21484/full.gif

Geen idee of dit font ergens vrijelijk te downloaden is. Ik kan het iig niet via Google en op de IBM site vinden. Wel zit deze font ingebouwd in een groot aantal IBM Serverbeheer-applicaties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Laatst online: 20:44
die vind ik toch wel erg klein hoor op een 17" tft met 1280x1024 :|

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
.oisyn schreef op 15 januari 2004 @ 16:31:
[...]

Anonymous in homesite
[afbeelding]

Andale Mono in VS
[afbeelding]
Die Anonymous vind ik erg onprettig om te lezen. Leuk voor een boek, maar niet als je je code zit te debuggen imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbravenboer
.oisyn: is dec-terminal er ook voor windows?
Geen idee :o . Hij zit standaard in elke Linux distro die ik tot nu toe gebruikt heb. Ik heb verder niet zoveel kaas gegeten van de herkomst en fonts in het algemeen. Een beetje googlen leverde niks op, maar dat zal je zelf ook al wel geconstateerd hebben ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terrapin
  • Niet online
Onder X zit dat font in deze files in /usr/lib/X11/fonts/75dpi:
code:
1
2
3
4
termB14.pcf.gz -dec-terminal-bold-r-normal--14-140-75-75-c-80-iso8859-1
techB14.pcf.gz -dec-terminal-bold-r-normal--14-140-75-75-c-80-dec-dectech
tech14.pcf.gz -dec-terminal-medium-r-normal--14-140-75-75-c-80-dec-dectech
term14.pcf.gz  -dec-terminal-medium-r-normal--14-140-75-75-c-80-iso8859-1

Zijn dus geen truetype fonts..

[ Voor 14% gewijzigd door terrapin op 15-01-2004 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperRembo
.oisyn schreef op 15 januari 2004 @ 16:31:Ik kan het font monotype.com echt nergens vinden. Heeft iemand een linkje?
"Andale Mono formerly known as Monotype.com", je hebt 'm dus al :)

| Toen / Nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:26

alienfruit

the alien you never expected

Ik maak gebruik van de lettertype van Ray Konopka (op me laptop):
The Raize Font is a clean, crisp, fixed-pitched sans serif screen font that is much easier to read than the fixed pitched fonts that come with Windows. Ideally suited for programming, scripting, html writing, etc., the Raize Font can be used in any IDE or text editor.

The Raize Font supports the following sizes: 10, 12, and 14 points. The sample below illustrates the 10 point version.
http://www.raize.com/DevTools/Tools/RzFont.htm

[ Voor 65% gewijzigd door alienfruit op 15-01-2004 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak_NL
Ik zie dat sommige mensen ook gebruik maken van anti-aliased fonts. Lijkt mij niet echt prettig werken persoonlijk.
Ik kan het me andersom niet meer voorstellen eigenlijk. :)

Bitstream Vera Sans Mono (GPL lettertype) in gvim:
Afbeeldingslocatie: http://www.scoutingharlingen.nl/temp/gvim.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

JonkieXL schreef op 15 januari 2004 @ 15:14:
*knip*
Hoe komt het dat je in feite niet van anti-aliased fonts houdt als je programmeerd? Ik zelf vind de letters juist veel aangenamer lezen.
Ben wel benieuwd naar je mening (of van andere non-AA programmeer fanaten) :)
offtopic:
waarom ben ik ook zo slecht in de dt-regels :|

[ Voor 8% gewijzigd door Ibex op 15-01-2004 21:04 . Reden: stomme dt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2955

JonkieXL zei het ook al, maar een optie is inderdaad om Courier New zelf een beetje te tweaken. Dat kan onder andere met Font Creator Program.

Drm schreef:
Ik heb echt de ballen verstand van fonts. Dus als je daarover wat meer uitleg kunt geven, graag
Dan krijg je dit soort dingen en werkt erg makkelijk:
Afbeeldingslocatie: http://www.webtrax.nl/tmp/accolade.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Anoniem: 2955 schreef op 15 januari 2004 @ 21:04:
JonkieXL zei het ook al, maar een optie is inderdaad om Courier New zelf een beetje te tweaken. Dat kan onder andere met Font Creator Program.

Drm schreef:

[...]

Dan krijg je dit soort dingen en werkt erg makkelijk:
[afbeelding]
Dit herinnert me weer aan de tijd dat ik mijn eigen BeOS-'distributie' heb gemaakt en al die fonts aan de euro enzo heb zitten aanpassen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terrapin
  • Niet online
Ibex schreef op 15 januari 2004 @ 21:01:
[...]

Hoe komt het dat je in feite niet van anti-aliased fonts houdt als je programmeerd? Ik zelf vind de letters juist veel aangenamer lezen.
Ben wel benieuwd naar je mening (of van andere non-AA programmeer fanaten) :)
offtopic:
waarom ben ik ook zo slecht in de dt-regels :|
Zal ook te maken heb met je monitor...
Op tft vind ik AA een must, op crt vind ik het vaak juist irritant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mous-
  • Laatst online: 30-04 00:37
terrapin schreef op 15 januari 2004 @ 21:34:
[...]

AA kan je toch gewoon uit zetten in windows als je geen TFT hebt? Of wil je in andere situaties wel weer AA hebben?

Ik gebruik gewoon de standaard font van Kladblok. Lucida Console is dat. Maarja, ik doe alleen een beetje (x)html, css en php.

Als je iets doet, doe het dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creative8500

creative8500

freedom.

Ik gebruik nu ook dat font dat chem postte, werkt lekker, duidelijk. Eerst gebruikte ik AA-Courier; AA omdat ik het in de rest van Windows ook heb... :P (CRT, by the way)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

alienfruit schreef op 15 januari 2004 @ 20:40:
Ik maak gebruik van de lettertype van Ray Konopka (op me laptop):

[...]

http://www.raize.com/DevTools/Tools/RzFont.htm
Dat is ook een erg lekker leesbare font :). Ik ga hem proberen en kijken of het een beetje lekker code.

Edit:
BTW: Goed duidelijk verschil tussen een 1 en een l.

[ Voor 9% gewijzigd door Jerry op 15-01-2004 22:50 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
terrapin schreef op 15 januari 2004 @ 21:34:
[...]

Heb ik ook.. als ik screenshots van mezelf op een CRT zie dan ziet alles er superwazig uit (het plaatje hierboven waarschijnlijk ook), maar op m'n laptopscherm is het super :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan-marten
  • Laatst online: 01-05 13:07
FixedSys gebruik ik.

Het is wel wat vetterig maar ik vind het rustiger dan een ander (standaard windows) lettertype.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 29-04 14:56

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ibex schreef op 15 januari 2004 @ 21:01:
[...]

hangt ook wel een beetje van de pixelgrootte (/pixelafstand) op je beeldscherm af. Bij relatief grote pixels, zeg 1024x768 op een 17", lijkt het veel waziger dan de kleinere pixels van bijvoorbeeld 1600x1200 op een 19"

Ik vind anti-aliased fonts ook mooier op mijn beeldscherm, maar ik heb dan ook de 1600x1200 op 19" situatie die ik hierboven beschreef

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

party42 schreef op 15 januari 2004 @ 12:54:
JoelOnSoftware heeft hier een keertje een stukje over geschreven... (klik)

voorbeeld 1:
[afbeelding]

voorbeeld 2:
[afbeelding]

URL: http://www.tobias-jung.de/seekingprofont/
Bedankt voor de tip, Sheldon 9pt ziet er goed uit :)
Ik gebruikte eerst Courier New 10pt (standaard in UltraEdit), maar na even wat proberen met Sheldon, ben ik overstag. Er pas nu veel meer op mijn scherm :*)

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgever
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05-2021
Ik heb daarnet dat Monaco font geprobeerd, en het is vreselijk! Er zijn letters in dat font, die niet overeen komen met de andere lettertypen. Die a irriteert je gewoon enorm (en valt trouwens erg op omdat deze cursief lijkt).
[edit] Kwam toevallig op deze pagina, en onderaan staat het font. Kun je het in actie zien.

Het grootste probleem met de fonts is de onleesbaarheid. Als sommige fonts vet worden, dan zijn ze erg onleesbaar, of vallen zo op dat het afleid. Bij andere is het gewoon niet lekker leesbaar.
Licida Console is wel een fijn font, béhalve als het vet is...

Dat Bitstream Vera Sans Mono ben ik al een tijdje gelden tegen gekomen in JBuilder. Persoonlijk vind ik het daarin wel een prettig font, omdat dit beter leest op een laptop TFT (non-AA: Java VM). Ik heb even een screenie gemaakt om deze te vergelijken met Courier New:

Afbeeldingslocatie: http://www.oikoyama.net/images/public/progfonts.gif

Persoonlijk vind ik Courier New het prettigst. Het scant beter (als je focus op het hele scherm is) bij grote files, maar tijdens het coden (dus dat je focus op een regel is) is dan vind ik Bitstream weer beter.

[ Voor 8% gewijzigd door bgever op 16-01-2004 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Laatst online: 18-03 09:33

_Thanatos_

Ja, en kaal

Ik gebruik gewoon Courier New 10pt, maar wel met cleartype, zodat e.e.a. veel duidelijker en scherper (om mijn BGR monitor) wordt.

Afbeeldingslocatie: http://www.thany.org/screenshots/Screenshot457.gif

En de kleurtjes helpen uiteraard ook :P

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak_NL
hangt ook wel een beetje van de pixelgrootte (/pixelafstand) op je beeldscherm af. Bij relatief grote pixels, zeg 1024x768 op een 17", lijkt het veel waziger dan de kleinere pixels van bijvoorbeeld 1600x1200 op een 19"
Ik code doorgaans achter een 1024x768 17" met AA fonts. :)

Als ik m'n eigen screenshot terug zie op een 1280x1024 18" TFT op m'n werk ziet het geheel er iets scherper uit, maar in beide gevallen vind ik het veel prettiger dan non-AA. Ik heb alle non-AA fonts ook al verbannen van de desktop eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

man-o-script schreef op 15 januari 2004 @ 17:39:
[...]

die vind ik toch wel erg klein hoor op een 17" tft met 1280x1024 :|
Op een 19" op 1280x1024 is het perfect. M'n collega's vinden het font in de regel ook vreselijk, maar mij bevalt-ie wel. Meer op het scherm: minder scrollen, en dat scheelt me tijd, rsi muisarmen en andere ellende.

AA fonts vind ik (persoonlijk) niks. Ik ben aan het tekst-editten, niet een brief naar m'n oma aan het schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-03 14:59
curry684 schreef op 15 januari 2004 @ 12:47:
[...]

misschien heeft hij zijn beeldschermresolutie wel een stuk hoger? ;)
bij mij, op 1280x1024 is het anders ook niet snel te zien, als je er ff overheen kijkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-03 14:59
edit:
veel te laat
:/

[ Voor 43% gewijzigd door geez op 16-01-2004 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

Topicstarter
geez:
misschien heeft hij zijn beeldschermresolutie wel een stuk hoger? ;)
bij mij, op 1280x1024 is het anders ook niet snel te zien, als je er ff overheen kijkt..
Thuis heb ik er geen enkele last van. Daar zit ik op een 19" @ 1600x1200 @ 100Hz ; hier echter op een 17" @ 1152x864 @ 85 Hz. Het verschil in scherpte is echt verschrikkelijk, maar op 1024x768 werken vind ik echt geen doen, dus ik heb de hoogst mogelijke resolutie ingesteld op de meest acceptabele refreshrate. Ik kan 'm ook op 1280x1024 zetten, maar dan krijg ik dus een refreshrate van 60 Hz, en als je chronische koppijn wilt, moet je je monitor op 60 Hz zetten :X

Dus het hangt zeker ook heel erg af wat voor monitor en wat voor beeldinstellingen je hebt.

Alles bij elkaar vind ik toch Courier New nog steeds het beste font, hoewel ik nog wel benieuwd ben of er ergens een windows versie van het dec-terminal font is te vinden.

Ik ga binnenkort eens kijken hoe ik Courier New kan 'tweaken' for my needs :)

~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Probeer hier die Proggy fonts te gebruiken (.FON bestand) onder WinXP, de bestanden installeren perfect (komen wel in de lijst Lettertypen) maar in geen enkel programma (editor, Office, ...) kan ik dat font zien? Is dit omdat het geen .TTF betreft?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creative8500

creative8500

freedom.

Afbeeldingslocatie: http://nrl.nl/~rb/code.png
Pagina: 1 2 Laatste