2 stomme vragen over illustrator.

Pagina: 1
Acties:

• Sanity11
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik ben goed bekend met Corel Draw maar sinds iedereen bij Illustrator zweert en de meeste bedrijven in nederland Illustrator gebruiken ben ik mezelf op illustrator aan het concentreren nu.

Nou ben ik al een dagje aan het hobbyen en aan het proberen en krijg ik 2 dingen niet uitgevogeld.

1: Hoe kan ik anchorpoints in een figuur selecteren en verplaatsen? (ik kan wel de lijnen buigen en het hele figuur verplaatsen maar het lukt me niet om alleen een anchor point te verplaatsen)

2: Is het mogelijk om net als bij Corel Draw een Transperantie verloop te maken, zowel op Pixel plaatjes als op vectors? (dus op 1 plaatje de opacity van 0% naar 100% laten verlopen)

Dit zijn misschien hele stomme vragen voor iemand die met Illustrator bekend is maar misschien kan iemand mij antwoord geven, alvast bedankt.

www.diovisuals.co,

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Sanity11 schreef op 14 januari 2004 @ 16:55:
Ik ben goed bekend met Corel Draw maar sinds iedereen bij Illustrator zweert en de meeste bedrijven in nederland Illustrator gebruiken ben ik mezelf op illustrator aan het concentreren nu.

Nou ben ik al een dagje aan het hobbyen en aan het proberen en krijg ik 2 dingen niet uitgevogeld.

1: Hoe kan ik anchorpoints in een figuur selecteren en verplaatsen? (ik kan wel de lijnen buigen en het hele figuur verplaatsen maar het lukt me niet om alleen een anchor point te verplaatsen)

2: Is het mogelijk om net als bij Corel Draw een Transperantie verloop te maken, zowel op Pixel plaatjes als op vectors? (dus op 1 plaatje de opacity van 0% naar 100% laten verlopen)

Dit zijn misschien hele stomme vragen voor iemand die met Illustrator bekend is maar misschien kan iemand mij antwoord geven, alvast bedankt.
Ik ben helaas niet bekend met beide producten. Heb je al gezocht op Google en de GoT search ? Dit staat ook ongetwijfeld in de bij aankoop meegeleverde gebruikershandleiding :)

Eigenlijk is het de bedoeling dat je e.e.a. eerst even naloopt voordat je een topic opent. Meer info over deze voorwaarden kan je vinden in de Software Algemeen - Policy

Uit [rml][ 2d] Hippe vector art[/rml] kan ik iig al halen dat Transparantie verloop mogelijk is, door even te [search=transparantie verloop illustrator] in de GoT search;)

[ Voor 18% gewijzigd door sanfranjake op 14-01-2004 18:48 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Ah je hebt dus voor Illustrator gekozen, gezien je vorige topic. Hm stomme vragen? Tja:

Google zoeken op illustrator anchor points

Google zoeken op illustrator opacity

En dan is er ook nog de heilige F1 toets, de vrachtlading tutorials op internet, de tips op de Adobe-site, de...enzovoort.

Zoals sanfranjake hierboven zegt: Heb je al gezocht? :X

LinkedIn
Instagram

• Sanity11
  • Niet online
hehe . ik moet zeggen dat ik heb gezocht in de help van Illustrator zelf maar ik kan daar niet echt een antwoord vinden. Ik ga eens zoeken op Google, tks voor de tips :*)

www.diovisuals.co,

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-08 23:10
-nevermind-

[ Voor 100% gewijzigd door Gody op 14-01-2004 18:56 ]

• Sanity11
  • Niet online
Hmmm, ik vind op internet dingen als : To Move an Anchor Point:
Select the anchor point and drag it to a new location.
Note: You know an anchor point is selected when its hollow rectangle becomes solid.

Maar, als ik dat probeer gaat het hele figuur mee ipv alleen het anchor point?

www.diovisuals.co,

Verwijderd

Je hebt in illustrator 2 soorten selectiepijltjes, een zwarte en een witte. Met die zwarte selecteer je hele figuren, met die witte kan je met individuele anchor points slepen :)

• BertusG
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Voor het verplaatsen van een anchor point de "witte" pijl nemen en dan met alt ingedrukt de anchor point aanklikken en verschuiven.
En ook de overloop kan. Maar da's zo makkelijk dat het te moeilijk is om uit te leggen ;).

• Sanity11
  • Niet online
k, hebbes, eerst de direct selection tool, dan de pen tool zodat je met ctrl de anchor points kan verplaatsen.

www.diovisuals.co,

• Sanity11
  • Niet online
Toch nog niet helemaal eruit. Als ik na het object wat ik gemaakt en bewerkt heb aan een ander object begin kan ik het oude object alleen nog maar verplaatsen met het direct selection tool en geen anchor points meer verplaatsen?

www.diovisuals.co,

Verwijderd

Kan wel, maar je moet precies op de lijn/anker klikken. Wanneer je midden in het figuur klikt selecteer je alle ankerpunten, en dan ga je verplaatsen :)

• Sanity11
  • Niet online
BertusG schreef op 14 januari 2004 @ 23:42:
Voor het verplaatsen van een anchor point de "witte" pijl nemen en dan met alt ingedrukt de anchor point aanklikken en verschuiven.
En ook de overloop kan. Maar da's zo makkelijk dat het te moeilijk is om uit te leggen ;).
hehe . . ok dan kom ik er wel uit. Met die anchor points begin ik nou aardig door te krijgen. Dat verloop ga ik nou eens proberen. Tks.

www.diovisuals.co,

• Sanity11
  • Niet online
Als ik overigens de witte pijl gebruik en dan de anchor point verschuif kopier ik het hele figuur. Nu selecteer ik met shift eerst een anchor point en dan verschuif ik met ctrl de induviduele punten.

www.diovisuals.co,

Verwijderd

Eh, wtf ben je aan het doen? Copy-en doe je met alt, hou je die misschien in? En je kunt toch met gewoon dat witte pijltje verschuiven, waar heb je ctrl nu weer voor nodig?

Alt is hooguit handig als je die lijntjes die de kromming van je lijn bepalen (aan de zijkant van een anchor) onafhankelijk van elkaar wil bewegen.
Pagina: 1