Toon posts:

[XP/2003] Instellingen verprutst na verwijderen Group Policy

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met meerdere clients in het computernetwerk. De server: Windows 2000 server en de clients: win Xp proff.

5 users waren ingesteld met Group Policy. Daartoe waren dié users aan de groep 'TSUSERS' toegevoegd, met de betreffende GP.

Nu is het probleem als volgt; als ik een user uit deze groep haal - met als doel deze gebruiker niet meer onder de policy te laten vallen - zijn inderdaad de beperkingen weg. Probleem is echter dat er geen programma's meer staan onder START ==> PROGRAMS.

Heeft iemand misschien een tip?

Bedankt vast!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 14:26:
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met meerdere clients in het computernetwerk. De server: Windows 2000 server en de clients: win Xp proff.

5 users waren ingesteld met Group Policy. Daartoe waren dié users aan de groep 'TSUSERS' toegevoegd, met de betreffende GP.

Nu is het probleem als volgt; als ik een user uit deze groep haal - met als doel deze gebruiker niet meer onder de policy te laten vallen - zijn inderdaad de beperkingen weg. Probleem is echter dat er geen programma's meer staan onder START ==> PROGRAMS.

Heeft iemand misschien een tip?

Bedankt vast!
Even de search gebruiken of een nieuwe GPO maken voor deze user die de shortcuts weer terugzet ?

Lees ook even :
http://gathering.tweakers.net/forum/faq#topicstart. Er zijn namelijk een aantal vereistenwaaraan je topicstartmoet voldoen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door sanfranjake op 14-01-2004 14:31 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas je topic titel even aan zodat het OS in je topic titel staat.

Verder - geen start menu meer zeg je? Onder de users' profile directory (%userprofile%\start menu) zitten daar wel links onder?

Verwijderd

Topicstarter
Onder het lokale profiel op de computer ( %userprofile%\startmenu ) zijn vreemd genoeg wel de koppelingen terug te vinden. Toch laat windows ze niet zien onder het startmenu. Het lijkt wel of er nog steeds enkele restricties op de user zitten waardoor windows ze niet laat zien. Erg vreemd, ik kan er na veel zoekwerk erg weinig over vinden.

• elevator
  • Niet online

elevator

Heb je al eens "gpresult /z" gedraaid op de client om te zien ofdat er idd nog registry keys ge-applied worden?

Verder - kijk eens onder HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders en HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders :)

Verwijderd

Topicstarter
... bedankt voor deze tips, ik denk dat we erg dicht in de buurt zitten. wannneer ik in het register onder de door jou aangegeven map kijk zie ik bij de variabele Start Menu geen waarde staan. Vervolgens wijzig ik deze in C:\Documents and Settings\%username%\Menu Start en sla op. Na een nieuwe opstart en inlog zijn deze waarden echter weer verdwenen en heb ik nog steeds geen koppelingen onder het startmenu. Het resultaat van DE EERSTE KEER 'gpresult /z' was dat er geen group policies meer werden toegepast maar hij geeft onder het kopje 'mapomleiding' wel het startmenu weer, deze wordt als ik het goed heb begrepen omgeleid naar de directory op de server waar het profiel van de gebruiker staat. Het vreemde echter is dat als ik dezelfde opdracht nu - na een nieuwe opstart - weer geef er geen waarde ('n.v.t.') meer staat onder mapomleiding. Toch denk ik het hier te moeten zoeken. Waar kan ik deze mapomleiding wijzigen?

• elevator
  • Niet online

elevator

Heb je ze wel op beide lokaties gewijzigd? De "User Shell Folders" overschrijven bij het inloggen de waardes van "Shell Folders" (de variabelen worden ge-expand)

Verwijderd

Topicstarter
..vandaar. Als ik naar de variabele 'start menu' onder deze folder kijk zie ik hier inderdaad een koppeling naar de server, en wel naar het pad met profielen die gelden voor gebuikers van Terminal Server. Kan ik deze waarde nu gewoon veranderen en laten verwijzen naar het locale profiel?

Verwijderd

Topicstarter
Geweldig... de instellingen zijn terug nu inderdaad de juiste koppeling naar het locale profiel wordt gemaakt. Ik was er zonder jouw hulp niet uitgekomen, bedankt!!
Pagina: 1