Toon posts:

[Exchange] Non Delivery Report aanpassen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

ik zit met een probleempje..

bij ons op ons werk hebben we een exchange server. (exchange 2000 op een windows 2000 server)
nou hebben we bij de migratie van het netwerk direct nieuwe e-mail adressen aangemaakt, echter komt er natuurlijk mail binnen op de oude adressen.
exchange replyt hier standaard het volgende op:
Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.

Onderwerp: RE: xxxxxxxxxxxxxx
Verzonden: 13-01-2004 14:19

De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:

'Systeembeheerxxxxxxxxxx.nl' op 13-01-2004 14:19
De organisatie waarnaar dit bericht is verzonden, heeft aangegeven dat de e-mailaccount niet bestaat. Controleer het e-mailadres of neem rechtstreeks contact op met de geadresseerde om na te gaan hoe het e-mailadres luidt.
<<servername>.<domain name>#5.1.1>
Is het mogelijk om dit bericht aan te pasen? zodat we bijvoorbeeld de nieuwe format van de e-mail adressen standaard laten replyen?

ik heb hierover een aantal dingen gevonden:
- Autosponder Exchange 2003 server ivm nieuwe emailadressen
(moet een pakket kopen volgens dit topic)
- Autoreply in Exchange 5.5
(autoreply van exchange)

ik hoop dat iemand mij hierover meer kan vertellen :)
(mocht mijn topic (tis me eerste :) ) verkeerd staan zouden jullie deze dan willen verplaatsen naar het juiste forum :)

Verwijderd

Ik heb hier ook al eens naar gekeken maar niet echt iets gevonden. Maar volgens dit artikel (http://support.microsoft....-us;812806&Product=exch2k) moet he wel mogelijk zijn dus! Als iknog wat vindt dan meld ik me weer.

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus wel mogelijk zie ik :)

Heeft iemand anders eventueel een id :? waar en hoe dat zou kunnen worden aagepast :?

[edit]
Na wat zoek werk heb ik het volgende gevonden op deze site
3.35 Q: How do I change the NDR, storage limit warnings and other system generated warning or error messages generated by Exchange?

A1: In Exchange 2000, you can use Event Sinks to programmatically change these. See MSDN.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 14:21 ]

Verwijderd

Ik heb me net helemaal scheel gezocht in die MSDN meuk maar daar wordt je ook niet echt vrolijk van.. :'(
Maar het MOET mogelijk zijn zonder er voor te betalen. Ik blijf zoeken.. 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Dat KB artikel

geeft alleen aan dat het wel mogelijk is, maar niet waar je het eventueel zou kunnen vinden :)
het einige wat er staat is dat MS weet dat het een probleem is :)
maar daar hebben wij ook niets aan.

ik vond dit ook nog hier

hier staat het over exchange 5.5 (is dus weer niet te vinden @ 2000)

verder heb ik iets over event sinks (zie mijn vorige post) echter weet de help functie van exchange niet wat dit is...

k blijf zoeken :)

Verwijderd

Topicstarter
want to change the standard nondelivery reports (NDRs) in Exchange 2000 Server. I found the NDR text in the mdbsz.dll file, but how can I edit that text?

You shouldn't edit the standard NDRs by yourself. If you really need to change the NDR text, contact Microsoft Consulting Services. MCS has a tool that you can use. Although you might be tempted to simply edit the file yourself, be forewarned that edits can make Exchange 2000 unstable—and Microsoft supports file edits only if you use the MCS tool. In addition, as you apply hotfixes or service packs, you always run the risk that you'll have to make the same change again.
komt van hier

mailen naar ms dus...

mmm dat maar ff proberen

Verwijderd

Ok we moeten dus die tool hebben. Gelul overigens dat je die weer aan moet vragen. Meteen op het internet zetten die hap :*)

Verwijderd

Topicstarter
k heb ms dus gebeld. deze weten van niets...

ik heb daarna een mailtje gestuurd naar ms. maar die mailen doodleuk terug dat ik moet bellen....

als k de tool heb (als deze al bestaat...) host ik em wel ergens :)

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-04 19:14
ik weet niet om hoeveel email accounts het gaat, maar als het er niet veel zijn zou je een public folder kunnen aanmaken (en e-mailadressen daaraan koppelen) en daar een regel aanmaken die replied met een zelfgedefineerde tekst.

Je kan ook een pakket gebruiken als GFI MailSecurity/MailEssentials, maarja dat kost (weinig) geld.

Verwijderd

Topicstarter
barto018 schreef op 27 januari 2004 @ 10:07:
ik weet niet om hoeveel email accounts het gaat, maar als het er niet veel zijn zou je een public folder kunnen aanmaken (en e-mailadressen daaraan koppelen) en daar een regel aanmaken die replied met een zelfgedefineerde tekst.

Je kan ook een pakket gebruiken als GFI MailSecurity/MailEssentials, maarja dat kost (weinig) geld.
dat et nou echt weinig geld kost kan ik niet zeggen..
het gaat om zon 300 mail accounts..

dus ik denk niet dat het een optie is...

ik vind het btw vaag dat je niet eens zon bericht kan aanpassen zonder tools of wat dan ook...
als ik ms om hulp wil vragen kost je dat direct zon €250 oid.... beetje belachelijk.

• mabarto
Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 10:23:
[...]

dat et nou echt weinig geld kost kan ik niet zeggen..
het gaat om zon 300 mail accounts..

dus ik denk niet dat het een optie is...

ik vind het btw vaag dat je niet eens zon bericht kan aanpassen zonder tools of wat dan ook...
als ik ms om hulp wil vragen kost je dat direct zon €250 oid.... beetje belachelijk.
250 mailboxen kost EUR 825,-
500 mailboxen kost EUR 915,-
ongelimiteerd kost EUR 1110,-

Het gaat hier over MailEssentials. Pakket bevat ook een erg goede spamfilter.

Voor een bedrijf met 300 medewerkers pinuts, maargoed. Ieder zijn/haar budget he.

Verwijderd

Topicstarter
Voor een bedrijf met 300 medewerkers pinuts, maargoed. Ieder zijn/haar budget he.
== School :)

• mabarto
Dat beschouw ik niet als reden om niet te investeren. Ik begrijp best dat een school een beperkt budget heeft, maar om dan als eerste Exchange 200x te gebruiken met 300 CAL licenties, noem ik nu geen goedkope oplossing.

Windows 2000 kost zelf al 700 euro.

[ Voor 6% gewijzigd door mabarto op 29-01-2004 14:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
barto018 schreef op 29 januari 2004 @ 14:28:
[...]

Dat beschouw ik niet als reden om niet te investeren. Ik begrijp best dat een school een beperkt budget heeft, maar om dan als eerste Exchange 200x te gebruiken met 300 CAL licenties, noem ik nu geen goedkope oplossing.

Windows 2000 kost zelf al 700 euro.
voor een school niet :)
school licenties :)
Pagina: 1