Toon posts:

Autoreply in Exchange 5.5

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil als iemand een mail stuurt er automatisch een reply gestuurd wordt (uw mail is ontvangen enz). Wie weet waar/hoe ik dat in kan stellen? We gebruiken Exchange 5.5/Outlook2000.

Ik bedoel natuurlijk niet de out-of-the-office reply, deze wordt slechts 1 keer naar elk adres gestuurd. (Waar wordt dit eigenlijk bijgehouden?)

Verwijderd

dat kan je gewoon met de rules wizard doen in outlook zelf.
als je geen criteria invult bij "which conditions do you want to check" dan geld de regel voor elke inkomende email. en dan laat je hem gewoon replyen met een standaar template

Verwijderd

Op donderdag 25 oktober 2001 15:33 schreef TaRgA het volgende:
Hallo,

Ik wil als iemand een mail stuurt er automatisch een reply gestuurd wordt (uw mail is ontvangen enz). Wie weet waar/hoe ik dat in kan stellen? We gebruiken Exchange 5.5/Outlook2000.

Ik bedoel natuurlijk niet de out-of-the-office reply, deze wordt slechts 1 keer naar elk adres gestuurd. (Waar wordt dit eigenlijk bijgehouden?)
whahaahhaah meen je dat sirieus dat je dit vraagt!! hahaahah

Verwijderd

waarom is het zo lachwekkend dat hij dat vraagt??

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 oktober 2001 15:38 schreef UnDnYaBLe het volgende:
dat kan je gewoon met de rules wizard doen in outlook zelf.
als je geen criteria invult bij "which conditions do you want to check" dan geld de regel voor elke inkomende email. en dan laat je hem gewoon replyen met een standaar template
Ja, dat dacht ik ook maar werkt dus niet. Ook op deze manier krijgen mensen maar 1 keer een autoreply
De regel die ik invul is als volgt:

Nadat het bericht wordt ontvangen toepassen op berichten verzonden aan........beantwoorden met ........

Werkt de eerste keer wel, later niet meer. Zit er een bepaalde tijd tussen wellicht?

Verwijderd

als je dit niet via de out of the office assistant doet maar gewoon volgens rules wizard.
dan werkt het gewoon zolang deze rule geactiveerd is, en alleen als outlook actief is.

deze rule moet je maken :

- "check messages when they arrive"
- bij " which conditions do you want to check" vink je niets aan zodat hij op alle inkomende berichten toegepast word.
- "reply using a specific template"

en die blijft gewoon werken

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 oktober 2001 16:36 schreef UnDnYaBLe het volgende:

deze rule moet je maken :

- "check messages when they arrive"
- bij " which conditions do you want to check" vink je niets aan zodat hij op alle inkomende berichten toegepast word.
- "reply using a specific template"

en die blijft gewoon werken
Ik heb ingesteld dat alle berichten verzonden aan (algemeen@domein.nl) beantwoord moeten worden met een autoreply (dit komt uit in een public folder waar nog meer adressen op uit komen). Als ik dit test gaat het de eerste keer goed (reply wordt direct gestuurd), maar bij een tweede mailtje van dezelfde afzender gebeurd er niets meer.

We willen dit gaan gebruiken om automatisch een bevestiging naar de klant te versturen die een mailtje stuurt.

Verwijderd

dan moet je een outlook client configureren met als primaire mailbox deze algemeen@domein.nl.
daarna precies doen hoe ik het net gezegd heb, en het werkt gegarandeerd.
ik doe het al jaren zo

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 oktober 2001 16:52 schreef UnDnYaBLe het volgende:
dan moet je een outlook client configureren met als primaire mailbox deze algemeen@domein.nl.
daarna precies doen hoe ik het net gezegd heb, en het werkt gegarandeerd.
ik doe het al jaren zo
Ok, ik ga het morgen proberen, ik post nog wel of het gelukt is. Bedankt voor de hulp!

<edit> Het adres komt uit op een public folder, niet op een mailbox, en ik wil echt dat er maar naar 1 geadreseerde een reply verstuurd word. er komen nu 3 emailadressen uit in dezelfde folder, 1 daarvan dient deze reply te krijgen. </edit>

Verwijderd

Wat dacht je van : In office, Extra, opties, e-mail opties,controleopties.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 oktober 2001 16:55 schreef marnickxs het volgende:
Wat dacht je van : In office, Extra, opties, e-mail opties,controleopties.
Daar kan ik alleen mail verplaatsen of leesbevestigingen instellen, geen automatisch antwoord versturen.
Pagina: 1