Toon posts:

5,25 inbouw UPS 400VA

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey all,

Ik kom niet zo vaak op got, weet niet zeker of dit het juiste forum is. Maarja, beetje casemodding en elektra is het natuurlijk wel. Als de mods het er niet mee eens zijn, graag verplaatsen (en een mailtje zodat ik mijn draadje vinden kan :))

Ik kwam daarnet op ebay, op zoek naar een power supply een upsje tegen. Het is een intern ups-je formaat cdrom speler... tenminste, dat haal ik uit de aanbieding. Ik ben heel benieuwd of dit zijn geld waard is. huidige bod staat op 150 euro...

Levert zo'n apparaat geen storingen op enzo? Omdat je 230 volt door je pc kast laat lopen ? Nou zullen die kabels wel afgeschermt zijn, maar toch? Voor 400 va kloppen de tijden die erbij staan voor uptime redelijk denk ik... kan iemand dit even narekenen voor me.?

Wat is jullie algehele mening... bieden of niet ? Troep of nuttig? Hoe dan ook twijfel ik, zelfs als het troep is, is het l33t speelgoed.

linkje naar ebay:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...egory=175&item=2780423176

Owja, goeie psu heb ik nog niet gevonden. Ik ben op zoek naar iets kleins voor in mijn sff pc case. Hebben jullie nog wat liggen?

• Mx-KAEY
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-12-2025

Mx-KAEY

Mx-KÆY

Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 09:41:
Hey all,

Ik kom niet zo vaak op got, weet niet zeker of dit het juiste forum is. Maarja, beetje casemodding en elektra is het natuurlijk wel. Als de mods het er niet mee eens zijn, graag verplaatsen (en een mailtje zodat ik mijn draadje vinden kan :))

Ik kwam daarnet op ebay, op zoek naar een power supply een upsje tegen. Het is een intern ups-je formaat cdrom speler... tenminste, dat haal ik uit de aanbieding. Ik ben heel benieuwd of dit zijn geld waard is. huidige bod staat op 150 euro...

Levert zo'n apparaat geen storingen op enzo? Omdat je 230 volt door je pc kast laat lopen ? Nou zullen die kabels wel afgeschermt zijn, maar toch? Voor 400 va kloppen de tijden die erbij staan voor uptime redelijk denk ik... kan iemand dit even narekenen voor me.?

Wat is jullie algehele mening... bieden of niet ? Troep of nuttig? Hoe dan ook twijfel ik, zelfs als het troep is, is het l33t speelgoed.

linkje naar ebay:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...egory=175&item=2780423176

Owja, goeie psu heb ik nog niet gevonden. Ik ben op zoek naar iets kleins voor in mijn sff pc case. Hebben jullie nog wat liggen?
ik denk dat als je even goed zoekt hier genoeg over kan vinden :)
kijk eens in de pricewatch of de prijs netjes is...
en er loopt geen 230v door je kast heen :P want je voeding zet het om...
ik zou zeggen als je het er voor over hebt zouket doen.. maar je moet je beslissingen niet aan medetweakers laten afhange, je moet het helemaal zelf beslissen want jij gaat ermee zitten :)
wij niet...

en misschien isset handig je topictitel volgende keer wat duidelijker te maken...

[ Voor 3% gewijzigd door Mx-KAEY op 14-01-2004 09:53 ]

-- Mx-Generætion --

Verwijderd

Ik heb zoiets nog nooit gezien (het lijkt meer een OnStream tapestreamer) :+
Ik denk dat je er in ieder geval niet al teveel van moet voorstellen: laag vermogen + NiMH batterijen + klein formaat. Daarnaast is de prijs nu ook niet bepaald laag: in de Pricewatch staan al managed UPS'en vanaf 55 euro (500VA).

De berekening hoe lang je ermee kan doen is sterk hardwareafhankelijk, geen enkele PC is wat dat betreft gelijk (links).

230V door je kast is niet gevaarlijk of storend, zolang de kabels maar niet over je gevoelige componenten lopen (ram enzo) en wel goed geisoleerd blijven. Mocht je echt zorgen gaan maken en de kabels ook willen afschermen, zie dan hier: http://www.euronet.nl/~mgw/diy/cabling/nl_conradsel_1.html

UPS'en horen in Overige Hardware - move CME > OH dus ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 10:09 ]

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Mx-KAEY schreef op 14 januari 2004 @ 09:52:
[...]

ik denk dat als je even goed zoekt hier genoeg over kan vinden :)
kijk eens in de pricewatch of de prijs netjes is...
en er loopt geen 230v door je kast heen :P want je voeding zet het om...
ik zou zeggen als je het er voor over hebt zouket doen.. maar je moet je beslissingen niet aan medetweakers laten afhange, je moet het helemaal zelf beslissen want jij gaat ermee zitten :)
wij niet...

en misschien isset handig je topictitel volgende keer wat duidelijker te maken...
Volgens mij wel, als ik zo de beschrijving lees:
2x 230 volt eurostekker male (voor voeding pc en eventueel monitor)
1x 230 volt female (voor netvoeding ups)
1x rs232-dry contact (incl kabel)
bijgelevert een speciale backplate voor pci slot. Te gebruiken als kabeldoorvoer.
Dus er lopen minimaal 2 kabels door je pc heen, en 3 als je ook monitor, of andere pc aansluit.
Volgens mij kan je beter voor een Sweex UPS gaan, zijn geloof ik wel redelijk in kwaliteit, of voor een APC, wel wat duurder, maar wel bekend merk.
Enigste is dat ze dan niet IN je pc zitten, wat mij persoonlijk ook niet echt fijn lijkt.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels ietsje meer info.

Het in je pc gedeelte is juist fijn in mijn geval, omdat ik heel veel lanparties bezoek. Daarom ben ik ook wel bereid iets meer te betalen... ipv zo'n apc stekkerblok.
De ups heeft 1 kabelboom door de kast lopen, tot aan het pcslot, hier zit een connector om de kabels die buiten zitten los te kunnen koppelen bij vervoer. De andere helft van de kabelboom (buiten) zitten 3 eurostekkers aan de uiteinden (2 male, 1 female om je hardware aan te sluiten)
De verkoper heeft hier helaas geen aparte foto van. Maar als je goed kijkt bij ebay zie je dat het klopt.

Het upsje weegt 3 kilo.

Nou blijft mijn vraag, onbeantwoord. Is dit het geld waard? nou is dat natuurlijk min of meer een persoonlijke afweging. Maarja, voor die 150 euro heb je natuurlijk ook een mooie 160 gb disk ?

Verwijderd

Topicstarter
okay, had meer reacties toen ie nog in casemodding en elektra stond... beetje jammer :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 12:46:
Nou blijft mijn vraag, onbeantwoord. Is dit het geld waard? nou is dat natuurlijk min of meer een persoonlijke afweging. Maarja, voor die 150 euro heb je natuurlijk ook een mooie 160 gb disk ?
Dat is een persoonlijke afweging. Ik hoef zo'n ding niet, voor thuisgebruik zie ik totaal het nut er niet van in. Hoe vaak gebeurt het nou dat de stroom uitvalt... Hooguit 1x per jaar ofzo.

Verwijderd

Daarnaast heb je 3 nieuwe UPS'en voor hetzelfde geld in de Pricewatch ;)
Pagina: 1