[PHP] PHPMyStats project

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 3.641 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52
KingOfDos, ik zie een foutje in je screenshot. Onderaan staat bij de services: DC++ en Winamp 5.0.1, faild, maar correct engels zou moeten zijn failed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Klik hier voor de stats op m'n xp pro workstation.
Gekke ding zegt dat winamp draait, maar ik zie hem niet, de winamp-agent is wel actief, misschien ziet'ie dat :? Draai WinAMP 2.91.
Ziet er dus wel gelikt uit.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 13:36
Anyway: als KingOfDos deze ambities niet heeft heb ik niks gezegd.
Dat heb je wel, en dat is ook 100% ok. Het heeft geen zin om nu hier een aantal vele topics te gaan herhalen met de discussie of het nuttig is om in PHP 4 classes te gaan gebruiken.
Ik ontwikkel nu ook voor PHP5, en natuurlijk heb je gelijk, maar wanneer je OO werkt is de structuur meestal véél duidelijker, waardoor het werken met het systeem makkelijker wordt, zowel voor ontwikkelaar als gebruiker van de class.
PHP5 is inderdaad een interessanter iets om voor te gaan ontwikkelen wat betreft een OO structuur. Voor de wat ingewikkeldere structuren krijg je gewoon zoveel dingen die je moet omzeilen in PHP4 waardoor het gewoon niet loont. Het is dan nuttiger om je tijd te besteden aan bijvoorbeeld een betere documentatie. In dit specifieke geval zou het nog niet eens zo heel erg ingewikkeld zijn om met classes te gaan werken omdat je vrijwel geen polyformisme 8) nodig hebt. De code is verder zo specifiek, en niet heel erg uitgebreid(positief bedoeld uiteraard), dat het niet echt interessant is om de modules weer ergens anders als classes te gaan implementeren. Ik denk dat Kingofdos zich echt beter met het ontwikkelen op basis van zijn huidige systeem bezig kan houden dan met het omzetten naar classes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shedman
  • Laatst online: 05-07 15:38

Shedman

Met het hart op de goede plek

Robinski schreef op 20 januari 2004 @ 22:50:
[...]

die eMule module werkt niet meer onder PreRelease 5
ik zal straks (als ik nog tijd heb) ff proberen te debuggen
ow en die V0.2 ziet er goed uit op je site
is die ook ergens te downloaden?
Ik ben nog bezig met V0.2. Is nog een beetje (!) een ranzige pleuriszooi :P

Heb V0.1 ook gedebugged, de update staat hier!

[ Voor 31% gewijzigd door Shedman op 23-01-2004 16:24 . Reden: V0.1 beta 2 - URL bijgewerkt ]

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:24
Ik heb het eens op een Notebook gegooid. CPU wordt iig niet herkend (Duron 800) en ik zie maar 1 disk (C) terwijl er 2 in zitten.

verder ziet het er goed uit! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shedman
  • Laatst online: 05-07 15:38

Shedman

Met het hart op de goede plek

TheRebell schreef op 20 januari 2004 @ 23:38:
Ik heb het eens op een Notebook gegooid. CPU wordt iig niet herkend (Duron 800) en ik zie maar 1 disk (C) terwijl er 2 in zitten.

verder ziet het er goed uit! :)
Dat 'ie je CPU niet herkend is wazig, maar dat doet 'ie bij mijn laptop (XP 2000+) ook niet :)

Die schijf kun je toevoegen in /includes/incl.Config.cfg ... gewoon ff dit erachter knallen:
code:
1
<;>D:

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
Top, hij doet het (thnx)

Ja CUP type gaat niet helemaal goed. Misschien dat je dat op net een iets andere manier moet opvragen bij notebooks (zou kunnen natuurlijk). Temperatuur doet het ook niet maar dat lijkt me logisch (met geen mbm or whatever) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Rey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 21:07
Afbeeldingslocatie: http://swordfish.gotdns.org/rey/fotos/full.gif
Template: BlueAqua Release 2
voorbeeld:Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/reyonline/templates/blueaqua/example2.JPG
klik voor een voledige versie (172 KB)
Download:Aqua Theme v 1.0 Release 2
Changes:- text module template
- eMule module template
- 2 verschillende vormen van text blokken, met en zonder "module-header" (network, services enz. (zie plaatje hierboven)) uitleg in readme.txt
Bugs:- Module Header hebben niet allemaal het zelfde lettertype en groote... is niet lastig om op te lossen alleen ff geen tijd nu... Opgelost ;)

[ Voor 24% gewijzigd door X-Rey op 21-01-2004 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TheRebell schreef op 20 januari 2004 @ 23:45:
Top, hij doet het (thnx)

Ja CUP type gaat niet helemaal goed. Misschien dat je dat op net een iets andere manier moet opvragen bij notebooks (zou kunnen natuurlijk). Temperatuur doet het ook niet maar dat lijkt me logisch (met geen mbm or whatever) ;)
Kan je even iets doen voor mij betreft de CPU informatie?

Open een DOS-Prompt, ga naar een directory waar het programmatje cpu.exe staat, en voer het volgende commando uit:
code:
1
cpu /v >> c:\cpuinfo.txt

Zou je het bestand c:\cpuinfo.txt dan kunnen mailen, in de hoop dat ik het probleem kan oplossen daardoor. Mocht dat niet werken dan ga ik iets anders proberen, want jij bent al de 2e gebruiker zonder CPUInfo (zover ik weet).

Zou je ook op je hosting/server een bestandje willen plaatsen voor mij? Hier kan je de source vinden van het bestand. Geleve het bestand de naam t.php te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in 1 woord: wauw :|
ik vroeg me in de eerste plaats af welke functies js hier in hemelsnaam voor gebruikte, maar na uitgepakt te hebben bleek je exes te gebruiken...toen begreep ik wat meer :P
natuurlijk mankeert er wel wat aan, van mijn 3 partities wordt de 2e partitie niet weergegeven enzo....maar ja, het is door 1 persoon gemaakt, en dat verdient respect :)
mijn complimenten !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 17:05
JPeetje, dan moet je de juiste partities instellen, nu staat hij standaard op C:, D: en F: omdat KingOfDos op die driveletters wat heeft staan.

Skat! Skat! Skat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 18:15
handig, kingofdos! heb nu ook m'n schijfletters goed toegevoegd, en enkele services zelf geadd. Ik neem aan dat er nog readme's bij komen? ;)

1 dingetje: hoe krijg je de temps en de voltages enzo aan de praat? moet daarvoor MBM zelf draaien? met het gewone programma opgestart zie ik wél waardes in MBM, maar niet in het script, en zonder MBM opgestart (uiteraard) ook niet. Maar moet ik zelf nog wat instellen of werkt het gewoon nog niet overal? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dArtagnan
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:47

dArtagnan

Een voor allen, allen voor een

The Evil Brain schreef op 21 januari 2004 @ 18:00:
handig, kingofdos! heb nu ook m'n schijfletters goed toegevoegd, en enkele services zelf geadd. Ik neem aan dat er nog readme's bij komen? ;)

1 dingetje: hoe krijg je de temps en de voltages enzo aan de praat? moet daarvoor MBM zelf draaien? met het gewone programma opgestart zie ik wél waardes in MBM, maar niet in het script, en zonder MBM opgestart (uiteraard) ook niet. Maar moet ik zelf nog wat instellen of werkt het gewoon nog niet overal? :?
Je moet zorgen dat hij logbestanden aanmaakt. Die kan phpmystats dan uitlezen. Wel even het goede pad opgeven in je config.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Koraalduivel schreef op 21 januari 2004 @ 18:08:
[...]

Je moet zorgen dat hij logbestanden aanmaakt. Die kan phpmystats dan uitlezen. Wel even het goede pad opgeven in je config.
en het gaat dus om een CVS log bestand

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
yes, werkt! okee, bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb weer een nieuwe functie ingebakken, het volumelabel van je hardeschijf. Ik hoop dat dit ook onder een engelse windows werkt, maar dat merk ik vanzelf wel ;)
Preview: http://dosje.homeip.net/phpmystats

Je kan trouwens ook hardeschijven toevoegen die niet bestaan, als hij de schijf niet kan vinden dan laat hij hem niet zien.

Verwacht vandaag maar geen nieuwe release, mischien morgen weer een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-07 00:10
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 18:42:
...
Je kan trouwens ook hardeschijven toevoegen die niet bestaan, als hij de schijf niet kan vinden dan laat hij hem niet zien.
..
is het dan niet handig om standaard alle schijven daar te plaatsen? zo gaan er alvast geen vragen meet komen om een extra schijf bij te zetten

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDVej
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-08 23:22
Ten eerste: complimenten!

Ik heb gemerkt dat het programma 'pslist.exe' onder mijn windows xp crashed. Ik weet niet of dit ook bij anderen is, maar ik dacht, laat ik dit even melden.

Verder werkt het prima http://bak03.z0r.nl

ga zo door ;D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
* djluc is bezig om eens te kijken wat hij allemaal al aan portscanningsdingen heeft gemaakt. Volgens mij heb ik nog wel wat leuke aanvullingen voor je project namelijk. Ik ben ook al eens aan een script als deze begonnen namelijk maar had er toen geen zin meer in.

[ Voor 3% gewijzigd door djluc op 21-01-2004 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Leuk project!, net twee bugjes gevonden en getackled :)
in admin.php moet er nog een ) achter regel 9, en in /includes/incl.Main.php moet include "includes/incl.Main.php"; bovenaan staan, omdat incl.Config.php anders de functie GetConfig mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
in admin.php moet er nog een ) achter regel 9, en in /includes/incl.Main.php moet include "includes/incl.Main.php"; bovenaan staan, omdat incl.Config.php anders de functie GetConfig mist. Dit is bij release 5. Nou we toch aan het dubbelposten zijn, meteen ff een edit. In admin.php word in de conditie van de for loop telkens count aan geroepen, om performance reden kun je beter die count buiten de conditie halen en in een aparte var zetten

[ Voor 36% gewijzigd door PrisonerOfPain op 21-01-2004 19:59 . Reden: GVD dubbel post :( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 09:57

killercow

eth0

onder winxp kun je met command line listproc een lijstje met draaiende processen ophalen geloof ik, ook wel leuk lijkt me

daarnaast zit er een typfout in je copyright statement in de modules. je hebt het daar ni het engels over "an module" het moet "a module" zijn, alleen als de eerste letter van het volgende woord met een klinker begint moet je een "n" de "a" plakken, anders niet.

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij doet de cpu herkenning het ook niet, ik zie alleen "@" staan
hier heb je wat cpu.exe zegt

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
 CPU Identification utility v1.9                  (c) 1997-2002 Jan Steunebrink
 ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ
 CPU Vendor and Model: Intel -Unknown model-
 Internal CPU speed  : 2175.3 MHz  (using internal Time Stamp Counter)
 Clock Multiplier    : Available only in Real Mode!
 CPU-ID Vendor string: GenuineIntel
 CPU-ID Name string  : Intel(R) Celeron(R) CPU 2.00GHz
 CPU-ID Signature    : 0F29
 CPU Features        : Floating-Point Unit on chip: Yes
                       Virtual Mode Extensions    : Yes
                       Time Stamp Counter         : Yes
                       MMX instruction set        : Yes
                       3DNow! instruction set     : Yes
                       Streaming SIMD Extensions  : Yes
 Current CPU mode    : Protected
 Internal (L1) cache : Enabled in Write-Back mode
  Size of L1 cache   : 20 KB

ik hoop dat je er wat aan hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PrisonerOfPain schreef op 21 januari 2004 @ 19:56:
in admin.php moet er nog een ) achter regel 9, en in /includes/incl.Main.php moet include "includes/incl.Main.php"; bovenaan staan, omdat incl.Config.php anders de functie GetConfig mist. Dit is bij release 5. Nou we toch aan het dubbelposten zijn, meteen ff een edit. In admin.php word in de conditie van de for loop telkens count aan geroepen, om performance reden kun je beter die count buiten de conditie halen en in een aparte var zetten
PHP:
1
2
if (file_exists("admin.php") && !file_in_use(60*60*24*2))
  kill "admin.php";
Admin.php is gewoon niet in gebruik op het moment, dus daar kijk ik niet naar ;)
killercow schreef op 21 januari 2004 @ 19:59:
onder winxp kun je met command line listproc een lijstje met draaiende processen ophalen geloof ik, ook wel leuk lijkt me

daarnaast zit er een typfout in je copyright statement in de modules. je hebt het daar ni het engels over "an module" het moet "a module" zijn, alleen als de eerste letter van het volgende woord met een klinker begint moet je een "n" de "a" plakken, anders niet.
Als het goed is moet pslist ook onder Windows XP draaien, maar dat ga ik morgen op mijn werk even testen. Mocht dat niet het geval zijn dan ga ik kijken naar het listproc commando.
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 19:59:
Bij mij doet de cpu herkenning het ook niet, ik zie alleen "@" staan
hier heb je wat cpu.exe zegt

[knip cpu]

ik hoop dat je er wat aan hebt
Gebruik je toevallig IIS als webserver? Ik meende namelijk dat IIS de $_ENV[NUMBER_OF_PROCESSORS] en $_ENV[PROCESSOR_IDENTIFIER] ondersteunde. Of moet je daarvoor een of andere module aanzetten dat het ook met apache kan?

Ik zal in de volgende release iig weet over cpu.exe draaien ipv via $_ENV[..].

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Gebruik je toevallig IIS als webserver? Ik meende namelijk dat IIS de $_ENV[NUMBER_OF_PROCESSORS] en $_ENV[PROCESSOR_IDENTIFIER] ondersteunde. Of moet je daarvoor een of andere module aanzetten dat het ook met apache kan?

ik gebruik apache

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Rey
Afbeeldingslocatie: http://swordfish.gotdns.org/rey/fotos/full.gif
Template: WinterICE
voorbeeld:Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/reyonline/templates/winterice/example.JPG
klik voor een volledige versie (89 KB)
Minimale resolutie = 1024x768 and moet je horizontaal scrollen
Download:WinterICE Theme v 1.0 Release 1

voorlopig ff de laatste... als iemand zin heeft kan ie misschien kijken naar die icoontjes... krijg de kleur niet echt mooi passend... avb...

@kingofdos:
1: misschien dat je het ook gemerkt heb maar als je naam mijn PHPMyStats gaat springt hij meteen door naar http://server.lan/rey/phpmystats/ ik dacht eerst dat het alleen bij mij lokaal gebeurde maar vandaag op stage merkte ik het ook... Nu krijg je dan dus niets te zien (duh). Hoezo gebeurd dit? In de apacheconfig staat het idd ingesteld dat het domain server.lan is maar bij andere pagina's is dat nooit een probleem... Enig idee waaraan het zou kunnen liggen?
2:
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 20:15:
[...]

zelfde prob en ook apache hiero

[ Voor 28% gewijzigd door X-Rey op 21-01-2004 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Laatst online: 10-02 23:00
Natuurlijk vergeet ik MotherBoardMonitor niet te gebruiken voor de huidige "temperature" en "fan speeds", hier komen binnekort nog statestieken bij, maar dat is van latere zorg. Ik maak gebruik van de "interval log" functie die in MBM zit, deze laat ik opslaan naar een .CSV bestand, dat kan ik dan makkelijk uitlezen met PHP
Leuk projectje :)

Even op wat ik hierboven heb gequote: Programma's als LCDsmartie kunnen op de een of andere manier ook de temps uitlezen, heirvoor heb ik geen log bestanden ofzo handmatig aangezet. Misschien dat mbm de temps ook op een andere manier weergeeft? Is misschien minder gepruts :)

Verder leuk project. Ik hoop ook dat je linux erbij houdt. Ik kan zelf amper programmeren, maar ik hoop dat je iets kan maken zoals je zegt geloof ik dat je modules kunt toevoegen die op windows of linux werken. Dus lintemp voor temps voor linux, en wintemp voor temps voor windows (allebei icm de nodige andere software natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-05 12:15
Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar ik heb een tijdje geleden een lm_sensors uitlees script gemaakt voor phpsysinfo.

Het gehele bestand kan je hier vinden: http://adw.xs4all.nl/sensors.phps

Dit zijn de belangrijkste regels die alle informatie sorteren:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
function sensors () 
{
    if ($fd = shell_exec("sensors")) 
    {
        $doenter = explode("\n",$fd);
        $voltcount = 0;
        $tempcount = 0;
        $fancount = 0;
        for($i=0;$i<count($doenter);$i++)
        {
            if(preg_match("/°C/si",$doenter[$i]))
            {
                $list_temp_values = preg_replace("/(.*?):(.*?)(\+|\-)(.*?)°C(.*?)(limit|max|high)(.*?)=(.*?)(\+|\-)(.*?)°C(.*)/si", "\\1:\\4:\\10", $doenter[$i]);
                $temp_values = explode(":",$list_temp_values);
                $sen['temp'][$tempcount]['naam'] = $temp_values[0];
                $sen['temp'][$tempcount]['now'] = $temp_values[1];
                $sen['temp'][$tempcount]['max'] = $temp_values[2];
                $tempcount++;
            }
            elseif(preg_match("/RPM/si",$doenter[$i]))
            {
                $list_fan_values = preg_replace("/(.*?):(.*?)RPM(.*?)\((min|max)(.*?)=(.*?)RPM(.*)/si", "\\1:\\2:\\6", $doenter[$i]);
                $fan_values = explode(":",$list_fan_values);
                $sen['fan'][$fancount]['naam'] = $fan_values[0];
                $sen['fan'][$fancount]['now'] = $fan_values[1];
                $sen['fan'][$fancount]['min'] = $fan_values[2];
                $fancount++;
            }
            elseif(preg_match("/V/si",$doenter[$i]) AND preg_match("/min/si",$doenter[$i]) AND preg_match("/max/si",$doenter[$i]))
            {
                $list_volt_values = preg_replace("/(.*?):(.*?)(\+|\-)(.*?)(V)(.*?)\((min|max)(.*?)=(.*?)(\+|\-)(.*?)(V)(.*?)\,(.*?)(min|max)(.*?)=(.*?)(\+|\-)(.*?)(V)(.*)/si", "\\1:\\3:\\4:\\5:\\7:\\10:\\11:\\12:\\15:\\18:\\19:\\20", $doenter[$i]);
                $volt_values = explode(":",$list_volt_values);
                $sen['volt'][$voltcount]['naam'] = $volt_values[0];
                $sen['volt'][$voltcount]['now'] = $volt_values[2];
                $sen['volt'][$voltcount]['min'] = $volt_values[6];
                $sen['volt'][$voltcount]['max'] = $volt_values[10];
                $sen['volt'][$voltcount]['tek'] = $volt_values[1];
                $voltcount++;
            }
        }
    }
    return $sen;
}

en uiteraard via
PHP:
1
2
3
<pre>
<? print_r(sensors()); ?>
</pre>

kan je de output structuur bekijken.

Ik hoop dat je er iets mee kan.

Dit is de output die het geeft: http://adw.xs4all.nl:81/info/
Mocht je hulp nodig hebben bij de code moet je het maar zeggen.

[ Voor 11% gewijzigd door adewidt op 21-01-2004 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:39
pierre-oord schreef op 21 januari 2004 @ 20:35:
[...]

Leuk projectje :)

Even op wat ik hierboven heb gequote: Programma's als LCDsmartie kunnen op de een of andere manier ook de temps uitlezen, heirvoor heb ik geen log bestanden ofzo handmatig aangezet. Misschien dat mbm de temps ook op een andere manier weergeeft? Is misschien minder gepruts :)

Verder leuk project. Ik hoop ook dat je linux erbij houdt. Ik kan zelf amper programmeren, maar ik hoop dat je iets kan maken zoals je zegt geloof ik dat je modules kunt toevoegen die op windows of linux werken. Dus lintemp voor temps voor linux, en wintemp voor temps voor windows (allebei icm de nodige andere software natuurlijk).
De meeste informatie is in Linux wel te vinden in bestanden en 'pseudo'- bestanden. /proc/cpuinfo voor de informatie over de cpu, /proc/meminfo voor informatie over geheugengebruik. /proc/pci voor de pci- apparaten, /proc/uptime voor de uptime in (honderdsten van) seconden, /proc/partitions voor de partitieindeling en de grootte ervan. ps, wat standaard op zo'n beetje alle linux- installaties staat voor de processen, het lmsensors package kan gebruikt worden voor het uitlezen van de sensors. Wat dat betreft is het onder linux veel beter geregeld.

edit:
Als je niet kan programmeren, dan ga je maar wat schoonheidsfoutjes tackelen.

KingOfDos in regel 144 van GenericInformation/modulee.php heb ik dit neergeplempt:
code:
1
            $return["server_cpu"] = $tmp["cpu_model"]." @ ".$tmp["cpu_mhz"]." MHz";
Dit is dus nu dezelfde format als in Windows, goed voor de consistentie.

[ Voor 13% gewijzigd door Jaap-Jan op 21-01-2004 21:19 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07 15:47

nzyme

terror

klein detail: Waarom is alles in het engels behalve die regel met "Tot: xxx GB" ?

lijkt me dat dit ff veranderd moet worden ;)

| Hardcore - Terror |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
  • Laatst online: 27-07 00:10
Hellraizer schreef op 21 januari 2004 @ 21:21:
klein detail: Waarom is alles in het engels behalve die regel met "Tot: xxx GB" ?

lijkt me dat dit ff veranderd moet worden ;)
tot komt van total :?

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
X-Rey: Weer z'n mooie template, doe je goed hoor :Y)

Hellraizer: Zie Jumper :+

adewidt: Dat ziet er mooi uit, ik zal het toevoegen en dan hoop ik dat het werkt, kan niet testen want ik heb geen linux.

Japie_17: Bedankt voor die (soort van) files, hierdoor kan ik het wel makkelijk uitlezen, ik zal eens gaan proberen als ik ergens van iemand een test-ftp+http bak heb. Wie wil een ftp account maken zodat ik kan testen met lmsensors?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
wat me net opviel, de scheidingstekens tussen de dag en de maand en het jaar zijn ':', dubbele punten dus. Natuurlijk kun je deze handmatig aanpassen, maar aangezien het 'standaard' is om een '-' of een '/' te gebruiken, wilde ik het toch maar ff melden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 21:53:
X-Rey: Weer z'n mooie template, doe je goed hoor :Y)

Hellraizer: Zie Jumper :+

adewidt: Dat ziet er mooi uit, ik zal het toevoegen en dan hoop ik dat het werkt, kan niet testen want ik heb geen linux.

Japie_17: Bedankt voor die (soort van) files, hierdoor kan ik het wel makkelijk uitlezen, ik zal eens gaan proberen als ik ergens van iemand een test-ftp+http bak heb. Wie wil een ftp account maken zodat ik kan testen met lmsensors?
Ik heb een mail gestuurd naar het adres wat in je profiel stond.
Daarin staat toegang tot mijn server. Mocht je ondertussen een ander mail adres hebben is mijn hotmail/msn: adewdit@....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzyme
  • Laatst online: 29-07 15:47

nzyme

terror

aha, maar ist niet duidelijker om dr dan ook gewoon " Total: " neer te zetten?

btw: wat ist vershil tussen de link home en information? ze laten beide de info page zien nl.

[ Voor 21% gewijzigd door nzyme op 21-01-2004 22:35 ]

| Hardcore - Terror |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hellraizer schreef op 21 januari 2004 @ 22:31:
[...]

aha, maar ist niet duidelijker om dr dan ook gewoon " Total: " neer te zetten?

btw: wat ist vershil tussen de link home en information? ze laten beide de info page zien nl.
Das nou PreRelease :P
adewidt schreef op 21 januari 2004 @ 22:16:
[...]

Ik heb een mail gestuurd naar het adres wat in je profiel stond.
Daarin staat toegang tot mijn server. Mocht je ondertussen een ander mail adres hebben is mijn hotmail/msn: adewdit@....
Oke zal kijken als ik zo thuis ben. Tnx iig
The Evil Brain schreef op 21 januari 2004 @ 21:58:
wat me net opviel, de scheidingstekens tussen de dag en de maand en het jaar zijn ':', dubbele punten dus. Natuurlijk kun je deze handmatig aanpassen, maar aangezien het 'standaard' is om een '-' of een '/' te gebruiken, wilde ik het toch maar ff melden ;)
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Ik had wat problemen met de eMule module werkend te krijgen.
Na wat te zoeken in de eMule/module.php kwam ik achter het volgende:

In de incl.Config.cfg staat:
eMule<;>right<;>C:/adres/onlinesig.dat
De 3de term is het adres.

In de eMule module:
$configemule["emule_file"] = $configfromfile[1];
Hij vraagt de 2de term op en dat is de links of rechts waarde. Hierdoor zal de eMule module bij sommige niet werken. Je krijgt het makkelijk werkend door:
$configemule["emule_file"] = $configfromfile[2];
ervan te maken. Dan pakt hij namelijk wel de 3de term uit het config bestand.

Weet niet of dit al gemeld was, anders staat het er nu nog een keer :Y)

Verder mijn complimenten, net onder windows geprobeerd en vele male beter dan alle andere statistieke programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik wil zo graag dat het werkt dit prachtige project, dat ik mijn IIS server ga migreren naar Apache >:)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Gunner schreef op 22 januari 2004 @ 12:05:
Ik wil zo graag dat het werkt dit prachtige project, dat ik mijn IIS server ga migreren naar Apache >:)
groot gelijk.. who needs IIS?.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
Nu op een P4 koffiemolen, ook geen CPU stats.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
 CPU Vendor and Model: Intel Pentium 4 2500-2800 C1-step
                       with 512 KB integrated L2 cache
 Internal CPU speed  : 2515.5 MHz  (using internal Time Stamp Counter)
 CPU-ID Vendor string: GenuineIntel
 CPU-ID Name string  : Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.40GHz
 CPU-ID Signature    : 0F27
                       CPU Serial Number Enabled  : No
  Size of L1 cache   : 20 KB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oké ik beken, er is iets mis met de CPU uitlees functie, soms wil de exec niet werken en soms parsed hij dit niet goed. Zodra ik thuis ben maak ik een testscriptje zodat je kan kijken waar hij vastloopt. En de results kan ik dan weer gebruiken om te debuggen.

offtopic:
Geweldig, de 1e persoon die op internet zit op mn werk, zolang ze de computers niet herstarten hebben ze geen gateway ingesteld. Niemand weet nog dat het werkt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
hierzo mijn info over CPU:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
 CPU Vendor and Model: AMD Athlon 4 850-P2100
                       with 256 KB integrated L2 cache
 Internal CPU speed  : 1405.4 MHz  (using internal Time Stamp Counter)
 CPU-ID Vendor string: AuthenticAMD
 CPU-ID Name string  : AMD Athlon(tm) XP 1600+
 CPU-ID Signature    : 0662
                       AMD MMX extensions         : Yes
                       AMD 3DNow! extensions      : Yes
  Size of L1 cache   : 128 KB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coubertin119
KingOfDos, je kan er misschien ook nog bijzetten wanneer de .csv van MotherBoard Monitor voor het laatst was geüpdate :).

Ook gaat round() hier om een of andere gare reden compleet op z'n bek, maar ik zal eerst eens kijken of de fout bij mijn config ligt of een verdoken foutje.

Skat! Skat! Skat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
coubertin119 schreef op 22 januari 2004 @ 17:09:
KingOfDos, je kan er misschien ook nog bijzetten wanneer de .csv van MotherBoard Monitor voor het laatst was geüpdate :).

Ook gaat round() hier om een of andere gare reden compleet op z'n bek, maar ik zal eerst eens kijken of de fout bij mijn config ligt of een verdoken foutje.
Welke van de tig rounds?
X-Rey schreef op 21 januari 2004 @ 20:26:
1: misschien dat je het ook gemerkt heb maar als je naam mijn PHPMyStats gaat springt hij meteen door naar http://server.lan/rey/phpmystats/ ik dacht eerst dat het alleen bij mij lokaal gebeurde maar vandaag op stage merkte ik het ook... Nu krijg je dan dus niets te zien (duh). Hoezo gebeurd dit? In de apacheconfig staat het idd ingesteld dat het domain server.lan is maar bij andere pagina's is dat nooit een probleem... Enig idee waaraan het zou kunnen liggen?
In je apache httpd.conf ff de url veranderen van localhost naar je hostname(b.v. dosje.homeip.net)/ipadres. Waarom hij dit doet weet ik echter ook niet. Ik weet dat ik het op die manier kan oplossen.
Als iemand weet werlk stuk van mijn script dit doet dan zou ik het graag horen, ik snap het iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CPU Test script:
Voor de mensen die geen CPU info krijgen, maak een phpfile met de volgende inhoud, plaats cpu.exe in de zelfde dir.
PHP:
1
2
3
4
5
$a1 = explode("\n",shell_exec("cpu.exe /v"));
foreach($a1 as $key => $val) {
    if (eregi("cpu-id name",$val))
        echo "[$key - $val]<br>";
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludo
  • Laatst online: 26-04-2024
Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 19:06:
CPU Test script:
Voor de mensen die geen CPU info krijgen, maak een phpfile met de volgende inhoud, plaats cpu.exe in de zelfde dir.
PHP:
1
2
3
4
5
}
Ik zit hier nu bijna een uur lang te klooien, maar het lukt gewoon níet om cpu.exe iets te laten outputten. De functie shell_exec() werkt wel, getest met verschillende executables. Maar cpu.exe wil gewoon geen output geven :? Met geen enkele optie... Heb hem ook naar een bestand laten schrijven m.b.v. cpu.exe /v > mycpu.txt, ook dit lukt niet. Het bestand mycpu.txt wordt wel aangemaakt maar er komt niks in :/
Ik werk nu trouwens met PHP5.0.0.b3 op Windows XP Home edition. Frustrerend zeg |:(

Verder ziet het er heel leuk uit KingOfDos! Veel succes ermee... Ik zal nog even doorklooien en kijken of er nog wat uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 19:06:
CPU Test script:
PHP:
1
2
3
4
5
}
uit de phpfile komt een compleet lege pagina
als ik via een command line cpu.exe /v uitvoer krijg ik dit:
code:
1
AMD Athlon 4 1405MHZ

[ Voor 7% gewijzigd door mschol op 22-01-2004 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Rey
^^ I'm with stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludo
Hoezo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
:? huh wie is stupid?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Rey
mschol schreef op 22 januari 2004 @ 20:41:
[...]

:? huh wie is stupid?? :?
:D OMG 8)7

nooit van gehoord ofzo, zeker geen HK-XS ook, betekend zoiets van: Ik ben het met hem eens / Ik vind het zelfde, of in dit geval Ik heb het zelfde als hem...
Het kan er ook staan als:
^^Ik ben met stomme

:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludo
X-Rey schreef op 22 januari 2004 @ 20:45:
[...]

[...]

:D OMG 8)7

nooit van gehoord ofzo, zeker geen HK-XS ook, betekend zoiets van: Ik ben het met hem eens / Ik vind het zelfde, of in dit geval Ik heb het zelfde als hem...
Het kan er ook staan als:
^^Ik ben met stomme

:Y)
offtopic:
Hehe ik had als een van de eerste HK access, maar blijkbaar heb ik het niet verdiend :+ Ik lees het dus altijd als 'ik word omgeven door idioten'. :X Maar betekent het inderdaad dat wat jij zegt? Ik wil bewijs >:)

Sorry voor dit offtopic geleuter... Verder nog geen succes geboekt met cpu.exe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coubertin119
Het lijkt erop dat round($int, 2) en hoger om een of andere reden een gare afwijking vertonen.

En tijdens het typen ontdekte ik de fout zowaar :). Ik had de precision gebruikt voor floating point numbers in m'n php.ini om een of andere reden te hoog ingesteld. Nu bedraagt deze 10 en gaat alles goed. Problem solved dus :).

Skat! Skat! Skat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-02 14:14

creative8500

freedom.

Op CPU-informatie na heb ik ook alle informatie verwerkt in een PHP5-class, waarmee XML wordt uitgevoerd, welke vervolgens zowel server- als client-side met XSLT in XHTML omgezet kan worden. Memory, drives en network werken ook onder Linux. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludo
creative8500 schreef op 22 januari 2004 @ 21:43:
Op CPU-informatie na heb ik ook alle informatie verwerkt in een PHP5-class, waarmee XML wordt uitgevoerd, welke vervolgens zowel server- als client-side met XSLT in XHTML omgezet kan worden. Memory, drives en network werken ook onder Linux. :)
Ga je deze class ook aan ons laten zien? Ik ben wel nieuwsgierig B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-07 19:15
Om het CPU gebeuren allemaal nog even erger te maken :P
quote: phpMyStats
Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.53GHz @ 2520.8 MHz
Dat aantal MHz achter de @ verspringt dus af en toe bij mij (na refresh uiteraard). Dit is btw ook zo als ik cpu.exe handmatig uitvoer dus je kan er verder niet veel aan doen...
Pentium 4 2520MHz
Pentium 4 2520MHz
Pentium 4 2342MHz
Pentium 4 2515MHz
Pentium 4 2516MHz
Pentium 4 2519MHz
Pentium 4 2521MHz
Pentium 4 2520MHz
Pentium 4 2521MHz
Pentium 4 2521MHz
Pentium 4 2519MHz
Pentium 4 2517MHz
Pentium 4 2521MHz
etc.... :? :z
Kan het natuurlijk zelf bewerken; maar misschien is het mogelijk om dat wat achter @ staat in de final als optie uit te kunnen zetten.

Ten slotte; ik heb een netwerkschijf M: waar de meeste van mijn meuk op staat. Deze wilde ik graag weergeven, maar zo te zien gaat dat niet...
disk_total_space()
Opmerking: This function will not work on remote files as the file to be examined must be accessible via the servers filesystem.
Ben zelf helaas geen PHP-meester, maar misschien is dit te omzeilen door 'dir' of ander DosUtil die wel info over netwerk-shares kan weergeven te executen en de output te parsen. Hoewel een integratie hiervan in het Drives gedeelte natuurlijk het mooiste is kan hier natuurlijk ook een aparte module van gemaakt worden.

Hail KingOfDos _/-\o_ , komt al zeker te runnen op m'n nieuwe server.

[ Voor 6% gewijzigd door Timer op 23-01-2004 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

coubertin119 schreef op 22 januari 2004 @ 21:06:
Het lijkt erop dat round($int, 2) en hoger om een of andere reden een gare afwijking vertonen.

En tijdens het typen ontdekte ik de fout zowaar :). Ik had de precision gebruikt voor floating point numbers in m'n php.ini om een of andere reden te hoog ingesteld. Nu bedraagt deze 10 en gaat alles goed. Problem solved dus :).
precision hier op 10 gezet.. hielp niet hoor.. nog steeds geen php output..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coubertin119
Wat heeft jouw probleem (waar ik zo snel niks kan van terugvinden) te maken met mijn probleem met round()?

Bij mij was de output verkeerd, ik had wel een output. Dus wat je tegen me zegt ontgaat me zo'n beetje :).

Skat! Skat! Skat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

coubertin119 schreef op 22 januari 2004 @ 22:28:
Wat heeft jouw probleem (waar ik zo snel niks kan van terugvinden) te maken met mijn probleem met round()?

Bij mij was de output verkeerd, ik had wel een output. Dus wat je tegen me zegt ontgaat me zo'n beetje :).
Hij dacht dat het over de ontbrekende CPU output ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
en langzamerhand gaat iedereen langs iedereen praten in dit topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

dat dacht ik ja... stom.. cpu /v kan ik btw ff niet runnen (omdat ik ff geen directe toegang heb op de server.. ik moet dan weer met een monitor in de weer.. omdat ik de poorten te veel dichtgetimmerd heb.. :) )
offtopic:
btw die pstools.. over welke poorten werken die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:41
Als de cpu.exe teveel fouten geeft, misschien alleen met het aantal MHz van je CPU, gebruik dan een MBM5 Log file met daarin het aantal MHz, die is altijd wel te vertrouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

LosserNL schreef op 22 januari 2004 @ 22:47:
Als de cpu.exe teveel fouten geeft, misschien alleen met het aantal MHz van je CPU, gebruik dan een MBM5 Log file met daarin het aantal MHz, die is altijd wel te vertrouwen :)
ja eeuh zou kunnen maar.. ik heb hier een oud beestje als webserver P1 op 200 mhz..geen temp sensors what soever op.. mbm heeft ook geen zin.. Ik kan het ook hard invullen btw..maar is niet de mooiste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
henkleerssen schreef op 22 januari 2004 @ 22:44:
dat dacht ik ja... stom.. cpu /v kan ik btw ff niet runnen (omdat ik ff geen directe toegang heb op de server.. ik moet dan weer met een monitor in de weer.. omdat ik de poorten te veel dichtgetimmerd heb.. :) )
offtopic:
btw die pstools.. over welke poorten werken die?
offtopic:
VNC wat voor jou? remote beheren en ik dacht poort 5800 en 5900 doormappen (maar waarom heb ik het idee dat je dit al wist :?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

The Evil Brain schreef op 22 januari 2004 @ 23:24:
[...]

offtopic:
VNC wat voor jou? remote beheren en ik dacht poort 5800 en 5900 doormappen (maar waarom heb ik het idee dat je dit al wist :?)
offtopic:
i am mister vnc!.. geintje.. ik weet niet wat er is precies waarom dat die server niet met vnc wil werken..als ik die hele range open gooi van 5800-5900 met firewall.. dan doet die nog niks.. maar ik beheer mijn server met wlan. Misschien is dat het verschil.. Het is eigenlijk meer iets voor een ander topic..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Ik zat me af te vragen: Is dit te porten naar ASP(.net) en IIS? Of is iemand hier al mee bezig misschien?

Zoniet: is er zoiets voor asp en iis? Het ziet er namelijk echt prachtig uit en is nog functioneel ook! Hulde aan KingOfDos!! _o_

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik heb eindelijk mijn Apache i.c.m PHP op een andere server dan mijn IIS draaien.

Check it @ http://gunner.kicks-ass.net:81/mystats

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-09 11:41

TweakBoy

---

Even een eigen contributie op dit project:

Ik heb een module geschreven dat als vervanging dient van de "Services". Indien sommige mensen problemen hadden met het laden van pslist.exe kreeg je verveldende meldingen dat het niet gestart kan worden en gaf geen reeël beeld van wat er wel draaide en niet.

Als antwoord daarop heb ik een module geschreven dat gebruik maakt van een programma dat al in windows zit (naar mijn weten in alle WinNT kernels). Deze haalt direct informatie op uit windows zelf zonder omweg via 3rd party tools.

Veel flitsender is het niet vergeleken met de normale module die bijgevoegd is, maar het lost wel de problemen op die er waren als mensen zo'n error kregen:

Afbeeldingslocatie: http://www.dotbit.net/got/phpmystats/pslist-error.jpg

Voor de mensen die het willen proberen kunnen het volgende module downloaden:

phpMyStats ServicesNT module v0.1

Ik ben nog van plan om deze ook uit te breiden met Linux ondersteuning, dus misschien dat het een standaardmodule wordt in phpMyStats :P O-)

Support geef ik via dit topic

*edit*
zet dit script in de directory "modules\GenericInformation" en kijk wat de output is.. waarschijnlijk wilt hij gewoon niet draaien bij bepaalde Apache/PHP/Windows versie combinaties? bij mij geeft hij: Kan het opgegeven programma niet uitvoeren. terwijl ander progs wel uit tevoeren zijn zoals het memory.exe
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<?PHP
// http://nl3.php.net/manual/nl/function.system.php

function mysystem($command) {
  if (!($p=popen("($command)2>&1","r"))) { 
   return 126;
  }

while (!feof($p)) {
   $line=fgets($p,1000);
   $out .= $line;
  }
  pclose($p);
  return $out; 
}

$var = "cpu.exe /v";
echo mysystem($var);
?>

[ Voor 23% gewijzigd door TweakBoy op 23-01-2004 23:16 . Reden: toevoegen cpu code ]

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

onder windows server 2003 enterprise edition wil ie niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TweakBoy schreef op 23 januari 2004 @ 23:09:
Even een eigen contributie op dit project:

Ik heb een module geschreven dat als vervanging dient van de "Services". Indien sommige mensen problemen hadden met het laden van pslist.exe kreeg je verveldende meldingen dat het niet gestart kan worden en gaf geen reeël beeld van wat er wel draaide en niet.

Als antwoord daarop heb ik een module geschreven dat gebruik maakt van een programma dat al in windows zit (naar mijn weten in alle WinNT kernels). Deze haalt direct informatie op uit windows zelf zonder omweg via 3rd party tools.

Veel flitsender is het niet vergeleken met de normale module die bijgevoegd is, maar het lost wel de problemen op die er waren als mensen zo'n error kregen:

[afbeelding]

Voor de mensen die het willen proberen kunnen het volgende module downloaden:

phpMyStats ServicesNT module v0.1

Ik ben nog van plan om deze ook uit te breiden met Linux ondersteuning, dus misschien dat het een standaardmodule wordt in phpMyStats :P O-)

Support geef ik via dit topic

*edit*
zet dit script in de directory "modules\GenericInformation" en kijk wat de output is.. waarschijnlijk wilt hij gewoon niet draaien bij bepaalde Apache/PHP/Windows versie combinaties? bij mij geeft hij: Kan het opgegeven programma niet uitvoeren. terwijl ander progs wel uit tevoeren zijn zoals het memory.exe
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<?PHP
// http://nl3.php.net/manual/nl/function.system.php

function mysystem($command) {
   return 126;
  }

while (!feof($p)) {
   $line=fgets($p,1000);
   $out .= $line;
  }
  pclose($p);
  return $out; 
}

$var = "cpu.exe /v";
echo mysystem($var);
?>
Ik ga het morgen testen, als het werkt dan bouw ik het in (je naam zet ik er natuurlijk bij met een comment ;) ).

ter info: Ik hoorde van iemand dat de CPU ondersteuning werkte nadat er een nieuwere apacheversie geinstallerd was.
Wokkels schreef op 23 januari 2004 @ 00:06:
Ik zat me af te vragen: Is dit te porten naar ASP(.net) en IIS? Of is iemand hier al mee bezig misschien?

Zoniet: is er zoiets voor asp en iis? Het ziet er namelijk echt prachtig uit en is nog functioneel ook! Hulde aan KingOfDos!! _o_
Ik ga binnekort(lees dit weekend) het script updaten met een paar leuke functies. Ook ga ik hem testen op mijn webserver/emule-client in IIS, dus de kans is groot dat het daar ook op gaat werken(goed).
Er komt ook een script dat plaatjes maakt met GDLibs, b.v. hardeschijfgebruik ;)
Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 02:20:
onder windows server 2003 enterprise edition wil ie niet werken.
Apache of IIS?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2004 03:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palmpaul
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-08 15:05
LosserNL schreef op 19 januari 2004 @ 20:01:
Ik heb zelf wat in elkaar gehengst mbv WinSysInfo, en vooral met SNMP flink wat extra waardes in de pagina kunnen krijgen :)

http://zhukov.dyndns.org:81/winsysinfo

Sources plaats ik uiteraard indien gewenst :)

Voor de SNMP get util die ik gebruik kan je hier terecht : http://www.wtcs.org/snmp4tpc/

MIB's kan je het beste met een SNMP walk opzoeken, ik gebruik Solarwinds daarvoor
Ik ben zeer geinteresseerd in die sources. Verder is me niet helemaal duidelijk welke versie van SNMP4tpc ik nu precies moet hebben voor WinXP. Thanks alvast!

-always ill, but highly intelligent - | iCulture.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05:33
http://extigy.nl:8080/phpmystats/ << w2k3 server.

Doet perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 18:05

JeroenT

hoi!

Echt supermooi KingOfDos _/-\o_ , Misschien kunnen we je template porten naar phpsysinfo? Want die van phpsysinfo is supersaai ;)

Misschien is het ook leuk dat we alle functies voor zowel Windows als linux werkend krijgen in 1 script. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
  • Laatst online: 04-09 15:10
Klubbheads schreef op 24 januari 2004 @ 11:17:
Echt supermooi KingOfDos _/-\o_ , Misschien kunnen we je template porten naar phpsysinfo? Want die van phpsysinfo is supersaai ;)

Misschien is het ook leuk dat we alle functies voor zowel Windows als linux werkend krijgen in 1 script. :9
Er zijn idd scripts waarbij je kan kiezen (kan even zo snle geen voorbeeld geven) voor Linux of windows, simpel door // weg te halen bij de een en // bij de ander toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
The Undertaker schreef op 24 januari 2004 @ 11:54:
[...]

Er zijn idd scripts waarbij je kan kiezen (kan even zo snle geen voorbeeld geven) voor Linux of windows, simpel door // weg te halen bij de een en // bij de ander toe te voegen.
Ik neem aan dat we daar gewoon een automatische detectie voor gaan gebruiken hè...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
  • Laatst online: 04-09 15:10
Kom, kom, we moeten niet alles cadeau krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
The Undertaker schreef op 24 januari 2004 @ 12:04:
Kom, kom, we moeten niet alles cadeau krijgen ;)
:D dan helpen we KingOfDos toch gewoon een beetje?

@KingOfDos: is er al iets waar we eventueel mee kunnen helpen, zit je nog aan bepaalde uitbreidingen te denken o.i.d.? Wanneer komt verder je SDK uit? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

http://www.rharmsen.nl/stats/phpmystats/

Draait hier ook perfect onder Apache@W2k3

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:41
palmpaul schreef op 24 januari 2004 @ 04:09:
[...]

Ik ben zeer geinteresseerd in die sources. Verder is me niet helemaal duidelijk welke versie van SNMP4tpc ik nu precies moet hebben voor WinXP. Thanks alvast!
De sources staan online in dezelfde directory : http://zhukov.dyndns.org:81/winsysinfo/winsysinfo.zip

De SNMP util kan je downloaden op:

http://zhukov.dyndns.org:81/winsysinfo/exe/SNMPUTIL.exe

Omdat ik ook Java gebruik om een rits SNMP requests in 1 explode af te kunnen werken is kennis van zowel SNMP als Java ook aan te raden...

Het is spaghetticode maar het werkt zeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi projectje, ben ik wel blij mee dat er nog eens iets deftigs voor Windows uitkomt :)

Echter, bij mij vindt ie men CPU niet :p
En ook scheelt er blijkbaar iets met die Drives, Hij erkent een schijf niet, een als F: neemt ie de grootte van E:
Blijkbaar nog iets vaags :o

Alvast zeer mooi projectje, hopelijk komen er nog meer releases :)

Edit: Ook staan al die fans op N/A terwijl ik er toch wel duidelijk heb inzitten, maar dat is niet echt het belangrijkste :+
Gewoon even melden :p

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2004 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coubertin119
ThaGroov, heb je je drive-letters correct ingesteld in de config-file?

Skat! Skat! Skat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier geen config file? :|
Okeej, nm, je moest dus die .cfg aanpassen :x

(een readme.txt was handig geweest :p)

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2004 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coubertin119
/phpmystats/includes/incl.Config.cfg

1. Het is een prerelease, dus de bugs boeien en niet de al dan niet bijgeleverde readme.txt
2. Dit probleem is al 4 keer (ruwe schatting that is ;)) langsgekomen in dit topic. Dat is 1 keer per 45 reply's. Dan zou het toch mogen opvallen dat dit nog al eens gemeld is.

[ Voor 80% gewijzigd door coubertin119 op 24-01-2004 14:42 ]

Skat! Skat! Skat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Excuseer me ervoor :p
Was te haastig zijn is zelden goed, mooi projectje :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
voor nog een voorbeeldje hoe je de templates zelf kunt aanpassen:

http://oli4100.ath.cx/phpmystats/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coubertin119
The Evil Brain, wat wil je hiermee bereiken? Iedere weldenkend mens dat HTML beheerst kan een template aanpassen. Als je nu een voor download beschikbare originele template had geschreven zou het wat anders zijn :).

Skat! Skat! Skat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Top proggie!

Maar...

Ik draai hier IIS op Windows 2000 Advanced Server en dan gaat het 1 en ander nog niet helemaal goed.
Het detecteren van Windows/*NIX gaat in de "function OSIsWindows()" in "incl.Main.php" niet goed. Beide variabelen hebben de waarde "Microsoft-IIS/5.0". Daar staat dus niks over het OS in.
Gevolg zie: http://www.xs4all.nl/~ajh/phpmystats/phpmystats02.jpg (Let op +- 200 KB groot)
Aanpassing van "function OSIsWindows()" zodat deze altijd "true" als resultaat heeft, geeft: http://www.xs4all.nl/~ajh/phpmystats/phpmystats01.jpg (Let op +- 200 KB groot)

Processor detectie van mijn 2x 1 GHz Pentium III gaat ook niet helemaal oke, zie tweede afbeelding. AspSysInfo geeft dat wel oke aan, zie: http://www.xs4all.nl/~ajh/phpmystats/phpmystats03.jpg (Let op +- 200 KB groot). Zo te zien kan dat CPU.EXE proggie niets met de dual processor :'(

Ook het detecteren van de draaiende processen gaat niet goed. In de Evenviewer van de Webserver verschijnt dat de volgende melding: "Access to performance data was denied to IUSR_DUAL as attempted from E:\Website\test\phpmystats\modules\Services\pslist.exe". Dat is met rechten binnen de site wel op te lossen, maar dan weet je dat ook.

Voor de rest: "Vooral doorgaan!"

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Nou heb ik een probleem met shell_exec blijkbaar. Ik heb het testscriptje geprobeerd te draaien, maar ik krijg
code:
1
Warning: shell_exec(): Unable to execute 'cpu.exe /v' in E:\webserver\test.php on line 2

op mijn win2000 server met IIS5. Waarschijnlijk moet ik de IUSR_ rechten geven om het uit te kunnen voeren ofzo, maar dat lijkt niet te werken. Ik heb IUSR al read en execute gegeven op cpu.exe, maar dat werkt dus niet.

Tevens ziet hij mijn HDD's niet, alleen de schijf waar mijn webserver op draait. Ook een rechtenprobleem?

edit: voor het geval je het wil zien: http://knotter.dyndns.org/phpmystats

[ Voor 10% gewijzigd door Wokkels op 24-01-2004 16:30 ]

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavorka
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-03-2018

Cavorka

Internet Entrepreneur

Leuk scriptje echter de functionaliteit boeit me niet echt. :)

Maar waar ik nog het meest onder de indruk van ben, is de manier van programmeren. Echt zeer netjes gedaan: de modulaire aanpak vind ik fraai uitgewerkt.

Ook de scheiding tussen uiterlijk vertoon en de andere stuff (MVC was het toch?) dmv het template systeem (ik weet dat je dit niet zelf hebt verzonnen, maar de aanpak vind ik zeer fraai) heeft mij geinspireerd dit ook op een dergelijke manier te gaan aanpakken. Don't worry, I neem geen code over.

[ Voor 6% gewijzigd door Cavorka op 24-01-2004 17:19 ]

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik voor mijn website eigenlijk nog iets wou maken waarmee ik kon zien uit welke landen de bezoekers kwamen heb ik dit project maar eens aangegrepen om daar wat voor te schrijven :)

Het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://gangster.adsl.utwente.nl/nico/sjaak/VisitorHistory_screen.gif

Klik hier om het werkend te zien en eventueel de module te downloaden.

KingOfDos, als je het een aanvulling vindt voor jou project kan je het zonder problemen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nou druk aan het debuggen :)

TweakBoy: Ik heb je code IETSWAT aangepast, er zat een foutje in (error_reporting vond je code niet leuk).
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
function shell_mexec($command) { 
        return 126;
    }

while (!feof($p)) {
        $line=fgets($p,1000);
        if(empty($out))
            $out = $line;
        else
            $out .= $line;
    }
    pclose($p);
    return $out;
}

ajhaverkamp:
Ik heb de OSIsWindows functie aangepast dat hij nou ook zoekt op Microsoft, als dat het geval is dan is het dus ook windows.

Cavorka: Bedankt :)
Ik hou er van dat mn code er netjes uitziet, scripten gaat gewoon sneller. De class BlaTemplate heb ik zelf geschreven voor een website die (nog niet) online is (even pauze op dat project). Ik vind hem zelf wel redelijk werken(beetje traag soms).

sintnico: Ziet er leuk uit, waar haal je die informatie vandaan? Apache logs of iets in die richting? Of heb je een eigen bezoekersteller gemaakt? even te lui om het te downloaden

Ik ben weer bezig met de PHPMyStats website, de module "modules.php" is bijna klaar, moet even zorgen dat de modules te downloaden zijn en het admin systeem is er nog niet.

Download: PHPMyStats Beta 1 (Prerelease 6)
Alweer een nieuwe Prerelease is uit, paar leuke bugs er uit gehaald. Ik ben echter vergeten te melden in de changelog.txt dat de functie OSIsWindows nou ook op de text "microsoft" zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Het drive label gedeelte *flopt* als een drive geen label heeft, dan komt er namelijk gewoon "label." te staan

en de fix is klaar terwijl u wacht :)
PHP:
1
2
3
4
                if (subStr ($CurDriveLabel, -1) == ".")
                {
                    $CurDriveLabel = "none";
                }

Enige probleem is dat als er een drivename is die eindigt op een . dat je dan een probeleem hebt.......

[ Voor 56% gewijzigd door PrisonerOfPain op 24-01-2004 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palmpaul
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-08 15:05
LosserNL schreef op 24 januari 2004 @ 14:13:
[...]
De sources staan online in dezelfde directory.

Omdat ik ook Java gebruik om een rits SNMP requests in 1 explode af te kunnen werken is kennis van zowel SNMP als Java ook aan te raden...

Het is spaghetticode maar het werkt zeker :)
Top, dankjewel! Die Java-code (nog nooit in gewerkt) ziet er op zich best begrijpelijk uit en als ik er niet uit kom pak ik er wel een boek bij ;)
SNMP heb ik al iets meer kaas van gegeten .. kan ik eindelijk m'n Vigor-routertje en Linksys AP es goed uitlezen.
Als ik er niet helemaal uit kom, mag ik je dan evt. even mailen?

-always ill, but highly intelligent - | iCulture.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Okee, pre6 staat erop inmiddels. (http://knotter.dyndns.org/phpmystats) Overigens speciaal hiervoor php geinstalleerd op mijn IIS :P

Maar er is nog steeds een probleem met sommige exe's. Ik heb in de commandline geprobeerd om cpu.exe als IUSR_servernaam te draaien, maar dan krijg ik access denied. En dat terwijl ik alle rechten goed heb gezet (de andere stats doen het immers wel gewoon!)
Ook heb ik nog steeds het hardeschijfprobleem. Hij ziet ze niet allemaal, terwijl ik ze wil in de cfg heb gezet. Hoe zou dat kunnen komen?

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er leuk uit, waar haal je die informatie vandaan? Apache logs of iets in die richting? Of heb je een eigen bezoekersteller gemaakt?
Een eigen inderdaad, was voor mij makkelijker, ben niet zo'n prof :*) en daarnaast is het voordeel dat je alleen de hoofpagina kan laten tellen en dus het werkelijk aantal bezoekers krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wokkels schreef op 24 januari 2004 @ 20:25:
Okee, pre6 staat erop inmiddels. (http://knotter.dyndns.org/phpmystats) Overigens speciaal hiervoor php geinstalleerd op mijn IIS :P

Maar er is nog steeds een probleem met sommige exe's. Ik heb in de commandline geprobeerd om cpu.exe als IUSR_servernaam te draaien, maar dan krijg ik access denied. En dat terwijl ik alle rechten goed heb gezet (de andere stats doen het immers wel gewoon!)
Ook heb ik nog steeds het hardeschijfprobleem. Hij ziet ze niet allemaal, terwijl ik ze wil in de cfg heb gezet. Hoe zou dat kunnen komen?
Ik heb geen ervaring met IIS, maar welke rechten heb je hem gegeven? Geef het progje eens administratorrechten met die user op enkel cpu.exe
Anders ga ik wel kijken of er voor IIS een andere manier is om je CPU uit te lezen. Even zoeken er naar, zal wel lukken denk ik ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2004 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy

TweakBoy

---

@KingOfDos:

Is het mogelijk om bij GenericInformation de uptimecheck d.m.v. een tool te laten gebeuren en dat je dat ook kan opgeven in de incl.Config.cfg ?

@ http://www.microsoft.com/...ntas/downloads/uptime.asp staat een leuk prog, helaas alleen voor WinNT based systems. Win9x gebruikers moeten dan nog wel die pagefile.sys gebruiken.

zelf heb ik het al geimplementeerd (omdat ik zelf geen swapfile gebruik in mijn configuratie, ben rijk aan ramcapaciteit :P):

IN FILE: /modules/GenericInformation/module.php

FIND:
PHP:
1
2
      //---------------------------------------------------- Uptime
      if (file_exists($configretcfg[3])) { //when file exists

REPLACE WITH:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
      //---------------------------------------------------- Uptime
      if ( $configretcfg[3] == 'nonswap' )
      {
         $tmp['uptime'] = explode("\n",shell_mexec(".\\modules\\".$moduledir."\\uptime.exe"));
         $tmp['uptime'] = explode( " ", $tmp['uptime']['0'] );
         $return["server_uptime"] .= $tmp['uptime']['5']." days, ";
         $return["server_uptime"] .= $tmp['uptime']['7']." hours, ";
         $return["server_uptime"] .= $tmp['uptime']['9']." minutes and ";
         $return["server_uptime"] .= $tmp['uptime']['11']." seconds";
      }
      else if (file_exists($configretcfg[3])) { //when file exists

IN FILE: /includes/incl.Config.cfg

FIND:
code:
1
GenericInformation<;>left<;>H:i:s d:m:Y<;>C:/pagefile.sys

REPLACE WITH:
code:
1
GenericInformation<;>left<;>H:i:s d:m:Y<;>nonswap

Natuurlijk moet je van die microsoft msdn site wel dat bestand renamen naar uptime.exe en dan in /modules/GenericInformation zetten.. 8)

[ Voor 11% gewijzigd door TweakBoy op 24-01-2004 23:46 . Reden: opmaak in phpcode ]

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
B) dit ga je vast niet leuk vinden..

maarre m'n cpu wordt nog steeds niet herkend...
met beta 1 prerelease 6... O-)

nog niet gefikst dus... (misschien ligt het wel aan m'n pc... :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mschol schreef op 24 januari 2004 @ 23:31:
B) dit ga je vast niet leuk vinden..

maarre m'n cpu wordt nog steeds niet herkend...
met beta 1 prerelease 6... O-)

nog niet gefikst dus... (misschien ligt het wel aan m'n pc... :P )
speek me @ msn (mn mailadres hier -> profile), dan kunnen we ff live kijken wat er fout gaat. het MOET werkend te krijgen zijn :+

TweakBoy: Jij bent een goeie gozer :D
Zal ik er wel in neer zetten, komt in pr7.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2004 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy

TweakBoy

---

Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 23:39:
[...]

speek me @ msn (mn mailadres hier -> profile), dan kunnen we ff live kijken wat er fout gaat. het MOET werkend te krijgen zijn :+
ik zelf ondervond problemen met apache 1.3.29 ... ik heb maar 2.0.48 geinstalleerd en toen deed hij het wel.. misschien gewoon fout van webserver....

---

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.