[PHP] PHPMyStats project

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 3.599 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37691

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://phpmystats.kingofdos.com/phpmystats_logo_big.gif

Ik was al tijden opzoek naar een versie van PHPSysInfo die geschikt is voor Windows, zo kwam ik pasgeleden WinSysInfo tegen, hierbij zitten een aantal programmatjes die b.v. het geheugengebruik laten zien, en meer informatie.
Dit script was al lang niet geupdate en er werken een paar onderdelen niet (cpu detectie b.v.)., dus ik had al snel besloten om een nieuw project op te starten, de projectnaam bedacht ik opeens tijdens het scripten. PHPMyStats :)

Ik ben persoonlijk tegen programma's/phpscripts die alleen werken met Windows of Linux, maar dus niet uitwisselbaar zijn. Dus ik ben bezig met het uitzoeken/inlezen van de zelfde informatie voor Linux als dat ik nou uit Windows kan halen.

Het begon onschuldig, lezen wat er in de phpinfo() staat, hiermee redelijk wat informatie uitlezen. Toen kwamen moeilijkere onderdelen alla hardeschrijfruimte en geheugengebruik. Nou moet ik toegeven dat ik _hier en daar_ wat uit de source van WinSysInfo heb gehaald, maar dat is nihil. Ik maak echter wel gebruik van de executables die bij WinSysInfo bijgeleverd zitten. Maar deze programma's zijn niet door de maker van WinSysInfo gemaakt (zover ik weet).

Ik maak ook gebruik van PSTools, dit is een freeware programma waarmee je computers op afstand kan beheren, maar ook je computer lokaal bekijken. Hiermee genereer ik het "Services" blok. Natuurlijk vergeet ik MotherBoardMonitor niet te gebruiken voor de huidige "temperature" en "fan speeds", hier komen binnekort nog statestieken bij, maar dat is van latere zorg. Ik maak gebruik van de "interval log" functie die in MBM zit, deze laat ik opslaan naar een .CSV bestand, dat kan ik dan makkelijk uitlezen met PHP.
Deze verschillende modules komen er ook met linux support (module lm_sensors voor temps), maar dat komt vanzelf.

Dit project wordt open-source, enkel nou ik nog met een beta versie van het script (en de standardisatie) zit is het nog niet te downloaden.

Todo:
[list]• Per module een aparte configuratie, deze is er wel maar dan moet je een array aanpassen. Dit ga ik opslaan in een MySQL database of een textfile(ik denk het laatste, dan kan MySQL uitvallen en het script draait nog).
• Copyright modus, dit laat ipv de blokken een stukje copyright text zien
• Admin modus, hiermee kan je modules enablen/disablen
• Website waardat je module's kan downloaden, hier krijg je ook te zien welk OS de module nodig heeft en welke programma's/scripts er op de computer aanwezig (geinstalleerd) moetten zijn (zoals GDLibs, MBM).
Gebruikers kunnen ook modules maken + uploaden.
• meer...(!?)

De vragen:
[list]• Welke modules mis je en zou je graag in dit systeem willen zien? Op welke manier is die informatie op te halen in Windows en/of Linux?
• Hoe kan ik de huidige informatie allemaal ophalen met linux? ik weet b.v. dat de cpu informatie in /proc te vinden is, maar daar houd mijn linux kennis op :+
binnekort bedenk ik me wel meer vragen die van toepassing zijn.

Is er een preview beschikbaar zodat we alvast kunnen geilen? :9
Jazeker deze draai ik (tot nu toe) op 2 computers, ik zal ook een plaatje van het geheel uploaden naar mijn hosting voor het geval dat bijde computers (waardat het script draait) offline zijn.

Afbeeldingslocatie: http://zooi.kingofdos.com/got/phpsysinfo-preview-got-beta1-s.jpg

Servers:[list]• http://dosje.homeip.net/phpmystats
http://meer.komen.er.binnekort.aan

offtopic:
Tim: waarom ben je er niet als ik je nodig heb voor het vragen of jou server er bij mag? Als het mag van tim dan edit ik de url van zijn server.

[updatje]
Download: PHPMyStats v0.1 Beta (Prerelease 9)
NOTE: De huidige templates (ouder dan release 9) mogen niet gebruikt worden, er staan een paar nieuwe bestanden in de templates directory. Ook de Modules die ouder zijn dan release 9 mogen niet gebruikt worden, dit gezien ik bezig ben met de Admin module. En daarvoor moest hier en daar wat worden aangepast (nog niet klaar).

Er is een eigen forum online, geleve dit topic met rust te laten!
Je kan het forum tijdelijk bezoeken op deze url (en als het zo ver is via deze url, redirect nu naar tmpserver). Het kan zo zijn dat het forum down is om een of andere reden, daar kan ik niets aan doen. Ik draai het via mijn demon adsl verbinding.
dit vanwege dat ik kingofdos.com ga verhuizen, en de site wel online moet blijven
offtopic:
het is wel 8/1mb, dus erg langzaam zal het wel niet gaan.

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 37691 op 14-02-2004 03:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Anoniem: 37691 schreef op 13 januari 2004 @ 19:52:
• Hoe kan ik de huidige informatie allemaal ophalen met linux? ik weet b.v. dat de cpu informatie in /proc te vinden is, maar daar houd mijn linux kennis op :+
Temperaturen & fanspeeds zijn onder Linux uit te lezen met de lmsensors package, wellicht kan je hier iets mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Zeer leuk project :D

Extra modules die ik wel handig zou vinden:
Trafic analyzer zoals MRTG (voor router/ of lokale server snmpd)
Apache stats
MySQL stats

Maar ik heb echt geen idee hoe die informatie is op te vragen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-06 16:48

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Voor linux heb ik nog wel een leuk pakketje liggen, deels gebaseerd op phpsysinfo, maar grotendeels herschreven en dingen toegevoegd door antont en mij.

Ik zal even met anton overleggen :)

apache en mysql zijn ook makkelijk zat uit te lezen, en met een beetje geknutsel heb je zo met rrdtool een leuke analyzer :)

[ Voor 26% gewijzigd door Kees op 13-01-2004 20:01 ]

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Niet online
Apache server-info en -status enablen kan in de httpd.conf

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<Location /server-status>
    SetHandler server-status
    Order deny,allow
    Deny from all
    Allow from .your_domain.com
</Location>

<Location /server-info>
    SetHandler server-info
    Order deny,allow
    Deny from all
    Allow from .your_domain.com
</Location>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-06 13:58
Voor mysql stats kun je naar deze functions kijken: http://www.mysql.com/doc/en/C_API_functions.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-06 16:48

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
of gewoon de output van mysqladmin status parsen

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
Kees schreef op 13 januari 2004 @ 20:16:
of gewoon de output van mysqladmin status parsen
Daar heb je toch Exec rechten voor nodig? Misschien dat die niet overal beschikbaar zijn, bij verschillende providers niet bij mijn weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
djluc schreef op 13 januari 2004 @ 20:36:
[...]

Daar heb je toch Exec rechten voor nodig? Misschien dat die niet overal beschikbaar zijn, bij verschillende providers niet bij mijn weten.
Ik weet niet of het mogelijk is om Exec rechten uit te testen, er zijn 2 dingen die je volgends mij kan proberen:

Safe-Mode detecteren
PHP:
1
if (ini_get("safe_mode")) echo "safe_mode is aan";

Exec rechten detecteren (untested)
PHP:
1
2
3
if ((OSIsWindows() && exec('ver')) || (exec('uptime')) { 
  echo "ja exec rechten";
}

note: OSIsWindows is een functie die het server OS ophaalt, zit in de PHPMyStats main file :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
Wat ik bedoel te zeggen is dat het mij verstandiger lijkt om gewoon een methode zoals in mijn link staat te gebruiken omdat die altijd werkt. Natuurlijk zijn er wel dingen die exec echt nodig hebben maar dat is hier duidelijk net het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
djluc schreef op 13 januari 2004 @ 21:15:
Wat ik bedoel te zeggen is dat het mij verstandiger lijkt om gewoon een methode zoals in mijn link staat te gebruiken omdat die altijd werkt. Natuurlijk zijn er wel dingen die exec echt nodig hebben maar dat is hier duidelijk net het geval.
Maar hoe wil jij je gecompileerde C code dan gaan aanroepen? Het lijkt me dat dat ook via een exec() call gaat.

TS Misschien is het handig als je toch wat code neerzet met het hoe en waarom je waarvoor gekozen hebt, omdat het anders niet echt een programmeer topic wordt zo.
Oja, Failed (zie je pic) schijf je met een e erbij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Glimi schreef op 14 januari 2004 @ 00:15:
[...]

Maar hoe wil jij je gecompileerde C code dan gaan aanroepen? Het lijkt me dat dat ook via een exec() call gaat.
Ik snapte het ook niet, hoe was je ( djluc ) dat vanplan te doen?
TS Misschien is het handig als je toch wat code neerzet met het hoe en waarom je waarvoor gekozen hebt, omdat het anders niet echt een programmeer topic wordt zo.
Ik heb de volgende opbouw, is nog niet klaar wegens dat ik ergens een admin module neer moet platen (per module).

De index.php, hij zal wat bestanden includen (denk aan een Config en Template Engine) waarna hij door een toekomstige mysql connectie de modules zal inladen (in 2 array's).

Ik heb de volgende bestandsstruktuur:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
/includes
/templates
    /templatename
        images/css files voor template
        module.tpl

/modules
    /modulename
        module.php
        admin.php
        module.tpl

index.php
admin.php

Dit zal ik laten zien dmv:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
//Linker blok vervangen
$tpl->GetLoop("template","blok_left");
for($i=0; $i<=count($modules["left"])-1; $i++) {
    include ("modules/".$modules["left"][$i]."/module.php");
    $functionname = "Module_".$modules["left"][$i];
    $tpl->ReplaceLoop("blok_left",array(
        "CONTENT"   => $functionname($modules["left"][$i]),
    ));
    $tpl->LoopReturnClear("blok_left");
}
$tpl->ReturnLoop("template","blok_left");

De module.php bevat ongeveer deze code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
function Module_modulename($moduledir) {
    $module = new BlaTemplate("modules/".$moduledir."/");
    $module->Load(array("module"=>"module.tpl"));

//CONFIGURATION
    $config=array();

//INLEZEN
    $return = array();
    $tmp = array();

//TERUGSTUREN
    $module->Replace("module",array(
        "VOOR" => "na",
        "WOEI" => "1234"
    );
    return $module->QPrint("module");
}

Ik kom er echter niet achter hoe ik systeematisch de config gegevens kan opslaan, ik maak net als in de bovenstaande module een functie aan als dit
PHP:
1
2
3
function ModuleAdmin_modulenaam($moduledir) {
    //..
}

Hoe kan ik het beste deze informatie opslaan/beheren? Ik wil graag de module's zonder installatie (mysql database aanmaken met de goeie config waardes voor de module).

Ik heb ook een template bestand in de module directory staan, hierin staat de template_onafhankelijke html code voor de tabelopmaak.
Oja, Failed (zie je pic) schijf je met een e erbij ;)
:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marty
  • Laatst online: 27-03-2023
Je heb voor de mysql stats niet persee exec rechten nodig hoor. Als je de gebruiker van het uiteindeljike proggie gewoon een geldige username en password op laat geven dan kun je er ook met een mysql-query achterkomen.

denk aan:
- SELECT VERSION();
- SHOW VARIABLES;
- SHOW STATUS;
- SHOW PROCESSLIST;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
marty schreef op 14 januari 2004 @ 04:25:
Je heb voor de mysql stats niet persee exec rechten nodig hoor. Als je de gebruiker van het uiteindeljike proggie gewoon een geldige username en password op laat geven dan kun je er ook met een mysql-query achterkomen.

denk aan:
- SELECT VERSION();
- SHOW VARIABLES;
- SHOW STATUS;
- SHOW PROCESSLIST;
En hier heb ik dan nogsteeds een probleem, sommige hostings leveren dus geen exec rechten EN geen mysql user. Maar ik ga er van uit dat mensen die dit niet kunnen gebruiken en dus een slechte webhosting hebben dit ook niet nodig hebben.
Ik zal als ik thuis ben [sub](en dus niet over een 28.8k modem werk omdat de adsl hier nog niet aangesloten is :/ ) eens kijken naar die functies en wat ze weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
Anoniem: 37691 schreef op 14 januari 2004 @ 12:34:
[...]En hier heb ik dan nogsteeds een probleem, sommige hostings leveren dus geen exec rechten EN geen mysql user. .
Volgens mij bedoelen we allemaal hetzelfde maar legt niemand het helemaal goed uit. Volgens mij persoonlijk, als voorbeeld mysql, baseer je de keuze voor de manier waarop je de gegevens opzoekt op de manier die het meest aanwezig is. Is er een verband tussen het hebben van exec rechten en het hebben van toegang tot een database in dit geval: nee. Als je mysql stats weer wil geven heb je natuurlijk ook een mysql login en dan kun je dus ook de stats weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
djluc schreef op 14 januari 2004 @ 14:08:
[...]
Volgens mij bedoelen we allemaal hetzelfde maar legt niemand het helemaal goed uit. Volgens mij persoonlijk, als voorbeeld mysql, baseer je de keuze voor de manier waarop je de gegevens opzoekt op de manier die het meest aanwezig is. Is er een verband tussen het hebben van exec rechten en het hebben van toegang tot een database in dit geval: nee. Als je mysql stats weer wil geven heb je natuurlijk ook een mysql login en dan kun je dus ook de stats weergeven.
Het lijkt mij dan beter om een dubbel uitlees systeem te maken zodat je een auto_detect krijgt voor de stats, als exec werkt en toegestaan dan via exec, anders via mysql (miets geconfigureerd).

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
//config file
$config["mysql_use"] = true;

//andere file
if ($config["mysq_use"]) {
  // stats via mysql
} else {
  // stats via exec
}

Ja dit is wel dubbel op, maar de kans dat het systeem dynamischer en meer supported is is dan wel groter.

Het is ook zo dat de gebruiker cq maker van een module dit zelf moet maken, maar dat ik het ondersteun is wel makkelijk :)
Ik ga echt niet een 40 tal modules maken, ik beheer en maak de huidige modules en nog een apache + mysql module. De rest doen de gebruikers maar :+

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 37691 op 14-01-2004 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
  • Laatst online: 14-06 17:24
Handig script is dit, zeker in een Windows/Linux netwerk zoals ik thuis heb. Op deze manier kan je alles volgen wat er op je server(s) gebeurd, eventueel vanaf een ander locatie.

PHP/MySQL werkt snel en is niet echt moeilijk maar een module schrijven gaat mij nog iets te ver :/ , maar hoop dit in de nabije toekomst onder de knie te krijgen zodat ik mee kan doen met het scrijven van modules/scrips, eventueel MySQL based. Gewoon veel proberen, bestaande scrips bekijken en vogelen wat er gebeurd als je iets veranderd of aanpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
Als je een beetje een degelijke basis in elkaar tikt dan zullen die modules er zeker wel komen. Ik wil er gerust een of meerdere maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
djluc schreef op 14 januari 2004 @ 17:50:
Als je een beetje een degelijke basis in elkaar tikt dan zullen die modules er zeker wel komen. Ik wil er gerust een of meerdere maken.
Ik ben momumenteel druk bezig met het uitwerken van de standardisatie voor module's, ook een website waardat je modules kan plaatsen/downloaden ben ik aan het maken. Hier een live dev website van mij, is nog erg pre-pre-alpha maar dat komt wel ;)
http://dosje.homeip.net/phpmystats_site kan offline zijn, dan staat mn pc uit
The Undertaker schreef op 14 januari 2004 @ 17:50:
Handig script is dit, zeker in een Windows/Linux netwerk zoals ik thuis heb. Op deze manier kan je alles volgen wat er op je server(s) gebeurd, eventueel vanaf een ander locatie.

PHP/MySQL werkt snel en is niet echt moeilijk maar een module schrijven gaat mij nog iets te ver :/ , maar hoop dit in de nabije toekomst onder de knie te krijgen zodat ik mee kan doen met het scrijven van modules/scrips, eventueel MySQL based. Gewoon veel proberen, bestaande scrips bekijken en vogelen wat er gebeurd als je iets veranderd of aanpast.
Om eerlijk te zijn werkt dit systeem wel makkelijk, ik moet nog veel documenteren, als dat gedaan is dan kan jij ook een module maken, het is een kwestie van simpele commands. Als je gekke dingen wil dan moet je meer commands gebruiken. Ik heb namelijk al 3/4e voor de mensen gedaan die modules maken.
Ook het uploaden van modules moet je in stukken doen, je moed handmatig alles opsplitsen zodat ik achteraf aanpassingen kan maken aan ALLE modules tegenlijk.

Preview module: http://dosje.homeip.net/phpmystats_download/module.zip

offtopic:
Ik ga nou even chillen (rest van de avond) en denken hoe ik de installs en configs ga maken. Morgen ga ik verder aan het script (zowel de website als phpmystats).

[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 37691 op 14-01-2004 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-05 14:38

nzyme

terror

wanneer denk je een eerste versie te releasen, en waarom niet gewoon releasen wat je al hebt ? (met of zonder source)
chill project trouwes, nou nog hopen dat t bij mij ook werkt :D

edit:
link is overleden :(

[ Voor 10% gewijzigd door nzyme op 15-01-2004 17:04 ]

| Hardcore - Terror |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hellraizer schreef op 15 januari 2004 @ 17:03:
wanneer denk je een eerste versie te releasen, en waarom niet gewoon releasen wat je al hebt ? (met of zonder source)
chill project trouwes, nou nog hopen dat t bij mij ook werkt :D

edit:
link is overleden :(
php is altijd source, zend encoder is te door :P

Download v0.1 Beta Prerelease 1: http://phpmystats.kingofd...-v0.1beta-prerelease1.zip
Dit is dus een prerelease om te testen, ik lever nog geen support over het systeem (pas bij een full release). Verwacht regelmatig maar updates van het algemene systeem en de standaard modules.
Dit is de licentieovereenkomstloze versie, gebruiken/aanpassen mag, mn naam/copyright info verwijderen niet (dus duidelijk laten zien).

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 37691 op 19-01-2004 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
Ik draai PHP in safe mode, daardoor werken backticks niet. Je kunt beter exec gebruiken. Verder werken er verschillende modules nog helemaal niet of niet naar behoren.
Ik draai Apache en Windows, mocht je meer info of een screenshot willen dan hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-05 14:38

nzyme

terror

en natuurlijk werk t hier niet :D
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
Notice: Undefined index: cpu_model in F:\Website\phpmystats\modules\GenericInformation\module.php on line 61

Notice: Undefined index: BLOK_LEFT in F:\Website\phpmystats\includes\class.BlaTemplate.php on line 99

Warning: fopen(c:\mbm5log.csv): failed to open stream: No such file or directory in F:\Website\phpmystats\modules\MotherBoardMonitor\module.php on line 31

Notice: Undefined index: mbm_results in F:\Website\phpmystats\modules\MotherBoardMonitor\module.php on line 46

Notice: Undefined index: MBM in F:\Website\phpmystats\includes\class.BlaTemplate.php on line 99

Notice: Undefined index: mbm_results in F:\Website\phpmystats\modules\MotherBoardMonitor\module.php on line 46

Notice: Undefined variable: totalDiskSpace in F:\Website\phpmystats\modules\HardDiskDrive\module.php on line 27

Notice: Undefined index: DRIVES in F:\Website\phpmystats\includes\class.BlaTemplate.php on line 99

Notice: Undefined index: BLOK_RIGHT in F:\Website\phpmystats\includes\class.BlaTemplate.php on line 99

Notice: Undefined index: SERVICES in F:\Website\phpmystats\includes\class.BlaTemplate.php on line 99

Notice: Undefined variable: value in F:\Website\phpmystats\modules\Services\module.php on line 54

winxp + sp1 en apache 2.0.48 / php 4.3.4

verder kloppen de stats van de disks niet, geeft alleen C: E: F: weer, terwijl D: (hdd2) en G: er ook nog zijn (fat32 rest is ntfs).
vanwaar die "tot 41.64GB" melding drboven? Disk 1 is 60GB en disk2 is 120GB hier.

ik weet dat t een vroege versie is maar toch, misschien kun je dr iets mee :)

[ Voor 3% gewijzigd door nzyme op 16-01-2004 13:06 ]

| Hardcore - Terror |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Rey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-05 19:18
Hellraizer schreef op 16 januari 2004 @ 13:05:
en natuurlijk werk t hier niet :D
code:
1
[...]
Heb hier dezelfde errors...
Win2k server +sp 4 & Apache/1.3.28, PHP/4.3.3 met error reporting op ALL staan
Hellraizer schreef op 16 januari 2004 @ 13:05:
verder kloppen de stats van de disks niet, geeft alleen C: E: F: weer, terwijl D: (hdd2) en G: er ook nog zijn (fat32 rest is ntfs).
vanwaar die "tot 41.64GB" melding drboven? Disk 1 is 60GB en disk2 is 120GB hier.

ik weet dat t een vroege versie is maar toch, misschien kun je dr iets mee :)
om je hd's goed te laten weergeven ff het volgende aanpassen:

in de map: \modules\HardDiskDrive\
dit bestand openen: module.php

----[Zoek]----
$config["drives"] = array("C:","E:","F:");

----[Add]-----
zoiets ertussen: ,"D:"

als je dan al je disks invult zal het totaal van je disk ook wel goed komen... dat word berekent aan hand van de partities je wilt laten weergeven ;)

@kingofdos:
nice :)
zal heb vanavond ff op mijn publicerende webserver zetten... kun je kijken wat hij allemaal zegt ;)

[ Voor 15% gewijzigd door X-Rey op 16-01-2004 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hellraizer: Voor HDD's zie de config van de module. Zoals X-Rey al aangaf.

Ook moet je motherboardmonitor hebben draaien voor de motherboardmonitor module. Ik gebruik hier de nieuwste versie van MBM. Laat hem een interval log maken (als .csv) in de directory die je insteld in de configuratie.
Als je de module wil uitschakelen -> /includes/incl.Config.php en een regel verwijderen waardat motherboardmonitor in staat.

Owja zet error_reporting op uit wil je. Geeft stomme error's omdat ik niet netjes genoeg script :P

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 37691 op 16-01-2004 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:50

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Anoniem: 37691 schreef op 16 januari 2004 @ 16:12:
Owja zet error_reporting op uit wil je. Geeft stomme error's omdat ik niet netjes genoeg script :P
Misschien handig om even in je script te zetten, dan krijg je de vraag ook niet meer :)

Voor de rest: ziet er prima uit _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
We Are Borg schreef op 16 januari 2004 @ 16:22:
[...]

Misschien handig om even in je script te zetten, dan krijg je de vraag ook niet meer :)

Voor de rest: ziet er prima uit _/-\o_
Ach, daarom is het ook een prerelease. Hierin mis je veel informatie enzo.
Ik ben nou btw bezig met het veranderen van het systeem, over 2 a 3 uur komt de prerelease v2 uit.

Nou heb je een incl.Config.cfg waardat alle configuratiedata instaat:
code:
1
2
3
GenericInformation<;>left<;>H:i:s d:m:Y<;>c:/pagefile.sys
Memory<;>left
HardDiskDrive<;>right<;>C:<;>E:<;>F:

Waarom geen MySQL database ipv die textfile?
Ik heb hiervoor gekozen omdat ik ook wil dat het gebruikt kan worden door users zonder een MySQL user op hun hosting.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 37691 op 16-01-2004 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Rey
X-Rey schreef op 16 januari 2004 @ 15:31:
[...]
@kingofdos:
nice :)
zal heb vanavond ff op mijn publicerende webserver zetten... kun je kijken wat hij allemaal zegt ;)
phpmystats zo als ik zei, op deze server staat error reporting op uit (geen dev ;))
winsysinfo de basic versie :)

zie wel dat netwerk en memory het niet doet... misschien straks ff naar kijken, moet nu gaan werken :/

[ Voor 21% gewijzigd door X-Rey op 16-01-2004 18:13 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nieuwe release: v0.1 Beta (Prerelease 2)

De config staat nou in /includes/incl.Config.cfg, en ik lever nogsteeds geen help. Bugs melden mag altijd. Als prerelease 2 goed werkt dan komt na wat modden Beta 1 uit (incl support, die er nu nog niet is).

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 37691 op 19-01-2004 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Rey
net terug van werken.. net ff prerelease 2 erop gezet... misschien een bugje:
Webserver: Apache/1.3.29 (Win32) PHP/4.3.4 / PHP 4.3.4
2x welke php versie het is.... net ff snel gekeken in de source
PHP:
1
$return["server_software"] = $_SERVER["SERVER_SOFTWARE"]." / PHP ". phpversion();

maar hij staat daar maar 1x... raar :?, nu geen tijd meer, kijk er wel een ander x naar... of het aan de server ligt of de code...

[ Voor 24% gewijzigd door X-Rey op 16-01-2004 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-06 22:00
PHP:
1
<?=$_SERVER["SERVER_SOFTWARE"];?>

geeft hier als resultaat 'Apache/2.0.48 (Win32) PHP/4.3.4'. Dus het staat er twee keer.

edit: idd Ramon de Jesus, wle beetje aangepast ;) :P

[ Voor 27% gewijzigd door Jump op 16-01-2004 22:25 ]

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:20
is er ook een kans dat je er eentje gaat maken die ook op IIS goed werkt? :)

http://131.211.229.224/phpmystats/index.php dit is hoe het er nu uitziet.

hee, dat icoontje ken ik...;) :*)

[ Voor 15% gewijzigd door Ramon op 16-01-2004 22:21 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Rey
Jumper schreef op 16 januari 2004 @ 22:07:
PHP:
1
<?=$_SERVER["SERVER_SOFTWARE"];?>

geeft hier als resultaat 'Apache/2.0.48 (Win32) PHP/4.3.4'. Dus het staat er twee keer.

edit: idd Ramon de Jesus, wle beetje aangepast ;) :P
ahh, perfect ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ramon de Jesus: Kan je uitzoeken welke vars het zijn? dan script ik het wel zo dat die er bij komen als je IIS gebruikt.

Jumper: Vanaf welke apache versie staat dat er achter? Bij die van mij dus niet.

Algemeen:
Als er ergens bepaalde waardes niet te zien zijn en/of fout worden weergegeven dan zou ik graag een phpinfo hebben, en de output van de executables die zouden worden uitgevoerd vanuit de module (zoek even in de php source, netstat b.v.). Hierdoor kan ik proberen het probleem te verhelpen.

Ik ben bezig met het maken van Prerelease 3, een (tijdelijke) changelog:
• Als het IPadres en de Hostnaam van de server het zelfde zijn -> enkel het ipadres laten zien.
• MBM Stats geven geen fout meer als het (.csv) bestand niet te vinden is.
• Module's hebben een ingebouwde copyright, zodat je altijd de module van iemand anders kan vinden op het internet.

[ Voor 71% gewijzigd door Anoniem: 37691 op 17-01-2004 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102098

Kent iemand zo'n zelfde script/programma voor Linux?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steije
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-06 12:59
Gaaf project! Is het niet een idee om het op SourceForge en Freshmeat te zetten?

Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
  • Laatst online: 14-06 17:24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coubertin119
  • Laatst online: 18-06 13:03
Deze bug moet je dan melden bij het project zelf en niet hier, en ben je zeker dat alle settings juist staan?

Skat! Skat! Skat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja, heb die beveiliging uit en dat "." ingevult, maar ik zal het ze even melden
maar het is een bug he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 102098 schreef op 17 januari 2004 @ 09:06:
Kent iemand zo'n zelfde script/programma voor Linux?
Ik heb de beschikking over een linux webserver (asap bij trueserver), daarop ga ik dit script ook testen. Het is iig de bedoeling dat het script zowel op linux als op windows werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:06

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

X-Rey schreef op 16 januari 2004 @ 18:11:zie wel dat netwerk en memory het niet doet... misschien straks ff naar kijken, moet nu gaan werken :/
Was idem dito bij mij, geen netwerk en memory en het os werd ook niet herkent.
Uit de onderstaande functie heb ik ipv $_ENV["SERVER_SOFTWARE"] $_SERVER["SERVER_SOFTWARE"] gebruikt, het resultaat was iig dat netwerk, memory en het os werd herkend.

PHP:
1
2
3
4
5
6
function OSIsWindows() {
    if (ereg("win",strtolower($_ENV["SERVER_SOFTWARE"])))
        return true;
    else
        return false;
}
file: includes\incl.Main.php

[ Voor 5% gewijzigd door Pjottski op 17-01-2004 17:29 ]

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Rey
_/-\o_

[-]
laten zien dat mysql draait:
OPEN:
includes\incl.Config.cfg
FIND:
Services<;>right<;>apache=Apache webserver<;>guildftpd=GuildFTPd<;>dcplusplus=DirectConnect++<;>winamp=Winamp
ADD-AFTER:
<;>mysql=mySQL

[ Voor 94% gewijzigd door X-Rey op 17-01-2004 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Peedjeeh: Bedankt, ik zal wel op bijde gaan conteroleren, zodat het altijd zeker is dat het binnekomt.

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 37691 op 18-01-2004 19:24 . Reden: signature test - zie rgf ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Download: PHPMyStats v0.1 Beta (Prerelease 3)

Changelist:[list]
• Zodra het ip en de hostname het zelfde zijn, enkel het ip laten zien
• MBM Bugfix, als het .cvs bestand niet gevonden kan worden -> N/A
• ModuleInfo/Copyright ophalen door ?mode=module_info (kan je de bv de website vinden van de maker)
• Functie OSIsWindows veranderd ( tnx Peedjeeh )
• Als de php versie niet in $_SERVER["SERVER_SOFTWARE"] zit dan via phpversion() het er aan koppelen.

Todo:
• De pagina cachen
• Linux prefs uitlezen, LauPro moet de FTP van mn server weer fixen. Ik kan nou geen linux test uitvoeren :+
code:
1
2
connecting to 212.238.xxx.xxx:21
! Connection failed xxx.demon.nl - connection refused

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 37691 op 19-01-2004 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Rey
_/-\o_ werkt perfect _/-\o_

alleen heb ik je templates wat aangepast zodat alles netter onderelkaar komt te staan:

|<- 30% ->|<- 70% ->|

behalve bij memory en Drives daar:

|<- 30% ->|<- 35% ->|<- 35% ->|

dan staat het wat netter :)
kijk maar: oud - nieuw

als je wilt kan ik je ze mailen of laten downloaden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

@ KingOfDos .. eeuh die 3e prerelease geeft bij mij "Notice: Undefined index: dev in ..bla\www\phpmystats\includes\incl.Main.php on line 6" .. Had ik wel zo verholpen.. maar toch..
Doet het verder goed hiero..

[ Voor 10% gewijzigd door henkleerssen op 18-01-2004 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
X-Rey: Dit ziet er idd goed uit, dit zal ik overnemen en is te verwachten in Prerelease 4 :)
henkleessen: Wat is er dan mis met de code?
PHP:
1
2
3
4
5
if ($_GET["dev"]=="dev") {
    error_reporting(E_ALL);
} else {
    error_reporting(0);
}

Gaat hij al mierenneuken over die eerste $_GET["dev"]? Zou niet mogen vind ik. Wat is er aan te doen behalve voor die code eerst een error_reporting op 0 te zetten en daarna weer aan als je in de dev mode gaat werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Anoniem: 37691 schreef op 18 januari 2004 @ 21:52:
X-Rey: Dit ziet er idd goed uit, dit zal ik overnemen en is te verwachten in Prerelease 4 :)
henkleessen: Wat is er dan mis met de code?
PHP:
1
2
3
4
5
    error_reporting(E_ALL);
} else {
    error_reporting(0);
}

Gaat hij al mierenneuken over die eerste $_GET["dev"]? Zou niet mogen vind ik. Wat is er aan te doen behalve voor die code eerst een error_reporting op 0 te zetten en daarna weer aan als je in de dev mode gaat werken?
Ik zou niet weten wat er mis is met de code..apache gaat idd al mierenneuken (is dit nu met 3 n? :p ) .. error_reporting op 0 gezet hier dan maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke dan doe ik het tijdelijk wel op deze manier:
PHP:
1
2
3
4
error_reporting(0);
    error_reporting(E_ALL); 
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:11

crisp

Devver

Pixelated

pfft, how hard can it be ;)

PHP:
1
2
3
4
5
if (isset($_GET['dev']) && $_GET['dev'] == 'dev') {
  error_reporting(E_ALL);
} else {
  error_reporting(0);
}

maar als je dit soort constructs nou gewoon overal netjes toepast hoef je de error_reporting helemaal niet uit te schakelen ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mountainman
  • Laatst online: 20-06 12:11
Werkt perfect! was al langer op zoek naar dit script, http://www.mountainman-online.com . Ga er binnekort een templater voor maken... tnx alvast en een paar ideen voor modules zijn: aantal users verbonden aan server, aantal hits per dag/week/maand ( of een gemiddelde ala nedstat).

PSN: ChrisCalculus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Rey
Mountainman schreef op 18 januari 2004 @ 22:32:
[...] Ga er binnekort een templater voor maken... [...]
dat dacht ik net ook... maar ik loop al tegen een paar dingen aan

bij elke template die je maakt moet je dezelfde "module-layout" gebruiken... de module.tpl die in de module map staat, aangezien die altijd word gebruikt... Die zouden eigenlijk moeten worden verplaats worden naar de templates%templatenaam&%modulenaam%.tpl worden verplaatst voor dynamische templetes....

correct me if i'm wrong....

voorbeelden:
(ik heb templates van winsysinfo proberen te converten)
winsysinfophpmystats
template = basictemplate = basic
template = defaulttemplate = default

zoals je ziet is de module-layout altijd hetzelfde... daardoor kun je geen remake van basic maken.... dit zou waarschijnlijk wel gaan als de module.tpl naar de template map zou worden verplaats en daar niet module.tpl maar %modulenaam%.tpl worden genoemt (bijv. network.tpl)

misschien iets voor op de todo list?

[edit]
nog een bugje?
bij mij werd bij "server admin" geen e-mail weergegeven... na in modules\genericinformation\module.php dit:
PHP:
1
    $return["server_admin"] = $_ENV["SERVER_ADMIN"];

naar dit
PHP:
1
    $return["server_admin"] = $_SERVER["SERVER_ADMIN"];

te veranderen doet het het wel... geen idee of het nu op alle servers werkt...

[ Voor 17% gewijzigd door X-Rey op 18-01-2004 23:51 . Reden: typo, bug gevonden? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het probleem is dat je per module een aparte template hebt, eigenlijk wil ik deze niet in de template dir hebben. Maar ik zal wel een if maken zodat als hij wel bestaat in de template dir dat hij die zal gebruiken ipv die uit de module dir.
Deze functie kan je verwachten in de volgende release.

betreft server_admin:
PHP:
1
2
3
4
5
6
if (!empty($_SERVER["SERVER_ADMIN"]))
elseif (!empty($_ENV["SERVER_ADMIN"]))
else
  $return["server_admin"] = "N/A";

Dan retruned hij bijna altijd de goeie ;)

[ Voor 85% gewijzigd door Anoniem: 37691 op 19-01-2004 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Rey
Anoniem: 37691 schreef op 18 januari 2004 @ 23:57:
Het probleem is dat je per module een aparte template hebt, eigenlijk wil ik deze niet in de template dir hebben. Maar ik zal wel een if maken zodat als hij wel bestaat in de template dir dat hij die zal gebruiken ipv die uit de module dir.
Deze functie kan je verwachten in de volgende release.

betreft server_admin:
PHP:
1
2
3
4
5
6
if (!empty($_SERVER["SERVER_ADMIN"]))
elseif (!empty($_ENV["SERVER_ADMIN"]))
else
  $return["server_admin"] = "N/A";

Dan retruned hij bijna altijd de goeie ;)
Gisterenavond toen je poste stond er wat anders... niet dat het nu zo veel verschilt, maar what changed you mind :?

[ Voor 7% gewijzigd door X-Rey op 19-01-2004 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
X-Rey schreef op 19 januari 2004 @ 10:58:
[...]

Gisterenavond toen je poste stond er wat anders... niet dat het nu zo veel verschilt, maar what changed you mind :?
Nee ik zat even fout te denken (was st0ned), ik moest ergens de modulenaam vandaan halen, maar ik gaf al de module directory door dus dan gebruik ik dus de module directory met een text als ".tpl" er achter als template file in de huidige directory. Dus zodoende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Download: phpmystats-v0.1beta-prerelease4.zip

Ik heb nou ook een kleine website gemaakt, deze vervang ik wel als ik zin/tijd heb.
http://phpmystats.kingofdos.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Rey
Hoe heb je het nu met de templates gedaan?

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
function Module_HardDiskDrive($moduledir,$modules_val) {
    if (file_exists("templates/".$config["template"]."/".$moduledir.".tpl")) {
        $module = new BlaTemplate("templates/".$config["template"]."/");
        $module->Load(array("module"=>$moduledir.".tpl"));
    } else {
        $module = new BlaTemplate("modules/".$moduledir."/");
        $module->Load(array("module"=>"module.tpl"));
    }

toch gewoon in templates\%templatenaam%\%moduledirnaam%.tpl en als die niet bestand de normale in de module gebruiken...

maar nu heb ik dat dus ff uitgeprobeerd maar het werkt niet helemaal
in de map "templates\aqua\" heb ik het bestand motherboardmonitor.tpl gezet. Daarin ff simpel de layout wat verandend in:

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<table width="100%" class="medium">
    <tr>
        <td width="30%">&nbsp;</td>
        <td width="70%"><b>testerdetest</b></td>
    </tr>
</table>
<table width="100%" class="medium">
    {LOOP=MBM}
    <tr>
        <td width="30%">{M_NAME}:</td><td width="70%">{M_STAT}</td>
    </tr>{/LOOP=MBM}
</table>

maar hij blijft gewoon de normale gebruiken...

edit:
net ff in "modules\motherboardmonitor\" template.tpl naar 0template.tpl veranderd en kreeg ik een error dat hij de template niet kon vinden terwijl hij wel in de map aqua staat...

[ Voor 26% gewijzigd door X-Rey op 19-01-2004 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het zou moetten werken, als ik een bestand in de directory "templates/aqua" plaats met de naam "GenericInformation.tpl" en de volgende inhoud:
[knipski]
Dan krijg ik het WEL te zien, waarom hij hem dan niet laat zien voor de MBM module snap ik niet. Ik werk er iig aan.

Probleem opgelost, download versie 4 aub opnieuw!

Als je nou een bestand plaatsts in /templates/currenttemplate/ met de naam moduledirectoryname.tpl dan zal hij deze oppakken als template file ipv de templatefile uit de moduledirectory.

Ik was vergeten om bij alle modules de volgende code neer te zetten:
PHP:
1
global $config;
Hierdoor kreeg hij bepaalde waardes niet goed door.

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 37691 op 19-01-2004 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Rey
err... http://excclan.mine.nu/rey/phpmystatsdev/ nog niet helemaal... het zou eigenlijk overal moeten staan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mountainman
X-Rey schreef op 19 januari 2004 @ 19:18:
err... http://excclan.mine.nu/rey/phpmystatsdev/ nog niet helemaal... het zou eigenlijk overal moeten staan....
Ik lig al een tijdje te knutselen maar krijg die tekst boxjes niet goed werkend :/ zou je kunnen zeggen hoe jij dit hebt gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
X-Rey schreef op 19 januari 2004 @ 19:18:
Fixed, download nogmaals opnieuw :+
Ja ik heb het zelf nou ook in zn geheel getest, hij blijft werken.

[edit2]
Als je hem nou NOG EEN KEER download, dan zou hij moetten werken. :+

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 37691 op 19-01-2004 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:41
Dit zijn regel 97 en 98 van GenericInformation/module.php
code:
1
2
        if ($tmp["server_os"] = shell_exec("uname -o")." [ ".shell_exec("uname -r")." ]")
            $return["server_os"] = $tmp["server_os"];

"uname -o" werkt niet op mijn computer, wat zou dat moeten doen? Als ik hem verander naar "uname -s" dan wordt de output:
code:
1
Operating system:   Linux [ 2.4.23 ]

Ik ben niet zo heel erg thuis in programming of webscripting, maar om dit aan de gang te krijgen onder Linux lijkt me heel leuk. Ik zal eens kijken of ik nog meer voor elkaar kan krijgen.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Beetje n00b vraag misschien, maar als ik de laatste versie in mijn wwwroot versie (IIS) gooi dan geeft ie een fraaie CGI error
CGI ERROR
The specified CGI application misbehaved by not returning a complete set of HTTP headers.
* Gunner is niet zo'n PHP wizard :(

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mountainman schreef op 19 januari 2004 @ 19:32:
[...]

Ik lig al een tijdje te knutselen maar krijg die tekst boxjes niet goed werkend :/ zou je kunnen zeggen hoe jij dit hebt gedaan?
Hoe bedoel je dit? Hij heeft iig een module template veranderd, hij zou b.v. de GenericInformation kunnen laten zien ipv het eerste blokje, maar hij gebruikt nou even dat als template.
Wil je gewoon een BOX met text er in die je zelf kan instellen?
Japie_17 schreef op 19 januari 2004 @ 19:50:
Dit zijn regel 97 en 98 van GenericInformation/module.php
[knip]
Ik ben niet zo heel erg thuis in programming of webscripting, maar om dit aan de gang te krijgen onder Linux lijkt me heel leuk. Ik zal eens kijken of ik nog meer voor elkaar kan krijgen.
het commando "uname -o" laat op mijn Gentoo bak de Linux versie zien met de kernel versie er bij (ofzoiets). Ik prerelease 5 zal ik zowel op "uname -o" als op "uname -r" conteroleren in de hoop dat het dan zowel op jou als op mijn pc(en of server) werkt.
Gunner schreef op 19 januari 2004 @ 19:54:
Beetje n00b vraag misschien, maar als ik de laatste versie in mijn wwwroot versie (IIS) gooi dan geeft ie een fraaie CGI error

[...]

* Gunner is niet zo'n PHP wizard :(
Ik heb geen enkele test gedaan met IIS, zou je dit bestand willen uploaden naar je webserver en hier een linkje plaatsen (of mailen als je niet wil dat iedereen het weet)?

file: t.php
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
if (isset($_GET["do"]) && $_GET["do"]=="phpinfo")
    phpinfo();
elseif (isset($_GET["do"]) && $_GET["do"]=="get")
    print_r($_GET);
elseif (isset($_GET["do"]) && $_GET["do"]=="post")
    print_r($_POST);
elseif (isset($_GET["do"]) && $_GET["do"]=="env")
    print_r($_ENV);
elseif (isset($_GET["do"]) && $_GET["do"]=="server")
    print_r($_SERVER);
else {
    echo "<a href=\"t.php?do=phpinfo\">phpinfo</a><br>";
    echo "<a href=\"t.php?do=get\">get</a><br>";
    echo "<a href=\"t.php?do=post\">post</a><br>";
    echo "<a href=\"t.php?do=env\">env</a><br>";
    echo "<a href=\"t.php?do=server\">server</a><br>";
}

bij het veranderen van de filename, even de links aanpassen in de phpcode plz

Ik ben dus echt een IIS n00b, ik heb het zelfs nog nooit gebruikt (behalve op mn werk bij de exchange server). Waarom hij deze error zou geven dat weet ik niet, ik hoop dat iemand anders dat weet.

[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 37691 op 19-01-2004 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Anoniem: 37691 schreef op 19 januari 2004 @ 19:55:
[...]

Hoe bedoel je dit? Hij heeft iig een module template veranderd, hij zou b.v. de GenericInformation kunnen laten zien ipv het eerste blokje, maar hij gebruikt nou even dat als template.
Wil je gewoon een BOX met text er in die je zelf kan instellen?

[...]

het commando "uname -o" laat op mijn Gentoo bak de Linux versie zien met de kernel versie er bij (ofzoiets). Ik prerelease 5 zal ik zowel op "uname -o" als op "uname -r" conteroleren in de hoop dat het dan zowel op jou als op mijn pc(en of server) werkt.
Ik heb Debian Stable, die heeft de volgende opties:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
jaapjan@Router:~$ uname -a (alles)
Linux Router 2.4.23 #1 Tue Dec 23 02:19:59 CET 2003 i586 unknown
jaapjan@Router:~$ uname -m (architectuur)
i586
jaapjan@Router:~$ uname -n (hostnaam)
Router
jaapjan@Router:~$ uname -r (kernelversie)
2.4.23
jaapjan@Router:~$ uname -s (systeem)
Linux
jaapjan@Router:~$ uname -p (processortype, werkt niet niet)
unknown
jaapjan@Router:~$ uname --version
uname (GNU sh-utils) 2.0.11
Written by David MacKenzie.

Copyright (C) 2000 Free Software Foundation, Inc.
This is free software; see the source for copying conditions.  There is NO
warranty; not even for MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE.

[ Voor 8% gewijzigd door Jaap-Jan op 19-01-2004 20:01 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Laatst online: 23-06 21:43
Ik heb zelf wat in elkaar gehengst mbv WinSysInfo, en vooral met SNMP flink wat extra waardes in de pagina kunnen krijgen :)

http://zhukov.dyndns.org:81/winsysinfo

Sources plaats ik uiteraard indien gewenst :)

Voor de SNMP get util die ik gebruik kan je hier terecht : http://www.wtcs.org/snmp4tpc/

MIB's kan je het beste met een SNMP walk opzoeken, ik gebruik Solarwinds daarvoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Anoniem: 37691 schreef op 19 januari 2004 @ 19:55:

Ik heb geen enkele test gedaan met IIS, zou je dit bestand willen uploaden naar je webserver en hier een linkje plaatsen (of mailen als je niet wil dat iedereen het weet)?
Ik heb je ff gemaild :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
LosserNL schreef op 19 januari 2004 @ 20:01:
Ik heb zelf wat in elkaar gehengst mbv WinSysInfo, en vooral met SNMP flink wat extra waardes in de pagina kunnen krijgen :)

http://zhukov.dyndns.org:81/winsysinfo

Sources plaats ik uiteraard indien gewenst :)

Voor de SNMP get util die ik gebruik kan je hier terecht : http://www.wtcs.org/snmp4tpc/

MIB's kan je het beste met een SNMP walk opzoeken, ik gebruik Solarwinds daarvoor
Is dit een Windows only scriptje? Ik wil namelijk twee modules alla de bovenstaande, 1 voor windows en 1 voor linux.
Dan kan ik iets als include "incl.Windows.php" doen, zodat het iig altijd werkt.
Het moet namelijk zowel op Windows werken als op Linux.
Gunner schreef op 19 januari 2004 @ 20:05:
[...]

Ik heb je ff gemaild :)
Mail teruggehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Laatst online: 23-06 21:43
Anoniem: 37691 schreef op 19 januari 2004 @ 20:32:
[...]

Is dit een Windows only scriptje? Ik wil namelijk twee modules alla de bovenstaande, 1 voor windows en 1 voor linux.
Dan kan ik iets als include "incl.Windows.php" doen, zodat het iig altijd werkt.
Het moet namelijk zowel op Windows werken als op Linux.
Windows only...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaP.NeT
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-06 23:19
Off-topic: SUPAPLEX RULEZZZZ!!!!! _/-\o_ :D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mountainman
Mijn bedoeling was om gewoon zelf text boxes toe te voegen door:
een module map aan te maken, de map in de config.cfg file te zetten. Maar dit wil niet werken. Hoe kan ik op een andere manier zelf text boxes toe voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-05 17:33

Shedman

Met het hart op de goede plek

Ziet er cool uit! Ik heb hem ook ff op mijn server gezet.

Een module voor eMule zou ook wel wat zijn, dat je kunt zien of iemand online is, op welke server etc.

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Shedman schreef op 19 januari 2004 @ 21:10:
Ziet er cool uit! Ik heb hem ook ff op mijn server gezet.

Een module voor eMule zou ook wel wat zijn, dat je kunt zien of iemand online is, op welke server etc.
Ja zal ik op mn todolist zetten, goed idee :D
Ik gebruik zelf ook eMule, dus vandaar.
Mountainman schreef op 19 januari 2004 @ 21:09:
Mijn bedoeling was om gewoon zelf text boxes toe te voegen door:
een module map aan te maken, de map in de config.cfg file te zetten. Maar dit wil niet werken. Hoe kan ik op een andere manier zelf text boxes toe voegen?
Bij de volgende release komt dat er bij ;)

[edit]
Ik loop tegen het probleem op dat je een module maar één keer kan gebruiken, dit moet ik nog oplossen :+

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 37691 op 19-01-2004 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
KingOfDos, in PHPSysInfo wordt de volgende manier gebruikt om de cputype en snelheid uit /proc/cpuinfo te vissen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
        if ($fd = fopen('/proc/cpuinfo', 'r')) {
            while ($buf = fgets($fd, 4096)) {
                list($key, $value) = preg_split('/\s+:\s+/', trim($buf), 2);
                switch ($key) {
                    case 'model name':
                        $results['model'] = $value;
                        break;
                    case 'cpu MHz':
                        $results['mhz'] = sprintf('%.2f', $value);
                        break;
                    case 'clock': // For PPC arch (damn borked POS)
                        $results['mhz'] = sprintf('%.2f', $value);
                        break;
                    case 'cpu': // For PPC arch (damn borked POS)
                        $results['model'] = $value;
                        break;
                    case 'revision': // For PPC arch (damn borked POS)
                        $results['model'] .= ' ( rev: ' . $value . ')';
                        break;
                }
            }
            fclose($fd);
        }

Misschien kun je dit integreren in je script, aangezien dit wel werkt en uname -p niet. Tevens werkt dit op PPC's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Rey
Anoniem: 37691 schreef op 19 januari 2004 @ 19:46:
[...]

Fixed, download nogmaals opnieuw :+
Ja ik heb het zelf nou ook in zn geheel getest, hij blijft werken.

[edit2]
Als je hem nou NOG EEN KEER download, dan zou hij moetten werken. :+
_/-\o_ , perfectie me=leet : O : P testje, zal morgen wat skins gaan maken :)

[ Voor 7% gewijzigd door X-Rey op 19-01-2004 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shedman

Shedman

Ben maar ff aan het knutselen geslagen met eMule. De onlinesig-data wordt heel handig naar een tekstbestand geschreven _/-\o_

Dus bij deze de eerste versie van de eMule-module.
Bekijk hem hier.
Download hem hier.

Ik freubel van de week wel verder, tenzij jullie al tevreden zijn :P

[ Voor 20% gewijzigd door Shedman op 23-01-2004 16:24 . Reden: Download upgedate ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben al redelijk bezig met Prerelease 5, deze zal morgen (vandaag dus) of (over)morgen worden vrijgegeven.

Er zit nou ook een nieuwe module bij, Mountainman wou graag een textmodule, deze zit er dus standaard bij. Ik ben de gehele avond bezig geweest omdat het script niet toestond dat ik 2x een module gebruikte.

http://dosje.homeip.net/phpmystats <= bewonder de textmodule daar ;)
Shedman schreef op 20 januari 2004 @ 00:38:
Ben maar ff aan het knutselen geslagen met eMule. De onlinesig-data wordt heel handig naar een tekstbestand geschreven _/-\o_

Bekijk hem hier.
Download hem hier.

Ik moet zeggen dat het er erg goed uitziet, welke stats kan je allemaal ophalen? Bouw gewoon zoveel als mogelijk in de module in, of je het gebruikt of niet in de template dat maakt niet uit, dan zouden andere gebruikers er gebruik van kunnen maken.

Japie_17: Bedankt voor het scriptje.
Ik heb de vraag of gebruikers met linux het bovenstaande scriptje (t.php)willen uploaden en een url posten. Vanuit dat bestandje kan ik bij aardig wat waardes en dat kan nodig zijn bij het maken van de linux variant van mn script.

Mensen als je een module maakt, morgen komt er een kleine update betreft de copyright info voor jezelf.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 37691 op 20-01-2004 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Iemand nog zin om dit naar IIS om te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
zie hier mijn stats:
http://62.251.83.181/phpmystats/

het is alleen een beetje raar dat ie m'n cpu speed niet detecteerd...
maar voor de rest _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door mschol op 20-01-2004 07:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shedman

Shedman

Anoniem: 37691 schreef op 20 januari 2004 @ 00:55:
[...]

Ik moet zeggen dat het er erg goed uitziet, welke stats kan je allemaal ophalen? Bouw gewoon zoveel als mogelijk in de module in, of je het gebruikt of niet in de template dat maakt niet uit, dan zouden andere gebruikers er gebruik van kunnen maken.

[...]
Tot nu toe is dit alles. Dit is nl. alles wat er in het onlinesig-bestand staat. Ik kijk later vandaag waar ik de rest van de gegevens kan ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gunner schreef op 20 januari 2004 @ 07:10:
Iemand nog zin om dit naar IIS om te zetten?
Nouja vooruit dan, ik ga op mijn werk aan de gang met IIS (het draait daar toch, dus who cares). Moet ik wel kijken of ik een gaatje kan vinden.

mschol: Zou je me kunnen toevoegen op msn? Dan kan ik vanavond kijken waarom hij je cpu niet ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Anoniem: 37691 schreef op 20 januari 2004 @ 08:04:
Nouja vooruit dan, ik ga op mijn werk aan de gang met IIS (het draait daar toch, dus who cares). Moet ik wel kijken of ik een gaatje kan vinden.
_/-\o_ KingOfDos _/-\o_
Heeft geen haast hoor, maar voor de compatibiliteit is het wel leuk !

Keep up the good work !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Rey
woei 1 template is af :P de winsysinfo basic template :) ff simpel kijken of alles werkt :)

Afbeeldingslocatie: http://swordfish.gotdns.org/rey/fotos/full.gif
Template: Basic
voorbeeld:Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/reyonline/templates/basic/example.JPG
Download:Basic Theme v 1.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Rey
Theme die lijkt op de phpbb theme: FIAppleBlue
Klik hier voor Release 2 als je Prerelease 5 hebt
Template: BlueAqua
voorbeeld:Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/reyonline/templates/blueaqua/example.JPG
klik voor een voledige versie (186 KB)
Download:Aqua Theme v 1.0

edit:

foutje in template gemaakt er staat netwerk ipv memory... in de download is dit nu wel goed...

[ Voor 59% gewijzigd door X-Rey op 21-01-2004 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-06 11:16

Robinski

A.K.A. RHarmsen

het zou leuk zijn als je nog iets met SNMP kan ophalen
zo kan je een server ook gegevens van een ander systeem laten ophalen

of dingen uit MRTG uitlezen.

Mijn Stats: http://www.rharmsen.nl/phpMyStats/

[ Voor 41% gewijzigd door Robinski op 20-01-2004 17:27 . Reden: MBM gelukt dus niet meer nodig ]

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Sorry voor deze (wellicht) onzinnige post:

Maar echt _/-\o_. Dit is echt een stoer project...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-06 08:40

JeroenT

hoi!

Het lijkt zelfs te werken op FreeBSD :)

http://veg.mine.nu/~jeroen/phpmystats/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
Ik zie vrijwel geen correcte stats hoor... ook geen parse-errors maar dit is ook niet echt nuttig zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDiver
  • Laatst online: 21-06 16:15
Keep up the good work!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ge-soes wat mooi

Eindelijk is de kleur GROEN weer thuis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-02 14:14

creative8500

freedom.

Als je wilt dat dit project echt gaat slagen, denk ik dat je OO moet gaan programmeren, daarmee ook flexibel crossplatform ondersteuning bieden, en een leuk templatesysteempje moet leveren. :) Verder: goed commenten in je code, netjes (zoveel mogelijk op éénzelfde manier) inspringen in de code, en (autogenerated) documentatie die de classes beschrijft. Het duurt even, maar dan kun je tenminste de concurrentie aan. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-06 08:40

JeroenT

hoi!

djluc schreef op 20 januari 2004 @ 19:49:
[...]

Ik zie vrijwel geen correcte stats hoor... ook geen parse-errors maar dit is ook niet echt nuttig zo.
Idd , maar dat ligt niet aan mij :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

creative8500 schreef op 20 januari 2004 @ 19:56:
Als je wilt dat dit project echt gaat slagen, denk ik dat je OO moet gaan programmeren, daarmee ook flexibel crossplatform ondersteuning bieden, en een leuk templatesysteempje moet leveren. :) Verder: goed commenten in je code, netjes (zoveel mogelijk op éénzelfde manier) inspringen in de code, en (autogenerated) documentatie die de classes beschrijft. Het duurt even, maar dan kun je tenminste de concurrentie aan. :7
concurrentie? Wil KingofDos het gaan verkopen of zo? Classes.. ja leuk maar het hoeft toch niet per se? Btw commenten is altijd goed..
Het is toch alleen maar een aardigheidje tot nu toe.. laten we het ook zo houden (is mijn mening hoor)..
Je kunt het ook onder sourceforge gaan onderbrengen.. btw is ook nog wel handig ook voor anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
creative8500 schreef op 20 januari 2004 @ 19:56:
Natuurlijk is dit mooier of weet-ik-veel hoe je het wilt noemen. Toch zou ik het niet zomaar doen. Het is vooral van belang dat je op een mooie manier een nieuwe module kunt maken en aanpassingen eenvoudig door kunt voeren. Zeker binnen PHP 4 zijn classes nog niet zo handig dat het vele voordelen bied ten opzichte van netjes op functies gebaseerd coden. Ik vind het persoonlijk nog meer nadelen dan voordelen hebben omdat je voor sommige gebreken aan PHP omwegen moet gaan zoeken, wat de duidelijkheid niet ten goede komt. Om een concurrerend stukje PHP code te maken heb je echt geen classes nodig.

Wat ik persoonlijk wel een leuke feature zou vinden is de mogelijkheid om een installer te maken. Maar dan ook echt een serieuze installer, dus eentje die zelf de servers kan detecteren, eventuele extra software als Emule detecteren door een soort van portscan. Maar dat is pas leuk als de basis goed en stabiel is anders blijf je bezig met aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Anoniem: 37691 schreef op 20 januari 2004 @ 08:04:
[...]

mschol: Zou je me kunnen toevoegen op msn? Dan kan ik vanavond kijken waarom hij je cpu niet ziet.
als het kingofdos @ hotmail.com is heb ik je toegeveoegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Klubbheads schreef op 20 januari 2004 @ 20:02:
[...]

Idd , maar dat ligt niet aan mij :Y)
De rest maak ik wel een keer, of iemand moet zo lief zijn om veel uit te zoeken :+

PHPMyStats logo v1.0

Afbeeldingslocatie: http://phpmystats.kingofdos.com/phpmystats_logo_big.gif
Ik neem morgen Illustrator mee van mn werk, dan maak ik hem daar even opnieuw

PHPMyStats Prerelease 5
http://phpmystats.kingofd...-v0.1beta-prerelease5.zip

X-Rey: De FIAppleBlue template ziet er erg COOL uit! _/-\o_

creative8500: Ik ga er niet aan beginnen, kost me teveel tijd, en ik vind _persoonlijk_ dat het geen zin heeft. Ik ga natuurlijk wel commenten, maar omdat het hier betreft een Prerelease heb ik dat dus nog niet gedaan.
djluc schreef: Om een concurrerend stukje PHP code te maken heb je echt geen classes nodig.
djluc: Het idee is goed, iig uitgebrijder dan ik vanplan was te maken. De auto_detect kan mischien wel komen, maar moet nog even kijken hoe en wat.
Ik ga iig een admin systeem bouwen zodat je de modules kan verplaatsen, template kan kiezen, etc. (Alles wat in incl.Config.cfg en incl.Config.php staat dus).

mschol: Kijk eens in mijn profile, zie je daar mijn emailadres? Add dat eens op MSN ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
* mschol is dom dat niet eff in een profile kijkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-02 14:14

creative8500

freedom.

djluc schreef op 20 januari 2004 @ 20:50:
Natuurlijk is dit mooier of weet-ik-veel hoe je het wilt noemen. Toch zou ik het niet zomaar doen. Het is vooral van belang dat je op een mooie manier een nieuwe module kunt maken en aanpassingen eenvoudig door kunt voeren. Zeker binnen PHP 4 zijn classes nog niet zo handig dat het vele voordelen bied ten opzichte van netjes op functies gebaseerd coden. Ik vind het persoonlijk nog meer nadelen dan voordelen hebben omdat je voor sommige gebreken aan PHP omwegen moet gaan zoeken, wat de duidelijkheid niet ten goede komt. Om een concurrerend stukje PHP code te maken heb je echt geen classes nodig.
Ik ontwikkel nu ook voor PHP5, en natuurlijk heb je gelijk, maar wanneer je OO werkt is de structuur meestal véél duidelijker, waardoor het werken met het systeem makkelijker wordt, zowel voor ontwikkelaar als gebruiker van de class. Je kunt ook (nog) niet zeggen: "Ontwikkel maar voor PHP5."
Wat ik persoonlijk wel een leuke feature zou vinden is de mogelijkheid om een installer te maken. Maar dan ook echt een serieuze installer, dus eentje die zelf de servers kan detecteren, eventuele extra software als Emule detecteren door een soort van portscan. Maar dat is pas leuk als de basis goed en stabiel is anders blijf je bezig met aanpassen.
Ik denk dat een OO-basis bij een zo modulair en uitbreidbaar project veel beter te onderhouden is; je hebt sowieso meer houvast bij het ontwikkelen van functionaliteiten omdat de structuur van tevoren al zo duidelijk is. Echte nested structuren zijn makkelijker dan het nested voor te doen door een heleboel underscores in je functienamen te gebruiken.

Anyway: als KingOfDos deze ambities niet heeft heb ik niks gezegd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-06 11:16

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Shedman schreef op 20 januari 2004 @ 00:38:

Bekijk hem hier.
Download hem hier.

die eMule module werkt niet meer onder PreRelease 5
ik zal straks (als ik nog tijd heb) ff proberen te debuggen
ow en die V0.2 ziet er goed uit op je site
is die ook ergens te downloaden?

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.