Ik was al tijden opzoek naar een versie van PHPSysInfo die geschikt is voor Windows, zo kwam ik pasgeleden WinSysInfo tegen, hierbij zitten een aantal programmatjes die b.v. het geheugengebruik laten zien, en meer informatie.
Dit script was al lang niet geupdate en er werken een paar onderdelen niet (cpu detectie b.v.)., dus ik had al snel besloten om een nieuw project op te starten, de projectnaam bedacht ik opeens tijdens het scripten. PHPMyStats
Ik ben persoonlijk tegen programma's/phpscripts die alleen werken met Windows of Linux, maar dus niet uitwisselbaar zijn. Dus ik ben bezig met het uitzoeken/inlezen van de zelfde informatie voor Linux als dat ik nou uit Windows kan halen.
Het begon onschuldig, lezen wat er in de phpinfo() staat, hiermee redelijk wat informatie uitlezen. Toen kwamen moeilijkere onderdelen alla hardeschrijfruimte en geheugengebruik. Nou moet ik toegeven dat ik _hier en daar_ wat uit de source van WinSysInfo heb gehaald, maar dat is nihil. Ik maak echter wel gebruik van de executables die bij WinSysInfo bijgeleverd zitten. Maar deze programma's zijn niet door de maker van WinSysInfo gemaakt (zover ik weet).
Ik maak ook gebruik van PSTools, dit is een freeware programma waarmee je computers op afstand kan beheren, maar ook je computer lokaal bekijken. Hiermee genereer ik het "Services" blok. Natuurlijk vergeet ik MotherBoardMonitor niet te gebruiken voor de huidige "temperature" en "fan speeds", hier komen binnekort nog statestieken bij, maar dat is van latere zorg. Ik maak gebruik van de "interval log" functie die in MBM zit, deze laat ik opslaan naar een .CSV bestand, dat kan ik dan makkelijk uitlezen met PHP.
Deze verschillende modules komen er ook met linux support (module lm_sensors voor temps), maar dat komt vanzelf.
Dit project wordt open-source, enkel nou ik nog met een beta versie van het script (en de standardisatie) zit is het nog niet te downloaden.
Todo:
[list]• Per module een aparte configuratie, deze is er wel maar dan moet je een array aanpassen. Dit ga ik opslaan in een MySQL database of een textfile(ik denk het laatste, dan kan MySQL uitvallen en het script draait nog).
• Copyright modus, dit laat ipv de blokken een stukje copyright text zien
• Admin modus, hiermee kan je modules enablen/disablen
• Website waardat je module's kan downloaden, hier krijg je ook te zien welk OS de module nodig heeft en welke programma's/scripts er op de computer aanwezig (geinstalleerd) moetten zijn (zoals GDLibs, MBM).
• Gebruikers kunnen ook modules maken + uploaden.
• meer...(!?)
De vragen:
[list]• Welke modules mis je en zou je graag in dit systeem willen zien? Op welke manier is die informatie op te halen in Windows en/of Linux?
• Hoe kan ik de huidige informatie allemaal ophalen met linux? ik weet b.v. dat de cpu informatie in /proc te vinden is, maar daar houd mijn linux kennis op
• binnekort bedenk ik me wel meer vragen die van toepassing zijn.
Is er een preview beschikbaar zodat we alvast kunnen geilen?
Jazeker deze draai ik (tot nu toe) op 2 computers, ik zal ook een plaatje van het geheel uploaden naar mijn hosting voor het geval dat bijde computers (waardat het script draait) offline zijn.

Servers:[list]• http://dosje.homeip.net/phpmystats
• http://meer.komen.er.binnekort.aan
offtopic:
Tim: waarom ben je er niet als ik je nodig heb voor het vragen of jou server er bij mag? Als het mag van tim dan edit ik de url van zijn server.
Tim: waarom ben je er niet als ik je nodig heb voor het vragen of jou server er bij mag? Als het mag van tim dan edit ik de url van zijn server.
[updatje]
Download: PHPMyStats v0.1 Beta (Prerelease 9)
NOTE: De huidige templates (ouder dan release 9) mogen niet gebruikt worden, er staan een paar nieuwe bestanden in de templates directory. Ook de Modules die ouder zijn dan release 9 mogen niet gebruikt worden, dit gezien ik bezig ben met de Admin module. En daarvoor moest hier en daar wat worden aangepast (nog niet klaar).
Er is een eigen forum online, geleve dit topic met rust te laten!
Je kan het forum tijdelijk bezoeken op deze url (en als het zo ver is via deze url, redirect nu naar tmpserver). Het kan zo zijn dat het forum down is om een of andere reden, daar kan ik niets aan doen. Ik draai het via mijn demon adsl verbinding.
dit vanwege dat ik kingofdos.com ga verhuizen, en de site wel online moet blijven
offtopic:
het is wel 8/1mb, dus erg langzaam zal het wel niet gaan.
het is wel 8/1mb, dus erg langzaam zal het wel niet gaan.
[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 37691 op 14-02-2004 03:42 ]