Windows afsluiten en dan in dos komen, hoe te doen?

Pagina: 1
Acties:

• PhoenixT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-02 13:55
Hi!

Ik heb een probleempje, ik wil namelijk mijn bios updaten. Maar dit moet in DOS gebeuren. Dos opstarten in windows kan wel, maar dan werkt de flash tool niet, die zegt dan dat dos opgestart moet zijn ZONDER windows.
Bij mijn oude pc kon dat wel, je klikte dan aan "windows afsluiten in dos" ofzow.
Windows sloot dan af en je kwam in dos terecht.

Kan dit dus ook bij mijn Windows XP pc?

(Het bios dat ik wil gaan flashen is trouwens van American Megatrends, mijn moederbord is een Apollo Pro 133 A)

Alvast bedankt!

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

Verwijderd

F8 bij het opstarten???

Verwijderd

Hiervoor moet je eerst DOS installeren op de harde schijf, daarna je boot.ini/bootrecord weer aanpassen dat het Windows XP bootmenu ook een optie bevat "msdos". (faq-link)

Volgens mij is het een stuk makkelijker voor jou om een Dos diskette te maken. Downloaden kan bij Microsoft of www.bootdisk.com (faq-link)

Verdere instructies staan ook altijd bij de mobosite alwaar je de flashtools en bisupdates binnen haalt.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 19:43 ]

• TafkaT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:44
Hiervoor heb je een bootdisk nodig. www.bootdisk.com is een aardig begin hiervoor.
Dit is trouwens wel erg basic, een beetje zoeken voordat je een topic opent kan nooit kwaad.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
F8? ik weet niet precies wat voor optie dat is, maar DOS zit niet eens in XP als echte DOS. Je zult dus moeten doen wat euss aangeeft :)