Omdat de organisatie UPC bij ons in Lelystad al sinds een half jaar de enige echte goede tv-zender (Discovery) van de kabel heeft geknikkert, en omdat zij in de laatste paar maanden de abbonnementskosten zo'n 40% hebben verhoogt, ben ik, samen met 2 buren van plan een digitale sateliet-netwerk aan te leggen.
Het idee is dat een woning een sateliet-schotel krijgt en alle zenders via een kabel doorstuurt naar de andere 2 woningen. Voorwaarde is wel dat ieder huis zelf invloed uit kan oefenen op de kanaal-keuze (uiteraard), dus woning 1 kijkt kanaal A, woning 2 kijkt kanaal B en woning 3 kijkt kanaal C.
Ik heb het forum doorzocht, maar ik krijg niet echt een goed beeld van of dit:
a) uberhaupt mogelijk is
b) of de kosten draagbaar kunnen blijven
c) welke apparatuur er nodig is en waar deze verkrijgbaar is
Als iemand hier zijn licht op zou kunnen schijnen, dan zou ik erg geholpen zijn.
Het idee is dat een woning een sateliet-schotel krijgt en alle zenders via een kabel doorstuurt naar de andere 2 woningen. Voorwaarde is wel dat ieder huis zelf invloed uit kan oefenen op de kanaal-keuze (uiteraard), dus woning 1 kijkt kanaal A, woning 2 kijkt kanaal B en woning 3 kijkt kanaal C.
Ik heb het forum doorzocht, maar ik krijg niet echt een goed beeld van of dit:
a) uberhaupt mogelijk is
b) of de kosten draagbaar kunnen blijven
c) welke apparatuur er nodig is en waar deze verkrijgbaar is
Als iemand hier zijn licht op zou kunnen schijnen, dan zou ik erg geholpen zijn.