Toon posts:

soho router ingewikkeld netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi
ik heb een ingewikkeld probleem (vind ik )
Ik heb een soho router pc 1 heeft windows xp, pc2 heeft windows me.
Pc 1 kan pc2 wel zien maar pc 2 kan pc 1 niet zien.
Beide pc's kunnen wel onafhankelijk van elkaar het net op.
ipx, tcp, client voor microsoft netwerken, bestands en printer deling, Qos pakketplanner, NW link voor netbios, NW link IPX/SPx netbios compatible-transport protocol, zijn geinstalleerd.
Nu heb ik in beide pc's twee ethernet kaarten erbij gezet en all aboard op beide pc's geinstalleerd en Internet share.com internet sharing protocol en internet tcp/ip erbij gezet.
Nu kan pc 2 pc 1 wel zien, maar dit lijkt mij een zeer omslachtige manier van een netwerkje aanleggen.
Als ik cmd doe dan staat er als ip adres 192.168.6 en bij standaard gateway/dhcp server/dns server 192.168.1
ook zag ik dat ip routering ingeschakeld op nee staat.
Het boekje bij de router daar kom ik niet uit

Verwijderd

Wat is nou je probleem :? Zou je misschien je verhaal wat kunnen verduidelijken? Ik kan er echt niets van maken :z

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 22:00
Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 08:33:
Hoi
ik heb een ingewikkeld probleem (vind ik )
Ik heb een soho router pc 1 heeft windows xp, pc2 heeft windows me.
Pc 1 kan pc2 wel zien maar pc 2 kan pc 1 niet zien.
Beide pc's kunnen wel onafhankelijk van elkaar het net op.
ipx, tcp, client voor microsoft netwerken, bestands en printer deling, Qos pakketplanner, NW link voor netbios, NW link IPX/SPx netbios compatible-transport protocol, zijn geinstalleerd.
Nu heb ik in beide pc's twee ethernet kaarten erbij gezet en all aboard op beide pc's geinstalleerd en Internet share.com internet sharing protocol en internet tcp/ip erbij gezet.
Nu kan pc 2 pc 1 wel zien, maar dit lijkt mij een zeer omslachtige manier van een netwerkje aanleggen.
Als ik cmd doe dan staat er als ip adres 192.168.6 en bij standaard gateway/dhcp server/dns server 192.168.1
ook zag ik dat ip routering ingeschakeld op nee staat.
Het boekje bij de router daar kom ik niet uit
ME staat voor Meer Ellende. Denk daar maar eens over na.......... ;)

En wat betreft je probleem: het enige probleem wat je hebt is dat pc2, pc1 niet kan zien. that's it. Haal sowieso zoveel mogelijk protocollen weg. Alleen client voor microsoft networks en TCP/IP heb je nodig. De rest eigenlijk niet.

Haal de rest weg en ga daarmee aan de slag.

SUCCES!!!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

oke je mist het 1 en ander je DHCP server (soho routertje zorgt voor het internet delen dus die maakt als het goed is gebruik van TCP/IP ;)

omdat beide pc's op internet kunnen heb je de helft van het probleem al opgelost, nu moet je alleen even gaan strippen.

zorg dat je op beide pc's het volgende hebstaan bij netwerk-omgeving (me en xp staat het beide op een andere plek om het makkelijk te houden)

er moet staan:
- TCP/IP (voor windows ofzo)
- je netwerk kaart (ethernet adapter)
- bestands en printer deling

wat er niet bijstaat zet je UIT en dan moet het als het goed is gaan werken (in XP moet je ff je beveiliging UIT zetten dat zit in je netwerk configuratie)

je deelt vervolgens op beide pc's bv een printer of een map en dan moet je het al op beide pc's kunnen zien

Tja vanalles

Verwijderd

Topicstarter
Zal 2 kaarten disablen en mijn netwerk omgeving opschonen.
Hopen dat het dan wel lukt maar heb er weinig vertrouwen in om eerlijk te zijn.
Kan het niet zo zijn dat de router weigert om pc2 toegang te geven om pc1 te kunnen benaderen ?

• Magure
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-08 17:08

Magure

Bla....

Komt door die Windows ME, die is vet brak. Uren doe je de zelfde instellingen en zo opeens wil het wel, of valt de verbinding weer weg. Ik zou er Windows 2k of XP op zetten dan heb je teminste een stabiele netwerk verbinding!!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:17

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

idd, me is volgens mij nog gewoon van de 9x tak, wat betreft security en netwerk enzo. En die staat er nu eenmaal om bekend dat et dan weer wel en dan weer totaal nie wil werken met XP.
Dus of XP/2k erop, of netbui protocol installeren, maar dat moet dna op beide pc's en dat is onder XP enigzins lastig, maar das wel te vinden met de search.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Magure schreef op 13 januari 2004 @ 14:42:
Komt door die Windows ME, die is vet brak. Uren doe je de zelfde instellingen en zo opeens wil het wel, of valt de verbinding weer weg. Ik zou er Windows 2k of XP op zetten dan heb je teminste een stabiele netwerk verbinding!!
Große bullshit B) Meerdere mensen die ik ken (onder andere ik tot voor kort) met verschillende routers/i-net verbindingen en geen problemen ;) Als er iets niet werkt ligt het toch echt aan jezelf hoor ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
het gekke is heb wel meer ME en Xp netwerk gehad maar dat was zonder router er tussen nu er een router tussen zit ziet de client de host dus niet.
Heb dus 2 kaarten gedisabled, de andere twee verwijdert en me netwerk omgeving helemaal schoon geveegd.
Kaarten weer geinstalleerd, thuisnetwerk geinstalleerd en met de flop op de ME machine gezet, maar de client ziet dus de host weer niet :'(

• Orion84

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

thuisnetwerk geinstalleerd en met de flop op ME gezet?? dit volg ik ff nie.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• vso
  • Niet online

vso

tja...

ja hooooooooooo fff

als je zou'n broadband router of internet router kastje met switch heb gekocht .. of zo'n modem met een hubbie of switch ofzo dan heb je heel dat internet delen of connection sharing nodig

windows 9x mag dan wel brak wezen maar der is een verschil tussen niks kunnen en de oplossing weten ...

9x ME enzo kunnen allemaal perfect samen werken met XP

je moet het zo zien met netwerk protocollen .. zie het als een telefoon gesprek als jij als nederlands praat en de andere kant frans dan begrijp je elkaar Never Nooit NIET
Dus je moet dan allebei frans of nederlands praten...

netbeui is OUD en bagger. .. ipx/spx tja dat kan werken maar dan moet je er wel verstand van hebben en tcp/ip is het makkelijkst ..

btw sorella heb je al de search van GOT gebruikt en google ??? dit probleem is zo bekend

en ik zou eens beginnen met een frisse installatie van je systemen !!

en waarom zet je niet op allebei xp ? of me ?

Tja vanalles

Verwijderd

Topicstarter
Als je een netwerk verbinding gaat installeren dan wordt er toch een flop gemaakt voor als de andere pc geen Xp heeft die flop bedoel ik dus.

Tuurlijk heb de search gebruikt maar kon door de vele topics de bomen niet meer zien :)

Manlief wil geen xp.

Een hele schone instal daar ben ik mee begonnen op allebei de pc's.

Het is een broadband router.

Het ipx heb ik nog nodig voor sommige lan spellen.

Ik heb dus nu een netwerk verbinding gemaakt met in elke pc 1 ethernetkaart.
Alle bestanden en printers zijn gedeeld, net als de locale stations en de workgroups hebben dezelfde naam.
Tcp/ip protocol is geinstalleerd net als client voor microsoft network.
Ik heb de internet wizzard op beide pc's uitgevoerd.
Beide kunnen we onafhankelijk van elkaar op internet.
Tot zover ga ik dus goed :)
Maar toch kan de Client pc met ME de host pc met XP nog steeds niet zien.
Wat gaat er dan toch nog fout ???

• vso
  • Niet online

vso

tja...

qos staat geinstalleerd ?
dus de netwerk instellingen moeten exact hetzelfde zijn op elke pc als bv qos bij de 1 wel staat moet het bij de andere ook staan of op beide niiet

de internet wizard voor internet explorer en je e-mail neem ik aan ?

een flop wordt alleen gemaakt voor opstart diskette en voor internet delen of internet connection sharing. en die 2 heb je in dit geval niet nodig.

hebben ze beide wel dezelfde workgroup ?

en als ik je goedbegrijp kan je beter even met een schone installatie beginnen dan :
- externe netwerk adapter
- client voor ms netwerken
- tcp-/ip
- de windows ME bak zou nog extra de wins-client kunnen gebruiken (als je dat wil dat zorgt er ook voor dat je elkaar kan zien.)

en als je elkaar dan ziet dan kan je ipx/spx installeren

internet delen of ICS (internet connection sharing) heb je niet nodig want dat doet de broadband router al :P

Tja vanalles

Verwijderd

Topicstarter
Nog even twee kleine vraagjes en dan denk ik dat ik een heel eind kom

qos is dat de os ??
wins client ??

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 08:33:
.....
.....
die QOS pakketplanner is een protocol wat gebruikt wordt om je internet "efficient" te verdelen op je netwerk en internet (maar elke pc in je netwerk moet dat "taaltje" wel praaten

WINS is een service wat gebruikt word om je naam en netwerk en shares te "promoten" op ME en 9x het zogehete SMB protocol.

doe het volgende en VERGEET ics ;)

die QOS moet je op je XP bij je netwerk instellingen verwijderen

en bij je ME machine moet je WINS service/protocol erbij zetten.

let er op dat je netwerk naam bij systeem-eigenschappen in je configguratie scherm bij beide machines gelijk is

op je ME machine die bv Mannetje genaamd is en je XP bak die Vrouwtje heet (zolang ze maar niet hetzelfde heten) dan komt alles vanzelf goed ..

wins duurt even voordat het werkt ... zeg een uurtje of 2 max

niet te ongeduldig zijn ..

Tja vanalles

Verwijderd

Ik heb ooit eenzelfde probleem gehad (dan tussen 2 xp's maar dat maakt niet zoveel uit bij mijn verhaal). Het probleem was gewoon dat om een of andere bizarre reden de firewall in xp terug aangesprongen was op een van de pc's en daardoor kon niemand die pc nog zien in het netwerk, uitzetten van de firewall in xp bracht soelaas.
Mijn idee is dus van eerst al eens te kijken of de firewall in xp wel af staat. Als dat niet zo is, zet hem dan eens af en probeer het eens uit.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:53

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Heb je wel wat gedeeld op de windows xp machine?

Zo niet dan kan dat een verklaring zijn, want als er niets gedeelt is op een xp machine voor de 1ste keer dan kun je hem niet benaderen :)

Deel dus even wat op de xp machine ZONDER die wizard.

Probeer dan nog eens op de xp machine te komen.

Tweakers Discord

• Magure
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-08 17:08

Magure

Bla....

Orion84 schreef op 13 januari 2004 @ 18:30:
idd, me is volgens mij nog gewoon van de 9x tak, wat betreft security en netwerk enzo. En die staat er nu eenmaal om bekend dat et dan weer wel en dan weer totaal nie wil werken met XP.
Dus of XP/2k erop, of netbui protocol installeren, maar dat moet dna op beide pc's en dat is onder XP enigzins lastig, maar das wel te vinden met de search.
Toch nog iemand die het met me eens is.... _/-\o

• Orion84

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Magure schreef op 14 januari 2004 @ 21:13:
[...]

Toch nog iemand die het met me eens is.... _/-\o_
tsja, et zou allemaal gewoon behoren te werken, maar soms wil et gewoon nie echt lekker, en dan is netbui een prima uitkomst, want daarmee werkt et gewoon (* Orion84 spreekt uit ervaring).

ander puntje nog: op die ME bak moet je wel inloggen (evt. zonder password), dus op Ok klikken bij het login scherm, en niet op esc, of cancel, want dan heb je geen toegang tot de netwerkomgeving!!!

Verwijderd

Topicstarter
Alles staat netjes gedeeld hoor jongens :)
Ik heb wel vaker een netwerkje gehad maar daar zat geen router tussen alleen zo'n crossover kabel of hoe dat ook mag heten.
Maar de client pc kan mij nu wel zien hoor dus joepieee :) en net even gekeken maar ik denk dat ik de cleint ook kan zien tenminste hij staat in mijn netwerk omgeving (andere pc staat uit)
bestands en printerdeling, cleint voor microsoft en internet protocol (tcp/ip)staat aangevinkt op beide pc's.
Ik snap er geen jota van waarom het nu wel lukt en hiervoor niet terwijl ik het precies hetzelfde had staan voordat ik van alles bij begon te gooien.

Computers 8)7

Tnx voor alle tips jongens en meisjes :)

• vso
  • Niet online

vso

tja...

waarom het niet lukt tja .. niet alles is gelijk te veel meuk misschien ;)

en graag gedaan :P

Tja vanalles

Verwijderd

Topicstarter
Na even nadenken vannacht :) kwam ik tot de conclusie dat ik ook altijd wizard internetverbinding deed, wat ik nu dus niet gedaan heb, dus zal dat wel de storende factor geweest zijn.

• vso
  • Niet online

vso

tja...

uhm inderdaad dat is 1 v.d factoren :) 3x internet delen (router + op iedere pc is overkill)

vergeet niet weer spx/ipx te installeren op beide pc's voor je games

Tja vanalles

Pagina: 1