Verwijderd
Dan klok je je pc over, hoezo basicTripwire999 schreef op 12 januari 2004 @ 20:37:
wat doet de cpu clock en wat gebeurt er als ik die hoger dan 133mhz instel?
hebbik gelezen maar er staat nix op over CPU Clock
Verwijderd
Dan moet je beter kijken. Cpu Clock =snelheid van processor en die wordt gevormt door de FSB x MP. (=front side bus x MP).Tripwire999 schreef op 12 januari 2004 @ 20:49:
hebbik gelezen maar er staat nix op over CPU Clock
Staat allemaal in de DOC faq!
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2004 20:51 ]
in ut moederbord boekje staat ut niet.
maar wat gebeurt er dus als ik die cpu clock 1mhz hoger zet ofzo?
dan klok je hem over dude,
maar dit kan je vast wel ergens opzoeken
maar dit kan je vast wel ergens opzoeken
dan ontploft ie !!!
nee serieus... dan gaat de snelheid van je cpu met [multiplier] mhz omhoog... staat daar toch in
nee serieus... dan gaat de snelheid van je cpu met [multiplier] mhz omhoog... staat daar toch in
Dan gebeurt er niet veel!Tripwire999 schreef op 12 januari 2004 @ 20:58:
in ut moederbord boekje staat ut niet.
FSB x MP= Cpu speed
Ik wil je aanraden om eerst eens de basics van overclocken en processoren en moederborden in het algemeen door te nemen..
Hier staan de basics over overclocken in: Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)
En hier hebben we wat over processoren en moederborden : PMG FAQ
En misschien wel de allerbelangrijkste : http://gathering.tweakers.net/forum/faq
Daar kun je zien dat we eerst wat eigen inzet vragen, waaronder het beheersen van de basismaterie ook hoort.
Dus doe eerst eens wat onderzoek, dan komt het allemaal wel goed
Succes met lezen.
Hier staan de basics over overclocken in: Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)
En hier hebben we wat over processoren en moederborden : PMG FAQ
En misschien wel de allerbelangrijkste : http://gathering.tweakers.net/forum/faq
Daar kun je zien dat we eerst wat eigen inzet vragen, waaronder het beheersen van de basismaterie ook hoort.
Dus doe eerst eens wat onderzoek, dan komt het allemaal wel goed
Succes met lezen.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()