Welkom in deze [CiP]! (Eigenlijk al een [CM], maar goed, hij is nog niet helemaal klaar)
/inleiding
Het begon allemaal met een Dell Dimension 8250, waarvan ik (met mijn n00bhoofd) van d8: ''Hij maakt teveel geluid, ik wil er een andere koeler opzetten" Affijn, wat research gedaan, en het werd de Zalman 6500 AlCu. Eenmaal aangekomen alles uitgepakt, Dell open, stock koeler eraf......En toen kwam daar de grote vraag: "Hoe moet die Zalman er in godsnaam op???? Je snapt em al, het is een Dell, dus onmogelijk. I was not amused....Maar goed, dat was nog niet zo erg. Toen ik in het begin van vorig jaar wat leerde over overklokken wilde ik dat natuurlijk ook met mijn Dell....natuurlijk ook onmogelijk....
Toen d8 ik voor het eerst: Ik wil mn eigen pc bouwen, waarvan ik zelf kon bepalen wat er in kwam en van welk merk dat was, etc. [....heel veel zoekwerk op GoT later....(met de search kan je dus wél alles vinden - red.)...]. Mijn oog was gevallen op de volgende specs:
MSI 875P Neo FIS2R
Intel Pentium IV 2.6C Ghz
2x 256 MB PC4000 Corsair Twinx DDR SDRAM
Ati Radeon 9700 Pro (Die zou ik uit mn "oude" Dell halen)
2x WD 360 GD Raptor
Zalman 400A-APF
Windows XP Home OEM
4x Coolermaster TLF-82
Dit zijn dus ook de specs die in mijn case gekomen zijn.
Okee, dat was de inleiding, on to the casemod.....
/casemod
Als eerste mod en eerste pc die ik maakte wilde ik niet iets standaards, maar ook niet té extreem, dus koos ik voor plexiglas na wat gezoek en wat casemodsites te hebben bezocht. Ik heb bij RU'58 het plexiglas besteld, zoveel mogelijk op maat. Ik heb mn Dell erbij gepakt en toen erbij gedacht wat ik erin wilde hebben (fan hier, drivebay daar), en daarop de maten gebaseerd. Er is nooit een tekening aan deze mod te pas gekomen....vond ik ook te moeilijk. Maar goed, het idee lijkt op die pc's van clearpc, maar dan heb ik die drivebay drager korter gemaakt en wat anders gemaakt....Ook de hoekpunten heb ik versterkt met hoekpuntjes. Anyways, ik merk dat dit teveel tekst wordt, tijd voor pics!
Dit is de allereerste pic, met webcam, nadat ik de voorste 2 blowholes had uitgezaagd

De achterste twee blowholes:

Werkplaats

Overzichtje van achterplaat en zijplaat met wat onderdelen, om uit te meten.

Voorplaat af, met mooi knopje

Overzichtje mobo-plaat met mobo erop plus voorplaat.

Ter versteviging had ik bedacht om hoekpuntjes in de hoekpunten te monteren. Deze waren aanvankelijk echter lelijk geel-metaalachtig. Spuiten dus

Achterplaat met verhoging voor I/O panel plaatje, en met fans erop:

Achterplaat op mobo-plaat gezet.

Voorplaat met hoekpuntjes

Overzicht, met daarop voor het eerst de drive-bay houder.

En daar is hij dan, draaiend en wel....

Met m'n pa erbij, die had me geholpen:

/edit
Nog wat crappy webcam pics:

Hier zie je dat die 2e HDD momenteel dus nog op de grondplaat ligt.

Things to do:

Val maar aan met de _/-o_ en de
/inleiding
Het begon allemaal met een Dell Dimension 8250, waarvan ik (met mijn n00bhoofd) van d8: ''Hij maakt teveel geluid, ik wil er een andere koeler opzetten" Affijn, wat research gedaan, en het werd de Zalman 6500 AlCu. Eenmaal aangekomen alles uitgepakt, Dell open, stock koeler eraf......En toen kwam daar de grote vraag: "Hoe moet die Zalman er in godsnaam op???? Je snapt em al, het is een Dell, dus onmogelijk. I was not amused....Maar goed, dat was nog niet zo erg. Toen ik in het begin van vorig jaar wat leerde over overklokken wilde ik dat natuurlijk ook met mijn Dell....natuurlijk ook onmogelijk....
MSI 875P Neo FIS2R
Intel Pentium IV 2.6C Ghz
2x 256 MB PC4000 Corsair Twinx DDR SDRAM
Ati Radeon 9700 Pro (Die zou ik uit mn "oude" Dell halen)
2x WD 360 GD Raptor
Zalman 400A-APF
Windows XP Home OEM
4x Coolermaster TLF-82
Dit zijn dus ook de specs die in mijn case gekomen zijn.
Okee, dat was de inleiding, on to the casemod.....
/casemod
Als eerste mod en eerste pc die ik maakte wilde ik niet iets standaards, maar ook niet té extreem, dus koos ik voor plexiglas na wat gezoek en wat casemodsites te hebben bezocht. Ik heb bij RU'58 het plexiglas besteld, zoveel mogelijk op maat. Ik heb mn Dell erbij gepakt en toen erbij gedacht wat ik erin wilde hebben (fan hier, drivebay daar), en daarop de maten gebaseerd. Er is nooit een tekening aan deze mod te pas gekomen....vond ik ook te moeilijk. Maar goed, het idee lijkt op die pc's van clearpc, maar dan heb ik die drivebay drager korter gemaakt en wat anders gemaakt....Ook de hoekpunten heb ik versterkt met hoekpuntjes. Anyways, ik merk dat dit teveel tekst wordt, tijd voor pics!
Dit is de allereerste pic, met webcam, nadat ik de voorste 2 blowholes had uitgezaagd

De achterste twee blowholes:

Werkplaats

Overzichtje van achterplaat en zijplaat met wat onderdelen, om uit te meten.

Voorplaat af, met mooi knopje

Overzichtje mobo-plaat met mobo erop plus voorplaat.

Ter versteviging had ik bedacht om hoekpuntjes in de hoekpunten te monteren. Deze waren aanvankelijk echter lelijk geel-metaalachtig. Spuiten dus

Achterplaat met verhoging voor I/O panel plaatje, en met fans erop:

Achterplaat op mobo-plaat gezet.

Voorplaat met hoekpuntjes

Overzicht, met daarop voor het eerst de drive-bay houder.

En daar is hij dan, draaiend en wel....

Met m'n pa erbij, die had me geholpen:

/edit
Nog wat crappy webcam pics:

Hier zie je dat die 2e HDD momenteel dus nog op de grondplaat ligt.

Things to do:
- Plankje HDD maken
- Gat CD en gat slots opvullen (met plexi)
- Kabels meshen
- Voeding van plexi voorzien
- Asetek Waterchill erin
- CD/Fancontroller frontje mooier maken. (Hoe? Ideeen? Graag!)
- Een oplosing verzinnen voor de zijplaat, die nu los is maar moeilijk vast te maken is ivm hoekpuntjes en losse schroeven
- Iemand een idee?
Val maar aan met de _/-o_ en de

edit:
Planet wéér overbelast, host de plaatjes nu op eigen Apache server, dus vergeef me voor de snelheid. Als iemand een goede host heeft: Je bent altijd welkom
Planet wéér overbelast, host de plaatjes nu op eigen Apache server, dus vergeef me voor de snelheid. Als iemand een goede host heeft: Je bent altijd welkom
edit:
/edit2
En bedankt euss voor het verplaatsen van de plaatjes en het in orde maken van de html.
/edit2
En bedankt euss voor het verplaatsen van de plaatjes en het in orde maken van de html.
[ Voor 236% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2004 08:21 ]