Radeon 9700 Pro strepen (non-tweak)

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik heb een Radeon 9700 Pro die ik met mijn Dell pc heb gekregen, anderhalf jaar geleden. Ik heb nu op de pc van mijn sig de Asetek Waterchill erop gezet, ook op de Radeon 9700 Pro, die ik uit mijn Dell in mijn andere systeem had gezet. Ik bootte nu voor de eerste keer, en wat krijg ik?

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~spran144/fotos/vaag2.JPG

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? RMA kan natuurlijk niet meer (denk ik), maar he's too young to die :'(

Ik heb al DVI en analoog omgewisseld (Ik heb een flatpanel), maar dat werkte niet. Ook driver reloaden werkt niet :(

[ Voor 10% gewijzigd door oli4100 op 26-03-2004 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plapz0r
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-11-2023

plapz0r

Ahh nuts!..

zit het waterblokje er wel goed op? Ik zie dat je hetzelfde mobo als mij hebt ...waarom draai je nog met bios 1.0?

[ Voor 79% gewijzigd door plapz0r op 26-03-2004 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je moet eens kijken wat voorn serie nummer op je VGA kaart staat ik las namelijk in het boekje van mijn moederbord dat je PN xxx-xxxxx-30 of later moet hebben anders kan je problemen krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb ik ook af en toe, is heel vreemd.

Wat goed werkt is eerst je voeding aanzetten, een paar seconden wachten (5-10 secs ofzo) en dan pas je computer aanzetten. Het klinkt misschien vreemd, maar als ik niet die paar seconden wacht, krijg ik heel vaak dezelfde strepen als jij hebt (alleen dan paars). Met een Sapphire Radeon 9700 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Niet online
zit het waterblokje er wel goed op? Ik zie dat je hetzelfde mobo als mij hebt ...waarom draai je nog met bios 1.0?
Ja, zit er goed op, en ik draai BIOS 2.0, maar het is PCB 1.0 :P
je moet eens kijken wat voorn serie nummer op je VGA kaart staat ik las namelijk in het boekje van mijn moederbord dat je PN xxx-xxxxx-30 of later moet hebben anders kan je problemen krijgen
Nee, want hij deed het voordat ik het waterblokje eropzette ook goed
Wat goed werkt is eerst je voeding aanzetten, een paar seconden wachten (5-10 secs ofzo) en dan pas je computer aanzetten. Het klinkt misschien vreemd, maar als ik niet die paar seconden wacht, krijg ik heel vaak dezelfde strepen als jij hebt (alleen dan paars). Met een Sapphire Radeon 9700 Pro
Ga het nu proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Niet online
Ga het nu proberen :)
Nee, het werkt niet....
Iemand anders nog ideeën?
Ik heb de originele koeler verwijderd door met een tang het daaronder fijn te knijpen, en vervolgens die pinnen eruit te trekken. Kan dat hem zó erg beschadigd hebben? En valt er iets aan te doen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je de kaart als eens ondergeclocked?? ook al is deze niet geoced
lijkt het erop dat de mem te hoog staat.

en check je video kaart goed bij de aansluitingen waar de pinnetjes
door heen gingen. Heb hier zelf 9500 gemod met een zalman en dat
ging idd hardnekkig.

edit: heb je de mogelijk heid om de kaart te testen in een ander systeem?
dan weet je zeker dat de kaart kapot is en niet het probleem ligt
bij de compatibility van mobo icm vidkaart :)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2004 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 18:08:
heb je de kaart als eens ondergeclocked?? ook al is deze niet geoced
lijkt het erop dat de mem te hoog staat.

en check je video kaart goed bij de aansluitingen waar de pinnetjes
door heen gingen. Heb hier zelf 9500 gemod met een zalman en dat
ging idd hardnekkig.

edit: heb je de mogelijk heid om de kaart te testen in een ander systeem?
dan weet je zeker dat de kaart kapot is en niet het probleem ligt
bij de compatibility van mobo icm vidkaart :)
Ik heb die mogelijkheid in principe wel, dwz ik heb een 2e systeem. Daar zit ik overigens ook nu vanaf te werken, omdat hij nu ook WinXP niet meer wil booten :( Maar omdat die 9700 pro natuurlijk watercooled is, kan ik hem onmogelijk in een andere pc brengen. Dat van dat memory zal ik eens proberen. Dat gaat dus niet, aangezien ik niet meer in Windows kan komen.

Hij blijft nu iedere keer hangen als de WinXP balk net klaar is en hij naar het welkomscherm moet gaan. Wat moet ik doen???

[ Voor 11% gewijzigd door oli4100 op 26-03-2004 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-06 21:02
Was je vid.kaart niet nat geworden? Laat hem dan eerst ff drogen ofzo, misschien dat dat helpt. En die voedingtip van wilko2 lijkt me ook handig, dan kan tenminste eerst dat pompje gaan draaien voordat de pc opstart :) En misschien zit er toch te veel koelpasta en te veel ruimte tussen het koelblokje en de VGA-chip-ding? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is te warm , vpu of mem

dus je koeling doet het niet echt goed zo :)

Koelpasta ?? :S

En voor booting probleem cpu te ver overgeclocked of je voeding trekt het niet meer :) radeon is een stroom beest en je wc trekt ook wel een paar watt-jes denk ik

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2004 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
heb je heen arctic silver gebruikt? misschien is dat ergens tussen gekomen...
maak de kaart eens goed schoon en doe er eens wat nieuwe koelpasta/as oid op.

(zit je blokje wel goed op je core, omdat ati een plastice rand om de core heeft zitten........ Je weet maar nooit :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Niet online
ixl85 schreef op 26 maart 2004 @ 19:02:
heb je heen arctic silver gebruikt? misschien is dat ergens tussen gekomen...
maak de kaart eens goed schoon en doe er eens wat nieuwe koelpasta/as oid op.

(zit je blokje wel goed op je core, omdat ati een plastice rand om de core heeft zitten........ Je weet maar nooit :p)
Heb AS5 gebruikt, maar nadat ik hem de eerste keer had vastgemaakt en hij niet goed contact bleek te maken had ik er extra AS tussengedaan. Ik zie nu wel een afdruk van de AS, maar ik haalde em er net af, deed koeler er op nieuw op, bootte, zag nauwelijks fouten, rebootte, en ja hoor, daar begonnen de fouten weer :( Ik denk dat het dus een hitteprobleem is, want eerst bootte ie nog met de kaart erin, maar later niet meer, dus vraag is nu: Hoe verwijder ik die spacer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
je bedoelt dat plastice ding omd e core?
nou ik denk "niet"

of je moet heel rustig gaan schuren... maar zorg dan wel dat de randen gelijk blijven en je je core oid niet raakt... zou zonde zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Niet online
ixl85 schreef op 26 maart 2004 @ 19:32:
je bedoelt dat plastice ding omd e core?
nou ik denk "niet"

of je moet heel rustig gaan schuren... maar zorg dan wel dat de randen gelijk blijven en je je core oid niet raakt... zou zonde zijn
Niet? Maar verschillende mensen hebben dit toch voor elkaar gekregen? Hoe zorg ik er anders voor dat de kaart koel blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
ik heb "lange tijd" met ati gewerkt... heb meestal Nvidia (op het moment van aankoop altijd iets voordeliger/beter... maar geen fanboy ;) )
dus ik weet niet echt hoe je hem er af kan krijgen, ik denk dmv schuren met een dremel oid (voorzichtig mijn zoon.... :+ ) bij het zalman koelblok zeggen ze dat je wat extra pasta tussen de core en je bloek moet doen.

maarja, zoals je zelf al zegt werkt dat niet bij jou. (weet je zeker dat je kaart niet onder de AS zit? check eens heel goed, en maak hem eens grondig schoon, tussen elk gaatje met een stukje wcpapier/wattestaafje met alcohol of spiritus.

Misschien moet je een koelblok zoeken dat er precies opvalt of waar er rekening mee is gehouden dat ati een stukje plastic als verhoging heeft.
:? goodluck (owja, search ff wat of google...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Niet online
(weet je zeker dat je kaart niet onder de AS zit? check eens heel goed, en maak hem eens grondig schoon, tussen elk gaatje met een stukje wcpapier/wattestaafje met alcohol of spiritus.
Hoe bedoel je dit? Als je bedoelt dat er redelijk veel op de core en op het koperen koellichaam zit, dan ja. Overigens lukte het me niet om de originele pasta van Ati te verwijderen, ik heb de AS eroverheen gedaan. Maar dat moet toch niet zoveel uitmaken???

Samenvattend: Originele Ati pasta (kon ik er niet zo een twee drie vanaf krijgen) -> AS erop -> Laat geen afdruk achter -> Meer AS erop -> Afdruk, maar strepen in beeld :( .....

Ik mag het koelblok alleen met terpentine schoonmaken, iig niet met alcohol of aceton. Spiritus weet ik niet. Mag ik ook de core met terpentine schoonmaken?

[ Voor 3% gewijzigd door oli4100 op 26-03-2004 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
ik gebruik overal spiritus voor en alles werkt nog steeds. terpentine nooit gebruikt..

maar je moet WEL de andere koelprut er af halen..
misscien is dat je probleem wel, zou haast zeggen van wel.
want nou moet de hitte van de core naar je koelprut van ait, dan naar de AS van de as naar het koper in je koelblok en DAN pas komt het bij het water.
mij lijkt chip, as, koper een betere oplossing :)

gebruik je nagels en een stukje wcpapier met spiritus (wel wcpapier over je nagels heen leggen) en dan een beetje krabben...
en goed schoonmaken!
dan as er op doen (voldoende om idd een afdruk achter te laten op je WCblok, maar niet te veel adt het op je plankje gaat zitten.

dat bedoelde ik eigelijk ook, je moet even kijken of er geen AS op je plankje zit, of aan de zijkant van je core waar die pinnetjes zitten...
AS geleid stroom en dat kan nogal voor wat storing zorgen in je beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oli4100 schreef op 26 maart 2004 @ 19:20:
[...]

Heb AS5 gebruikt, maar nadat ik hem de eerste keer had vastgemaakt en hij niet goed contact bleek te maken had ik er extra AS tussengedaan. Ik zie nu wel een afdruk van de AS, maar ik haalde em er net af, deed koeler er op nieuw op, bootte, zag nauwelijks fouten, rebootte, en ja hoor, daar begonnen de fouten weer :( Ik denk dat het dus een hitteprobleem is, want eerst bootte ie nog met de kaart erin, maar later niet meer, dus vraag is nu: Hoe verwijder ik die spacer?
je kunt de spacer er af halen met een fijn fijn mesje (breekmes) onder te schuiven, staat hier al in verschillende topic's ;)
Ikzelf heb al meerdere spacers van ati eraf gehaald op deze manier, je moet wel opletten dat je het groen niet beschadigt. succes :P

Voor het verwijderen van as5 of andere koelprut gebruik ik degreaser 65 van bij de lokale electronica boer.
Werkt perfect :*)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2004 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:01

Smarron

The bend

Verkeerd topic.

[ Voor 99% gewijzigd door Smarron op 27-03-2004 07:08 ]

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Niet online
ixl85 schreef op 26 maart 2004 @ 22:49:
ik gebruik overal spiritus voor en alles werkt nog steeds. terpentine nooit gebruikt..

maar je moet WEL de andere koelprut er af halen..
misscien is dat je probleem wel, zou haast zeggen van wel.
want nou moet de hitte van de core naar je koelprut van ait, dan naar de AS van de as naar het koper in je koelblok en DAN pas komt het bij het water.
mij lijkt chip, as, koper een betere oplossing :)

gebruik je nagels en een stukje wcpapier met spiritus (wel wcpapier over je nagels heen leggen) en dan een beetje krabben...
en goed schoonmaken!
dan as er op doen (voldoende om idd een afdruk achter te laten op je WCblok, maar niet te veel adt het op je plankje gaat zitten.

dat bedoelde ik eigelijk ook, je moet even kijken of er geen AS op je plankje zit, of aan de zijkant van je core waar die pinnetjes zitten...
AS geleid stroom en dat kan nogal voor wat storing zorgen in je beeld
Er zit idd wat aan de zijkant. Is het veilig dat ook weg te halen met spiritus?

* oli4100 gaat nu spiritus kopen; post zijn bevindingen zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Niet online
oli4100 schreef op 27 maart 2004 @ 09:24:
[...]

Er zit idd wat aan de zijkant. Is het veilig dat ook weg te halen met spiritus?

* oli4100 gaat nu spiritus kopen; post zijn bevindingen zo :)
Nee, het werkt nog niet, maar er zit ook redelijk veel AS naast de core, maar hoe krijg ik dat weg? Waarschijnlijk zit er nu nog te weinig AS op :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 23:03
wattenstaafje en alcohol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Niet online
ok, ga het nu proberen met wattenstaafje en spiritus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Niet online
NIet gelukt, heb hem toch redelijk goed schoongemaakt :| . Imand nog een idee?

/edit
Ik heb nu drie mogelijkheden:

1. Nieuwe kaart kopen :(
2. Nóg een keer proberen schoon te krijgen.
3. Iemand laten doen (tegen betaling natuurlijk ;) )

[ Voor 52% gewijzigd door oli4100 op 27-03-2004 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-06 21:02
ik zou zeggen, breng hem eventueel naar een winkel (Powerline, Informatique, etc), kost je natuurlijk wel wat, maar nog goedkoper dan een hele nieuwe kaart.

offtopic:
oli4, communicatie via forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Niet online
Mmm, het is nu heel raar:

- Kaart erin: PC laat gelijk 4 groene controle lampjes zien, hij boot vervolgens niet.
- Radeon 9200SE uit andere pc erin: boot ook niet
(en nu komt het)
- Radeon 9200 SE erin + voedingstekker in 9700 Pro: hij boot :? :? :?
Vervolgens rebootte ik weer, en jah hoor, hij deed het weer niet. Je raadt het al: voedingstekker weer uit die 9700 Pro, en jah hoor, hij deed het weer.....

Door dit begin ik echt te denken dat het aan mn voeding ligt, dat die het gewoon niet meer trekt. Maar 400W is toch genoeg voor:

- 9700 Pro
- Intel PIV mobo
- 2x Raptor
- 1x CD/DVD
- 1x reobus
- Asetek Waterchill (met floppy connector, en pomp heeft eigen lijn naar buiten)

Dat was het. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik al problemen had vóórdat ik de waterkoeling erin deed, nl. dat mn pc spontaan rebootte. Ik dacht toen ook al aan de voeding. En nu, toen hij het net weer even deed, viel ie weer spontaan uit, op dezlfde manier als eerst. Kan het aan de voeding liggen? En zo ja, hoe controleer ik dat goed??

* oli4100 wordt hier zo moe van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:09

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
wat voor voeding zit erin? je kan kijken in de bios of de voltages een beetje stabiel zijn, je kan ook ff voelen, als je pc n tijdje aanstaat, of je voeding veel warme (tot hete) lucht uitblaast, dat betekent waarschijnlijk dat die overhit raakt...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:55
in je profiel lees ik dat je in L'dam woont, waar is dit? Mischien dat ik (als het in de buurt is) je kan helpen met de juiste hoeveelheid koelpasta, en gewoon alle mogelijkheden uitproberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Niet online
BiG-GuY schreef op 27 maart 2004 @ 20:59:
wat voor voeding zit erin? je kan kijken in de bios of de voltages een beetje stabiel zijn, je kan ook ff voelen, als je pc n tijdje aanstaat, of je voeding veel warme (tot hete) lucht uitblaast, dat betekent waarschijnlijk dat die overhit raakt...
Zalman 400A-APF.
En de lijnen zijn niet stabiel, heb dit ook aangekaart bij Zalman, en die zeiden dat het ligt aan de meetfout van de Winbond diodes die in de mosfets meten. Maar daar geloof ik geen r**t van, aangezien het bij andere mensen met andere voedingen toch ook gewoon klopt en verscheidene mensen in reviews het hebben nagemeten en het ook daadwerkelijk zo laag bleek te zijn. Volgens SiSoft is mijn voeding Idle al 65 graden, en wordt ie maximaal 70 graden. Dat zal op zich wel redelijk kloppen, aangezien die hele voeding er op is gebouwd stil te zijn en dus een hele zwakke fan heeft en vooral veel heatsink heeft. Ik weet dus dat iig van de 12V lijn de voltages vaak over de grens van acceptabel heengaan, maar wat kan ik dan nu doen?

Zo ziet het er nu uit in veilige modus:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~spran144/fotos/vaag3.JPG

[ Voor 9% gewijzigd door oli4100 op 27-03-2004 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Niet online
Ik kan nu iig wel weer booten, met beide kaarten. Ik heb ook nieuwe drivers geïnstalleerd, maar dat mocht niet baten. Ik denk dat het óf aan de voeding ligt, óf dat er nog steeds AS rond de core zit. Wat lijkt "men" hier het meeste logisch? :?

edit:
Er is een edit knopje.... :?

[ Voor 12% gewijzigd door oli4100 op 28-03-2004 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-07 08:31
Ga niet wachten !
Luister naar niemand die zegt dat je dit probleem zelf kan oplossen of dat je ander koeler had opgezet ( ONZIN ) . Ik zit nu ook te wachten op mijn zoveelste 9700Pro van Hercules 3D Prophet 9700Pro Red Edition RMA Gullemot Hercules die hetzelfde probleem had. Ik heb ook gezegd tegen hun dat ik waterkoeling gebruik heb en het was totaal geen probleem als de VGA kaart geen waterschade toonde.
Maar dit hoef je natuurlijk Dell niet te vertellen. ;)
Ik heb inmiddels 4-6 VGA 9700Pro en 9800Pro RMA`ed ivm hetzelfde probleem!!!
Je hebt met 100% 2 jaar garantie op alle onderdelen. Deus RMA it.
Wat wel van belang is , dat je de Artic Silever of ander troep die je zelf had gesmeerd op de chip moet zorgvuldig verwijderen Gebruik hier voor wasbenzine of terpentine vervolgens weeg je met je vingers ( of met rubber) de vlekken die wasbenzine of terpentine veroorzaakt. Vervolgens doe een Termische plijster ( zoals bij de originele koeler is verwerkt) en mail of bel naar Dell ivm. RMA.
Ik ben voor 100 % zeker dat jou memory of memory controller kapot is en is niet meer te repareren helaas.

mvg.

[ Voor 7% gewijzigd door SlowikPL op 28-03-2004 00:40 ]

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:55
SlowikPL, als je het hele topic had gelezen, had je geweten dat de TS met een koude start een goed beeld krijgt.. Ik kan hier helaas geen conclusie uit trekken, maar ik weet WEL dat er dus nog hoop is :p

[ Voor 64% gewijzigd door Bliep op 28-03-2004 00:52 . Reden: quote aangepast >:) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
Killerhond schreef op 28 maart 2004 @ 00:51:
[...]

SlowikPL, als je het hele topic had gelezen, had je geweten dat de TS met een koude start een goed beeld krijgt.. Ik kan hier helaas geen conclusie uit trekken, maar ik weet WEL dat er dus nog hoop is :p
Voor mij is het simpel: De VGA voldoet niet aan de spec. van de leverancier ( bij langer gebruik rare strepen ) deus RMA.

Hij mag nog even testen met open kast ivm. airflow maar ik had toch RMA gedaan ;)

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Niet online
SlowikPL schreef op 28 maart 2004 @ 00:34:
Ga niet wachten !
Luister naar niemand die zegt dat je dit probleem zelf kan oplossen of dat je ander koeler had opgezet ( ONZIN ) . Ik zit nu ook te wachten op mijn zoveelste 9700Pro van Hercules 3D Prophet 9700Pro Red Edition RMA Gullemot Hercules die hetzelfde probleem had. Ik heb ook gezegd tegen hun dat ik waterkoeling gebruik heb en het was totaal geen probleem als de VGA kaart geen waterschade toonde.
Maar dit hoef je natuurlijk Dell niet te vertellen. ;)
Ik heb inmiddels 4-6 VGA 9700Pro en 9800Pro RMA`ed ivm hetzelfde probleem!!!
Je hebt met 100% 2 jaar garantie op alle onderdelen. Deus RMA it.
Wat wel van belang is , dat je de Artic Silever of ander troep die je zelf had gesmeerd op de chip moet zorgvuldig verwijderen Gebruik hier voor wasbenzine of terpentine vervolgens weeg je met je vingers ( of met rubber) de vlekken die wasbenzine of terpentine veroorzaakt. Vervolgens doe een Termische plijster ( zoals bij de originele koeler is verwerkt) en mail of bel naar Dell ivm. RMA.
Ik ben voor 100 % zeker dat jou memory of memory controller kapot is en is niet meer te repareren helaas.

mvg.
Mmm, ik heb al zoveel mogelijk AS verwijderd en er van die Asetek troep opgedaan, deze is echter makkelijk verwijderbaar. Als ik RMA doe, naar wie moet ik em dan opsturen? Naar ATI zelf?
Voor mij is het simpel: De VGA voldoet niet aan de spec. van de leverancier ( bij langer gebruik rare strepen ) deus RMA.

Hij mag nog even testen met open kast ivm. airflow maar ik had toch RMA gedaan
Ik test sowieso al met open case, met casefans, een open raam en standaard een mobotemp van 26 graden, CPU 30 graden. Temp kan het onmogelijk zijn. Maar jij zegt dus dat ik RMA kan doen? Hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 16:33
zet de org lucht koeling erop met juiste hoeveelheid pasta
alle andere zooi schoonmaken
doet die het dan wel :) oorzaak gevonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Niet online
petervandamned schreef op 28 maart 2004 @ 10:48:
zet de org lucht koeling erop met juiste hoeveelheid pasta
alle andere zooi schoonmaken
doet die het dan wel :) oorzaak gevonden :)
Probleem: Originele luchtkoeling is zeg maar....overleden :X
Die pinnen waarmee ie vast moest zijn kapot, en de heatsink zelf ziet er ook niet echt florisant meer uit :/ Maar kan ik hem niet RMA'en zonder een koeler erop?

/edit:

Ik kijk nu net op de site van ATI, en daar staat dat je drie jaar garantie hebt. Ik heb dus nog garantie. Maar er staat ook dat modifications ervoor zorgen dat die garantie vervalt. Maar hierboven werd weer gezegd dat het niet uitmaakt of dat ik er waterkoeling op heb gezet?

/edit2:

Het wordt nu nóg vager. Ik heb dus mn 9700 Pro eruit gehaald, en dat waterkoelblok ligt dus los. Raakt dit blok nu met zijn slang de slang die uit de pomp gaat, dan boot de pc niet :? :? 8)7 8)7 Doet hij dit niet, dan boot ie wel..... |:( PVC geleidt toch niet? Hoe kan dit in godsnaam???

[ Voor 43% gewijzigd door oli4100 op 28-03-2004 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:09

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
heb je misschien een huis-tuin-keuen ventilator, zo kan je hem op de videokaart laten blazen, terwijl die in de kast is, met waterkoelblok erop, en kijken of die dan langer aan kan staan, want dan weet je dat die te warm wordt...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Niet online
BiG-GuY schreef op 28 maart 2004 @ 13:24:
heb je misschien een huis-tuin-keuen ventilator, zo kan je hem op de videokaart laten blazen, terwijl die in de kast is, met waterkoelblok erop, en kijken of die dan langer aan kan staan, want dan weet je dat die te warm wordt...
Nee, die heb ik niet, maar het lijkt me gewoon niet logisch dat hij te heet wordt. Alles is perfect gemonteerd, tig keer opnieuw gedaan en ook de AS weggehaald, Asetek troep erop, hij laat dan netjes een afdruk achter op het koper. Hij wordt écht niet te heet...Dat kan niet...denk ik.... :?

Ik denk dat het óf iets met geleiding is, óf dat er idd gewoon iets kapot is, en dan moet ik RMA'en....Als dat nog kan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
Eerst moet je de pinnen ergens van iemand zien kopen. Zet advertentie op maarktplaats en tweakers.
Daarna ga hier :
http://support.euro.dell.com/nl/nl/home.asp
En lees wat moet je doen ;)
ga de VGA niet opsturen naar ATI zelf tenzij staat er logo van Built by ATI op de VGA ........... de RMA via ATI zelf gaat volgens mij wel sneller dan via Dell :)
Link : http://www.ati.com/support/rma/index.html

Als je nu nog niet weet hoe je dit probleem kan oplossen , dan is het je eigen schuld en koop een mooie nieuwe VGA :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Niet online
SlowikPL schreef op 28 maart 2004 @ 15:37:
Eerst moet je de pinnen ergens van iemand zien kopen. Zet advertentie op maarktplaats en tweakers.
Daarna ga hier :
http://support.euro.dell.com/nl/nl/home.asp
En lees wat moet je doen ;)
ga de VGA niet opsturen naar ATI zelf tenzij staat er logo van Built by ATI op de VGA ........... de RMA via ATI zelf gaat volgens mij wel sneller dan via Dell :)
Link : http://www.ati.com/support/rma/index.html

Als je nu nog niet weet hoe je dit probleem kan oplossen , dan is het je eigen schuld en koop een mooie nieuwe VGA :+
Het is een Build by Ati, en ik heb al RMA aangevraagd bij ATI, maar nog niks van gehoord.
Wat bedoel je hiermee? Die pinnen van de originele koeler?

[ Voor 3% gewijzigd door oli4100 op 28-03-2004 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 23:03
Kun je geen foto maken van hoe de situatie met de AS vervuiling nu is?
Zo kunnen we ook zien of er geen troep op de ID verbinding zit.
Misschien dat dat de oorzaak is waardoor je een soort hardwarematige mod maakt van 9700 ---> 9500 maar dat ie daarvoor nu te hoog geklokt is?

Tis zomaar een idee ik weet zo snel even niet of de 256 bits bus dan ook terug gaat naar 128.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
post hier ook eens wat mobomonitor screens.
en je kan de originele koeler er toch ook opklemmen, het is toch maar om te testen...
met bijv wasknijpers oid, zodat je je achterkant van je kaart niet beschadigd (lijmklemmen zijn dus iets te sterk)
en iets dat niet zoveel last heeft van die hitte.
heb zo geen idee, maar zo ka je wel testen of het werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Niet online
Kun je geen foto maken van hoe de situatie met de AS vervuiling nu is?
Zo kunnen we ook zien of er geen troep op de ID verbinding zit.
Misschien dat dat de oorzaak is waardoor je een soort hardwarematige mod maakt van 9700 ---> 9500 maar dat ie daarvoor nu te hoog geklokt is?

Tis zomaar een idee ik weet zo snel even niet of de 256 bits bus dan ook terug gaat naar 128.
Zou wel eens kunnen kloppen, maar ik heb tijdelijk geen cam voorhanden, ik regel dit asap
post hier ook eens wat mobomonitor screens.
Waarvoor? Maar hier is er een van toen ie nog wel goed werkte:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~spran144/fotos/mbm.JPG
(clickable)

Nu zijn de temps natuurlijk een stuk lager dan eerst. Verder dan dat is er geen verschil
en je kan de originele koeler er toch ook opklemmen, het is toch maar om te testen...
met bijv wasknijpers oid, zodat je je achterkant van je kaart niet beschadigd (lijmklemmen zijn dus iets te sterk)
en iets dat niet zoveel last heeft van die hitte.
heb zo geen idee, maar zo ka je wel testen of het werkt
Die heb ik dus niet meer, hij was volledig kapot :X

[ Voor 3% gewijzigd door oli4100 op 28-03-2004 16:59 ]

Pagina: 1