[TV Kaart]Ik weet het niet meer...

Pagina: 1
Acties:

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik was zo enthousiast om een LeadTek Winfast 2000/XP Expert te kopen, (heb hem nog niet gekocht dus.

maar nu lees ik op verschillende forums dat het geluid echt *kut* is.
is dit nu al eens opgelost? of weet iemand een andere kaart die ook erg goed is voor onder de 80 euro?

ik heb me al helemaal lam zitten zoeken en vond de Pinnacle PCTV Pro

is die beter dan die Winfast? of juist niet?

ik hoop dat jullie me hier wat duidelijkheid over kunnen geven.

bvd :)

[ Voor 4% gewijzigd door Imperium op 12-01-2004 01:24 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

ik zou eerder een hauppage nemen dan een pinnacle.
onder de 80 euro bestaan genoeg capture kaarten.

De vraag is, wat zijn je eisen.
welke resolutie wil je cappen.
tv en radio?
ook teletekst?
afstandbediening erbij?
enz.

Verwijderd

Ik heb zelf een Pinnacle TV kaart. Prima ding, alleen ik vind de bijgeleverde software behoorlijk slecht. Onder andere verschillende zenders werden bij mij niet gevonden. Ik gebruik daarom DScaler. DScaler scande bij mij niet veel beter, maar je kan alle zenders handmatig instellen. Geluid is ook prima.

Zou het geluidsprobleem niet driver-gerelateerd kunnen zijn?

edit:
[knip]
ik las even verkeerd. Dacht dat je de kaart al gekocht had.....

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2004 01:23 ]

• Imperium
  • Niet online
wat ik bedoelde ermee is dat is zo enthousiast was dat ik die kaart gevonden had om te kopen dus ik heb hem nog niet (ff editten in first post) ik had het gelezen op http://www.tv-cards.com/messageboard/index.php kan je veel reviews lezen van users.

en ik wil teletekst,
tv (duh)
radio (liefst wel)
Afstandsbediening
reso? op 1024x768 (dat draai ik nu)

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Lees volgend topic maar eens door: [TV Kaart(en)]De Kwaliteit ervan. In dat topic vind je gebruikerservaringen, screenshots en caps van verscheidene kaartjes en de samenvatting van een review door c't Magazine.

De Pinnacle PCTV Pro en de Leadtek Winfast zijn gebaseerd op een verouderde chipset. Je kunt beter uitkijken naar een kaart op basis van een moderne chipset. Die bieden een beduidend betere beeld- en klankkwaliteit. Zie het eerder vernoemde topic voor meer informatie.

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07 12:24

Spikey

Making the web accessible!

Een resolutie van 1024x768 is om te kijken.. niet te cappen neem ik aan (beetje onnodige en levert aanzienlijk grotere files op met welke stap omhoog)

Wat ik uit je specs kan opmaken moet het realtime cappen naar xvid met een fastsoenlijke resolutie wel mogelijk zijn dus dat is geen probleem. Ik zou persoonlijk ook voor een hauppage kaartje gaan.
Kheb hier momenteel zelf een hele oude Miro PCTV (tegenwoordig pinnacle). Die werkt opzich nog heel goed, maarjah geen stereo, teletext enzo.. maargoed wat wil je voor 10,- (wat ik ervoor betaald heb)

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

• Imperium
  • Niet online
mja maar hauppage is weer reteduur, dus ik denk dat ik toch voor die Expert ga :)
of iemand anders nog tips?

Verwijderd

Ik heb zelf de Leadtek Winfast 200 Expert en ben er erg tevreden over.

De computer waarop hij werkt is een athlon xp1700 met 512mb geheugen en max resolutie opname is geloof ik: 350*420 ??Weet niet meer,geloof svcd pal.

Zodra ik ga opnemen op 750*700 ?? krijg ik schokkend beeld met opnemen en afspelen.

Voor de rest makkelijk te installeren en afstandsbediening werkt door hele kamer !

Enige nadelen:

- je kan een opname die bezig is niet direct verlengen
- tijdens opname kan je niet naar een ander kanaal surfen

Verwijderd

Hauppage heeft in het algemeen de beste kaart, al kan je ook wel die zelfde kaart kopen voor minder van een andere merkje. Let dus op welke chip er op zit.

ALs je het helemaal goed wilt doen dan neem je een skystar 2. Dat is een digitale tv kaart DVB en werkt via digitaal (dvb-c) kabel of satelliet(dvb-s).
Het kaartje kost 70euro's en die haal direct het mpg2 singaal waardoor die het direct op je hardeschijf kan weg schrijfen waneer je iets wilt gaan opneme ;-).
Bij radio heb je lekker mp3 _/-\o_ .

Ik zal zeggen koop een skytar 2 70,- euro + 70 euro voor de schotel kabel en LNB,
140,- en je zal er zeker weten geen spijt van hebben.

Analoge video is gewoon bagger daar moet je gewoon niet aan gebegingen, sneeuw door je beeld, opanme's zijn erg slecht te deinterlace enz.

Voor als je veel wilt gaan opneme dan ben je met zo digitaale tv kaart veel beter af dan met zo analoge ding. Het enige nadeel is dat je een schotel in je tuin moet plaatsen waneer je een dvb-s neemt, maar daarvoor krijg je wel heel veel zenders voor terug ;) .

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2004 17:19 . Reden: typo ]

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ja maar dan heb je alleen maar Free-To-Air channels. :{

Verwijderd

Ik heb zaterdag de PCTV Pinnacle Pro gekocht en ben er zeer tevreden mee.
kan op sommige zenders zelfs full screen tv kijken, maar op de meeste op 3/4 van mn beeld, zelfs met een oude versleten 20m kabel heb ik goed ontvangst. Kopen die kaart!
Pagina: 1