Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

case modje, multi opberg doos :) eerst aquarium straks weer

Pagina: 1
Acties:
  • 237 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Updatje, verplaatsing uitgangen.

Update andere verpakking!!

Ik heb een hele mooie opberg doos voor video/cd/dvd's en ja... die gebruikte ik niet, toen had ik er een aquarium van gemaakt, Nu ben ik er een pc aan het in bouwen, en waarschijnlijk word het weer een aquarium... dus de pc in de opberg doos gevult met olie/gedestileerd water... moet nog even kijken wat ik er precies voor ga gebruiken.
Dit is de pc nu,

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/SkaHunter1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/SkaHunter2.jpg

De pc is een
* pentium 133 MMX
* 16 mb ram
* 1,2 gig
* opti geluidskaartje
* netwerk kaartje
* 1 mb Cirrus Logic 5430/40 PCI videokaartje
Ik heb de voeding helemaal gestript.. omdat ik de ingang aan de zijkant van de kast wil hebben. (dit is alleen nog niet gedaan) en zo ziet het er natuurlijk veel beter uit
Ik moet nog de volgende stekkers zien te verleggen naar de zijkant,
Voeding, muis, toetsenbord, geluid plugje, netwerk kabeltje, vga kabeltje.

Dat ga ik eerst doen en ik wil hiermee ook meteen vragen voor suggesties... de grap is dat het me tot nu toe nog niets heeft gekost.. en dat is natuurlijk heel leuk om het zo te houden.
Ik zal.. indien er daar behoefte aan is heel gezellig alles bijhouden met fotos.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2004 22:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
damn.. verkeerde forum. kan het overgeplaatst worden lieve mensen?

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:12

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

dat in water zetten gaat je maar ff lukken denk ik, na een tijdje word dat water ook vuil, en gaat het weer geleiden,

btw, in je onderste foto, lekt daar de condensator van je voeding niet?

De Nederbelg !

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-11 21:57

Remy

I usually get 100% accuracy

Damn SkaHunter, resize je pics ff, 2x ruim 700k worden mensen niet blij van :X Maak er thumbs van van 500 a 600px die doorlinken naar de fullsize pics.

Move DOC > CME iig, voortaan ff opletten ;)

LinkedIn
Instagram

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

je moet wel olie doen, water hou je nooit gedemineralizeerd op de langere duur.

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-10 21:55
kweenie hoor, als je die olie/water erin doet komt dat in de hdd enzo, dan werken die mechanismes toch niet meer goed? ze moeten dan veel meer kracht zetten en zo, volgens mij is dat niet echt goed. ik begrijp eigenlijk ook niet echt waarom je je bak vol met vloeistof wilt hebben :S vissen kunnen er toch niet in :p

Verwijderd

_ferry_ schreef op 11 januari 2004 @ 22:44:
Ja en dan de ventilatoren ,speakers en hardeschijven niet in de vloeistof dompelen
:*)

• HyperioN
  • Laatst online: 31-10 21:55
@charles: ja dat probeerde ik eigenlijk ook te zeggen. en ventilatoren als alles ondergedompelt is lijkt me beetje onnodig.

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2004 22:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
dat in water zetten gaat je maar ff lukken denk ik, na een tijdje word dat water ook vuil, en gaat het weer geleiden,
btw, in je onderste foto, lekt daar de condensator van je voeding niet?
Nee de condensator lekt niet ik moet alles nog eventjes heeel erg stof schoon maken.
Damn SkaHunter, resize je pics ff, 2x ruim 700k worden mensen niet blij van Maak er thumbs van van 500 a 600px die doorlinken naar de fullsize pics.
Je ik heb ze geresized... maar nog niet op de host.. dat moet ik nog even doen.
Ja dat ben ik ook van plan.. maar ik wil misschien een drainaze systeem.. of een rafinaderijtje erbij zetten :)
kweenie hoor, als je die olie/water erin doet komt dat in de hdd enzo, dan werken die mechanismes toch niet meer goed? ze moeten dan veel meer kracht zetten en zo, volgens mij is dat niet echt goed. ik begrijp eigenlijk ook niet echt waarom je je bak vol met vloeistof wilt hebben :S vissen kunnen er toch niet in
hdd is vacuum.. dus die blijft het doen.. als het goed is.. als hij niet vacuum is is hij al stuk.. en hij doet het nog.. dus het moet werken. En anders las ik wel een heel hip hol buisje als er stiekem een lucht gaatje zit.
En het is voornamelijk voor de koelheidsfactor.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2004 22:59 ]

Verwijderd

Dat ben ik ook van plan..
Met andere woorden, je mod is dus nog niet klaar?
Helaas, voor Casemods in Progress heb je toestemming nodig zoals je ook in de CME policy kunt lezen.
Voor nu: dicht. Ik raad je aan om bovenstaande eens op je gemak te lezen - en jezelf eerst een beetje bekend te maken met de mogelijkheden van het forum, zoals posten van plaatjes, Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gifeditten en move-request via Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.giftopicreport - dat voorkomt een hoop irritatie voor je medegebruikers. Neem dan ook even de forumfaq door: http://gathering.tweakers.net/forum/faq - zo vinden wij het niet zo handig als iemand mod-breaks/remarks gaat weghalen of crosspost.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2004 23:09 ]

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:52
Op zich wel interessant, als je daadwerkelijk je spul in olie gaat gooien :)
Weer open.

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Ik dacht dat er altijd een klein luchtgaatje in een HD zit?
Bij die van mij iig wel :+

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

rb338 schreef op 12 januari 2004 @ 23:14:
jah, elke hd, nog wel meer punten

dus, TS, ff wat buisjes solderen :Y)

ik zou de HD in zo'n gripzakje (weedzak) doen! :)

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-11 20:22

jotheman

Was like that when I got here!

Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 23:05:
[...]
Nutteloze reden...
Voor nu: dicht.
Nog meer blabla
Jeus man hoe erg is dit? Moet je nu toestemming aanvragen om een topic te mogen posten, FFS! (daar komt 't op neer, don't deny it!)
Wat een onzin zeg, 't is een forum... Begint er veeeel te formeel te worden hier, niet normaal zeg...
Nou kom maar weer op met je "als je 't niet leuk vindt blijf je maar weg" of een waarschuwing, maar is 't zo of is 't zo?
Gewoon niet leuk meer zeg, 't is een forum. Boeiend of hier een vervolgtopic op komt of dat 't een CiP is?
Sheesh...

Moest ik toch ff kwijt, begint me steeds meer dwars te zitten. De lol gaat er gewoon vanaf zo.
.:modbreak:.
Ter informatie: die regel bestaat al langere tijd. Maar deze discussie over moderatie voegt totaal NIETS toe aan dit topic. Klachten over moderatie horen niet thuis ín een modtopic, maar kun je aankaarten per mail/ICQ etc.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 02:13 ]

I see dead pixels...

Verwijderd

Ik ben het idd wel een beetje met hem eens... Sommige admins denken echt dat alles heel erg volgens de regeltjes moet, enzo.. Als hij zijn pc gewoon in de olie wil flikkeren? dan is dat toch lache? Als het maar niet te lang gaat duren voordat het gaat gebeuren, want ik wil het graag zien gebeuren! nouja, suc6!

• NewbieNeo
  • Laatst online: 25-11 22:10
lijkt me op zich wel interessant om te zien hoe lang zo'n mod het uithoudt.

gedemineraliseerd water zou gaan geleiden als het vervuild raakt met stof of iets dergelijks, en zelfs bij olie zou dit het geval kunnen zijn.

wat ikzelf dus zou doen als ik deze mod zou uitvoeren:
de binnenkant van die bak en de onderdelen die je gaat onderdompelen absoluut schoon en stofvrij maken, zodat je geen kans creëert dat er vastzittende vuiltjes opeens losraken en zich zouden gaan mengen met de olie/water, zodat deze zou gaan geleiden.

hopen dat 't lukt en 't een lange tijd uithoudt.. :)

[ Voor 3% gewijzigd door NewbieNeo op 13-01-2004 00:15 ]

Verwijderd

maar er moet toch wel iets van circulatie in die bak plaats vinden? Ik kan me niet voorstellen dat het goed is als de zelfde olie steeds op naast je cpu zit....

En is het voordeel van olie dat olie veel meer warmte kan openen dan lucht?
En de warmte die de olie opneemt, die moet toch ergens naar toe? zou de buiten kant van die bak genoeg koelen?

• KabalA!
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11 23:14

KabalA!

[ No-Life ]

Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 00:27:
maar er moet toch wel iets van circulatie in die bak plaats vinden? Ik kan me niet voorstellen dat het goed is als de zelfde olie steeds op naast je cpu zit....

[...]
Dat er circulatie moet zijn ben ik helemaal met je eens maar door de warmte van de cpu e.d. wordt deze circulatie van "vanzelf" gevormd... de warme vloeistof stijgt en koelt daar af door de buitenlucht en zakt van weer naar beneden enz. enz :)

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
het zal me benieuwen hoelang je hardware gaat leven in een vloeibare atmosfeer :7

ik gok hooguit een week... ik vindt dit wel kansloos hoor, die hardware is niet gemaakt om te functioneren in vloeistof. als je het mij vraagt, is dit zonde van je tijd en van je hardware.

Mn 3D printer blogje..

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
rb338 schreef op 12 januari 2004 @ 23:14:
In hele oude HD's zit nog niet zo'n gaatje :) Heb hier nog een schijf van 250 Mb zonder zo'n gaatje :)

• NitroTec
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10 11:28
lijkt me op zich wel interessant om te zien hoe lang zo'n mod het uithoudt.
Daar zou ik niet om willen wedden.....de hardware is zover ik weet idd niet echt geschikt voor een vloeibare atmosfeer, hoe schoon deze ook is.....

Maar ik wens je veel succes en ben erg benieuwd.......

Dont work hard, just party!

• Kawaii
  • Niet online
Als de vloeistof niet geleid, en als je alle aansluitingen en gaatjes e.d goed inpakt is het mogelijk om de pc werkend te krijgen. Maarja fans en de pc-speaker moeten wel verdwijnen.

iig is dit wel een erg origineel project, ben zelf ook erg benieuwd :)

Verwijderd

Topicstarter
FiXeL schreef op 13 januari 2004 @ 00:35:
het zal me benieuwen hoelang je hardware gaat leven in een vloeibare atmosfeer :7

ik gok hooguit een week... ik vindt dit wel kansloos hoor, die hardware is niet gemaakt om te functioneren in vloeistof. als je het mij vraagt, is dit zonde van je tijd en van je hardware.
en nog een paar msg die bijna het zelfde zijn.
Het is waar dat het is in theorie niet voor gemaakt is, maar ondanks dat is er geen rede dat het niet zou kunnen werken.
De speaker en de van kunnen gewoon tegen de olie, (natuurlijk zal ik dit soort onderdelen eerst testen in een andere bak met olie want er zijn nog wat dingen die ik nog moet doen voordat ik daadwerkelijk mijn aquarium weer vol gooi.

(p.s. ik weet niet of je hebt gezien wat voor een pc het is... als hij het begeefd dan heb ik gewoon pech, no big loss)

dingen als alle stekkers verzetten/verlengen/verplaatsen en die waterdicht maken, en ook nog alles schoon maken... dit word een zeer vervelende klus... ik weet nog niet precies hoe dit me gaat lukken maar het moet op zich toch kunnen.

Eerst moet ik even een toetsenbord, utp en vga verleng stukje zien te bemachtige, dan kan ik die aan de door de doos gaan stouwen. en een beetje mooi afwerken.

Ook zat ik te denken aan 2 fans die in de deksel naar beneden blazen, zou dat de olie een beetje koelen? (ben ook van plan om de olie natuurlijk te laten bewegen door middel van een pompje of 2)..

En ik heb nog een probleem... het is een oud moederbord.. en ik kan heb nog zoeen draadje over van de voeding... die op het moederbord moet... en ik weet niet... waar die precies in moet.. beetje vervelend...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 09:56 ]

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Shunt

Boe

ok leuke mod
maar om dit te laten werken mag je olie NOOIT vervuilt raken anders gaat hij namelijk wel geleiden, en dat vind je pc iets minder leuk :D.
ook zou ik je hdd buiten de olie plaatsten. aangezien hij dit waarschijnlijk niet zo leuk zal vinden :D. dus als je het wilt koelen kan dat niet direct op de vloestof. doe dat door bvb een metalen koelrib in de vloestof te zetten en deze door de deksel te laten lopen en die dan coolen. dit is natuurlijk maar een van de mogelijkheden.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:04

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

TS, ik zou die voedig toch even goed nakijken, want volgens mij is 1 van de 2 grote elko's open gebarsten (die het dichst bij de fan zit).

Daarnaast zou ik een hdd niet onderdompelen. Die dingen zijn alles behalve vacuüm en hebben een lucht circulatie nodig op luchtdruk verschillen op te kunnen vangen. Vandaar het kleine gaatje in het deksel. De rest van de hardware zou gewoon moeten werken in een isolerende vloeistof. Let alleen wel op dat het doorslagpunt ver boven de 230 volt ligt, ivm je voedig.

offtopic:
Lieve Mods. Ik volg dit forum al sinds ik lid ben van Tweakers.net (nu een jaar of 4). Het valt mij op dat jullie het laatste jaar echt veel strenger zijn geworden, en dat daardoor het forum aan het doodbloeden is. Waar er in het verleden nog tientallen nieuwe berichten per dag geplaatst worden, komt het nu soms zelfs niet meer boven de 10 uit...
Het forum heeft, laten we eerlijk zijn, een hoog patsers gehalte, probeer dat niet kosten wat het kost weg te halen, want daarmee nekken jullie het forum!!!

Dat wou ik even kwijt

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 22:55:

hdd is vacuum.. dus die blijft het doen.. als het goed is.. als hij niet vacuum is is hij al stuk.. en hij doet het nog.. dus het moet werken. En anders las ik wel een heel hip hol buisje als er stiekem een lucht gaatje zit.
En het is voornamelijk voor de koelheidsfactor.
Een hd is dus echt niet vacuum.
Er zit een klein ventieltje in om druk verschillen op te lossen.
Ik denk dat als je een hd gaat onderdompelen in water of olie dat je dan geheid water/olie in je hd krijgt en tussen je platters.

En die elco lijkt inderdaad te lekken, kijk hem echt even goed na.

edit: is al gezegd, hmm ik slaap nog een beetje

Maar dit lijkt me een leuk project.
Er zijn wel meerder topics gestart waar iemand dit van plan was.
Maar ik nog nooit gelezen dat iemand het hier op GoT ook echt heeft gedaan.

Neem het zekere voor het onzekere en doe het alleen met hardware die je over hebt. Maar aan de hardware te zien is het dat ook :)

[ Voor 29% gewijzigd door job op 13-01-2004 12:25 ]

• SetsunaKaede
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-07-2024

SetsunaKaede

Ing.Dr.Prof.Onz.In

beter lezen, en dan voornamelijk in DOC... ik heb al een paar topics gezien van mensen die het gedaan hebben, en van eentje zelfs gelezen dat die pc het 2 jaar heeft gedaan en uiteindelijk dood is gegaan bij het proberen weer ZONDER olie te laten draaien ;-)

Verwijderd

Topicstarter
Jeah mensen ik heb alle verleng kabels en tussen stukjes dus vanavond kan ik heerlijk gaan knutselen, ik heb alleen nog geen silicone spul dus dat moet nog maar even wachten, (later deze avond zullen er wel enkele plaatjes komen)

En de elco is niet stuk.. hij is gewoon stoffig.
Net als nog veel meer onderdelen.. wat is de beste manier om alles schoon te maken? dus helemaal stof vrij... ik bedoel.. kan het niet eventjes om spoelen..

En ik zal de hd wel eventjes na kijken, maar anders dan plek ik hem wel tegen de deksel of tegen de bodem in een apart hokje.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 17:30 ]

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-11 19:16

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 17:27:
Jeah mensen ik heb alle verleng kabels en tussen stukjes dus vanavond kan ik heerlijk gaan knutselen, ik heb alleen nog geen silicone spul dus dat moet nog maar even wachten, (later deze avond zullen er wel enkele plaatjes komen)

En de elco is niet stuk.. hij is gewoon stoffig.
Net als nog veel meer onderdelen.. wat is de beste manier om alles schoon te maken? dus helemaal stof vrij... ik bedoel.. kan het niet eventjes om spoelen..

En ik zal de hd wel eventjes na kijken, maar anders dan plek ik hem wel tegen de deksel of tegen de bodem in een apart hokje.
Klinkt stom, maar je kan het wel degelijk 'even' omspoelen... Weliswaar bij voorkeur met gedemineraliseerd water, maar een stoomreiniger gaat ook prima. :P Of anders met een stikstof cilinder schoonblazen (perslucht dus).

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03 16:51

Interstice

Hallo?

Teiltje leeg heet water derin beetje dreft erbij :) afwasborstel en poetsen maar :D wel goed talen drogen ;)

enne kan echt !

Proud member of Tacopsclan [CLS]

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11 19:59
SetsunaKaede schreef op 13 januari 2004 @ 13:34:
beter lezen, en dan voornamelijk in DOC... ik heb al een paar topics gezien van mensen die het gedaan hebben, en van eentje zelfs gelezen dat die pc het 2 jaar heeft gedaan en uiteindelijk dood is gegaan bij het proberen weer ZONDER olie te laten draaien ;-)
idd, en die hdd's moeten het onder de olie ook doen, want ik geloof nooit dat die dingen niet luchtdicht zijn.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Rmg

Maverick schreef op 13 januari 2004 @ 19:24:
[...]

idd, en die hdd's moeten het onder de olie ook doen, want ik geloof nooit dat die dingen niet luchtdicht zijn.
Geloof het nou maar...

er zit een gaatje.. 9 van de 10x in het deksel waarbij staat DO NOT COVER THIS HOLE

daarachter zit een stoffilter.. die zorgt dat er geen stof bij komt.. dat een hd vacuum is is een sprookje.

voor de rest ts veel suc6 met de mod :P

• Maverick
ah, gewoon ff afplakken dat gaatje dus :+

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Rmg

Maverick schreef op 13 januari 2004 @ 19:31:
ah, gewoon ff afplakken dat gaatje dus :+
mja en dan krijg je luchtdruk verschillen en gaan je platters naar de kloten :+

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:09

w0w

Ook zat ik te denken aan 2 fans die in de deksel naar beneden blazen, zou dat de olie een beetje koelen? (ben ook van plan om de olie natuurlijk te laten bewegen door middel van een pompje of 2).
Je kunt ze beter naar boven laten blazen; zo blaas je iig geen stof _door_ die fans in de olie, en het stof dat naar beneden dwarrelt kan iig niet op de plek van de fans de olie bereiken; ook zal zo de warmte van de olie naar boven worden geblazen, wat natuurlijk goed is voor de temp; de hdd zou ik gewoon dmv een 90cm ide kabel buiten het aquarium leggen :? Of kan dit niet :?

Verwijderd

Topicstarter
updatje, Ik heb dus heel mooi alle kabeltjes verplaats naar de buitenkant van de kast... en ik ben zeer ontevrede..

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/g.blokker/skahunter/3.jpg
The tools, tot nu toe ging alles gnog goed.
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/g.blokker/skahunter/4.jpg
doos open en poging gedaan voor plaats bepaling voor de verschillende kabels
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/g.blokker/skahunter/5.jpg
ruimte gemaakt
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/g.blokker/skahunter/6.jpg
boren lukte wel.. beetje grof maar moet het toch nog dicht kitten.
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/g.blokker/skahunter/7.jpg
en zo ziet men, gaat het tot nu toe nog best goed.
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/g.blokker/skahunter/8.jpg
ARGHHH toen ging alles fout, het uitsnijden van de vierkantjes ging afgrijselijk! kon niet erger! gescheurde doos, nu moet ik dat dus ook allemaal dicht gaan plakken, en anders heeft men altijd nog ducktape :)
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/g.blokker/skahunter/9.jpg
alles weer op zijn plaats... met de hd op de plek waar hij.. naja niet op de bodum ligt... ideetje voor niet in de olie misschien.. moet nog even kijken.
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/g.blokker/skahunter/10.jpg
nog genoeg ruimte over!
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/g.blokker/skahunter/11.jpg
weder genoeg ruimte over!
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/g.blokker/skahunter/12.jpg
deksel dicht.. staat nu een beetje bol door de hd... naja even kijken.
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/g.blokker/skahunter/13.jpg
En alle draadjes zijn aangesloten!! en hangen niet meer over de doos heen.. jeah.
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/g.blokker/skahunter/14.jpg
zat een draadje los dus hij deed het niet.. bue...
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/g.blokker/skahunter/15.jpg
Maar hij doet het, en precies waar de pc voor in elkaar is gezet :)

Naja ik moet echt ruimte gaan creeeren want dit is best vervelend.. en ik wil het wel een klein beetje netjes :)
En even kit kopen.. want die barst erin zuigt.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Shunt

Boe

ik wil niet lullig doen maar aan die fan heb je niets :P
die fans doen in water al niets meer laat staan in een nog dikker iets als een olie ;)
je kan beter een weerstandje op de draadjes van de fan solderen om te faken dat er een fan op zit. aangezien je niet op mijn vorige reactie hebt gereageerd. wil ik je daar nog eens op wijzen. er mag geen vuil / stof in de vloeistof komen dus sluit het lucht dicht af met zo min mogelijk lucht er in.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
Shunt schreef op 13 januari 2004 @ 22:24:
ik wil niet lullig doen maar aan die fan heb je niets :P
die fans doen in water al niets meer laat staan in een nog dikker iets als een olie ;)
je kan beter een weerstandje op de draadjes van de fan solderen om te faken dat er een fan op zit. aangezien je niet op mijn vorige reactie hebt gereageerd. wil ik je daar nog eens op wijzen. er mag geen vuil / stof in de vloeistof komen dus sluit het lucht dicht af met zo min mogelijk lucht er in.
naja de fan draait wel in olie.. als je het heel erg graag wilt zal ik het binnenkort bewijzen. maar dat is ook niet het punt.. ik kan hem niet zonder enige koeling laten draaien.. ik zat te denken over een soort pompje enzo.. maar eerst mag ik de box gaan opruimen etc. etc.

• Rein_stein
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-11 20:01
pompen doet t zelf wel. de warme vloeistof zal naar boven gaan en koude vloeistof aanvoeren. Je krijgt dus al circulatie in de bak..

En een fan in de vloeistof zal nie leuk zijn. Hij zal teveel weerstand krijgen waardoor er denk ik een te grote stroom gaat lopen. Denk dat je dan een dooie fan overhoud

[ Voor 40% gewijzigd door Rein_stein op 14-01-2004 11:22 ]

• World Citizen
  • Laatst online: 06:49

World Citizen

FreeReef.nl

Lol ik heb dit ooit eens ook gedaan in een aquarium, heeft me 6 mnd gekost om te maken. wat ik heb gedaan is alles erin gooien geen fans of koelblokken. dan naar een spuiterij gaanen de schoonste ruimte pakken. dan de deksel erop en 2 gaaten over houden, op die gate slangen aansluiten en dan via de ene slang lucht uit een zuurstof tank erin blazen en dat die lucht er via het andere gat eruit komt. Nu via een van die slangen Koelvloeistof voor helikopters erin gooi (enigste koelvloeistof die niet geleid) en dan de slangen eruit halen en gouw de gaten dichtkitten. nu zit er dus helemal geen stof in. zorg dat je alles goed dicht kit. ik heb in de bak nog 2 vries elementen gehangen . eigenschappen van koelvloeistof kon tot -30. en dan kon het vrieselement niet dus dat kwam mooi uit.

temps die ik eraan over houd.

proc: 16 graden
video: 12 graden
systeem: -11 graden >:)

het werkt nog steeds na 5 mnd. ik dacht eerst dat men hardware niet tegen die kou kon maar bllijkbaar wel.

btw er zit ook nog een pomp in om de koelvloeistof te laten stromen.

nee je kunt je HD dus niet nat maken want dan draait hij niet meer en je cdrom ook niet. let op IRDA adapters of andere draadloze dingen op het moederbord werken ookniet meer of zeer zwak. Let op dat er echt helemaal 0,0 stof in zit. zo wel gaat het gegarandeerd kapot. sluit ook je cdrom aan en kit elke opening helemaal af (behalve de voorkant. beter is een extern cdrometje want meestalm krijg je je cdrom nniet helemaal dicht.

Leuk effect is ledjes erin hange en die aansluiten op glazvezel kabels. heb ik ook gedaan en het ziet er heel eg kroaal achtig uit. werk dus met meerdere gebonde glazvezel kabels en meedere kleuren. krijg je soort van koraal dus.

FreeReef.nl

Verwijderd

Topicstarter
ik heb als eerste.. geen cdrom speler... en hoe kom je in hemelsnaam aan koelvloeistof voor helicopters?

En nog een vraagje, wat is een goede betaalbare transparante kit?

• Rein_stein
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-11 20:01
siliconenkit

• Raegin
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:13
er is ook kit speciaal voor aquaria waarmee je o.a. de achterplaat vastplakt, dit is gemaakt om constant onderwater te zijn, hebben ze wel bij de intratuin aquaria afdeling :)

• World Citizen
  • Laatst online: 06:49

World Citizen

FreeReef.nl

SkaHunter

Door SkaHunter - Wednesday 14 January 2004 12:32

ik heb als eerste.. geen cdrom speler... en hoe kom je in hemelsnaam aan koelvloeistof voor helicopters?

En nog een vraagje, wat is een goede betaalbare transparante kit?
PAPA ----------> monteur vliegbases gilze rijen (militair)
ofwel mijn casemod's worden regelmatig gesponsord door de koningin

[ Voor 10% gewijzigd door World Citizen op 14-01-2004 14:04 ]

FreeReef.nl

Verwijderd

Op de plaatjes is te zien dat je het moederboard via ty-ribs vast maakt aan de bovenkant van de bak. hierdoor kun je nooit een luchtdichte bak creeren. (denk ik)

Over dat idee van een ven in het olie:
Dit moet geen probleem zijn, olie is natuurlijk dikker dan lucht 8)7 maar dit mag nog steeds geen probleem zijn. De vens zelf zullen zonder veel moeite blijven draaien. Stof is een groter problem, aangezien je bakje niet luchtdicht is:)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Epsilon

Luchtdicht is idd een vereiste.

Trouwens dat je 0.0 stof in je kast hebt is onzin. Er blijft ALTIJD wat zitten op je hardware, hoe goed je het ook schoonmaakt. Maar dit is gewoon te weinig om schade te doen.

Trouwens, kan je papa die helicopters niet wat slechter repareren :P, ik woon vlakbij en wordt gek van die dingen de hele dag ^^.

Maar ik geloof echt wel dat jou manier werkt :). Wel 2 vraagjes: welke pomp gebruik je? En hoe heb je je kast geisoleerd ?

Voor de TS: waarom de aansluiting aan de zijkant ipv bovenaan de kast ?
Koop nu maar gewoon voor 3 euro een nieuwe box ipv deze te gaan repareren (de duck tape is al duurder dan de bak zelf).

• Kawaii
  • Niet online
Nog even over de discussie of een HDD nou vacuum is of niet.

Een HDD is nooit vacuum, want de lees/schrijfkoppen zweven op de lucht boven de platters (door het hoge aantal rpm van een schijf)

Zou een HDD vacuum zijn, dan zouden de lees/schrijfkoppen krassen maken in je platters en zou je een HDD dus nooit aan de praat kunnen krijgen.

• Maverick
Kawaii schreef op 14 januari 2004 @ 20:39:
Nog even over de discussie of een HDD nou vacuum is of niet.

Een HDD is nooit vacuum, want de lees/schrijfkoppen zweven op de lucht boven de platters (door het hoge aantal rpm van een schijf)

Zou een HDD vacuum zijn, dan zouden de lees/schrijfkoppen krassen maken in je platters en zou je een HDD dus nooit aan de praat kunnen krijgen.
vacuum is iets anders als luchtdicht ;) (wat ze dus ook niet zijn btw)

• tweak_freak
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

tweak_freak

#######->

Moet je die ronde stikkertje is van die quantum hdd eraf halen. dan zie je de schijven zitten lijkt me niet echt lucht dicht ;)

[ Voor 16% gewijzigd door tweak_freak op 14-01-2004 23:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zit er aan te denken om een andere verpakking te gaan gebruiken,
want als ik met plexyglas of een andere transparante plaatachtig iets een lucht dichte doos maak met een aparte ruimte voor de hd (en dan ook aan de zijkant een floppydrive + cdrom) dan kan ik hem ook wat mooier afwerken...
Ik zal er binnenkort wat tekeningen met ruimte bepalingen voor maken, wnat de rubbermaid multimedia opberg doos is toch niet zo handig in bewerking als gehoopt...

• w0w

w0w

Zit er aan te denken om een andere verpakking te gaan gebruiken,
want als ik met plexyglas of een andere transparante plaatachtig iets een lucht dichte doos maak met een aparte ruimte voor de hd (en dan ook aan de zijkant een floppydrive + cdrom) dan kan ik hem ook wat mooier afwerken...
Ik zal er binnenkort wat tekeningen met ruimte bepalingen voor maken, wnat de rubbermaid multimedia opberg doos is toch niet zo handig in bewerking als gehoopt...
Lijkt me inderdaad beter en makkelijker, die scheur in jouw doos ziet er nl niet gezond uit :) Plexiglas is geloof ik wel prijzig :(

offtopic:
Tweak_freak, ben jij een tmf mod ?

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

nketelaar schreef op 14 januari 2004 @ 12:16:
Lol ik heb dit ooit eens ook gedaan in een ... je soort van koraal dus.
Heb je foto's >:)

Hoezo mag er eigelijk geen stof in? Gewoon deksel erop toch, wat maakt dat beetje stof uit...lijkt mij...ik niet weet. :? Ben er al achter, dan gaat het geleiden

[ Voor 10% gewijzigd door naaa op 15-01-2004 17:41 ]

Verwijderd

Hoe staan de zaken nu? kun je een update geven? zit er al olie // gedes. water in? werkt het? heb je een nieuwe omhulsel gebruikt? etc etc:)

i want info :D

Verwijderd

yojordi schreef op 15 januari 2004 @ 16:04:
[...]

Lijkt me inderdaad beter en makkelijker, die scheur in jouw doos ziet er nl niet gezond uit :) Plexiglas is geloof ik wel prijzig :(

offtopic:
Tweak_freak, ben jij een tmf mod ?
Prijs van plexiglas is gigantisch goedkoop als je weet waar je het moet halen.

• w0w

w0w

Prijs van plexiglas is gigantisch goedkoop als je weet waar je het moet halen.
In een 'echte' winkel bedoel je? Ik ben een keer wezen kijken bij die doe-het-zelf zaken, daar was het niet echt goedkoop te noemen :o

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk weer eens een update,
http://home.quicknet.nl/qn/prive/g.blokker/skahunter/16.jpg
http://home.quicknet.nl/qn/prive/g.blokker/skahunter/17.jpg
http://home.quicknet.nl/qn/prive/g.blokker/skahunter/18.jpg
Binnenkort weer een betere update maar eerst slaap.. veel slaap.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2004 11:38 ]

• Dysan
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
vervang .JPG door .jpg :)

Im Not A Vacuum Cleaner, Thats DysOn

Verwijderd

Maar wat is het nut nou? De laatste plaatjes zijn niet echt dat je zegt van : "Zo leuk zeg!"

Verwijderd

Doet me denken aan die scheepjes in die flessen waarvan je je afvraagt hoe ze erin komen.

• NewbieNeo
Verwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 23:02:
Doet me denken aan die scheepjes in die flessen waarvan je je afvraagt hoe ze erin komen.
gewoon de bodem wegzagen.. ;)

en zie ik nou een fan op de processor zitten? :?
volgens mij gaat dat niet werken als je er straks olie of wat dan ook in gaat gooien om te koelen..

Verwijderd

Topicstarter
ja rustig maar het is alleen nog maar om te passen, ik moet nog kijken hoe ik precies alles erop ga doen en er moet natuurlijk nog een bonk van een koel blok op maar ik moet even kijken hoe ik alles laat... zweven... en het hele ding komt op een platformpje te staan als zoeen http://www.eastnorthumber...is_weeks_ads/culligan.jpg ding

• NewbieNeo
volgens mij kan je 't beste tussen de verschillende onderdelen van die tussenstukjes (afstandhouders) plaatsen ofzo, zodat de onderdelen elkaar niet aanraken.
ook kan je 't dan zo doen dat 't een geheel wordt zeg maar en 't dus niet allemaal naar de hals zakt als je 't zo op zijn kop wil gaan plaatsen..

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 10:19:
ja rustig maar het is alleen nog maar om te passen, ik moet nog kijken hoe ik precies alles erop ga doen en er moet natuurlijk nog een bonk van een koel blok op maar ik moet even kijken hoe ik alles laat... zweven... en het hele ding komt op een platformpje te staan als zoeen http://www.eastnorthumber...is_weeks_ads/culligan.jpg ding
Pfff, zweven, ik denk niet dat dat lukt, alles gaat toch naar beneden door de zwaartekracht. :P
Misschien kan je alles een beetje met tie-wraps aan elkaar gaan hangen, zodat er maar 1 ding de bodem aan raakt.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Verwijderd

Als de olie er inzit kan je rustig frietjes in bakken boven de proc :P
Pagina: 1