uhh hoe zit dat nou? heb al een andere schakeling geprobeert maar het werkte niet. Kan ik niet een hele kleine weerstand tussen de aansluiting op mijn mobo en de schakeling zetten? weet iemand hoeveel ohm de weerstand dan moet zijn?Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 20:14:
[...]
Watte? de voeding af vlakken? hoe en wat is dat doe ik dat??? iets duidelijker aub![]()
Verwijderd
Heb dus nog steeds het probleem dat mn server steeds een reset als er een lamp aan of uit gaat... Dit is erg iri, maar zijn er btw wel relais die iets met de zeer lage spanning van een GSM kunnen? Ik weet zelf niets meer te verzinnen. even voor de duidelijkheid de GSM die ik gebruik hangt 24/7 aan een adaptor omdat de accu gaar is... iemand nog?
Zit er niet ergens zoŽn ronde Žijzer achtigeŽring in je pc? een ferrietring. dan moet je het draadje dat van je tel kom daar een paar keer omheen wikkelen dit vangt dan de HF golven op en waarschijnlijk gaat je pc dan niet meer aan zonder dat je dat wil.
edit: kwam ik toch ff een plaatje tegen:
laat maar weten of het werkt.
[ Voor 25% gewijzigd door qbix op 02-04-2004 21:00 ]
Btje late reactie, maar daar had ook ik al andere oplossing voor gevonde....k heb mn zussie gewoon een eigen pc gegeve:) en men moeder ook meteen maar ff....mjah k woon nu toch op mezelf dus ik heb der nu geen last meer van:)Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 10:36:
Of als je susje achter de computer zit, effe bellen, zeggen dat de computer uit ging door een virus dat jij er meteen uit moet halen. En die computer is weer van jou
Verwijderd
Dat ding zit ook altijd om de draadjes naar de powerbutton enzo, waarvoor? Kun je me dat uitleggen? Ik haal ze er altijd gewoon af..qbix schreef op 02 april 2004 @ 18:59:
Zit er niet ergens zoŽn ronde Žijzer achtigeŽring in je pc? een ferrietring. dan moet je het draadje dat van je tel kom daar een paar keer omheen wikkelen dit vangt dan de HF golven op en waarschijnlijk gaat je pc dan niet meer aan zonder dat je dat wil.
[afbeelding]
had qbix al antwoord op gegeven....Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 18:30:
[...]
Dat ding zit ook altijd om de draadjes naar de powerbutton enzo, waarvoor? Kun je me dat uitleggen? Ik haal ze er altijd gewoon af..
dan moet je het draadje dat van je tel kom daar een paar keer omheen wikkelen dit vangt dan de HF golven op
staat er
dat ringetje vangt dus de HF(Hoog Frequente) golven op:)
Het lijkt mij trouwens niet verstandig stroom over je Power-On button lijntjes te laten lopen.
Je weet niet wat voor schade dit toebrengt aan je mainboard.
Een aan en uit knop is zelf niets meer dan een knop die ervoor zorgt dat de twee lijntjes heel even contact met elkaar maken.
Als je een stroom erover laat lopen, dan word dit contact bijv in je gsm. gelegd, omdat daar de twee lijnen pas elkaar raken.
Het beste is volgens mij nog steeds een relais die schakelt.
Je weet niet wat voor schade dit toebrengt aan je mainboard.
Een aan en uit knop is zelf niets meer dan een knop die ervoor zorgt dat de twee lijntjes heel even contact met elkaar maken.
Als je een stroom erover laat lopen, dan word dit contact bijv in je gsm. gelegd, omdat daar de twee lijnen pas elkaar raken.
Het beste is volgens mij nog steeds een relais die schakelt.
Verwijderd
*shopje
Heeft iemand nog een bouw tekening waarmee ik de pc kaan aanzetten via de phone via de trilmoter draadjes uitzetten is niet nodig. ik wou dit aanpakken met relais als dit kan iemand bouwtekeningtje voor mij ?
Heeft iemand nog een bouw tekening waarmee ik de pc kaan aanzetten via de phone via de trilmoter draadjes uitzetten is niet nodig. ik wou dit aanpakken met relais als dit kan iemand bouwtekeningtje voor mij ?
Mwaaa, mij lijkt het beter een beveiligde bleutooth verbinden te maken... dan kun JIJ het alleen doen, zeer handig,
[ Voor 14% gewijzigd door FiXeR.nl op 20-11-2005 13:40 ]
Verwijderd
ik denk dat dat niet gaat lukken via het draadloze telefoon net, of wel? het grappige is natuurlijk dat je dat ding van waar dan ook aan en uit kan zetten.
ik ben geen god in electronica, maar er zijn een paar mogelijkheden. Ik ken een gast die heeft een robot, die bestuurt ie via een toongenerator (die die gewoon via de FM band kan verzenden) dat zou je misschien beter inelkaar kunnen knutselen, want als je beld met iemmand, en je drukt op de toetsen, hoor je voor elke toets een ander geluidje
1 = aan 2 = uit... als je dit via de LTP poort je pc in weet te krijgen, via (zelfgemaakte) software kan je nog veel meer dingen dan alleen je pc aan en uit zetten
(spraak herkenning?, commando's geven?)
moet er alleen wel iemmand zo snugger zijn om dat in elkaar te bedenken, k'ben niet zo goed met ic's enzo...
ik ben geen god in electronica, maar er zijn een paar mogelijkheden. Ik ken een gast die heeft een robot, die bestuurt ie via een toongenerator (die die gewoon via de FM band kan verzenden) dat zou je misschien beter inelkaar kunnen knutselen, want als je beld met iemmand, en je drukt op de toetsen, hoor je voor elke toets een ander geluidje
moet er alleen wel iemmand zo snugger zijn om dat in elkaar te bedenken, k'ben niet zo goed met ic's enzo...