Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Pc met mobiel opstarten en weer afsluiten.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.917 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kres817
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
Sorry voor de wat verwarrende titel.

Ben ff voor de gein met mijn oude tel aan het spelen.

Wil hem op mijn comp aansluiten zodat ik e'm aan en uit kan zetten door naar mijn mijn mobiel te bellen.

(Ja ik weet het. "wat is daar nou de nut van?")
Gewoon ff leuk.

Maar hier de probleem.
Heb de tel via de tetsenbord verlichting op mijn mbo aangesloten. Met behulp van een transistor de juiste schakeling gemaakt.
Problem is dus het volgende.

Ik krijg mijn pc aan door naar mijn tel te bellen. Dat loopt goed. Maar als ik de pc af wil sluiten krijg ik het zelvde efect als dat je de knop 5 sec inhoudt. Hij gaat dus in een keer uit en sluit dus niet juist af.

Probleem ligt dus bij de toesenbord verlichting. Die blijft te lang naabranden, waardoor de schakeling te lang open blijft.Het is niet mogelijk om dat in de tel zelf in te stellen.

Nou vraag ik me of of iemand misschien een idee heeft om dit op te lossen.

Ach ja..........

Verwijderd

Btje vaag verhaal, heb je geen schema oid?

Denk dat ik het wel begrijp, dus (weet niet of het bestaat) maak een soort begrenzer op je toetsenbord verlichting, dat hij na 1 seconde weer uitgaat oid.. :)

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-11 20:07
Met een of ander ic zou het toch moeten lukken, dat je na een aantal seconden niet meer geleid ;)

Verwijderd

Kan je dan niet beter de (ringtone) speaker spanning van je telefoontje gebruiken

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 19:46

Geckoo

Good news, everyone!

Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 22:18:
Kan je dan niet beter de (ringtone) speaker spanning van je telefoontje gebruiken
dat je idd als je lang belt hij aan gaat en als je kort belt hij uit gaat ofzo (of andersom)
wat ook een mogelijk heid is dacht ik dat als je in windows insteld dat je 1x de aan uit knop in drukt hij automatisch zichzelf netjes afsluit. maar of dat waar is moet je maar ff checken.

wel supper idee trouwens :Y)

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• Kres817
heb er ook aan gedacht maar het is niet mogenlijk om er bij te komen.

Het is helemaal afgedekt en kan je niet bij de aansluit punten komen, dus die valt af. Het enige wat dan overblijft is de toetsenbord verlichting.

<edit>
Zal zo nog ff verder zoeken. Er moet ergens een punt zijn waar je die speaker kan aftappen.

[ Voor 20% gewijzigd door Kres817 op 11-01-2004 22:27 ]

Ach ja..........

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:32
Leuk als je druk bezig bent op je pc en er belt iemand per ongeluk het verkeerde nummer... Verder wel een goed idee

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 13:02
Heeft die telefoon geen aansluiting voor een handsfreeset en zo ja, kun je dan niet het rringtonesignaal daar vanaf pikken?

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

NoTimeRemains

I know

super idee man

je belt van af de fiets op naar je mobiel; je pc start op; 5 min later thuis meteen pc-en :)

This is the Way.

• Kres817
dat is ook een idee, maar heb geen handsfree setje om op te offeren.
Ff zoeken of ik de pin indeling kan vinden voor de handsfree set.

Nee er zal niemand naar dit nummer bellen.
Het is al een jaar niet meer in gebruik.

<edit>
Ik heb het hier over de nokia 6150

[ Voor 10% gewijzigd door Kres817 op 11-01-2004 22:42 ]

Ach ja..........

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 08:07
Kun je een schema geven van die schakeling? Waarschijnlijk is die vrij eenvoudig aan te passen zodat hij geen 5 maar minder seconden signaal geeft.

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

Verwijderd

velleman heeft een soort module voor dingen in/uitschakelen via de tel.

zoek maar 1s lekker ;) : www.velleman-kit.com

• Kres817
dan moet ik ff paint aanspreken.
Verwacht niet teveel.

Heb imiddels de pin-out van de onderkant gevonden.

http://www.golftouch.nl/nokia/nokia6150.html

Nou had ik dus gelezen dat op de signaal pin voor de headset maar 80mV tot 1 volt uit komt.
Zou dat genog zijn om een transistor in werking te stellen?
Weet niet zo heel erg veel van de electronica.

Ik zal zo ff een poging wagen om een schema in elkaar te flansen.

Een moment

Ach ja..........

• Kres817
Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 22:47:
velleman heeft een soort module voor dingen in/uitschakelen via de tel.

zoek maar 1s lekker ;) : www.velleman-kit.com
Ja maar daar is niks aan. Het is juist leuk om het helemaal zelf van niks te maken.
En dat het ook nok werkt.

Krijg de schema ff niet op het net. Gezeik met de server.

[ Voor 9% gewijzigd door Kres817 op 11-01-2004 23:16 ]

Ach ja..........

Verwijderd

Het is wel gaaf om zo de pc aan te sturen, maar zou het niet helemaal gaaf zijn als je en telefoon belt dat dan je auto start of deuren opengaan ofzo!! Dat lijkt me helemaal een vet idee. Alleen heb ik die kennis niet in huis om dat te ontwerpen. Maybe heeft iemand op dit forum wel de skills om zoiets te maken.

• alushin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-08 19:51
Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 23:36:
Het is wel gaaf om zo de pc aan te sturen, maar zou het niet helemaal gaaf zijn als je en telefoon belt dat dan je auto start of deuren opengaan ofzo!! Dat lijkt me helemaal een vet idee. Alleen heb ik die kennis niet in huis om dat te ontwerpen. Maybe heeft iemand op dit forum wel de skills om zoiets te maken.
Hmm ok ik help je wel zoeken als je je nummer geeft en zegt waar je auto staat :+

Verwijderd

alushin schreef op 11 januari 2004 @ 23:42:
[...]

Hmm ok ik help je wel zoeken als je je nummer geeft en zegt waar je auto staat :+
haha, het hoeft niet persee met een mobiel maar bijvoorbeeld dat je een rf muis ombouwt zodat hij in de auto je auto start ofzo, maar met een mobiel zou wel gaaf zijn.

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-11 16:33
Als je nou eens de toetsenbordverlichting van je mobiele telefoon een one-shot-timer laat triggeren, dan kun je doormiddel van de klok zelfs de tijdsduur van de puls instellen.

bijvoorbeeld met een 74121 of een 555 (allebei veel voorkomende IC's).
Kijk maar eens hier: http://www.utm.edu/~leeb/3b3.htm

Verwijderd

Ik heb ooit zo'n oneshot geval bedacht voor het aanzetten van een PC met behulp van een telefoon, misschien kan je er iets mee

• Kres817
het grootste problem is dat min electronica kennis niet zo heel erg ver komt.

Zag wel in je schema dat je gebruik maakt van een photo-cupler.

Wat voor type is dat want ik heb er hier een heel zooitje liggen.

Laat maar. Niet goed gekeken. Zie het al

Ik heb het heel erg simpel gedaan.

Niet lachen om de schema. Ik weet het. Op school zou je niet eens 1 voor de moeite krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~laan1082/got/pcmobiel.JPG

[ Voor 38% gewijzigd door Kres817 op 12-01-2004 00:25 ]

Ach ja..........

Verwijderd

Ja en dan ben je aan het CSen ;) en dan valt je PC uit omdat je vriendin belt :)
Edit: hoe heb je het precies aangesloten?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2004 07:52 ]

Verwijderd

welke 2 contactpunten op de PC zijn dat ?

• renedepe
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-11 14:44

renedepe

wheeeeelp!!!

Kewl,
Ben je met je vrienden aan het gamen via internet en als je dan niet kan winnen, effe bellen en plop, weg is ie }) }) })

"water is pas een feest, als het langs de brouwerij is geweest"

Verwijderd

Bij Velleman moet je even kijken bij mini-kits en dan de MK160... Volgens mij moet het daarmee kunnen.. Weet niet hoe duur het is... :)

Verwijderd

renedepe schreef op 12 januari 2004 @ 08:06:
Kewl,
Ben je met je vrienden aan het gamen via internet en als je dan niet kan winnen, effe bellen en plop, weg is ie }) }) })
WHAHAAHHA rofl :D :D :D :D vet project man ik ga dit ook een keer doen :D Dit is gewoon echt mega da bomb >:) (zeer l337)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2004 09:44 ]

• Beat691
  • Laatst online: 07-08-2022
renedepe schreef op 12 januari 2004 @ 08:06:
Kewl,
Dan zet je je telefoon uit :)

Honda viertakt, often imitated, never duplicated!

Verwijderd

Nou nog even zorgen dat je je username en password kun invullen via een sms'je en dat kun je helemaal aan de bak. :*)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2004 10:29 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 10:28:
Nou nog even zorgen dat je je username en password kun invullen via een sms'je en dat kun je helemaal aan de bak. :*)
nee dat is niet handig, want dat kost je geld, de telefoon een keer laten overgaan niet

Verwijderd

Of als je susje achter de computer zit, effe bellen, zeggen dat de computer uit ging door een virus dat jij er meteen uit moet halen. En die computer is weer van jou >:)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 10:36:
Of als je susje achter de computer zit, effe bellen, zeggen dat de computer uit ging door een virus dat jij er meteen uit moet halen. En die computer is weer van jou >:)
Daar heb ik altijd andere manieren voor, gewoon wegkicken :D

• Kres817
Principe is heel erg simpel.

Enige wat je nodig hebt is een transistor, wat draad en een mobiele telefoon.

Als je weet hoe een transistor werkt weet je ook hoe je het in elkaar moet bouwen.

Probleem is dat ik nu mijn pc wel aan kan zetten via de mobiel maar uitzetten lukt niet. Tenminst niet op een normaale manier. De lampjes van de mobiel blijven langer dan 5 sec branden. Daardoor krijg je het zelvde efect al dat je je aan uit knop 5 sec ingedrukt hodt.
Hij gaat dan meteen uit in plaaats van netjes afsluiten.

Je kan het gewoon op de pinnetjes aansluiten die je normaal voor je aan uit knop gebruikt.

Ach ja..........

Verwijderd

Ik zet mn pc al maanden lang op z'n manier aan en uit.

'k Heb 2 mobieltjes: een Sony CMD-J70 en een Sony CMD-Z7.

Voor degene die deze hebben, die weten dat het speakertje ook gebruikt wordt voor de trilfunctie.

De CMD-J70 heb ik in mijn pc gebouwd, en de aansluiting van het trilspeakertje rechtstreeks op een 5 Volt relais aangesloten.

Dit relais maakt contact als ik naar mn mobiel bel of sms. (1 keer over laten gaan is ook voldoende)

Dit relais is samen met de powerbutton van mn kast op de pinnetjes van mn moederbord aangesloten.

De trilfunctie van de CMD-J70 duurt maar 2 sec ofzo, dus mn pc sluit altijd prima af.

Het leuke van mn CMD-Z7 is dat er spraakherkenning op zit, dus vanaf elke lokatie zeg ik gewoon "pc aan", en voila, mn pc staat aan als ik thuis kom.

Op mn PC staat windows 2000 advanced server, daarop heb ik Terminal Service Webclient geinstalleerd. (tsweb) Dit is een terminal service die via poort 80 gaat. Oftewel, die is vanaf elke locatie te benaderen, omdat poort 80 bijna nergens geblockt is.

Dus ik kan ten alle tijden op mijn pc komen, zolang ik maar "ergens" een internet verbinding heb.

Daarnaast is hij ook ftp server, dus wanneer het moet kan ik altijd bij belangrijke documenten komen, zoals documenten van school en mn werk e.d.

Erg handig dus:)

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

drahcir hebbie erook pics en schema';s van?

My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Verwijderd

hallo,

Ik ben een newbie :P maar ik begrijp electronica best wel.
kan iemand voor mij stap voor stap uitleggen hoe je dit moet doen?? ik kan aan bijna alle spullen komen. ik vind een mini kit van velleman te duur :'( :?

alvast bedankt

• ZEN
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-03-2021

ZEN

huh? wat doe ik hier?

Ik snap niet helemaal het nut van een pc aan zetten met mobiel..
wat wel handig is, om je oven aan te zetten wanneer je in de supermarkt op eens bedenkt toch maar weer pizza te eten..

Linux server installatie en beheer (clusters failover loadbalancing): http://www.virtualconcepts.nl/

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 16:12:
hallo,

Ik ben een newbie :P maar ik begrijp electronica best wel.
kan iemand voor mij stap voor stap uitleggen hoe je dit moet doen?? ik kan aan bijna alle spullen komen. ik vind een mini kit van velleman te duur :'( :?

alvast bedankt
Hij heeft het vast zo gedaan:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/horseflower/new5/foon.PNG

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

ZEN schreef op 12 januari 2004 @ 18:12:
Ik snap niet helemaal het nut van een pc aan zetten met mobiel..
wat wel handig is, om je oven aan te zetten wanneer je in de supermarkt op eens bedenkt toch maar weer pizza te eten..
je bent ergens anders en je MOET iets van je ftp halen maar je pc staat uit... dus je pakt telefoon en belt 0900-ZETPCAAN en 3 min later kan je op je ftp :)

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 13:02
exact, hoe vaak komt het wel niet voor dat men eigenlijk iets van de thuis-PC (uiteraard dan wel voorzien van breedband internet) af moet hebben als men op school zit, maar dat de thuis-PC dan niet aan staat?
Dan kan zo'n "ff bellen, en hij's zo aan" principe best nuttig zijn. En bovenal, zoals TS al zei: het is vooral voor de lol.

Verwijderd

Maar het pronbleem is toch dat de pc uitgaat als je belt na 4 seconden.??? De oplossing is simpel. Zet een ringtone er op van 1 enkele piep van een seconde op het nummer dat hij herkent als bijvoorbeeld een vip je belt. Als je dan de pc uit wilt hebben zet je op de telefoon waarop je belt numer weergave uit (de gsm herkent je nu dus niet meer als vip) je kunt dan instellen dat hij dan een andere ringtone afspeeld. Dus een toon van 4 seconde en de pc gaat weer uit. Btw als je in windows zet dat de pc uitgaat als je op de afsluit knop drukt dan werkt het ook met een enkele piep.

Of wisten jullie dit al.???

[offtopic]
Ik ga dit denk ik ook maken op mn server. maar dan op de reset knop. hang redelijkk vaak +- om 2weken.
[offtopic/]

Verwijderd

Misschien een simpele oplossing, maar als je nou een kleine condensator in serie met de aan/uitknop zet, dan komt er maar even spanning op de knop. Totdat de condensator vol zit en dan kan ie gewoon niet meer "drukken". Na verloop van tijd loopt de condensator weer leeg en kan je je systeem weer uitzetten.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

kun je niet iets met een 555 maken? dat ie een klokpuls om de 5 sec. geeft? dan heeft ie dus tijdens t bellen precies 1 puls.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 20:11:
Misschien een simpele oplossing, maar als je nou een kleine condensator in serie met de aan/uitknop zet, dan komt er maar even spanning op de knop. Totdat de condensator vol zit en dan kan ie gewoon niet meer "drukken". Na verloop van tijd loopt de condensator weer leeg en kan je je systeem weer uitzetten.
Okay nu hebben we 2 oplossingen. Ik denk dat die van mij niet op ieder gsm werkt. Maar die van jou werkt op ieder gsm, wat zeg ik zelfs op een vaste telefoon.

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-11 00:11

M14

Ik vind dit opzich wel een leuk topic, en ga het zeker in de gaten houden, omdat ik zelf ook wel zoiets wil gaan doen.

Wat mogelijk is met een vaste aansluiting: een DTMF encoder. Met een telefoon zend je een toon uit als je op een toets drukt. Zo zijn er 16 tonen die je kunt verzenden (de 16 mogelijkheden heb je niet, omdat er op de meeste telefoons 4 toetsen ontbreken; namelijk toets A, B, C en D). Met een DTMF-encoder kun je de 16 verschillende tonen omzetten naar en 4bits signaal. Daar kun je natuurlijk weer een leuke schakeling achter plakken.

Het nadeel is dat je continu een vaste telefoonlijn beschikbaar moet hebben.

Over de mobiele telefoon: Ik zat aan een schakeling te denken die het aantal keer wat de telefoon overgaat telt. Als er is opgehangen voert de schakeling een functie uit die bij het aantal keren dat de telefoon is overgegaan uit. Dat moet opzich te maken zijn.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Kres817
Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 19:12:
[...]

[afbeelding]
heb het ongevier zo gedaan .
Ik heb dan in plaats van een relais een transistor gebruikt.
Ik heb het op de toetsenbord verlichting aangesloten en niet op de speaker.
Kon niet bij de speaker aansluiting komen omdat die onder een metaale plaatje zit en als ik die afhaal de boel niet meer werkt.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~laan1082/got2/speaker.jpg
Dit is de speaker waar het geluid uitkomt als je gebeld wordt.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~laan1082/got2/aansluiting.jpg
Dit is waar ik de draadjes heb aangesloten die naar de transistor gaan.

JA DE PICS ZIJN ZEER BRAK MAAR ZE ZIJN OOK MET EEN TELEFOON GEMAAKT.

Ach ja..........

• Kres817
Dit is mijn schema. Dit werkt heel simpel. Je krijgt de pc hier mee aan alleen uit is een klein problempje.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~laan1082/got2/Drawing3.jpg
Heb net een progje gekregen van de buurman. Ben er nog niet zo goed in. (meen je dat nou ?)
Heb denk ik alle regels overtreden voor schemas maken.

Ach ja..........

• Beat691
  • Laatst online: 07-08-2022
Dat zelf geknutselde schema in een paar posts terug is duidelijker ja :)

deze dus: http://home.planet.nl/~laan1082/got/pcmobiel.JPG

[ Voor 31% gewijzigd door Beat691 op 13-01-2004 09:33 ]

Honda viertakt, often imitated, never duplicated!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 19:12:
[...]

[afbeelding]
Klopt helemaal, alleen ik heb er nog een schakelaartje tussen zitten. Dan weet ik ckr dat mn pc niet perongeluk uit kan gaan...

Maar deze manier vond ik makkelijker en goedkoper. 'K was in totaal 2 euro kwijt voor het relais.. (en heel veel eurootjes voor die mobiel.. maar die had ik toch nog liggen)

Nog een tip voor de mensen die dit na willen maken:

neem een pre paid abbo van een profider, waarvan je beltegoed niet verloopt als je een half jaar lang niet belt...

Anders zit je met het probleem dat je om het half jaar een nieuwe simkaart moet kopen.

• Mr GAmba
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-05-2021

Mr GAmba

Ondertitel unavailable

Ik heb ook zoiets, Als me pa thuis is laat ik 1x z'n mobiel overgaan, dan belt hij terug en dan zeg ik dat hij ff de pc aan moet zetten }) }) })

Nee ff serieus, ik heb hier nu zo'n bosch (telefooncel onderhand) uit het jaar 0 liggen maar die achtergrondverlichting blijft bijna 10 sec. aan zou dit ook gewoon lukken met da 555 schakelingetje??

En hoe zou je iets in kunnen bouwen dat je zeker weet dat je je pc aanzet, i.p.v. uit (als hij al aan stat).

Signature unavailable

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:51

Meneer aard

Porsche rulez!

Ik weet niet of je hier wat aan hebt, maar ik heb voor bij ons op de club, om de verwarming in de hangar aan te zetten door de weeks op moment dat deze niet is geprogd om door de weeks aan te gaan, kun je door middel van dit velleman kitje (ook maar gevonden) voor 10 eruo nog wat je pc/ whatever aan zetten. Er zitten twee standen op: Aan/uit en aan/ timer uit.

Ik had er nog een gevonden en die was 50 eruo waar je zo`n karin aan de lijn kreeg van toets 1 voor huppeldepup, maar die verbond je met je bestaande telefoon lijn en naar 8x overgaan kreeg je zo`n karin.

Zal even blaadje zoekn waar het een en ander opstaat.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Mr GAmba

Mr GAmba

Ondertitel unavailable

Ik heb nog ff in een oud elektronica boek gekeken en daar vond ik dit :
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/monoflop.JPG

Spreekt op zich voor zich denk ik. Zogauw ingang e hoog wordt gemaakt komt er op uitgang a een pulsje waarvan je de lengte instelt d.m.v. een potmeter.

Hebben jullie hier iets aan??

p.s. dat ic'tje is een schmidt trigger IC is standaard 7414

[ Voor 9% gewijzigd door Mr GAmba op 13-01-2004 20:15 ]

Signature unavailable

• Cyrus The Virus
  • Laatst online: 22-11 19:38
Is het jullie al gelukt had geen zin en tijd om te lezen. Want ik kan mijn computer aanzetten met mijn mobiele telefoon gratis met een schema van 13 euro reply for more info

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11 14:49
Cyrus The Virus schreef op 14 januari 2004 @ 19:02:
Is het jullie al gelukt had geen zin en tijd om te lezen. Want ik kan mijn computer aanzetten met mijn mobiele telefoon gratis met een schema van 13 euro reply for more info
gratis met een schema van 13 euro? ja, daar wil ik idd wel meer van weten ja....

• Cyrus The Virus
Neej het aanzetten van je PC is gratis dus geen bel kosten of sms kosten.
http://www.velleman.be/common/product.aspx?id=350454 Rond de 13 a 14 euro heb er al 2 gekocht, je moet dan wel de LDR met draad aab PCB verbinden in dan in een doos leggen ik heb VHS doos gebruikt

Hij werkt op het blacklight van je Telefoon dus je kunt je geluid uitzetten

[ Voor 13% gewijzigd door Cyrus The Virus op 14-01-2004 20:54 ]

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Verwijderd

Dat is misschien maar een simpele oneshot zoals dit:
Vind ik 13 euro nog veel..

Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/lodioo/new1/nand.PNG

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 12:23 ]

• Cyrus The Virus
jah maar dat kitje van velleman zit een timer op pulse/toggle op dus je kunt het voor meerdere dingen gebruiken

Verwijderd

Geloof ik, maar dat is nou net als met een ASUS A78NX de Luxe en een A7NX-X, als je die toeters en bellen toch niet gebruikt is de eerste overkill.
Ik heb dus die tweede...

• Cyrus The Virus
Maar het dat schema met die NE555 is niet veel goedkoper en je bent er niet zeker van dat hij het doet. en bij dat wel voor mss 3 euro meer.

Alleen1 nadeel is bij dit onderwerp als je zit te computer en je wordt gebeld dan gaat je computer uit dat had ik dus laats verkeerde telefoon nr gebeld

Verwijderd

Cyrus The Virus schreef op 15 januari 2004 @ 10:58:
Maar het dat schema met die NE555 is niet veel goedkoper en je bent er niet zeker van dat hij het doet.
klopt, daarom staat er nu een andere..

Verwijderd

Wel een uber ideetje jah. Ik weet alleen niet als dat afsluiten wel zo verstandig is, wie wil dat nou :+ (pc uit :( ). Verder is het wel leuk bedacht, moet ik ook maar maken (alleen dan met een pieper oid). K*t m'n server staat niet aan *belt 06............* oke, probeer het nog eens B)

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

oke dit heb ik ook gedaan

Je pakt de kabels van je boxje van je gsm die link je direct door naar je powerbutton. geen rommel ertussen of niks. dan zorg je dat je een beltoon maakt voor je gsm, met nokia is dit het makelijkst lijkt me. die gaat als volgt bieb................................................................. (let op 1 toon)
en dan helemaal niks meer. dus 1 bieb. dan krijgt je box op het moment dat je je gsm belt dus een stroompje. dat stroompje gaat ook naar je power button. aangezien er geen andere geluiden meer komen. zal je power button ook geen stroom meer ontvangen. dus gaat hij niet meer uit of aan. nu als je dus je pc uit wilt zetten bel je nog een keer naar dat nummer en krijgt je power button ook weer 1 stroompje. met een ATX kast gaat hij dan dus automatic afsluit. Klaar

Je hoeft helemaal geen rommel tussen je boxje en je power button te hangen want de hoeveelhijd stroom en de tijd dat die sdtroom erop staat is zo weinig dat er niks gebeurd.

Bij mij draait dit al 2/3 jaar en nog nooit fout gegaan. en grapjassen die denken je wel even op te bellen om je pc ui/aan te zetten denken niet helemaal zogoed na. want je geeft je nummer van die gsm toch niet weg. :? :? :*)

zo kan het probeer het maar het lukt toch wel.

(ik heb de gsm in laten sealen en in mijn water koeling's reservoir liggen. geeft een leuk effect als je gebelt word. )
tip: zorg dat die gsm alteid aan de stroom ligt anders zijn de baterijen een keer op en dan kun je niks meer doen. (of je moet je waterkoeling enz weer openschroeven en je gsm weer opnieuw laten insealen.)

FreeReef.nl

Verwijderd

Dat kan misschien werken, maar een nette oplossing is het niet.
Een geluidssignaal is wat anders dan een mooi gelijkspanningspulsje.

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

ehhh ja maar waar staat dat het netjes moet :?

Het werkt en als da meneke nou zo graag ook zijn pc wil opstarten met zijn gsm dan is dit een " makelijke " manier. ik las iets over een kitje wat je kon kopen en dat was blijkbaar te duur, dus nee mijn oplossing zal zeker niet de beste zijn anders is er geen duure kit voor te verkrijgen. maar het werkt. Goedkoop en je maakt het vrij snel. alleen de afwerking duurt wat langer.

FreeReef.nl

Verwijderd

nketelaar schreef op 15 januari 2004 @ 16:50:
ehhh ja maar waar staat dat het netjes moet :?
Dat staat nergens, maar dat is wel mijn manier van werken.
Ik ga iig geen onbekende signaalvormen op m'n mobo zetten, er wordt niet eerder iets aangesloten dan dat het berekend en getest is.
Die dingen zijn mij wat te duur voor dat soort grappen.

Verwijderd

je kan toch in je mobiel je licht instellingen veranderen.
dat je licht heel kort aan gaat.

misschien kan hetme een datakabel.
ik had een programmatje gezien kon je je standaard instellingen veranderen van je tel. zal ff voor je zoeken.

• Cyrus The Virus
Als je telefoon dat niet kan en je licht blijft te lang branden gaat je computer weer uit, bij dat one shot schema. bij dat kitje van velleman niet. Want had eerst ook geprobeerd omdat te maken met een J/K flipflop maar werkte uit uiteindelijk niet goed

• FireWood
  • Laatst online: 22-11 22:34
nketelaar schreef op 15 januari 2004 @ 15:11:
en dan helemaal niks meer. dus 1 bieb. dan krijgt je box op het moment dat je je gsm belt dus een stroompje. dat stroompje gaat ook naar je power button. aangezien er geen andere geluiden meer komen. zal je power button ook geen stroom meer ontvangen. dus gaat hij niet meer uit of aan. nu als je dus je pc uit wilt zetten bel je nog een keer naar dat nummer en krijgt je power button ook weer 1 stroompje. met een ATX kast gaat hij dan dus automatic afsluit. Klaar
Als je er nog even een thyristor tussen zet. spanning uit mobiel > thyristor > verbinding aansluiting van power. Heb je ook geen vreemde spanningen op je moederbord staan.

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

Verwijderd

is het gevaarlijk om het aansluitingkje van het speakertje van een Bosch gsm rechtstreeks aan te sluiten op je power on/off switch van je mobo? hoeveel volt mag dat dingetje max hebben?

[edit]
Ik heb het ding gemeten met een volt meter... De uitslag is dat de volt meter 18 volt aangeeft :o De ampere is constant 01.2 als ik de wijzer op 200u heb staan.. geen idee wat het inhoud... iemand hier? Btw de ampere blijft hetzelfde ook als het ding geen geluid maakt... enig idee? iemand?
[edit/]

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2004 21:31 ]

• EVILSalami
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-11 13:57

EVILSalami

Wat kijk je nou?

nketelaar schreef op 15 januari 2004 @ 15:11:
oke dit heb ik ook gedaan

Je pakt de kabels van je boxje van je gsm die link je direct door naar je powerbutton. geen rommel ertussen of niks. dan zorg je dat je een beltoon maakt voor je gsm, met nokia is dit het makelijkst lijkt me. die gaat als volgt bieb................................................................. (let op 1 toon)

Je hoeft helemaal geen rommel tussen je boxje en je power button te hangen want de hoeveelhijd stroom en de tijd dat die sdtroom erop staat is zo weinig dat er niks gebeurd.

Bij mij draait dit al 2/3 jaar en nog nooit fout gegaan. en grapjassen die denken je wel even op te bellen om je pc ui/aan te zetten denken niet helemaal zogoed na. want je geeft je nummer van die gsm toch niet weg. :? :? :*)

zo kan het probeer het maar het lukt toch wel.

(ik heb de gsm in laten sealen en in mijn water koeling's reservoir liggen. geeft een leuk effect als je gebelt word. )
tip: zorg dat die gsm alteid aan de stroom ligt anders zijn de baterijen een keer op en dan kun je niks meer doen. (of je moet je waterkoeling enz weer openschroeven en je gsm weer opnieuw laten insealen.)
Lijkt me er cool uitzien, heb je ook pics? :9~

Verwijderd

Nou ben ik zelf ook bezig geweest ik gebruik een nokia 5110 en ik kom er niet uit waar nou presies die draden op moeten voor het luidsprekertje is er iemand die mij kan helpen ?

alvast bedankt

Verwijderd

Ik heb een of andere Bosch gsm maar ik krijg mn pc niet aan als ik hem rechtstreeks op de power buton zet... ga nog even proberen of het nut heeft om het kabeltje om te draaien... Maar wat voor een simkaart gebruiken jullie? hij moet toch zeker om de 3 jaar van beltegoed vervangen worden want anders is het nummer toch niet meer geldig... hoe zit dat? :?

Verwijderd

Wanneer ik nu naar de Electroeboer ga om een relais te halen voor dit project, waar moet ik dan om vragen?

En mijn speakeruitgang van mijn telefoon (alcatel 511) geeft 0.05 Volt, dit is wel genoeg om het relais op de aan/uit schakelaar van de pc aan te sluiten?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 23:40:
Wanneer ik nu naar de Electroeboer ga om een relais te halen voor dit project, waar moet ik dan om vragen?

En mijn speakeruitgang van mijn telefoon (alcatel 511) geeft 0.05 Volt, dit is wel genoeg om het relais op de aan/uit schakelaar van de pc aan te sluiten?
Je moet dus om een relais vragen die al schakelt bij 0,05V. Check ook even de Ampere dan kun je er ook nog een relais bij pakken met het juiste wattage. :P

Verwijderd

Een relais dat aanspreekt bij 50mV moet denk ik nog worden uitgevonden.
De spanning over het speakertje is ongetwijfeld hoger dan 50mV.

Verwijderd

Mij is het gelukt om mn pc aan te krijgen met een gsm. Afsluiten lukt helaas niet... Ik heb geen idee hoe het kan maar het werkt gewoon niet... Ik ga er een Orange prepaid kaart in doen en dan aan mn pc hangen... Hieronder heb ik wat foto's geplaatst. Ik heb het gewoon met het schema op pagina1 van Kres gedaan, maar dan heb ik een andere schakeling gebruikt. Geen idee welke schakeling weet alleen dat hij uit een noodvoeding komt en dat het de eerste was die ik zag in mn ooghoek.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/thenselmans/gsm.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/thenselmans/gsm1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/thenselmans/gsm2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/thenselmans/gsm3.jpg

[edit]
Misschien is het een idee om je gsm dan ook nog in je case te modden... Of dat je hem op de een of andere manier ook aan je pc microfoon hangt... Nog iets leuks is om er een klem op te zetten van een carkit dan kun je je telefoon daar in zetten en dan kun je op die manier de gsm aansluiten. Ik vraag me ook af welke gsm's jullie allemaal gebruiken. Wie kan er wat pics van maken net als mij?
[edit/]

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2004 20:46 ]

• Kres817
Ik heb een nokia 6150 gebruikt.

Bij mij lukt het ook om mijn pc op te starten maar afsluiten is niet gelukt.
Probleem is dat de toetsenbord verlichting langer dan 5 sec blijft branden.

Dus krijg je het zelvde efect als dat je de aan/uit knop op je pc meer dan 5 secinhoudt. Hij gaat dus gewoon keihard uit. Hij sluit niet gewoon af.

Met dat probleem worstel ik dus nog.

(Project staat nu ff op laag pittje. Heb het heel erg druk.)

Ach ja..........

Verwijderd

Unom 5 V= (3,5-11,9)
Weerstand 125 W

Deze relais kwam ik tegen op conrad bij Componenten > Elektromechanica > RELAIS > KLEINE RELAIS > KLEIN RELAIS. Sorry kan geen link posten ze hebben de rechtermuisknop op sites geblokkeert. Deze is denk ik wel geschikt om je gsm er aan te hangen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2004 20:35 ]

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Kres schreef op 20 januari 2004 @ 02:33:
Ik heb een nokia 6150 gebruikt.

Bij mij lukt het ook om mijn pc op te starten maar afsluiten is niet gelukt.
Probleem is dat de toetsenbord verlichting langer dan 5 sec blijft branden.

Dus krijg je het zelvde efect als dat je de aan/uit knop op je pc meer dan 5 secinhoudt. Hij gaat dus gewoon keihard uit. Hij sluit niet gewoon af.

Met dat probleem worstel ik dus nog.

(Project staat nu ff op laag pittje. Heb het heel erg druk.)
Je kan toch gewoon in de BIOS instellen wat ie doet als je de power knop 5 sec inhoud?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

fsfikke schreef op 20 januari 2004 @ 20:00:
[...]

Je kan toch gewoon in de BIOS instellen wat ie doet als je de power knop 5 sec inhoud?
Idd maar je kan alleen kiezen offie dan uit gaat of datie dan in standby gaat...

Verwijderd

ik heb dus de sony cmd J-70

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/error/gsm.jpg

moet ik op de plaats waar ik dat vierkantje getrokken heb de kabeltjes naar de 5V-relais laten lopen? en dan van de relais naar je powerbutton?

is dat het goede princiepe of heb ik het mis

• Rein_stein
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-11 20:01
lol..k heb de cmd J5. k ging spanning meten, kwam nie veel af. denk dat t ook door brakke meter komt. via backlight zou t kunnen, maar die blijft 1 min aan. is daar nou al een goed schema voor?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 20:02:
ik heb dus de sony cmd J-70

[afbeelding]

moet ik op de plaats waar ik dat vierkantje getrokken heb de kabeltjes naar de 5V-relais laten lopen? en dan van de relais naar je powerbutton?

is dat het goede princiepe of heb ik het mis
ja klopt... neem voor de zekerheid maar een 3 Volt relais...
want er staat volgens mij net geen 5 volt over...

Je zet hem dan gewoon op tril functie en klaar ...

Verwijderd

welja, heb het even geprobeerd zonder relais, maar het werkte niet

Verwijderd

Wat misschien nog makkelijker is: je gsm via de headset aan te sluiten... dan hoef je m niet open te schroeven... Ik ga de mijne denk ik in mn 5,25" frontje bouwen.

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 14:23

Atmoz

Techno!!

Ik weet niet of ik het al gezegt heb, maar met een microcontroller kun je heel makkelijk iets maken dat de pc aangaat, en zich ook weer perfect afsluit (dus niet BAM UIT!) maar netjes in gedachte "start, afsluiten, ok"

En het beste zou natuurlijk zijn als je iets maakt met DTMF tonen, dan kan je pc tenminste niet door iedereen aan/uit gezet worden. Dan maak je er bijvoorbeeld een paswoord op. Dat je eerst 1235 moet toetsen en dan pas kun je het AAN of het UIT signaal versturen....

• Mr GAmba

Mr GAmba

Ondertitel unavailable

Dit is de nieuwe schakeling die ik bedacht dat. Zo kan je bijv een lamp aan en uit schakelen met je telefoon. Er zit een schakelaar op zodat je alles kan resetten/blokkeren. Het schakelingetje met de schakelaar en transistor is om je toetsenbord verlichting na te boodsen, je kan de + van de tb led gewoon aan de klok-ingang hangen en de - aan de - van je voedingsspanning

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/telefoonschakeling.JPG

p.s. ook handig voor oude pc's met een gewone aan/uit schakelaar

** edit **

url v/d pic was verkeerd

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2004 15:00 ]

Signature unavailable

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:13
Ik zoek toch meer een oplossing waarbij iets van een code ingetoetst moet worden, het is té riscy voor mij dat iemand me pc "per ongeluk" belt |:( Aangezien het volgens mij dan al moeilijk wordt om zelf te maken ga ik toch maar voor zo'n velleman oplossing....jammer dat et nog zo (relatief) duur is :(

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 14:23

Atmoz

Techno!!

Aesculapius schreef op 23 januari 2004 @ 15:14:
Ik zoek toch meer een oplossing waarbij iets van een code ingetoetst moet worden, het is té riscy voor mij dat iemand me pc "per ongeluk" belt |:( Aangezien het volgens mij dan al moeilijk wordt om zelf te maken ga ik toch maar voor zo'n velleman oplossing....jammer dat et nog zo (relatief) duur is :(
Zie 2 posts omhoog....
Of is dat niet wat je zoekt?

[edit] Nu 3 posts. (Mijn post in ieder geval)

[ Voor 8% gewijzigd door Atmoz op 23-01-2004 21:13 ]

Verwijderd

Ik heb het nu volledig werkent... op afsluiten na... Allen heb ik wel een ander probleem... DE accu van de gsm die ik gebruik is kapot, daarom hangtie aan de net adaptor. Nu is het probleem als volgt als mn pc uit staat (het groene lampje op mn mobo brand dan nog WEL) en ik zet de lamp uit of mn monitor dan springt mn pc aan 8)7 ... Weet iemand hoe dat kan? en is er een oplossing voor? :?

Verwijderd

schop ;) btw mag dit :? (kon het niet vinden in de faq...)

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 21:15
Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 22:06:
Ik heb het nu volledig werkent... op afsluiten na... Allen heb ik wel een ander probleem... DE accu van de gsm die ik gebruik is kapot, daarom hangtie aan de net adaptor. Nu is het probleem als volgt als mn pc uit staat (het groene lampje op mn mobo brand dan nog WEL) en ik zet de lamp uit of mn monitor dan springt mn pc aan 8)7 ... Weet iemand hoe dat kan? en is er een oplossing voor? :?
wtf bedoel je nou :?

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

pak een AND poort met een 555 dan kan je hem gewoon laten tellen.. stel de tijd in en klaar..

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Verwijderd

Looki schreef op 24 januari 2004 @ 23:56:
pak een AND poort met een 555 dan kan je hem gewoon laten tellen.. stel de tijd in en klaar..
Ja, dat is wel lekker duidelijk....

• Lone Gunman
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
als je een nokia telefoontje hebt kun je een leuke setup maken icm een microcontroller. via het serieele mbus/fbus protocol van nokia kun je dan smsjes die binnenkomen op de telefoon uitlezen en decoderen. Kan je bv door "pc aan" te sms'en je pc aan laten gaan. Met een beetje zoeken op inet is er iig vrij veel van te vinden... protocol, message opbouw, etc.

Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/thenselmans/gsm4.jpg

Als ik in deze situaltie de lamp hier uit zet of mn monitor uit zet. Dan gaat mn pc weer aan... iemand enig idee :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 22:06:
Klinkt als storing via de voeding waar jou schakeling op reageert. Vlak de voeding eens wat beter af. Zet er eens een eldo van 470uF op en over de voeding van elk IC (zo dicht mogelijk bij de aansluitpoten van het ic zelf) een condensatortje van 10nF.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2004 10:56 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 08:52:
Unom 5 V= (3,5-11,9)
Weerstand 125 W

Deze relais kwam ik tegen op conrad bij Componenten > Elektromechanica > RELAIS > KLEINE RELAIS > KLEIN RELAIS. Sorry kan geen link posten ze hebben de rechtermuisknop op sites geblokkeert. Deze is denk ik wel geschikt om je gsm er aan te hangen.
ctrl c

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 10:55:
[...]

Klinkt als storing via de voeding waar jou schakeling op reageert. Vlak de voeding eens wat beter af. Zet er eens een eldo van 470uF op en over de voeding van elk IC (zo dicht mogelijk bij de aansluitpoten van het ic zelf) een condensatortje van 10nF.
Watte? de voeding af vlakken? hoe en wat is dat doe ik dat??? iets duidelijker aub ;) :?

Verwijderd

schop! schop! schop! schop! :( More info! More info!

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2004 09:07 ]

Verwijderd

Hoi

Ik wil mijn pc ook aan (en wanneer mogelijk uit) kunnen zetten met een gsm. Ik heb een oude Nokia 3210 die ik hiervoor wil gaan gebruiken.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit voor elkaar moet krijgen?
Waaraan moet ik de telefoon aansluiten in de pc?

De oplossing met een LDR (op licht reagerende weerstand) lijkt mij wel goed. Dan kan je je gsm in een doosje doen met de weerstand.
Je kan dan een weerstand nemen die zó groot is in het donker dat er geen spanning over de pc-schakelaar staat en wanneer het backlight van de gsm brand, er een stroom loopt naar de pc, omdat de weerstand van de LDR af is genomen. Wanneer de pc aanstaat, kan het licht van de gsm uit (ophangen) en staat de pc aan.

Ik snap wel hoe het werkt met de weerstand maar in de pc weet ik niet waar ik de draden op aan moet sluiten.
Verder weet ik ook niet welke spanning op de pc moet komen om hem aan te zetten.
Pagina: 1 2 Laatste