Toon posts:

Printer op print server werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goeiedag,

Ik heb net een nieuwe printer, een canon i560. Nou moet dat apparaat op de print server van onze draytek 2104p router (parallele poort). Alles netjes aangesloten, drivers op mijn computer geïnstalleerd. Dit laatste heb ik volgens de gids hier gedaan: ftp://ftp.draytek.nl/Benelux/PRINTSERVER/printserver.pdf

Tot zover geen enkel probleem. Dus ik maak een pagina om de printkoppen uit te lijnen, doet het gewoon. Klaar met de installatie op deze pc, denk ik. Dus ik op de pc van m'n zus, alles weer gedaan volgens die pdf. Dus ik wil daar ook een testpagina afdrukken, maar hij vertikt het om te printen. Ik probeer het weer op mijn pc, ook geen resultaat. Als ik naar printer-info kijk zegt ie "apparaat reageert niet". Kabels nog allemaal gecontroleerd, zitten ook goed. Nu ben ik ten einde raad. Ik krijg de printer niet meer aan het werk. M'n zus en ik maken allebei gebruik van windows xp.

Wie kan me helpen?

bij voorbaat dank,
aap

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Welke firmware versie draait er op je drayrek 2104p?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Firmware v2.3.6

• Vurabes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-12 19:47

Vurabes

Homo Sapiens Informaticus

Ik had in het begin ook veel problemen met de 2104P, de support van draytek wees mij toen op deze pagina. Het is een soort van checklist. Bij mij heeft het niks geholpen maar ik kan me voorstellen dat je er wat aan hebt.

Een firmware upgrade kan ook helpen. De support wist mij daarover het volgende te vertellen:
1. Verder is het aan te raden om een firmware upgrade uit te voeren met het .RST bestand.
Het .ALL bestand kan problemen veroorzaken n.a.v. de communicatie naar en van de router.

[ Voor 32% gewijzigd door Vurabes op 11-01-2004 21:35 ]

On a clear day you can C#

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Zou'k eens beginnen met 2.5 d'r op te zetten

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt voor jullie advies. Heb mijn router geupdate naar firmware 2.5, zoals jullie adviseerden. Hiervoor heb ik wel het .all bestand gebruikt, waarmee de instellingen van firmware 2.3.6 bewaard bleven, in tegenstelling tot het .rst bestand. Ik heb namelijk niet zoveel verstand hiervan en was daarom bang de router niet meer goed ingesteld te krijgen en zo niet meer op internet te kunnen. Maar goed, heb dus de firmware succesvol geupdate. Daarna heb ik de drivers voor de printer weer op beide computers geinstalleerd. Ik heb toen geprobeerd een bestand uit te print (maar op 1 pc geprobeerd btw) en verrek, hij deed het! Nogmaals bedankt voor jullie hulp tot nog toe. Maar ik kreeg nog wel de melding "apparaat reageert niet". Best wel irritant dus. Moet ik misschien nog wat dingen instellen in de nieuwe firmware of iets dergelijks. Ik heb nu nog niet aan de instellingen gezeten. Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen,

Bij voorbaat dank

Verwijderd

Topicstarter
Alweer een tijdje geleden dat ik gepost heb, maar ik zit nog steeds met dit probleem. Zoals ik al heb gezegd krijg ik als ik probeer te printen de melding "Apparaat reageert niet". Klik ik op annuleren, drukt ie nog wel de eerste helft van de eerste pagina af. Wie o wie helpt mij uit de brand?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand ?

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand me alstublieft verder helpen???

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Als niemand op tweakers je kan helpen zou ik je dan toch graag willen adviseren om contact op te nemen met de fabrikant en/of de leverancier.

-succes

(post ook eens ping results, router instellingen, Ipconfig etc)

Verwijderd

Topicstarter
Zou het een goed idee zijn om te formatteren en opnieuw te proberen?

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 01:08:
Zou het een goed idee zijn om te formatteren en opnieuw te proberen?
Welnee; gaat niets helpen.
Prob zal waarschijnlijk zijn dat je printerdriver verwacht een bi-directionele verbinding te hebben met je printer en over TCP/IP werkt dat niet (staat ook vast wel in de gebruiksaanwijziging van je print server).

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Wat moet ik dan wél doen?

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Effe naar de web site van Canon: https://self-service.canon-europe.com/ce/pages/
en dan bij support i560 de vraag "How do I disable bi-directional support" aanklikken

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

heb je het apperaat een vast ip gegeven ? zo ja.. zorg er voor dat die niet in je dhcp range zit. zo nee.. geef m een vast adres... (wil nog al eens helpen)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties! Ik heb de computer, eigenwijs als ik ben, geformatteerd en de printer weer geïnstalleerd. Toch maar eerst weer geprobeerd om wat afgedrukt te krijgen, maar weer hetzelfde resultaat. Ik heb toen de bidirectionele ondersteuning uitgeschakeld, waarna ik de melding kreeg: "Schakel bidirectionele ondersteuning in." Ik denk niet dat het dus de goede oplossing is. Ik heb er niet zoveel verstand van, maar ik heb zoals in de handleiding van de draytek site staat de printer ingesteld op ip 192.168.1.1, het ip van de router. Ik hoop dat iemand nog een suggestie heeft?

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels heb ik de printer aan het werkt. Ik ben erachter gekomen dat ik wel kan printen als de printer aan staat maar niet wanneer deze uit staat. De Canon i560-software kent namelijk een functie "automatisch inschakelen". Wanneer de printer uit staat kan de software hem wel ingeschakeld krijgen, maar vervolgens kan hij niet afdrukken en wordt ik weer getrakteerd op de melding "apparaat reageert niet". heeft iemand hier misschien een oplossing voor. het lijkt alsof de tijd tussen printer inschakelen en printen te kort is, maar ik weet het niet zeker.

nogmaals bedankt voor de hulp tot nu toe ! _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
even nog mijn laatste bevindingen posten: ik print net mijn 13 pagina's tellende leesverslag uit. hoppa !! weer een melding "apparaat reageert niet". maar nog geen 5 seconden later beginnen de pagina's uit het apparaat te komen, alle 13 piekfijn in orde. behoorlijk vaag naar mijn idee. wat nu?

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand me alstublieft helpen, want ik wordt er een beetje wanhopig van.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 februari 2004 @ 18:01:
Inmiddels heb ik de printer aan het werkt. Ik ben erachter gekomen dat ik wel kan printen als de printer aan staat maar niet wanneer deze uit staat. De Canon i560-software kent namelijk een functie "automatisch inschakelen". Wanneer de printer uit staat kan de software hem wel ingeschakeld krijgen, maar vervolgens kan hij niet afdrukken en wordt ik weer getrakteerd op de melding "apparaat reageert niet". heeft iemand hier misschien een oplossing voor. het lijkt alsof de tijd tussen printer inschakelen en printen te kort is, maar ik weet het niet zeker.

nogmaals bedankt voor de hulp tot nu toe ! _/-\o_
Mmmmm, ik heb deze printer nu ook zo'n week in mijn bezit. En ben er ook niet echt over te spreken. Via een USB aansluiting werkt alles prima. Maar zodra hij via een parallelle verbinding in connectie staat met mijn printerserver (SMC7404WBRA) werkt hij alleen als de printer ingeschakeld staat. Mijn oude printer (i550) werkte echter prima op de parallelle interface van de router (printerserver).

Ik zal mss eens contact opnemen met Canon en het probleem voorleggen. Anders moet mijn printer altijd aan staan!!!!! :| :| :|
Pagina: 1