Toon posts:

Herstellen van dualboot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb laatst op mijn laptop de dual boot weg gehaald. Maar denk dat daar iets is fout gegaan. Er stond voorheen alleen Windows 2000 op. Ik heb daarnaast Win XP geinstalleerd en kleine tijd daarna weer weggehaald, omdat ik Win XP niet veel gebruikte.

Op C: staat Windows 2000
Op D: stond Windows XP

Nou heb ik D: geformateerd en de boot.ini in C: aangepast. Zodat ie gewoon naar Win 200 boot zonder keuzemogelijkheid om te keizen voor OS.

Nou kom ik alleen in het bedrijfsnetwerk als ik het IP-adres statisch maak. Maar dan loopt ie van tijd tot tijd te zeuren dat er al een PC is met dat IP adres. FF later krijg ik automatisch een nieuwe.

Wanneer ik dynamisch IP adres heb kan ik niet inloggen op het bedrijfsnetwerk. Herkend ie niet mijn username of w8woord. Bij statisch dus wel.

Ik heb ook al gekeken bij een andere collega hoe zijn instellingen staan. Die zijn allemaal hetzelfde. Alleen heeft mijn collega geen boot.ini en ik wel door die dualboot die ik had, denk ik. Zo heb ik ook andere bestanden op C: die mijn collega niet heeft.

Het zit hem ergens in die opstart bestanden denk ik. Alleen weet ik niet hoe ik dit moet oplossen?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:51

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat heeft dit met PNS te maken :?

Move PNS > NT

Als je via DHCP een IP krijgt kun je dus niet bij het LAN komen, en met een static IP wel ?
Post eens in beide situaties een ipconfig /all

Overigens is het misschien verstandig de systeembeheerder erbij te roepen ? Ik als beheerder zou het op z'n zachtst gezegd niet fijn vinden namelijk als er eentje loopt te emmeren met static IP's in een DHCP omgeving.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Koffie schreef op 11 januari 2004 @ 18:35:
Wat heeft dit met PNS te maken :?

Move PNS > NT

Als je via DHCP een IP krijgt kun je dus niet bij het LAN komen, en met een static IP wel ?
Post eens in beide situaties een ipconfig /all

Overigens is het misschien verstandig de systeembeheerder erbij te roepen ? Ik als beheerder zou het op z'n zachtst gezegd niet fijn vinden namelijk als er eentje loopt te emmeren met static IP's in een DHCP omgeving.
Wat Koffie al zegt ;) Het zou best wel eens kunnen dat er iemand anders/of een server for that matter! ) nu zonder netwerk zit, of problemen ondervindt, doordat jij het ip-adres hebt'gepikt'.

Heb je al eens geprobeerd de drivers van je netwerkkaart opnieuw te installeren ?

Ook las ik in Domein probleem denk ik. en Gebruikersprofiel onbekend. dat dit een door de ICT afdeling geinstalleerde laptop is, waarvan jij het admin wachtwoord niet hebt. Kortom je bent illegaal bezig, en GoT is niet helemaal de plaats om hier over te gaan rondvragen. De ICT afdeling heeft die laptop zo geinstalleerd zodat je er op 't werk mee kunt werken. Uit je statement dat je handmatig een ip adres in kan voren maak ik op dat je het adminp[ass gekraakt hebt.. Als ik je ICTer geweest was zou je dat ding dus echt kwijt zijn nu he >:) Tenzij ze het ok vinden dat je er zelf mee rommelt en hun instellingen, die bewust afgeschermd zijn voor je ?

code:
1
2
ipconfig/release
ipconfig /renew

edit:
Lees net je post in Dualboot herstellen??
[quote]Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 18:29:
Heb ...... oplossen?[/quote]

Dubbelposten wordt niet echtop prijs gesteld ;)

[ Voor 104% gewijzigd door sanfranjake op 11-01-2004 19:04 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ik geloof niet dat jij in de vorige topics goed gelezen hebt Sanfranjake. Je mag namelijk van alles installeren van het bedrijf. Vandaar ook die dualboot. Maar daar zal je wel overheen gelezen hebben. Het is alleen..., als het een klein probleem is zou ik graag de oplossing weten. Dan hoef ik ten eerste niet lang te w88. Ik kom namelijk haast niet op kantoor. Ben laatste tijd veel aan het reizen, zie daarom het systeembeheer niet vaak. Daarom heb ik liever ook een snelle oplossing, kost mij zoveel tijd.

En ik denk zelf dat het ook iets kleins is. Ik ben echt niet aan het kloten. Of iets illegaals aan het doen. Ik heb alleen Win XP geinstalleerd verder niks.

Verwijderd

Dat je bij je collega geen boot.ini en overige bestanden in C:\ ziet komt omdat je even aan moeten zetten dan je verborgen en systeem-bestanden wilt zien.

Denk niet dat het aan je boot.ini ligt, als die niet goed is is de kans groot dat je pc helemaal niet meer wil booten.

En geef ff door wat voor dynamisch adres je krijgt, iets van 169.254.xxx.xxx ??
Zo ja, dan kan je pc dus geen DHCP server vinden..

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2004 21:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik bij mijn collega opzoek was naar de boot.ini stond deze er echt niet ook niet bij de verborgen. Heb cmd: dir /a gedaan en in verkenner via opties systeembestanden en verborgen items weergeven. Toen stond ie er ook echt niet bij.

Heb probleem is meer: Als ik lokaal aanlog en dan alvast een ipadres toe ken kan ik bij een reboot wel inloggen met mijn gegevens.
Wanneer ik geen ipadres ingeef en hem op dynamisch zet kan ik helemaal niet aanloggen. Kom het aanlog scherm niet voorbij. Moet dan eerst weer lokaal aanloggen statisch IP toekennen en dan kan ik er wel in.
Pagina: 1