Toon posts:

Domein probleem denk ik.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een laptop van het werk. Deze is door de ICT afdeling geinstalleerd met Windows 2k Pro. Laptop is ingesteld met 3 profilen Administrator, User en "mijn account". Wachtwoord van admin heb ik helaas niet. Ik kan me aanmelden als User en heb mijn eigen account.

Als ik mijn laptop opstart moet ik bij het inloggen een server/domein uit de lijst kiezen. Ik kan hier niks annuleren. Dus dit is denk ik niet helemaal lokaal, wel afgeschermt. Bij het domein wat ik thuis kies staat tussen haakjes(deze computer). Systeemeigenschappen staat er nog wel een domein.

Bij het indrukken van de Chello kabel, krijg ik ook geen IP. Heb naast Windows 2000 Pro, Windows XP erop gezet kan daarbij ook niet internetten. Geeft ie ook de melding "Zoekpagina kan niet worden geopend". Pingen van een IPadres lukt ook niet.

Ik denk dat ze het bij het beheer er iets op hebben gezet waardoor ik echt nergens bij kan. Of ik heb wat over het hoofd gezien.

Op het werk zeggen ze dat het niet gaat lukken met een prive internetverbinding. Zou wel kunnen internetten als ik inbel maar dat wil ik niet. Geloof ik niks van dat het niet kan. Denk dat ze dat willen afschermen omdat het een kabelverbinding is.

Heb het domein al een keer weg gegooid alleen daarna kon ik niet meer Inloggen moest Beheer erbij halen omdat ik geen admin wachtwoord heb. Daar zit ik niet op te wachten.

Heb ik iets over het hoofd gezien?

Please help me!

Verwijderd

Nee je hebt niets over het hoofd gezien. Maar als het goed heb je ook te horen gekregen dat je dat ook niet mag doen. Ik doe nl hetzelfde met de laptops binnen ons bedrijf.

Juist Grimson laptop is van bedrijf dus niet aan lopen kl*&en. Sorry hoor maar door mensen zoals jij zijn we erg druk elke dag weer

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2003 20:16 ]

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 11:46

grimson

domeingrommer

Als ik jouw systeembeheerder was dan zou ik jou ten eerste duidelijk maken dat je zeker niet met die laptop moet gaan kloten. Ook thuis het Internet willen opgaan met die PC is uit den boze. Ik weet niet hoe de policy is op jouw bedrijf maar ik zou zeker niet zomaar die PC gaan misbruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, oke maar het is wel mogelijk om in te bellen op het internet met een modem alleen ik heb geen modem, ik heb kabel. (dus ik heb wel een modem, kablemodem)

Mag er thuis gewoon mee internetten. Alleen mijn kabel werkt niet.

Verwijderd

Topicstarter
Er is mij serieus verteld dat ik onder een account wat mij gegeven op de laptop gewoon kan en mag internetten.

• grimson
  • Laatst online: 16-08 11:46

grimson

domeingrommer

Je hebt naast Windows 2000 ook Windows XP geïnstalleerd ?? sorry, maar ik ben heel benieuwd of jouw ICT afdeling hiermee accoord is gegaan !?.
Werk je toevallig bij Deloitte & Touche ? :)

Verwijderd

Is het niet zo dat je het mac adres moet registeren in je cablemodem als je er een nieuwe netwerkkaart aan hangt? Is in ieder geval bij mij wel zo. Sorry voor de heftige reactie. Ik wist niet dat het "mocht" van de baas. Ik heb een heleboel mensen die met dezelfde problemen komen en dan zeggen dat het "hun" laptop is

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook hart voor het bedrijf want ik wil dadelijk als het lukt met internet een Router plaatsen waarop ik IP filter aanzet en met een MAC filter ga werken. Trouwens op die router zit ook nog een firewall. Ik ben ook de gekste niet.

Ik wil gewoon alleen dat het werkt. Beveiliging daar heb ik al wel over naged8.

Verwijderd

Topicstarter
Ja het is ook toegestaan om een ander Besturingssysteem erop te zetten. Dat wordt juist aangeraden. Loop je ook niet te kloten met de configuratie van het bedrijf. Bij de melding "kan zoekpagina niet openen" geeft ie een dnserror.htm onderin de statusbalk.

Maakt niet uit hoor dat je zo uitviel. Maar hoe zou ik dat dan kunnen registreren. Kan ik mijn kabelmodem er een tijdje uitdrukken en dan ineens aanmelden met mijn laptop of zijn er andere oplossingen.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 13:04

job

heb je het mac adres van de netwerkkaart van de laptop wel bij chello laten registreren?

Verwijderd

Als je het modem een tijdje uitzet en daarna weer aan moet het volgens mij weer werken, althans bij mijn cablemodem werkt het zo. duurt +/- 15min dat is het modem echt leeg

Oke damster ik wist niet dat je het mac adres moet laten registeren bij chello, klinkt logisch wel eigenlijk. Dus sidious bel de helpdesk maar eens :'( volgens heb je de avond nu wel gevult

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2003 20:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoe doe ik dat registreren dan ? Ik zit bij Chello. Alleen hoe moet dat dan dadelijk met mijn router. Een router heeft toch geen MAC adres. Als ik het MAC adres van mijn Laptop registreer zien ze dat ik met twee pc's het internet op wil. Dat wil ik niet, dat ze dat zien. Stel nou dat mijn netwerkkaart in mijn PC stuk was krijg je toch ook een nieuwe MAC adres hoe zit dat dan.

Ik weet niet of het lukt om het modem +/- 15 minuten uit te laten, ga ik ff proberen.

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

UPC he... hmmm... al eens geprobeerd om in te loggen bij Provisioning? (http://provisioning.upc.nl als ik me niet vergis). Dan kun je zélf je MAC adres van je netwerkkaart reggen bij je kabelmodem zodat je het web op kan. :)

Tenminste, hier werkte dat wel... in een ver donker verleden dat ik nog Chello had (2 weken geleden dus :p)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 13:04

job

Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 20:50:
Hoe doe ik dat registreren dan ? Ik zit bij Chello. Alleen hoe moet dat dan dadelijk met mijn router. Een router heeft toch geen MAC adres. Als ik het MAC adres van mijn Laptop registreer zien ze dat ik met twee pc's het internet op wil. Dat wil ik niet, dat ze dat zien. Stel nou dat mijn netwerkkaart in mijn PC stuk was krijg je toch ook een nieuwe MAC adres hoe zit dat dan.

Ik weet niet of het lukt om het modem +/- 15 minuten uit te laten, ga ik ff proberen.
Ooh, je hebt een router.
zeg dat er dan gelijk bij.

je hebt het de hele tijd over je chello kabel die je in je laptop prikt.
dus ik dacht...
Maar een router dus.

dan hoef je niets te registreren. je router staat dan al geregistreerd.
en ja een router heeft een mac adres. waarschijnlijk heb je je mac adres gekloond naar je router.
Je hebt een nieuw os er naast geinstalleerd, als het daar ook niet op werkt, is het zeker niet een domein probleem. een schone xp install moet gewoon werken.
het lijkt mij dat er iets anders mis is.

heb je al een andere utp kabel geprobeert?

geef eens de output van: start > uitvoeren > ipconfig /all

[ Voor 8% gewijzigd door job op 15-12-2003 21:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog geen router.
Ik snap er werkelijk niks meer van. Heb al van alles geprobeerd.
Modem heb ik er meer dan een half uur uit gehad. Heb vervolgens met laptop proberen te internetten helpt ook niet. Steeds "Zoekpagina kan niet worden geopend". Sluit ik de kabel op mijn vaste PC werkt internet perfect.

Proxy instellingen van chello ingesteld en ook met dns. Kei hard IP adres ingeklopt. Werkt ook allemaal niet. Aan de kabel ligt het ook niet, ander kon ik nu niet internetten met mijn vaste PC.

Bij http://prov.upc.nl kan ik inloggen maar kan daar niks instellen qua MAC-adres.
Ik denk dat het een foefje is in Win 2k maar wat precies ik ben de weg kwijt.

• Koffie
  • Laatst online: 23:08

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Begin eerst maar met het verkrijgen van een IP adres van je modem.
Waarschijnlijk is het idd je MAC adres, je zult even het MAC adres bij Chello bekend moeten maken : http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/29#29

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

het is imho makkelijker om gewoon het macadres van je nic te veranderen naar die van je "je thuis pc" anders sta je elke keer te provisionen ...

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/12#12

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost. Ik heb het mac adres van de laptop verandert. Ik dank jullie van harte.

Alleen als ik dadelijk een router koop moet ik wel 2 verschillende mac adressen hebben. Ben ik dan nog wel in staat om te internetten op beide computers. Zowel mijn vaste als mijn laptop?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ja want dan gaat het contact via je router ..
die geef je dan dat mac adress. of je loopt eenmalig een keertje de provisioning procedure door. afhankelijk van wat makkelijker is

je lappie en je pc moet je dan ff een random macje geven anders gaat het waarschijnlijk niet goed

Iperf

Pagina: 1