Personal Message

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 344 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

GuardianAngel schreef op 13 januari 2004 @ 01:24:
[...]

Of je helpt een user op weg zijn eenmalige vraag te stellen waarna hij verdwijnt tot hij weer een probleem heeft.

Dat zou ook kunnen.

Ik zag het allemaal al gebeuren. Jaren terug, leuk chatten in een chatbox met 50-60 man/vrouw en toen... toen kwam de prive-box erbij en wat gebeurde er? De meesten kwamen binnen, gingen prive en verdwenen een uur later zonder iets gezegd te hebben in de box. Ineens weg dat gemeenschappelijke en sociale groeps gebeuren.
Hangt er denk ik vanaf hoe sterk de community is. Blijkbaar was de behoefte groter om privé te spreken dan met zijn allen (en ff voor de duidelijkheid: hoe vaak spreek je echt met zn allen tot de hele groep. Het chatten gaat namelijk vaker onderling).

Op een forum blijf je bericht opgeslagen en kan gequote worden en is makkelijker op te reageren dan in een dynamische chatbox. Ben dan ook niet zo bang dat alles offtopic verder zal gaan.... community is er sterk genoeg voor (op irc is het iig bij ons dat het altijd lekker gezellig is, dat de PM functie wel aanwezig is maar voor andere doeleinden gebruikt wordt, met af en toe eens iets vertrouwelijkers of wat niemand anders aangaat dan tussen die 2 personen... moet kunnen toch?)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Een forum is een forum, een chatbox een chatbox en aangezien men tegenwoordig al niet meer zonder SMS en MSN kan (jaja???) gaat dat 'gewoon' via private messages hier verder.

Je trekt alleen maar gebruikers die dat wel zo makkelijk vinden, af en toe eens een vraag stellen, beetje lezen, wat ouwehoeren, postinkje in de HK maken en verder niets toevoegen aan het forum.

Zet maar een Poll op... ik ben tegen die feature (maar dat was al duidelijk)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

GuardianAngel:
Een forum is een forum, een chatbox een chatbox en aangezien men tegenwoordig al niet meer zonder SMS en MSN kan (jaja???) gaat dat 'gewoon' via private messages hier verder.
Zoals ik al zei: ik denk dat een private messaging systeem op het forum niet op kan tegen bijvoorbeeld msn, dus msn inruilen voor een pmetje zou een doorsnee gebruiker niet zo snel doen, denk ik.
Je trekt alleen maar gebruikers die dat wel zo makkelijk vinden,
Zou je ze echt aantrekken :? Dat zou ik wel heel erg vreemd vinden :)
af en toe eens een vraag stellen, beetje lezen, wat ouwehoeren, postinkje in de HK maken en verder niets toevoegen aan het forum.
Die zijn er nu ook. Heb je daar (erg) last van? ;)
Zet maar een Poll op... ik ben tegen die feature (maar dat was al duidelijk)
Polls :r ;)

Het is opzich wel duidelijk dat je tegen bent, maar het lijkt erop dat je het bestempelt als de doem en ondergang van GoT als het ingevoerd wordt... Dat lijkt mij eigenlijk een beetje overdreven :)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Ik loop nu al een tijdje op GoT en andere fora rond. Op 1 van de fora hebben ze wel een PM-functie aan staan. Tot nu toe zijn m'n ervaringen hiermee alleen maar positief. Je kan mensen heel snel helpen met iets wat echt niet op een forum hoeft, een vraag stellen die persoonlijk is of gewoon een grapje maken. Mailen ervoor is ook weer over en als je het persoon niet kent ga je ook niet snel msnen of icqen (een steeds minder populair iets). De PM-functie is iets wat dit gat mooi opvult tussen forum (publiekelijke communicatie) en mailen/msn/icq (gesloten en directe communicatie) mooi opvult. Ik vind het dan ook zeker een goed idee om de PM-functie als test tijdelijk aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah
  • Laatst online: 06-09 20:58

Ruudjah

2022

Het lijkt me wel een handige feature. Zijn wel toepassingen voor te verzinnen waarvoor ICQ/MSN/MAIL niet werken. Bovendien: Als jullie niet kunnen controleren of er warez via PM gaat, hoe kan in vredesnaam BREIN/BUMA STEMRA dat doen?

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:49

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ruudjah schreef op 13 januari 2004 @ 05:00:
Het lijkt me wel een handige feature. Zijn wel toepassingen voor te verzinnen waarvoor ICQ/MSN/MAIL niet werken. Bovendien: Als jullie niet kunnen controleren of er warez via PM gaat, hoe kan in vredesnaam BREIN/BUMA STEMRA dat doen?
Het kan altijd, maar voor dik een paar duizend actieve users de PM's allemaal nalezen wordt je stapel gek na een aantal dagen. Daarom wordt er vermeld dat het niet kan. Uiteraard als BREIN e.d. hier lucht van krijgt, zetten ze een paar mensen aan het werk om wel alle PM's door te spitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Het lijkt me wel een handige feature. Zijn wel toepassingen voor te verzinnen waarvoor ICQ/MSN/MAIL niet werken.
Net zoals al zegt.... het lijkt, en om toepassingen te gaan verzinnen puur omdat de functie er is 8)7
Heineken schreef op 13 januari 2004 @ 02:23:
Ik loop nu al een tijdje op GoT en andere fora rond. Op 1 van de fora hebben ze wel een PM-functie aan staan. Tot nu toe zijn m'n ervaringen hiermee alleen maar positief. Je kan mensen heel snel helpen met iets wat echt niet op een forum hoeft, een vraag stellen die persoonlijk is of gewoon een grapje maken. Mailen ervoor is ook weer over en als je het persoon niet kent ga je ook niet snel msnen of icqen (een steeds minder populair iets). De PM-functie is iets wat dit gat mooi opvult tussen forum (publiekelijke communicatie) en mailen/msn/icq (gesloten en directe communicatie) mooi opvult. Ik vind het dan ook zeker een goed idee om de PM-functie als test tijdelijk aan te zetten.
En hoe vinden de mensen elkaar dan om vragen te stellen die echt niet op het forum hoeven? Wat voor soort vragen gaan er dan gesteld worden?
Gaat men andere users persoonlijke vragen stellen? Men gaat grapjes maken?

Dit is exact wat ik hierboven schreef http://gathering.tweakers...message/19719115#19719115 over wat er zal gebeuren.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

(jarig!)
De kogel is nu definitief door de kerk: het komt er niet.
Waarom niet? Omdat het simpelweg niet in React gebouwd is, hoor ik net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Kaj. schreef op 13 januari 2004 @ 10:21:
De kogel is nu definitief door de kerk: het komt er niet.
Waarom niet? Omdat het simpelweg niet in React gebouwd is, hoor ik net.
Leve REACT _/-\o_

Maar wel vreemd als er al snel wordt gepost dat het wel kan maar niet is ingeschakeld.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

(jarig!)
Nou ja, wij waren in de veronderstelling dat het wel kon, maar kennelijk dus niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-09 19:20
Kaj. schreef op 13 januari 2004 @ 10:27:
Nou ja, wij waren in de veronderstelling dat het wel kon, maar kennelijk dus niet. :)
Dan zijn we inderdaad snel uitgesproken. Ik ben persoonlijk tevreden met de uitkomst, gezien mijn eerdere argumenten.

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Wil overigens niet zeggen dat het er niet in gaat komen, dus wat dat betreft is de discussie niet echt zinloos wmb.... (onder voorbehoud)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Maurice schreef op 13 januari 2004 @ 11:05:
[...]

Dan zijn we inderdaad snel uitgesproken. Ik ben persoonlijk tevreden met de uitkomst, gezien mijn eerdere argumenten.
waarom kan een feature die niet aanwezig is geen punt zijn van discussie? stel nou dat men ineens "ja"had gezet (hypothetisch), kan het dan niet omdat het er niet in zit?
voor de crew is het ondoendelijk, maar als ze willen kan 'SELECT * FROM private_messages' altijd. kost veel napluis werk, en is daarom ondoendelijk voor de crew :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

Even voor de duidelijkheid: Parse heeft private messaging wel op de planning staan voor een future release. Over "wanneer" en "hoe" enzo kan natuurlijk weinig gezegd worden, maar de discussie is nog niet over ;)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah
  • Laatst online: 06-09 20:58

Ruudjah

2022

We Are Borg schreef op 13 januari 2004 @ 09:56:
[...]

Het kan altijd, maar voor dik een paar duizend actieve users de PM's allemaal nalezen wordt je stapel gek na een aantal dagen. Daarom wordt er vermeld dat het niet kan. Uiteraard als BREIN e.d. hier lucht van krijgt, zetten ze een paar mensen aan het werk om wel alle PM's door te spitten :)
Ik denk niet dat BREIN/BUMA STEMRA apart mensen aan gaat nemen om de PM's op een forum na te lezen. Dat zou belachelijk zijn!

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:40

André

Analytics dude

Kaj. schreef op 13 januari 2004 @ 10:27:
En een pushmessage dan? Is dat geen PM? Als je dat beschikbaar zou maken voor iedereen hebben we toch een PM systeem?

Niet dat ik dat wil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

André schreef op 13 januari 2004 @ 12:54:
[...]
En een pushmessage dan? Is dat geen PM? Als je dat beschikbaar zou maken voor iedereen hebben we toch een PM systeem?
een pm word ingeladen als iemand die stuurt. dit systeem zou op basis van een exta pagina voor je waar je berichten kan lezen en sturen en dus niet spontaan voor je gezicht krijgt :) een extratje dus :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

André schreef op 13 januari 2004 @ 12:54:
[...]

Niet dat ik dat wil...
Lekker, een personal message van jan en alleman MOETEN lezen en zichtbaar afvinken voor je verder mag surfen... Dat lijkt me even goed waardeloos :P
Overigens zijn alle PMs zichtbaar in de myreacts van iedereeen voor mensen met rechten die ze kunnen lezen, kweet niet of de rechtenstructuur van React toestaat dat je ze kan sturen maar niet kan lezen...

[ Voor 21% gewijzigd door m-m op 13-01-2004 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:40

André

Analytics dude

m-m schreef op 13 januari 2004 @ 13:06:
[...]

Lekker, een personal message van jan en alleman MOETEN lezen en zichtbaar afvinken voor je verder mag surfen... Dat lijkt me even goed waardeloos :P
Overigens zijn alle PMs zichtbaar in de myreacts van iedereeen voor mensen met rechten die ze kunnen lezen, kweet niet of de rechtenstructuur van React toestaat dat je ze kan sturen maar niet kan lezen...
Hmmja, nog niet eens over nagedacht. Duwberichten zijn daar dus niet geschikt voor.
Pagina: 1 2 Laatste