The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy
Nee, dat gaat niet lukken met deze wartaal. Dus even wat duidelijker aub ...Entity_Razer schreef op 10 januari 2004 @ 18:29:
Ik heb een cross cable gaan halen bij tones in mechelen en ik heb deze aangesloten op mijn A7N8X-X moederbords' LAn poort. en dan op deze PC welke nen Dlink heeft.nen... DFE-530TX nu wil ik een netwerk aanlegge maar dit gaat echt niet
Ik hbe op de ene XP staan en op de deze ME(klooiboel)
Maar ik krijg dat ding met geens tokke ge-shared. en pingen naar deze lukt niet(zonealarm staat af,niet geverwijdert) en als ik op deze naar de andere ping dan zegt die time- out.
De ene staat op 192.168.0.1 en de andere op 192.168.0.2 en alle2 subnetmasker 255.255.255.0
Kan iemand mij nu verderhelpen?
-
En nu in het nederlandsEntity_Razer schreef op 10 januari 2004 @ 18:29:
Ik heb een cross cable gaan halen bij tones in mechelen en ik heb deze aangesloten op mijn A7N8X-X moederbords' LAn poort. en dan op deze PC welke nen Dlink heeft.nen... DFE-530TX nu wil ik een netwerk aanlegge maar dit gaat echt niet
Ik hbe op de ene XP staan en op de deze ME(klooiboel)
Maar ik krijg dat ding met geens tokke ge-shared. en pingen naar deze lukt niet(zonealarm staat af,niet geverwijdert) en als ik op deze naar de andere ping dan zegt die time- out.
De ene staat op 192.168.0.1 en de andere op 192.168.0.2 en alle2 subnetmasker 255.255.255.0
Ik heb op de ene pc XP staan en op de deze ME (klooiboel)
Maar ik krijg dat internet met geen stokke ge-shared. en pingen naar deze pc lukt niet(zonealarm staat af,niet verwijdert) en als ik op deze naar de andere ping dan zegt die time- out.
De ene staat op 192.168.0.1 en de andere op 192.168.0.2 van IP en alle 2 de pc'sop subnetmsker subnetmasker 255.255.255.0
The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy
en nee, ik houd niet van voetbal... :)
Waar vind ik deze?
-met pc2 via pc1 kunnen internetten
-hiervoor heb je 2 NIC's in pc1
Dit lukt niet. Heb ik het goed begrepen?
De ADSL modem is USB
ik wil idd met PC2 internette via PC1
PC2 draait XP en PC 1 ME
Ik hbe in ELKE pc 1 netwerkkaart(dus 1 netwerkkaart per PC) en de cross cable is aangesloten
(en die guide helpt niet echt)
Op pc2 als dns-servers de dnsen van je provider ivullen ? Stadaardgatweay is de serverpc, 192.168.0.1. Als je hetstatische ip op 192.168.0.1 (serverpc) via de wizard internet delen hebt verkregen, zou ik ff nics testen en opnieuw installeren.Entity_Razer schreef op 11 januari 2004 @ 19:11:
eu nee
De ADSL modem is USB
ik wil idd met PC2 internette via PC1
PC2 draait XP en PC 1 ME
Ik hbe in ELKE pc 1 netwerkkaart(dus 1 netwerkkaart per PC) en de cross cable is aangesloten
(en die guide helpt niet echt)
Doet pc2 het direct aan internet wel?
Doe op de pc met internetverbinding even
1
| ipconfig /all |
dus ipconfig/All typen he?
werkt niet
Dit komt niet fijn over.
Tevens ben je niet erg duidelijk in je vraagstelling en leg je niet erg duidelijk uit wat je al geprobeerd hebt; ook op vragen van andere GoT-ers reageer je vaag...
Maar goed; doe nou eens voor beide PC's:
run > cmd > ipconfig /all
en post de output hier even. Daar kunnen we wat mee nl.
Op het dos schermpje linksboven op de kleine zwarte c:\ klikken met links; 'edit/bewerken', na 'mark/selecteren' alle output selecteren en op 'enter' drukken.
Met CTRL-V kun je de output hier plakken als post.
Voor mij zit dat er zo uit:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| Windows IP Configuration
Host Name . . . . . . . . . . . . : willem
Primary Dns Suffix . . . . . . . :
Node Type . . . . . . . . . . . . : Unknown
IP Routing Enabled. . . . . . . . : No
WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : No
Ethernet adapter Local Area Connection:
Connection-specific DNS Suffix . :
Description . . . . . . . . . . . : VIA Compatable Fast Ethernet Adapter
Physical Address. . . . . . . . . : 00-01-02-03-04-05
Dhcp Enabled. . . . . . . . . . . : No
IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.0.2
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.0.6
DNS Servers . . . . . . . . . . . : 213.19.145.15
212.72.50.101 |
En dan zie je meteen wat een van de vorige posters bedoelde; Gateway en DNS servers. Als die op de tweede PC (zonder internet) niet of niet goed staan ingesteld gaat het niet werken. Hetzelfde geldt voor gateway.
Beide kun je instellen bij de TCP/IP properties van je netwerkkaart(en).
Enne, last but not least, het wordt wel op prijs gesteld als je enigszins de moeite neemt normaal & begrijpelijk Nederlands te praten...
Ik heb de gewoonte te typen zoals ik het zeg en dit is moeillijk om "uit" te schakelen.
En 1: in XP (niet internet computer) werkt die ipconfig /all perfect op deze ME(ow is dus een OEM computer(ALDI)) doet die niets anders dan een foutmelding geven dus ik kan die niet posten hier aangezien deze die command dus niet wilt uivoeren.
Maar..
Ik ben teweten gekomen via een vriend dat je 2 netwerkkaarten moet hebben op de internet PC(dus 3 in het totaal)
Klopt dit?
Verwijderd
Aangezien je modem USB is, heb je in PC1 een netwerkkaart nodig, en in PC2 één.
Volgens mij is dit het bekende ME<-->XP conflict, heb er ooit al is over gehoord, maar kan we niet goed meer herinneren wat....
miss kan iemand mij wel vooruithelpen me XP<->me conflict
bedankt toch!!!!!
Correct Nederlands typen is een van de voorwaarden waarmee je accoord gegaan bent bij registratie. Zie FAQ Netiqette om het nog even na te lezen. Persoonlijk heb ik er erg veel moeite mee om het te lezen.Entity_Razer schreef op 12 januari 2004 @ 19:09:
sorry voor nederlands typen.Ik ben racetyper
Ik heb de gewoonte te typen zoals ik het zeg en dit is moeillijk om "uit" te schakelen.
En 1: in XP (niet internet computer) werkt die ipconfig /all perfect op deze ME(ow is dus een OEM computer(ALDI)) doet die niets anders dan een foutmelding geven dus ik kan die niet posten hier aangezien deze die command dus niet wilt uivoeren.
Maar..
Ik ben teweten gekomen via een vriend dat je 2 netwerkkaarten moet hebben op de internet PC(dus 3 in het totaal)
Klopt dit?
Als je geen
1
| ipconfig /all |
Als je zegt dat de ME-pc constant foutmeldingen geeft, post deze dan hier. anders kunnen we wel blijven gissen
Voor het delen van internet had je in Hoe deel ik Internet ? best wel kubben vinden dat twee netwerkkaarten voldoende is
Je topic kicken binnen 24 uur zonder nieuwe informatie is niet echt gewenst op GoT. De algemene faq zet dit alles iets nader uit eenEntity_Razer schreef op 12 januari 2004 @ 22:12:
ff bumpen dan maar
miss kan iemand mij wel vooruithelpen me XP<->me conflict
bedankt toch!!!!!
Probeer ook eens wat dingen. Een beetje experimenteren kan geen kwaad
Wellicht geeft die wel resultaat...
en rudjaah of zoiets
Ik heb gezegd dat ik MOEITE heb om dit "uit te zetten"
Nooit heb ik gezegd dat ik geen zin had. en nooit beweerd dat jullie een helpdesk waren(alhoewel network troubleshooting toch een beetje een hulpforum doet vermoeden)
en alhoewel ik ermee toegestemd heb AN te typen probeer ik dit te doen maar dat is hetzelfde als vragen kunt u nu ineens eens AN praten zonder fouten te maken of te "slippen"(engels voor uitschijven/vergeten voor iemand weer denkt dat ik racetype nu) Dus beschuldig iemand niet te snel van iets verkeerd te doen als hij er zelf niet echt aan kan doen. Ik probeer maar soms vergeet ik dit ook wel eens. Ik probeer altijd mijn vragen zo goed mogelijk te formuleren en te typen. Ik zal dit blijven doen in de toekomst.
[ Voor 3% gewijzigd door Entity_Razer op 13-01-2004 18:45 ]
Weet iemand GRATIS routing software? die dit kan doen? zoals Sygate maar dan gratis?
Lijkt me een uitstekend voornemen!Entity_Razer schreef op 13 januari 2004 @ 18:44:
Ik probeer altijd mijn vragen zo goed mogelijk te formuleren en te typen. Ik zal dit blijven doen in de toekomst.
Wat betreft gratis software; linux... maar dat wil je vast niet horen! ;-)
Voor windows zou ik het zo 123 niet weten; winroute mag je in ieder geval 30 dagen proberen dacht ik.
Maar met ICS van windows XP behoort het gewoon te werken.
Als het je nog steeds niet lukt om de pc's onderling te pingen zal een ander software pakket jouw probleem ook niet oplossen!
Het probleem zit hem dan waarschijnlijk op hardware niveau (brakke netwerkkaart, slechte kabel) maar software valt ook niet uit te sluiten. Windows ME had nogal eens wat kuren met tcp/ip als ik het me goed herinner.
Als je op dit moment beide PC's zo hebt ingesteld:
PC1 192.168.0.1/255.255.255.0
PC2 192.168.0.2/255.255.255.0
& firewalls staan uit, en je weet zeker dat je een crosskabel te pakken hebt, dan MOET een standaard ping gewoon werken.
Je zou kunnen proberen tcp/ip te de-installen op die Windows ME machine, rebooten en dan opnieuw te installeren. Dat heeft vroeger bij mij het probleem nogal eens opgelost.
Weet je zeker dat je een crosslink kabel hebt trouwens?
Wat is de kleurcodering aan beide kanten bijvoorbeeld?
Verwijderd
doe bij PC2 (winXP) 'ipconfig' en typ hier wat je bekomt
Normaal zou ip en subnet genoeg moeten zijn voor te pingen. En als je kunt pingen kan je verder gaan met de DNS-servers enzo in te vullen om internet op PC2 te hebben