Toon posts:

DVD speler leest dvd+r niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een probleem als ik een film op een dvd+rw brand kan ik hem in elke dvd speler lezen wat is dan het probleem hoor ik jullie denken

nou als ik dezelfde film op een DVD+r brand ik em nergens lezen zelfs niet met me eigen dvdspeler in me computer

wat is het probleem???

ik heb em msi dvd brander +/-
ik gebruik philips dvd+r (120 min video extended play 240 min 4.7GB)

ik iemand mij helpen?
alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Heeft echt niet iemand dit probleem eerder gehad? of weet er iets voor om het op te lossen

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-02 18:21

spaceboy

Op grote hoogte

Ik heb serieus exact hetzelfde probleem als jij. Ik heb 'n LiteOn (4x +R brander, de 401S geloof ik). Ook DVD+RW werkt altijd, DVD+R niet. Het vreemde is dat ik het gisteren nog 'n keer probeerde (op een DVD+R) en toen was hij opeens wel bruikbaar. Laatste keer geprobeerd met Nero 6.0.2.3, misschien dat dat het was. Kortom: probleem bekend, oplossing (nog) niet.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Verwijderd

Topicstarter
ben je toen ook andere dvd+r's gaan gebruiken?

en welke dvd+r's gebruik je

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

ik zou zeggen, probeer wat! Andere schrijfprogramma's andere schijfjes. Kijk wat er dan gebeurt.

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-02 18:21

spaceboy

Op grote hoogte

Hann1BaL schreef op 11 januari 2004 @ 18:43:
ik zou zeggen, probeer wat! Andere schrijfprogramma's andere schijfjes. Kijk wat er dan gebeurt.
Makkelijk gezegd, maar bedenk wel dat elke mislukte poging je een dvd+r kost. Dat is zonde van je centen... (en frustrerend)
Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 18:39:
ben je toen ook andere dvd+r's gaan gebruiken?

en welke dvd+r's gebruik je
Ik ben niet gewisseld van DVD+R schijfjes, dat is het vreemde. Ik heb nu in ieder geval een werkende DVD+R film op een Fuji-film (zo'n lichtpaarse, 2.4x speed). Ik weet het niet 100% zeker, maar volgens mij mislukte destijds de Arita (2.4x speed) schijfjes. Maar zoals gezegd: volgens mij komt het niet door de schijfjes, maar door de software. Of door botte pech. Erg frustrerend.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Ruidasilva
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Ruidasilva

Funky & Creative

Kwestie van een ander merk DVD+R kopen en je bent van het probleem af. Goedkoop is in dit geval (en de meeste andere gevallen) gewoon duurkoop ;)

Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold!

Verwijderd

Op welke snelheid brand je DVD+R en op welke snelheid DVD+RW? Als ik een te hoge snelheid kies voor audio, leest m'n stand-alone ze ook niet. Als ik terugga naar 4x speelt ie wel. Misschien is dit een oplossing voor je probleem?

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-02 20:13
spaceboy schreef op 11 januari 2004 @ 17:21:
Laatste keer geprobeerd met Nero 6.0.2.3, misschien dat dat het was.
als dat het enige was wat bij je laatste poging verschillend was als anders...
dan denk ik toch echt dat je bij deze zelf de oplossing hebt voorgedragen :)

Leeg - Sinds 20180907

• Sperenvanger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-02 21:38
Ruidasilva schreef op 11 januari 2004 @ 22:22:
Kwestie van een ander merk DVD+R kopen en je bent van het probleem af. Goedkoop is in dit geval (en de meeste andere gevallen) gewoon duurkoop ;)
Dat hoeft het ook niet altijd te zijn. Sommige apparaten kunnen nou eenmaal geen DVD+R of DVD+R(W) aan. Hiervoor is de functie bitsetting uitgevonden welke enkele DVDbranders hebben (NEC ND-1100A/1300A, Liteon LDW-411S/811S). Deze branders beschrijven de DVD+R op een normale manier, maar veranderd ergens een instelling op het schijfje zodat de DVDspelers denken dat het een normale DVD-ROM is. Dan worden ze meestal wel herkend.

voor sommige branders is dit onofficieel en zijn er aparte programma's en/of firmwares nodig

Verwijderd

Topicstarter
ik schop em toch nog een keer omhoog

ik heb nu voormijn weten alles geprobeerd maar het werkt nog steeds niet

ik heb de nieuwste firmware
ik heb de nieuwste versie van nero
ik heb al tig verschillende merken dvd's gekocht van goedkope tot dure

ik weet het niet meer
iemand nog een idee

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022