Toon posts:

met cdrom ondersteuning

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo

ik heb vandaag van mijn buurman een computer in bruikleen gekregen. er stond nt op, en op mijn eigen computer staat xp en die willen elkaar niet zo erg in een netwerk. dus heb ik nt er af gegooid. nu stop ik een bootable cdrom in die van me buurman, start op en krijg dat scherm waar je kan kiezen tussen met of zonder cdrom ondersteuning. er komt wat tekst (This driver is provided...) en dan nog een stukkie tekst dat begint met aic-6260 aspi manager for dos en dan blijft ie hangen. wat ik ook doe het lukt me niet om een prompt te krijgen mét cdrom ondersteuning :'( en dat is wel belangrijk om win98se er op te krijgen.

weten jullie misschien iets? _/-\o_ alvast bedankt!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:52
Maak een opstartdiskette met ondersteuning voor cd-roms en duw die erin. Opstarten en als ie eenmaal alles heeft geladen doe je de Windows cd-rom erin en voer je de setup uit.
Lijkt me, toch?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Topicstarter
dat zou ik dus ook denken maar dat had ik dus gedaan en toen bleef hij hangen bij aic ..... etc

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-08 21:40

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Is je windows 98 bootflop mischien brak? Dan heb je kans dat ie natuurlijk blijft hangen ...

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Verwijderd

Topicstarter
ben op dit moment een andere boot disk aan het maken via bootdisk.com maar ik weet niet of dat het wel is, maar iig heel erg bedankt voor de hulp. goh wat antwoord iedereen hier toch altijd snel _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

Heb je niet gewoon een windows 98 boot cd ?

je kiest niet echt voor de makkelijkste weg, enne dat NT en XP elkaar niet liggen in een netwerk zal voornamelijk aan jezelf liggen.

Dit zijn beide goede OS'sen die prima samenwerken in een netwerk.

maar zoals ik al zei heb je geen Windows 98 installatie cd ? die is gewoon bootable.

suc6

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is dat mijn windows 98 cd niet bootable is. ik heb gehoord dat bij sommige mensen hij wel bootable is maar bij mij dus niet :'( iemand een suggestie? _/-\o_

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je moet natuurlijk wel in je BIOS aan zetten dat je PC eerst moet proberen te booten van je Cdrom, daarna pas je hard disk (C) en zo. ;)

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
jah dat begrijp ik :D maar uhm moet ik misschien eerst mijn bios flashen? het is een dell xps h266 bios version a01

• kamerplant
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 17:23:
jah dat begrijp ik :D maar uhm moet ik misschien eerst mijn bios flashen? het is een dell xps h266 bios version a01
Bekijk eens de changelog, als daar iets in staat wat het probleem zou kunnen verhelpen zal ik zeker die flash doen.
Anders.. tja, eigenlijk ook wel, maar zal het uiteraard weinig uitmaken ;)

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
:) dank u iedereen maar weet iemand waar ik bios upgrades kan krijgen voor dit ding? _/-\o_

• Packardhell
  • Laatst online: 22:53
Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 17:33:
:) dank u iedereen maar weet iemand waar ik bios upgrades kan krijgen voor dit ding? _/-\o_
Bij de fabrikant van het moederbord of bij Dell.nl :)

[ Voor 4% gewijzigd door Packardhell op 10-01-2004 17:42 ]