Toon posts:

Twijfel bij nieuwe ADSL-aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik deze maand moet gaan verhuizen en mijn ADSL-verbinding opgezegd is per 24 januari a.s. ben ik op zoek naar een nieuwe ADSL-aansluiting.

Ik zit persoonlijk nog een beetje te twijfelen tussen twee providers, dus ik zou graag nog wat advies willen.

Ik zat eerst te denken aan de Mycom-actie topic, maar deze loopt dus maandag af. Het is echt een kwijlactie namelijk. Probleem vind ik wel een beetje de snelheid 512/256. Ik heb maar een budget voor het goedkoopste abo. En een nieuwe pc heb ik niet echt nodig. Wel leuk natuurlijk.

Bij wanadoo heb je nou de volgende actie en ik heb dit topic ook doorgespit. Voordeel is dat de beginmaanden maar 20 euro kosten (die maanden zullen wel wat kosten ivm verhuizing en verbouwing) en daarna 35 euro. En er zijn geen aansluitkosten. Maar de snelheid is wel hoger.

Voorwaarden voor een nieuw adsl-abo
- Hoogst mogelijke snelheid (ik heb nu maxx van Cistron, maar dat is niet meer te betalen ivm nieuwe huurprijs)
- Geen datalimiet (ik download best onregelmatig, de ene maand 5 gig, de volgende maand 40 ofzo, dus ik wil geen problemen.)
-Maximaal 40 euro per maand.

Ik heb ook al gezocht op www.adslmetacrawler.nl maar daar zag ik toch niet meer tussen staan.

Verwijderd

Demon 1024/512

-Tot 1 feb. geen aansluitkosten/modemkosten
-39,- p. maand
-geen data limiet (FUP)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2004 12:40 ]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 18:14
Met dat wanadoo abbo zul je een wat strengere datalimiet hebben. 40 GB is echt téveel.

Je zult voor een ADSL-Basic abbo moeten gaan om tot 40Gb te mogen downloaden. De prijs hiervan zal ongeveer tussen de 45 en 55 euro per maand liggen.

Via BBned is die mycom actie inderdaad wel aantrekkelijk. Ik persoonlijk zou dat doen, want een extra PC is nooit mis. Of je verpatst hem voor 400 euro, ook mooi meegenomen :)
Nadeel is wel dat je zelf een modem moet kopen...alhoewel je die waarschijnlijk al hebt van je Cistron aansluiting :)

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-05 10:44

Collaborator

You! Cake or Death?

Cutebritney schreef op 10 januari 2004 @ 12:35:
Met dat wanadoo abbo zul je een wat strengere datalimiet hebben. 40 GB is echt téveel.
Ik heb adsl Lite van wanadoo en download soms makkelijk 40 :?
Ben ik nu stoer B) ;)

wanadoo is juist heel mild met hun fup. en zolang je niet 24/365 je pc laat DL'en heb je er echt geen last van (af en toe een nachtje Dllen is geen prob.

This space is occupied

Verwijderd

Topicstarter
TheEvilCuber schreef op 10 januari 2004 @ 13:01:
[...]

Ben ik nu stoer B) ;)

wanadoo is juist heel mild met hun fup. en zolang je niet 24/365 je pc laat DL'en heb je er echt geen last van (af en toe een nachtje Dllen is geen prob.
Hoe is de verbinding bij jou? En de mail? Werkt ie ook naar behoren?

De mycom-actie is voor mij te vroeg gekomen. Ik kan blijkbaar pas op 26 januari 2004 adsl aanvragen, aangezien mijn vaste lijn dan pas actief wordt... :'(

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2004 13:44 ]

Verwijderd

Je zult voor een ADSL-Basic abbo moeten gaan om tot 40Gb te mogen downloaden. De prijs hiervan zal ongeveer tussen de 45 en 55 euro per maand liggen.

Via BBned is die mycom actie inderdaad wel aantrekkelijk. Ik persoonlijk zou dat doen, want een extra PC is nooit mis. Of je verpatst hem voor 400 euro, ook mooi meegenomen :)
Nadeel is wel dat je zelf een modem moet kopen...alhoewel je die waarschijnlijk al hebt van je Cistron aansluiting :)
Hallo!!!!!!

Kijk even op onderstaande pagina:
www.wanadoo.nl/adsl
punt 6 > Geen datalimiet
ook niet voor de lite versie.......
heb zelf sinds half december wanadoo_lite.
en ben heel tevreden, constante verbinding gem 41,38Kb/sec op www.speedtest.nl

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-05 10:44

Collaborator

You! Cake or Death?

Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 13:42:
[...]

Hoe is de verbinding bij jou? En de mail? Werkt ie ook naar behoren?

De mycom-actie is voor mij te vroeg gekomen. Ik kan blijkbaar pas op 26 januari 2004 adsl aanvragen, aangezien mijn vaste lijn dan pas actief wordt... :'(
Verbinding altijd wel 40kb/s nooit downtime (1x tijdens de vorige snelheidsverhoging, werd ik er even afgegooit)
Mail heb ik nooit probs mee. alles komt binnen en gaat perfect weg.

This space is occupied

• supermario888
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Geloof je dat? Ze hebben in hun voorwaarden fup staan.
das ongeveer hetzelfde als chello. Ze maken reclames met teksten zoals onbeperkt downloaden, maar in hun voorwaarden staat dus duidelijk dat het fup is. Een heel tijd geleden zijn er paar heavy users van chello afgesloten.
Het hangt dus wel af van hoeveel je download.

Verwijderd

De verschillen, heb t ff nagekeken:

Jaarkosten:

Wanadoo: 329E
Demon: 479E

Gratis:
Wanadoo: USB modem
Demon: normaal modem met ingebouwde router

Snelheid:
Wanadoo: 1024/320
Demon: 1024/512

Ben er zelf ook nog niet helemaal over uit.

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:53
TheEvilCuber schreef op 10 januari 2004 @ 13:01:
[...]

Ben ik nu stoer B) ;)

ik heb ook sinds 9-12-03 adsl lite van wanadoo

ik heb nu 50 gig binnegehaald, nog nix gehoord, dus zal wel goedzitte.....
en mijn verbinding heeft er ook nog nooit uitgelegen....

Twitch: Phyloni1

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Over FUP: volgens mij is alleen chello strak met die datalimiet.
Ikzelf zit bij Tiscali, heb een lite abbo (onder de oude voorwaarden, dus FUP) en mijn emule geeft nu aan: projected averages - montly - upload= 21,29 GB, download = 52,91 GB.
En dat is dan dus zonder kazaa (wat ik niet zoheelveel gebruik) en zonder surfen van mij en mijn ouders en zusjes.
Dit downloaden doe ik al sinds maart, nog nooit wat van gehoord :9
Zal wat worden met die snelheidsverhoging, van 384/128 naar 1024/320 :Y)
Best kans dat ze wat strenger gaan worden, maar dan hoor ik het wel ieg.

Dus ik denk dat je met een Wanadoo lite abbo wel 40Gb per maand kan trekken zonder dat ze er wat van zeggen met een beetje geluk :*)
Pagina: 1