Toon posts:

Hulp bij keuze Digitale Camera

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
LS,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede digitale camera waarmee voornamelijk huis, tuin en keukenfoto's genomen zullen worden en af en toe eens een filmpje (incl. geluid) mee gemaakt kan worden.

Ik heb op dit moment de volgende 3 modellen in gedachte:

Canon Powershot A80
Mooie uitgebreide 4 mega pixel camera met als (voor mij) grootste min punt dat het filmen in een max. resolutie geschied van 320x240

Canon Powershot A70
Mooie 3.2 Mega pixel camera met iets minder uitbreidingen dan de A80 maar met het voordeel dat deze kan filmen in een max. resolutie van 640x480

Sony DSC-P92
Mooie compacte 5 Mega pixel camera waar volgens mij wel minder instellingen mee te doen zijn dan bij bijv. de A80 maar met het voordeel dat deze kan filmen in een max. resolutie van 640x480

Wat zou uw keuze zijn?

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-02 13:12
Ik zou voor de A70 gaan.
Heb zelf een 2 megapixel canon. Ben zeer tevreden over de kwaliteit. En volgens mij is 3.2 MP genoeg, tenzij je professioneel foto's wilt maken.

Verwijderd

Van deze 3 is de A80 te verkiezen; relatief grote CCD, 4MP (beste compromis) en alle mogelijkheden om in te grijpen als het resultaat niet naar je zin is .......

• Kukel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-01 21:00
Zijn allemaal zelfde prijsklasse?
Zou toch voor de A80 gaan in dit geval.. en die max. film resolutie voor lief nemen.
Als je echt mooi wilt filmen kan je beter goeie cam daarvoor kopen..
maar daar betaal je dan wel voor :P

Verwijderd

Dit vind ik echt een search topic. Heel veel mensen twijfelen tussen deze camera's. Laat de Sony bij gebrek aan beeldkwaliteit en een teveel aan ruis alsjeblieft afvallen en zet de A70 en A80 gewoon ff tegen elkaar bij www.dpreview.com en kies dan voor side-by-side. Kies dan gewoon op features. Als je op A4 wilt afdrukken kies dan zowiezo de A80. Zoniet, dan A70. Simpel!

• BierKoning
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-06-2023

BierKoning

Bier 4 Ever!!

Ook ik ben op zoek naar een digitale camera (jawel :P) maar ik heb dus echt geen idee waar ik naar moet kijken. Ik heb uit de consumentenbond de "Canon PowerShot A70" deze kwam als beste koop uit de test. Maar, ik zie dat hij ook een jaar oud is, zijn er in die tijd niet verbeteringen in andere modellen/merken? Ik wil ongeveer 350 euro uitgeven aan het totale bedrag (dwz digicam - min 128mb - tasje - lader + batterijen) en dat kon ik voor de canon vinden (via kieskeurig.nl...)

Nu zag ik in de consumentenbond ook de "Sony DSC-P72" die vergelijkbare specs had, en ook ongeveer net zo duur was in totaal met de uitbreidingen...

Na wat rondkijken heb ik ook de Powershot A75 gezien...deze kost ongeveer 300 euro en is volgens de site van canon net nieuw...
Nou zegt dat net nieuw natuurlijk niet veel, maar ik neem aan dat na een jaar er toch kleine verbeteringen aan de A70 zijn gekomen (er vanuit gaande dat het een verbeterde a70 is, ipv een a60, anders was het toch wel a65 )

Weet iemand iets over deze camera? Als ik de specs van beide zie kan IK er niet veel wijs uit worden..

Kort samengevat wil ik voor ongeveer 350 euro
Een digitale camera + extra:
- 128 mb minimaal
- een tasje
- oplaadbare batterijen + lader
Ik wil er gewoon voor de fun foto's mee maken van een goeie kwaliteit, en het liefst niet alles zelf moeten instellen, de mogelijkheid hier toe zou wel leuk zijn :)

Ik had nog een vraagje over de A70 en de A75, ik zie op verschillende site's (voor prijsvergelijk) dat er een Nederlandse en een buitenlandse versie is, de buitenlandse versie is vaak 50-80 euro goedkoper...
Maakt dit uit? Weet iemand wat voor verschil het geeft? Ik zie ook bijvoorbeeld dat de Duitse versie een duitse garantie heeft...en een duitse handleiding (ok dat laatste is het probleem niet, een pdf met de nederlandse versie is vast wel te vinden) maar waarom zo'n groot prijsverschil?

Wat raden jullie mij aan? Het mag ook een totaal andere camera zijn, maar ik wil dr wel een tijdje mee vooruit kunnen :)
bij voorbaad dank

Ik stem voor alcohol als 5e voedselgroep

Verwijderd

Laten we hier nu toch het Canon Powershot A75 topic voor hebben ;) Hier staan alle verschillen aan bod tussen de A70 en de A75. Kun je gelijk bedenken of je die verschillen de moeite waard vind.

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
Sorry hoor vergeef me voor dit harde antwoord. Maar wie moet nou de camera kopen?
Vergelijk je camera's die je hebt uitgezocht een paar keer op www.dpreview.com of www.steves-digicams.com en lees de recensies... neem die met een paar korreltjes zout en je kan al veeeel beter je keuze maken.

Ikzelf? zou voor de 300D gaan :p die heb ik tenslotte al...
Maar ik snap niet waarom mensen dit gaan posten... jullie wel misschien ;)

1. Wil je afdrukken ermee maken? Zo ja ga naar stap 2. Anders stap 4
2. Wil je afdrukken groter of gelijk maken aan 10/15? als groter ga door naar stap 3
3. Je wilt groter dan 10/15? dus iets als poster formaat? of A3/A4 neem een 3MP of meer
N.B. 3 MP is meer dan genoeg voor A3. Haal je nog de fotokwaliteit. niet gaan croppen uiteraard ;)
4. Je wil dus geen afdrukken maken? Webdesign dan? neem een 2 MP camera. da's meer dan genoeg :)

mocht je je keuze nu gemaakt hebben... ;) veel plezier met je toekomstige camera iig

offtopic:
Sorry ik ben een beetje geirriteerd. Vergeef me voor dit naieve gedrag

• RLB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-12-2025

RLB

E Pluribus Unum

Simpel. Wat wil je met een camera. Filmen of foto's maken? Wil je filmen, zou ik eigenlijk zelf geen fotocamera kopen, maar dat terzijde, dan zou ik voor de hogere filmres. cams gaan. Wil je goede foto's maken (en af en toe ook vergroten etc.), ga dan voor de A80 (check 'm wel goed voor de aankoop, want er schijnt een slechte serie tussen te hebben gezeten. Zie elders op dit Fotografie forum :)
Pagina: 1