oke, want ik weet niet wat ik als ik flash allemaal moet intypen.
Verwijderd
Ik denk dat je in dat geval even dit draadje van begin tot eind moet doornemen, zeker wete dat je het dan wel weet!Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 16:08:
oke, want ik weet niet wat ik als ik flash allemaal moet intypen.
doe maar 
je moet een opstartdiskette maken. En je moet dan het programma wfflash van leadtek daarop zetten plus de bios waarna je wilt flashen
dan start je op met opstartdiskette en type je in:
wfflash.exe nm 5950U.rom
dan staat er op een gegeven moment in beeld te knipperen: programming OK!
Dan is het gelukt en heb je een 5950Ultra. is het mislukt, hou je gewoon je 5900XT
je moet een opstartdiskette maken. En je moet dan het programma wfflash van leadtek daarop zetten plus de bios waarna je wilt flashen
dan start je op met opstartdiskette en type je in:
wfflash.exe nm 5950U.rom
dan staat er op een gegeven moment in beeld te knipperen: programming OK!
Dan is het gelukt en heb je een 5950Ultra. is het mislukt, hou je gewoon je 5900XT
[ Voor 26% gewijzigd door Deathchant op 19-07-2004 20:46 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Verwijderd
Ik wil eerst van het club-3d bios naar de xfx bios van een geforce FX 5900xt gaan.
Hoe doe je dat?
En effe goed uitgelegt want ik heb die club-3d gister gekocht.
dus van club-3d 5900xt bios naar xfx 5900xt bios.
Hoe doe je dat?
En effe goed uitgelegt want ik heb die club-3d gister gekocht.
dus van club-3d 5900xt bios naar xfx 5900xt bios.
Ik zou graag mijn ASUS v9950 (FX5900 128MB) naar v9950 Ultra (FX5900 Ultra) willen flashen. Heeft iemand hier ervaring mee / tips voor? En heft iemand de Asus v9950 Ultra BIOS? Ik kan niet op de site http://www.mvktech.net/download.php komen.
http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page
Specs
ik heb zelf een Asus V9950Ultra kaart en kan je die bios wel ff inlezen. Op mvktech is er maar 1 dat is die van mij 
Dus schreeuw maar als ik je moet mailen.
kep ook een Asus 5950ultra bios (V9980Ultra) loopt als een trein.
Je kunt je club3d gewoon flahsen hoor. Maar waarom ga je van 5900XT naar 5900XT flashen? heeft geen enkele zin, flash naar non ultra, ultra of 5950ultra.
Er is totaal geen voordeel om je van je club3d een XFX kaart te maken. Je blijft dan een 5900XT hebben en zelfs ZONDER TV OUT na de flash.
stap 1: download XBIOS editor van guru3.com, open het, dan read from memory, dan save, sla je huidige bios op onder old.rom.
stap 2: maak opstart diskette.
Stap 3: zorg dat je het wfflash programma krijgt en pleur dit op de opstartdiskette samen met je oude bios en je nieuwe bios.
Stap 4: start pc op met opstartdiskette en typ dan: wfflash.exe nm 5950U.rom
Klaar.
Als hij klaar is met flahsen knippert er in beeld: programming OK!
Indien niet, dan is programming niet ok en is er niks veranderd.
Doe tijdens het flashen NIET je pc opnieuw opstarten. Pas als ie knippert dat het goed is of mislukt is.
Ow ja, wfflash maakt al automatisch een backup van je huidige bios. Pffff, duidelijker lukt me niet
.
Mocht je je kaart succesvol geflasht hebben en je zou terug willen flashen naar een lagere kaart (5950U naar 5900U) moet je dit met NVFLASH doen en niet met de wfflash.
Denk eraan dat je er rekening mee moet houden dat je tv out niet meer werkt. gebruik dan de BFG bios of GainWard
trouwens, overal hier staat hoe je dat moet doen. ff goed zoeken!
Je kunt je club3d gewoon flahsen hoor. Maar waarom ga je van 5900XT naar 5900XT flashen? heeft geen enkele zin, flash naar non ultra, ultra of 5950ultra.
Er is totaal geen voordeel om je van je club3d een XFX kaart te maken. Je blijft dan een 5900XT hebben en zelfs ZONDER TV OUT na de flash.
stap 1: download XBIOS editor van guru3.com, open het, dan read from memory, dan save, sla je huidige bios op onder old.rom.
Stap 3: zorg dat je het wfflash programma krijgt en pleur dit op de opstartdiskette samen met je oude bios en je nieuwe bios.
Klaar.
Doe tijdens het flashen NIET je pc opnieuw opstarten. Pas als ie knippert dat het goed is of mislukt is.
Ow ja, wfflash maakt al automatisch een backup van je huidige bios. Pffff, duidelijker lukt me niet
Mocht je je kaart succesvol geflasht hebben en je zou terug willen flashen naar een lagere kaart (5950U naar 5900U) moet je dit met NVFLASH doen en niet met de wfflash.
Denk eraan dat je er rekening mee moet houden dat je tv out niet meer werkt. gebruik dan de BFG bios of GainWard
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Verwijderd
TV-out geeft niet,
maar die club-3d bios zorgt ervoor dat ik niet ver kan overklokken en dat hebben meer mensen ondergaan.
En ik ga leiver niet in een keer naar een geforce fx 5950 ultra.
Want als het mislukt weet ik niet hoe hij terug moet geflasht worden.
( dus ga liever eerst naar 5900ultra )
maar die club-3d bios zorgt ervoor dat ik niet ver kan overklokken en dat hebben meer mensen ondergaan.
En ik ga leiver niet in een keer naar een geforce fx 5950 ultra.
Want als het mislukt weet ik niet hoe hij terug moet geflasht worden.
( dus ga liever eerst naar 5900ultra )
Zou je jouw originele ASUS V9950 Ultra (FX5900 Ultra) bios a.u.b. willen mailen naar m.duivenvoorde [at] gmx [dot] net? Alvast bedankt. Ik heb hem nergens kunnen vinden.Deathchant schreef op 19 juli 2004 @ 22:58:
ik heb zelf een Asus V9950Ultra kaart en kan je die bios wel ff inlezen. Op mvktech is er maar 1 dat is die van mij
Klaar.
Ow ja, wfflash maakt al automatisch een backup van je huidige bios. Pffff, duidelijker lukt me niet.
Specs
JOngens, ik heb me de moeite even gedaan om alles in 1 zip te zetten.
http://home.planet.nl/~barth076/WFFLASH_Bios_flash.zip
doe deze zip extracten op een diskette. Meer heb je niet nodig
Ik heb verschillende bioses erin gedaan: Asus, gainward leadtek, reference, pny.
Ik hoop dat ik nu kan zeggen: hier hebben jullie alles, zoek het maar uit
doe deze zip extracten op een diskette. Meer heb je niet nodig
Ik heb verschillende bioses erin gedaan: Asus, gainward leadtek, reference, pny.
Verwijderd
Lukt het altijd om een 5900xt te flashen naar 5950?
En heb je ook een 5900ultra bios?
En als je in wwfflash ben wat moet je dan typen om te flashen?
Dank je wel, Ik ben nu gratis van een FX5900 naar FX5900 Ultra gegaan: Van 5472 naar 6020 3DMarksDeathchant schreef op 19 juli 2004 @ 23:15:
JOngens, ik heb me de moeite even gedaan om alles in 1 zip te zetten.
doe deze zip extracten op een diskette. Meer heb je niet nodig![]()
Specs
Verwijderd
Bedankt voor alle hulp en uitleg! De flash is nu ook gelukt met mijn fx5900 Club3d
Echter zie ik nu in mijn display optie scherm en als ik dan op het Nvidia tabblad drukt geen "Nview opties" meer staan. Hoe kan ik deze terugtoveren?
Echter zie ik nu in mijn display optie scherm en als ik dan op het Nvidia tabblad drukt geen "Nview opties" meer staan. Hoe kan ik deze terugtoveren?

Hey komop, kep gister een uitgebreide post gedaanVerwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 23:29:
Lukt het altijd om een 5900xt te flashen naar 5950?
Klik op de link en daar zit een 5900Ultra bios in van Asus.
Het lukt meestal altijd om een 5900XT naar 5950Ultra te flashen ja.
@hyperHyper, ik was vergeten te vertellen dat je na het flashen opnieuw de drivers moet installeren. (je systeem ziet immers een nieuwe videokaart)
Ik weet niet wat je met die nview options bedoelt. ZOver ik weet heb ik deze niet, maar kijk ik thuis wel even
edit: @antrax. Als het idd zo is dat club3d zich niet zo makkelijk laat oc-en, zou ik het idd stap voor stap doen, van 5900XT, naar 5900, naar 5900Ultra idd.
[ Voor 11% gewijzigd door Deathchant op 20-07-2004 09:09 ]
Verwijderd
je heb verschillende versies van de kaart zelf. een groen pcb en een blauwe.
Ik heb die blauwe en die is beter dan die groene maar het bios is zo klote als wat.
En het lukt gewoon met de standaart koeler die erop zit?
kwa flashen ben ik nog een noob.
Ik zat zo die readme die jij bij al die biossen had gedaan.
En er staat :
Under Windows XP/2K/ME/9x, you can easily upgrade the BIOS of your display
adapter with VGA BIOS Flash Utility of WinFox 2.0 (you can download WinFox 2.0
on this website) in Windows.(If you want to upgrade the BIOS in Windows, please
refer to VGA BIOS Flash Utility section of your physical manual).
Or you can follow the steps below in DOS as well.
Dus je kan wel in windows flashen?
Ik heb die blauwe en die is beter dan die groene maar het bios is zo klote als wat.
En het lukt gewoon met de standaart koeler die erop zit?
kwa flashen ben ik nog een noob.
Ik zat zo die readme die jij bij al die biossen had gedaan.
En er staat :
Under Windows XP/2K/ME/9x, you can easily upgrade the BIOS of your display
adapter with VGA BIOS Flash Utility of WinFox 2.0 (you can download WinFox 2.0
on this website) in Windows.(If you want to upgrade the BIOS in Windows, please
refer to VGA BIOS Flash Utility section of your physical manual).
Or you can follow the steps below in DOS as well.
Dus je kan wel in windows flashen?
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2004 10:21 ]
waarom is de blauwe beter dan de groene dan? En waarom is het bios zo kut?
Met standaard koeler weet ik niet. Ik weet niet hoe die koeler eruit ziet van je 5900XT.
Ik weet ook niet of je memory gekoeld wordt, want als je gaat flahsen denk ik wel dat dit gekoeld moet worden. Asus heeft gelukkig van die goeie koelers erop, van Club3D (nederlandse fabrikant) weet ik dat niet.
Ja, je kunt in Windows flashen, alleen ben ik daar een ontzettende n00b in
Eigenlijk weet ik er RUK vanaf
Wat is het voordeel van in windows flashen dan?
Met standaard koeler weet ik niet. Ik weet niet hoe die koeler eruit ziet van je 5900XT.
Ik weet ook niet of je memory gekoeld wordt, want als je gaat flahsen denk ik wel dat dit gekoeld moet worden. Asus heeft gelukkig van die goeie koelers erop, van Club3D (nederlandse fabrikant) weet ik dat niet.
Ja, je kunt in Windows flashen, alleen ben ik daar een ontzettende n00b in
Eigenlijk weet ik er RUK vanaf
Wat is het voordeel van in windows flashen dan?
[ Voor 40% gewijzigd door Deathchant op 20-07-2004 11:08 ]
Verwijderd
Dat je geen rare namen moet typen bij het flashen waar ik dus geen r**t van snap.
Ik had gelezen dat als je een xfx 5900xt bios eroverheen gooit dat je ineens wel heel ver kan overklokken.
En daarom wou ik eerst naar een xt bios. Maar ik ga wel naar een ultra proberen.
Moet ik effe een lijstje maken van wat ik precies moet typen.
Ik heb even een foto gezocht van mijn club-3d.
http://www.benchmark.co.y...se/club3d_fx5900xt_10.JPG
( Wie weet wel hoe je in windows kan flashen? )
En anders ga ik het proberen met een boot flop. Eerst naar ultra.
Ik had gelezen dat als je een xfx 5900xt bios eroverheen gooit dat je ineens wel heel ver kan overklokken.
En daarom wou ik eerst naar een xt bios. Maar ik ga wel naar een ultra proberen.
Moet ik effe een lijstje maken van wat ik precies moet typen.
( Wie weet wel hoe je in windows kan flashen? )
En anders ga ik het proberen met een boot flop. Eerst naar ultra.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2004 11:49 ]
nou je moet gewoon even kijken waar al die parameters voor staan. wfflash.exe nm 5950U.rom bijvoorbeeld:Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 11:13:
Dat je geen rare namen moet typen bij het flashen waar ik dus geen r**t van snap.
eerst de naam van het programma, dan een set parameters, dan de naam van je bios.
Die parameters zijn er om eventuele waarschuwingen en onnodige meldingen te negeren, zodat er toch geflasht kan worden.
je moet gewoon even de juiste parameters weten PER flash programma. WFFLASH van LeadTek gebruikt andere parameters dan NVFLASH. Zijn zat topics hier waar die staan dus moet je maar even zoeken
Dus je wilde eigenlijk gewoon verder over kunnen klokken? Waarom dan niet gelijk meteen hoger flashen? Flash naar 5900, run 3dmark, run farcry, check je temps en artifacts, zijn deze stabiel, flash dan naar 5900Ultra. (meestal geen probleem).Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 11:13:
Ziet er wel goed uit die koeling dacht ik toch zo.Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 11:13:
Hou bij elke flash je temperaturen even in de gaten.
[ Voor 7% gewijzigd door Deathchant op 20-07-2004 12:08 ]
Verwijderd
Ik heb driver opnieuw en nieuwer geinstalled, maar helaas komt de nview optie niet terug in de beeldschermconfiguratie tabblad van Nvidia.@hyperHyper, ik was vergeten te vertellen dat je na het flashen opnieuw de drivers moet installeren. (je systeem ziet immers een nieuwe videokaart)
Ik weet niet wat je met die nview options bedoelt. ZOver ik weet heb ik deze niet, maar kijk ik thuis wel even
http://www.nvidia.com/object/feature_nview.html
Verwijderd
Het gaat erom dat ik dei parameters niet kan vinden.
In dat bestand van jouw staat een geforce fx 5900ultra van asus.
Wat moet ik daaluk intypen om die te installeren en hoe maak ik dan een backup van mij club-3d bios?
Automatische detectie zegt nu core / mem 474/ 871
Heb alleen net windows geinstalleerd dus kan nog niet kijken of het werkt. Kan je dit ook met nvidia vulcan demo testen?
Kreeg in windows artifacts. Dus het moet wel flashen worden.
Wat moet ik daaluk intypen om die te installeren en hoe maak ik dan een backup van mij club-3d bios?
Heb alleen net windows geinstalleerd dus kan nog niet kijken of het werkt. Kan je dit ook met nvidia vulcan demo testen?
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2004 14:32 ]
Jouw Automatische detectie zijn verhoogte 5900Ultra speeds (450/850). Als je al artifacts krijgt naar windows is het al foute boel. Je hebt dus handmatig overgeclockt. Artifacts krijg je weg door simpel te "underclocken".Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 13:43:
Het gaat erom dat ik dei parameters niet kan vinden.
nogmaals over dat flashen dan
code:
of om nog maar wat duidelijker te zijn 1
| wfflash.exe nm 5950U.rom |
code:
. Gewoon zoals dat rom bestand heet. (deze kun je beter renamen tot v9980u.rom, omdat DOS na 8 karakters zo'n vervelende tile eringooit).1
| wfflash.exe nm Asus V9980U.rom |
Dus:
code:
1
| wfflash.exe nm v9980u.rom |
Deze commandoregel doet als eerste sowieso je oude bios op de diskette zetten onder de naam "old.rom", dat is het fijne van de wfflash van leadtek.
Wil je dit opslaan toch nog van te voren doen in windows, gebruik dan (zoals ik al eerder zei) XBIOS-editor. Deze XBIOS editor kan je huidige bios vanje videokaart inlezen (read from memory). Ze dan "save as" en save je huidige bios als *.ROM bestand op je diskette. Want stel je mocht zo dom zijn om toch iets met je pc te doen tijdens flashen waardoor het zal mislukken en je geen beeld meer krijgt, kun je nog altijd op je gehoor afgaan:
opnieuw opstarten, de diskette laten uitratelen, dan "blind" intypen wfflash.exe nm old.rom (of wfflash.exe nm 5950U.rom). Dan 10 minuten wachten (voor de zekerheid) en dan opnieuw opstarten.
Uiteraard kun je ook een PCI kaart installeren en daarvanaf te booten zeg maar. Dan heb je wel beeld.
Opmerkingen:
- het flashen is goed gegaan indien er staat: programming OK!
- het flashen is mislukt indien er een foutmelding staat (bad checksum oid)
- je bios is verneukt indien je je pc uitzet TIJDENS het flashen.
- indien flashen mislukt is (dus als de oude bios niet vervangen kan worden door nieuwe bios), is er geen programmering gedaan en heb je gewoon je oude bios nog erop.
Nog duidelijker lukt me echt niet
Edit: Ik snap je angst hoor, heb ik ook gehad. Maar geen zorgen. Het flashen zelf lukt echt wel geen probleem hoor.
[ Voor 7% gewijzigd door Deathchant op 20-07-2004 15:24 ]
Verwijderd
um.dus het 2.8 ns geheugen kan het wel aan?
Ik flash wel eerst naar ultra bios.
En als het mislukt dan typ je precies hetzelfde in maar dan old.rom?
Ik zag in xbios editor dat je het huidige bios ook kan veranderen.
Maar dan moet je dat bestand opslaan en flashen zeker?
En het asus bios werkt gewoon?
Ik heb eerst de xfx 5900xt bios erop gedaan. Hij klokt inderdaad verder over. Ga nu even kijken of CoD goed werkt en daalijk 3dmark03. ( 3dmark03 geeft eerder artifacts toch? )
En dan asus 5900ultra bios erop.
Ik flash wel eerst naar ultra bios.
En als het mislukt dan typ je precies hetzelfde in maar dan old.rom?
Ik zag in xbios editor dat je het huidige bios ook kan veranderen.
Maar dan moet je dat bestand opslaan en flashen zeker?
En het asus bios werkt gewoon?
Ik heb eerst de xfx 5900xt bios erop gedaan. Hij klokt inderdaad verder over. Ga nu even kijken of CoD goed werkt en daalijk 3dmark03. ( 3dmark03 geeft eerder artifacts toch? )
En dan asus 5900ultra bios erop.
[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2004 19:21 ]
werkt gewoon ja.
2.8 ns??
was ik ff vergeten, maar moet ie aankunnen, je mem is passief gekoeld door die ramsinkjes. Proberen.
en ja, bij terugflashen gewoon hetzelfde intypen. Maar kep gelezendat je met NVflash moet terugflashen
2.8 ns??
was ik ff vergeten, maar moet ie aankunnen, je mem is passief gekoeld door die ramsinkjes. Proberen.
en ja, bij terugflashen gewoon hetzelfde intypen. Maar kep gelezendat je met NVflash moet terugflashen
[ Voor 30% gewijzigd door Deathchant op 20-07-2004 19:58 ]
Verwijderd
Help!!!!!!
Hij herkent geen nvidia kaart in windows!!!
Hoe kan ik hem weer terug flashen??????????
En wfflash herkent ook geen nvidia chip. Dus daarom moet je zeker nvflash gebruiken. Die kan hem flashen als er -6 ofzo bijzet??
Kan je het terugflashen even goed uitleggen?
En wfflash herkent ook geen nvidia chip. Dus daarom moet je zeker nvflash gebruiken. Die kan hem flashen als er -6 ofzo bijzet??
Kan je het terugflashen even goed uitleggen?
[ Voor 211% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2004 21:04 ]
Verwijderd
Gewoon die original.rom (die zelf aangemaakt word) gebruiken misschien?Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 20:00:
Help!!!!!!
Verwijderd
Terugflashen met wfflash kan niet omdat hij geen nv chip herkent.
Nou had ik dit gelezen bij een readme van nvflash. :
override o <level> Override safety check level:
default unknown EEPROM | NV chip aborts application.
level=1 unknown EEPROM acceptable for read operations.
level=2 unknown NV chip acceptable for read operations.
level=3 Combined effect of 1,2 (cannot write to unknown EEPROM or chip).
Hoe flash ik mijn videokaart met nvflash?
1. Download nvflash
2. Maak in Windows een DOS boot flop aan
3. Maak een .bat file aan, met hierin:
code:
1
nvflash -2 -p -u -f <romname>.rom
4. Zet het volgende ook op de DOS flop:
nvflash.exe
cwsdpmi.exe
de rom die je wilt laden (=<romname>)
de .bat file
5. Reboot met de flop in je drive en kom in DOS mode
6. Run de .bat
7. Reboot
Done!
Wat moet de naam van de .bat zijn?
Kan iemand mij helpen?
Nou had ik dit gelezen bij een readme van nvflash. :
override o <level> Override safety check level:
default unknown EEPROM | NV chip aborts application.
level=1 unknown EEPROM acceptable for read operations.
level=2 unknown NV chip acceptable for read operations.
level=3 Combined effect of 1,2 (cannot write to unknown EEPROM or chip).
Hoe flash ik mijn videokaart met nvflash?
1. Download nvflash
2. Maak in Windows een DOS boot flop aan
3. Maak een .bat file aan, met hierin:
code:
1
nvflash -2 -p -u -f <romname>.rom
4. Zet het volgende ook op de DOS flop:
nvflash.exe
cwsdpmi.exe
de rom die je wilt laden (=<romname>)
de .bat file
5. Reboot met de flop in je drive en kom in DOS mode
6. Run de .bat
7. Reboot
Done!
Wat moet de naam van de .bat zijn?
Kan iemand mij helpen?
[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2004 23:12 ]
Verwijderd
Ik heb de flash van BFG_5950U.rom gebruikt, (voor mijn Club3d FX 5900 kaart) echter na dit alles zijn de prestaties niet echt vooruit gegaan, dit is ook te zien met 3dmark03. Van een score 5510 (oude situatie) valt de score na de flash terug naar 4768 en komt echt niet meer hoger. Nu zat ik eraan te denken om een andere .rom files van andere fabrikanten te gebruiken, is dit een mogelijkheid om wel een fatsoenlijke (verbeterde) score te krijgen van de prestaties, of is het in dit geval onmogelijk om met de 5950 ULtra flash bij voorbaat betere scores en prestaties te krijgen in mijn geval?!
je hebt dus nu met wfflash (leadtek flash utility) naar een 5950Ultra geflasht?
en hij zei programming OK!?
Dan kan er toch echt weinig fout gaan.....
je krijgt wel beeld van je videokaart maar wordt niet herkend als zijnde een nvidia?
Misschien moet je wat nader uitleggen wat er fout gegaan is.
die bat file kun je vanalles noemen. flash.bat ofzo.
bat staat voor BATCH bestand. Een batch bestand is een bestand waarin je commando's kunt zetten die allemaal uitgevoerd worden zodra je de *.bat uitvoert.
Je hoeft dan gewoon de bat file te runnen en voert ie automatisch die nvflash regel uit.
Kon je ook met wfflash doen. Had je gewoon een flash.bat met daarin als regel
wfflash.exe nm 5950U.rom.
Leg eens precies uit waarom je niet met wfflash kunt flashen? Naar mijn weten kun je gewoon overflashen met andere 5950U biossen.
Dus je kunt gewoon in windows een "flash.bat" aanmaken en dan in notepad deze regel toevoegen:
nvflash -2 -p -u -f 5950U.rom
en hij zei programming OK!?
Dan kan er toch echt weinig fout gaan.....
je krijgt wel beeld van je videokaart maar wordt niet herkend als zijnde een nvidia?
Misschien moet je wat nader uitleggen wat er fout gegaan is.
die bat file kun je vanalles noemen. flash.bat ofzo.
bat staat voor BATCH bestand. Een batch bestand is een bestand waarin je commando's kunt zetten die allemaal uitgevoerd worden zodra je de *.bat uitvoert.
Je hoeft dan gewoon de bat file te runnen en voert ie automatisch die nvflash regel uit.
Kon je ook met wfflash doen. Had je gewoon een flash.bat met daarin als regel
wfflash.exe nm 5950U.rom.
Leg eens precies uit waarom je niet met wfflash kunt flashen? Naar mijn weten kun je gewoon overflashen met andere 5950U biossen.
Dus je kunt gewoon in windows een "flash.bat" aanmaken en dan in notepad deze regel toevoegen:
nvflash -2 -p -u -f 5950U.rom
[ Voor 8% gewijzigd door Deathchant op 21-07-2004 08:45 ]
Dat is een kwestie van proberen. Kijk, je zult altijd een mindere score krijgen dan een echte 5900ultra of 5950ultra. Je hebt 2.8ns geheugen en de rest heeft 2.2ns.....dus dat is wel een bottleneck.Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 23:27:
Ik heb de flash van BFG_5950U.rom gebruikt, (voor mijn Club3d FX 5900 kaart) echter na dit alles zijn de prestaties niet echt vooruit gegaan, dit is ook te zien met 3dmark03. Van een score 5510 (oude situatie) valt de score na de flash terug naar 4768 en komt echt niet meer hoger. Nu zat ik eraan te denken om een andere .rom files van andere fabrikanten te gebruiken, is dit een mogelijkheid om wel een fatsoenlijke (verbeterde) score te krijgen van de prestaties, of is het in dit geval onmogelijk om met de 5950 ULtra flash bij voorbaat betere scores en prestaties te krijgen in mijn geval?!
GainWard bios en Asus bios zijn ook goed (zonder tvout). Kep mijn Asus GeForce FX5900Ultra met een GainWard en Asus 5950U bios geflasht en ik zag geen noemenswaardige verschillen tussen de 2. (beiden met wfflash gedaan).
Verwijderd
Onder het flashen leek alles goed. Er stond programming oke. Ik opnieuw opstarten en in windows herkende hij hem niet. Dus ik ging een driver installeren via windows en dan dat hij een 5900ultra was.
Opnieuw opgestart en hij zag een 5900ultra. Ik ging naar de nvidia instellingen en daar stond unknow dus hij herkende hem toch niet.
Toen wou ik hem overnieuw flashen met de asus v5950u rom. Maar hij herkende geen nv chip device dus kon niet flashen.
Maar je kan dat met een command negeren. Maar welke bij nvflash of anders wfflash?
oen opende ik .bat in dos om hem terug te flashen naar xfx xt bios. Hij ging laden maar toen kwam een hele lijst met commands waar je enter moet doen ofzo???
Wat moet je daar typen zodat hij gaat flashen. Of heb ik iets fouts gedaan me de .bat?
Kan ik anders beter vragen via me garantie om een andere kaart? Van buitenaf ziet ie er goed uit dus ze kunnen toch niks merken dat hij verkeerd geflasht is?
Opnieuw opgestart en hij zag een 5900ultra. Ik ging naar de nvidia instellingen en daar stond unknow dus hij herkende hem toch niet.
Toen wou ik hem overnieuw flashen met de asus v5950u rom. Maar hij herkende geen nv chip device dus kon niet flashen.
Maar je kan dat met een command negeren. Maar welke bij nvflash of anders wfflash?
oen opende ik .bat in dos om hem terug te flashen naar xfx xt bios. Hij ging laden maar toen kwam een hele lijst met commands waar je enter moet doen ofzo???
Wat moet je daar typen zodat hij gaat flashen. Of heb ik iets fouts gedaan me de .bat?
Kan ik anders beter vragen via me garantie om een andere kaart? Van buitenaf ziet ie er goed uit dus ze kunnen toch niks merken dat hij verkeerd geflasht is?
[ Voor 169% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2004 13:19 ]
Verwijderd
Is dat zo? Ik heb een 5900 en geen 5900 XT versie!Je hebt 2.8ns geheugen en de rest heeft 2.2ns.....dus dat is wel een bottleneck.

Verwijderd
Bij nvflash geeft ie deze error :
Display adapter override not allowed for write operations......
Of ik moet weten hoe hij dat negeerd of ik moet weten hoe je kan zorgen dat wfflash gewoon flasht ook al herkent hij geen nv chip. ( en dat moet met -0 2 -3 -4 enzo maar ik weet die commands niet )
Ik ga vrijdag 2 weken op vakantie dus als niemand weet wat ik moet doen dan kan ik hem zeker nog na de vakantie omwisselen.
En als je geforce dood is word hij dan nog warm?
Display adapter override not allowed for write operations......
Of ik moet weten hoe hij dat negeerd of ik moet weten hoe je kan zorgen dat wfflash gewoon flasht ook al herkent hij geen nv chip. ( en dat moet met -0 2 -3 -4 enzo maar ik weet die commands niet )
Ik ga vrijdag 2 weken op vakantie dus als niemand weet wat ik moet doen dan kan ik hem zeker nog na de vakantie omwisselen.
En als je geforce dood is word hij dan nog warm?
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2004 15:03 ]
5900XT : 2.8 nsVerwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 14:43:
[...]
Is dat zo? Ik heb een 5900 en geen 5900 XT versie!
5900, 5900Ultra: 2.2 ns
5950Ultra: 2.0ns
Verwijderd
Weet jij hoe nvflash werkt?
Of hoe je kan zorgen met wfflash dat hij negeert dat hij geen nv chip herkent maar gewoon flasht.
nvflash komt verder maar geeft nu deze error
pci device ID, vendor ID mismatch
En ik denk dat mijn geforce overleden is. Hij word zo heet omdat de fan niet aangaat.
Over 2 weken kom ik terug van vakantie en dan ga ik denk via de garantie om een nieuwe kaart eisen.
Of hoe je kan zorgen met wfflash dat hij negeert dat hij geen nv chip herkent maar gewoon flasht.
En ik denk dat mijn geforce overleden is. Hij word zo heet omdat de fan niet aangaat.
Over 2 weken kom ik terug van vakantie en dan ga ik denk via de garantie om een nieuwe kaart eisen.
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2004 19:19 ]
Verwijderd
Dus bottleneck is niet voor mij van toepassing?Deathchant schreef op 21 juli 2004 @ 16:37:
[...]
5900XT : 2.8 ns
5900, 5900Ultra: 2.2 ns
5950Ultra: 2.0ns
Kun je proberen ja, een nieuwe kaart eisen. Hang je gewoon een lul verhaal op waar ze technisch toch geen reet van snappen. Zeg je gewoon dat je pc uitspringt na een tijdje en dat je zelf erachter bent gekomen dat je fan niet eens draait en dat je na verloop van tijd vaker die foutmelding krijgt. Moetn ze intrappen.Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 18:12:
Weet jij hoe nvflash werkt?
Je fan gaat niet aan omdat je geflashte bios dat niet zo geprogrameerd heeft denk ik.
Hoe heb je geflasht dan ? met NVFLASH -F 5950U.ROM?
Ik weet niks van NVFlash eigenlijk
voor de melding pci device ID, vendor ID mismatch is ook een parameter voor.....alleen weet ik niet welke. Meestal betekent dit dat je niet verder kunt flashen omdat je een bios van een ander merk pakt
@HyperHyper, neen, geen bottleneck. Uiteraard zal je geflashte 5900 niet als een "echte" 5950Ultra fungeren natuurlijk, maar altijd daaronder.
EDIT: @ Antrax. Ik weet het!! http://www.ocfaq.com/article.php/overclocking/vidcard/34
kijk hier eens. Zie je alle parameters
Je moet de OVERRIDETYPE parameter ( -p )gebruiken! Probeer dat eens.
In die lijst staan ALLE parameters en precies wat je moet als je verkeerd hebt geflasht ->
code:
Je zult de U-parameter ook moeten gebruiken omdat je na de VENDORID mismatch een subsystem ID mismatch krijgt die je ook moet overriden.1
| NVFLASH -f -p -u 5950U.ROM |
"If you are trying to flash a bios for a different card then you will get a security warning that the bios does not match your card. If you are absolutely sure that the bios is compatible you can use the -p and -u parameters to force flashing. For example nvflash -p -u -f bios.bin"
[ Voor 28% gewijzigd door Deathchant op 22-07-2004 08:54 ]
Verwijderd
bedankt!!!
Ik heb nu dus de xfx 5900xt bios erop gedaan. En hij werkt weer normaal.
Ik weet nu ook wat er fout is gegaan. Ik flashde me kaart terwijl hij was overgeklokt en dat kan ofzo niet.
Die asus 5900ultra bios werkt niet echt lekker. Hij flasht wel. Hij geeft beeld. De driver herkende hem maar er stond unknown bij chip.
3dmark fps was stukken lager.
En dat komt denk door me 300watt voeding van sweex. Want als ik me geheugen overklok dan zakt de score ook in.
Ik ga de core wel op 475 mhz proberen.
Ik heb nu dus de xfx 5900xt bios erop gedaan. En hij werkt weer normaal.
Ik weet nu ook wat er fout is gegaan. Ik flashde me kaart terwijl hij was overgeklokt en dat kan ofzo niet.
Die asus 5900ultra bios werkt niet echt lekker. Hij flasht wel. Hij geeft beeld. De driver herkende hem maar er stond unknown bij chip.
3dmark fps was stukken lager.
En dat komt denk door me 300watt voeding van sweex. Want als ik me geheugen overklok dan zakt de score ook in.
Ik ga de core wel op 475 mhz proberen.
[ Voor 177% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2004 17:56 ]
Verwijderd
Ik ben weer terug van vakantie en wil dus m,eteen gaan flashen naar 5900ultra, waarom omdat ik eerst wil kijken of die goed werkt.
Ik heb asus al geprobeert maar die werkt niet echt.
Of kan je graka niet kapot gaan als je hem meteen naar 5950u flasht?
Ik heb asus al geprobeert maar die werkt niet echt.
Of kan je graka niet kapot gaan als je hem meteen naar 5950u flasht?
Weet iemand een winkel met een 5900 nu in de buurt van Rotterdam 
Voor zo'n 200 euries
Voor zo'n 200 euries
Ik heb een 5900@5950, woon in Rotterdam en hij is te koop voor +- 170 euriesSH4D3H schreef op 11 augustus 2004 @ 19:52:
Weet iemand een winkel met een 5900 nu in de buurt van Rotterdam
Voor zo'n 200 euries
Maar dan moet ik wel eerst een Geforce 6800GT ergens weten te vinden voor +- 425 euro
Verwijderd
Onlangs een XFX5900 Ultra gekocht (nadat ik weer eens een Radeon geprobeerd had
).
Eerst een paar dagen overgeklokt laten draaien en om te zien of de Ultrasnelheden behaald kunnen worden, en jahoor . . makkie
Na lang zoeken naar een XFX BIOS heb ik een NVidia BIOS (FX5950 Ultra) van mvktech.net gedownload om het daarmee eens te proberen.
Met NVFlash lukte het niet, zelfs niet met -5 -6 -f switches.
Met WFFlash werkte het (icm met NM switch) zonder problemen.
De temp van de GPU is met ongeveer 8 graden gezakt.
GPU gaat prima op 500 Mhz en het geheugen draait nu op een mooie 1Ghz.
In mijn 3DMark03 scores zie ik weinig verschil met de scores zonder flash, niks eigenlijk.

Eerst een paar dagen overgeklokt laten draaien en om te zien of de Ultrasnelheden behaald kunnen worden, en jahoor . . makkie
Na lang zoeken naar een XFX BIOS heb ik een NVidia BIOS (FX5950 Ultra) van mvktech.net gedownload om het daarmee eens te proberen.
Met NVFlash lukte het niet, zelfs niet met -5 -6 -f switches.
Met WFFlash werkte het (icm met NM switch) zonder problemen.
De temp van de GPU is met ongeveer 8 graden gezakt.
GPU gaat prima op 500 Mhz en het geheugen draait nu op een mooie 1Ghz.
In mijn 3DMark03 scores zie ik weinig verschil met de scores zonder flash, niks eigenlijk.

Verwijderd
Ik wil me club-3d weer naar de echte orginele staat maar het gewenste resultaat is er nog niet zoals hij was.
Nu bijvoorbeeld ziet hij hem als een nv35
Nu weer bios van club-3d.
Ziet er allemaal normaal uit behalve dan dat hij bij de driver instellingen zegt geforce fx 5900 zonder nvidia ervoor of xt erachter?
En doom 3 werkt niet meer.
Nu bijvoorbeeld ziet hij hem als een nv35
Nu weer bios van club-3d.
Ziet er allemaal normaal uit behalve dan dat hij bij de driver instellingen zegt geforce fx 5900 zonder nvidia ervoor of xt erachter?
En doom 3 werkt niet meer.
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2004 14:19 ]
Als je het bios van de 5950ultra in je 5900nu flasht gaat toch ook het voltage omhoog zodat je stabieler over kunt klokken? Dit voltage, is dat het agp voltage?
Want sinds ik woensdag mijn nieuwe cpu+mobo+geheugen heb geinstalleerd, heb ik de snelheid van mijn geheugen terug moeten zetten van 950 naar 925. Kan dit komen omdat het voltage is veranderd doordat ik een nieuw mobo heb? En wat is dan het standaard voltage voor de 5950ultra? Dan kan ik nl het agp voltage in mijn bios ff goed zetten, hopende de 950 weer te halen
Want sinds ik woensdag mijn nieuwe cpu+mobo+geheugen heb geinstalleerd, heb ik de snelheid van mijn geheugen terug moeten zetten van 950 naar 925. Kan dit komen omdat het voltage is veranderd doordat ik een nieuw mobo heb? En wat is dan het standaard voltage voor de 5950ultra? Dan kan ik nl het agp voltage in mijn bios ff goed zetten, hopende de 950 weer te halen
Verwijderd
Wat is een stabiele 5900ultra bios. Ik durf niet in een keer naar de 5950 te gaan want als het flashen goed gaat maar de kaart daarna kapot gaat door te hoge waardes is dat niet best. Of kan dat niet??
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2004 12:03 ]
Verwijderd
De BIOS van NVidia is volgens mij wel safe om te proberen.Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 12:03:
Wat is een stabiele 5900ultra bios. Ik durf niet in een keer naar de 5950 te gaan want als het flashen goed gaat maar de kaart daarna kapot gaat door te hoge waardes is dat niet best. Of kan dat niet??
Voor mijn kaart werkt het iig prima, ik heb een XFX5900Ultra.
Wat mij trouwens wel meteen opviel is dat het contrast hoger is na de flash.
Vooral in 3D is de beeldkwaliteit zeker beter geworden.
Verwijderd
Maar bij geforce fx xt topic staat dat die van nv niet stabiel is......
Kunnen mensen mij een bios aanraden voor een 5900ultra en 5950ultra Xt is al van xfx de beste
Kunnen mensen mij een bios aanraden voor een 5900ultra en 5950ultra Xt is al van xfx de beste
Verwijderd
Waar zou ik dat aan moeten merkenVerwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 16:02:
Maar bij geforce fx xt topic staat dat die van nv niet stabiel is......
XT de beste van XFX ? Dat moet je me uitleggen . . .Kunnen mensen mij een bios aanraden voor een 5900ultra en 5950ultra Xt is al van xfx de beste
Ik heb een XFX 5900 Ultra (origineel) en natuurlijk heb ik de originele BIOS bewaard.
(check je mail)
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2004 20:56 ]
Verwijderd
Kan je die even naar rick_dof@hotmail verzenden? Die andere email kan ik alleen op me andere pc ontvangen en is nog van onze oude internet verbinding.
De beste bios om te overklokken als je een geforce fx 5900xt heb is xfx.
Mijn core loopt bijvoorbeeld nu op 475 en mem kan ook 880 ofzo. Alleen me voeding trekt dat niet en me scores worden dus lager. Heb nu gemodde 5950u biossen gedownload. :
All eight files are FX5950u bios's with stock speeds at 300/450/750.
as5u4575.rom is ASUS ref 4.35.20.36.AS02
bf5u4575.rom is BFG ref 4.35.20.35.12
ev5u4575.rom is EVGA ref 4.35.20.32.16
gb5u4575.rom is Gigabyte GTF1 ref 4.35.20.35.08
gw5u4575.rom is GainWard ref 4.35.20.24.00 (TV out)
lt5u4575.rom is Leadtech 4.35.20.32.00
ms5u4575.rom is MSI ref 4.35.20.32.16
nv5u4575.rom is Nvidia ref 4.35.20.35.08
De beste bios om te overklokken als je een geforce fx 5900xt heb is xfx.
Mijn core loopt bijvoorbeeld nu op 475 en mem kan ook 880 ofzo. Alleen me voeding trekt dat niet en me scores worden dus lager. Heb nu gemodde 5950u biossen gedownload. :
All eight files are FX5950u bios's with stock speeds at 300/450/750.
as5u4575.rom is ASUS ref 4.35.20.36.AS02
bf5u4575.rom is BFG ref 4.35.20.35.12
ev5u4575.rom is EVGA ref 4.35.20.32.16
gb5u4575.rom is Gigabyte GTF1 ref 4.35.20.35.08
gw5u4575.rom is GainWard ref 4.35.20.24.00 (TV out)
lt5u4575.rom is Leadtech 4.35.20.32.00
ms5u4575.rom is MSI ref 4.35.20.32.16
nv5u4575.rom is Nvidia ref 4.35.20.35.08
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2004 08:35 ]
Verwijderd
@ antraxbomb, heb jij ook nog een 5900ultra/5950ultra bios geprobeert die goed werkt? zo ja welke?
ik zelf heb ook een 5900xt geflashed met xfx5900xt bios, maar volges mij waren er geen 5900ultra/5950ultra biosjes die egt goed werken
ik zelf heb ook een 5900xt geflashed met xfx5900xt bios, maar volges mij waren er geen 5900ultra/5950ultra biosjes die egt goed werken
Verwijderd
DoneVerwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 00:11:
Kan je die even naar rick_dof@hotmail verzenden? Die andere email kan ik alleen op me andere pc ontvangen en is nog van onze oude internet verbinding.
Verwijderd
(Ik hoop dat ie nu . . . o-oooooh, ben de attachements vegeten
, ik stuur ze nu nog een keer, maar dan zonder tekst oke
)
Had ik al gezegd dat het contrast echt veel beter is geworden in 3D ?
Had ik al gezegd dat het contrast echt veel beter is geworden in 3D ?
Verwijderd
ik heb een point of view fx5900xt. Na wat overclocken had ik een 3dmark03 score van 5942
core:467mhz
memory:937mhz
denken jullie dat mijn score nog omhoog gaat als ik hem flash?
core:467mhz
memory:937mhz
denken jullie dat mijn score nog omhoog gaat als ik hem flash?
weet iemand waar ik dat XFX bios van de 5900Xt ken downen want die bios site is down
Verwijderd
Ik heb em met NVFlash opgeslagen meen ik, en de Nvidia Bios met WFFLASH geflashed ( wfflash NM *.rom ) omdat het met NVFlash niet wilde lukken.Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 12:35:
die xfx 5900ultra bios wil niet installeren.
BTW, ik heb een vivo kaart en dat vivo is gewoon blijven werken met die NVidia 5950Ultra BIOS.
@Bustaword: Nee ik denk niet dat je kaart er veel sneller van gaat worden, maar de ene kaart is de andere niet dus je zou het gewoon moeten proberen.
Verwijderd
maar met een 5950u bios heb je toch iets van trottle-back?????
En ik flash altijd van me club3d bios naar een andere via wfflash en terug met nvflash.
Maar nu gaf hij aan programming failed.
Of moet de naam hetzelfde blijven?
En ik flash altijd van me club3d bios naar een andere via wfflash en terug met nvflash.
Maar nu gaf hij aan programming failed.
Of moet de naam hetzelfde blijven?
Verwijderd
ach ja... ik denk niet dat ik hem ga flashen... ik heb nu best een nette score als ik hier kijk, en als ik hem zou flashen kan ik bijv. niet hogere instellingen bij doom 3 gebruiken... want dan heb ik 256mb geheugen nodig..
zou iemand misschien met een 5900xt een score kunnen geven (overgeclockt?) voor vergelijking?
thanx
zou iemand misschien met een 5900xt een score kunnen geven (overgeclockt?) voor vergelijking?
thanx
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2004 15:09 ]
Verwijderd
op 450/800 haalde ik 5109
hoger stort mevoeding in.
Maar met 5900ultra flashen lukt het wel om hem sneller te maken.
Als die nog gaat flashen.
Wat is de trottle back bij een fx5950?
Of wat word daarmee bedoelt?
Werkt niet test 2 3dmark allemaal kleuren
hoger stort mevoeding in.
Maar met 5900ultra flashen lukt het wel om hem sneller te maken.
Als die nog gaat flashen.
Wat is de trottle back bij een fx5950?
Of wat word daarmee bedoelt?
Werkt niet test 2 3dmark allemaal kleuren
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2004 16:53 ]
Verwijderd
ALs ik het goed begrijp is de XFX 5900XT bios de beste voor de GF FX5900XT kaarten....?!
Ik heb 2.8 ns hynix ram op de kaart maar het geheugen loopt makelijk op 850 Mhz , dit kan toch niet met 2.8 ns hynix..............of ?
Is dit hynix relabled 2.2 ns geheugen ?
Ik heb 2.8 ns hynix ram op de kaart maar het geheugen loopt makelijk op 850 Mhz , dit kan toch niet met 2.8 ns hynix..............of ?
XFX is goed.Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 17:01:
ALs ik het goed begrijp is de XFX 5900XT bios de beste voor de GF FX5900XT kaarten....?!
in principe kan het niet nee, maar volgens mij kan het dor een flash wel, omdat je kaart meer voltage krijgt
Verwijderd
2,2ns relable(en) naar 2,8Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 17:01:
Het moet niet gekker worden
Verwijderd
Hij loopt zonder BIOS Flash al max op 875 Mhz maar bij 878 Mhz krijg ik artifactsDeathchant schreef op 16 augustus 2004 @ 17:03:
[...]
XFX is goed.
in principe kan het niet nee, maar volgens mij kan het dor een flash wel, omdat je kaart meer voltage krijgt
dus het is geen 2.2 ns want dan zou ik makelijk de 900 Mhz moeten halen.
maar 875 Mhz voor 2.8 ns mem is wel een beetje raar.
Wat ik wel wil is met de XFX BIOS over de 900 Mhz gaan want als ik het goed heb geeft de XFX BIOS een hoger voltage op het mem als mijn standaard Point of View XT BIOS.
offtopic:
Mijn 3Dmark03 score is trouwens 6258 met mijn oude Chaintech 7NJS Zenith bord.
Heb nu een nieuwe Lan-Party NFII rev.b waar van de FSB op 240 loopt 24/7.
240 x 9 = 2160 Mhz @ 1.8 volt.
Ik moet een Mobile 2500+ of 2600+ 1.45 volt hebben en 2600 Mhz @ 1.8 volt
draaien
Mijn 3Dmark03 score is trouwens 6258 met mijn oude Chaintech 7NJS Zenith bord.
Heb nu een nieuwe Lan-Party NFII rev.b waar van de FSB op 240 loopt 24/7.
240 x 9 = 2160 Mhz @ 1.8 volt.
Ik moet een Mobile 2500+ of 2600+ 1.45 volt hebben en 2600 Mhz @ 1.8 volt
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 18:56 ]
Verwijderd
ik vin dat geheugen verhaal ook maar vaag, ik heb ook een 5900xt, maar die van mij kan gewoon lekker over de 900... zonder artifacts..
Verwijderd
Hier een normale 5900 die tot 970 ook wel wil..
Ik twijfel alleen, zou ik gewoon het AGP voltage voor de lol kunnen verhogen om nog hoger te kunnen?
Ik twijfel alleen, zou ik gewoon het AGP voltage voor de lol kunnen verhogen om nog hoger te kunnen?
Maakt het nog verschil of het een AGP of PCI-Express kaart is? Lijkt me nogal stug aangezien een 5900 een 5900 is
Maar wil het toch ff vragen
Same here, mijn (Leadtek) 5900XT met 2.8 Hynix loopt ook al tijden op 850Mhz. zonder problemen. Doom3, 3Dmark, allemaal prima, nog nooit een vastloper gehad...
Ik heb er ook geen andere bios in geflashed, ik heb gewoon de overklokwaardes laten detecten, die ietsje teruggeschroefd en voila...
Ik heb er ook geen andere bios in geflashed, ik heb gewoon de overklokwaardes laten detecten, die ietsje teruggeschroefd en voila...
https://www.strava.com/athletes/10490675
Heb het al eens eerder gemeld.. Maar jip hier loopt het memory ook behoorlijk hard.
Tis een Club3d 5900XT van de allereerste generatie (blauwe PCB)
2.8ns rams. officieel 390/700
Loopt nu 510/920 , zonder artifacts. Doom 3 volledig uitgespeeld op die settings.
Core kan ook op 550, maar dan krijg ik errors naar verloop van tijd.
Let wel, ik heb de Core geVmod naar 1.60V in 3D, memory is alles origineel, vindt ik te gevaarlijk om daar mee te gaan klooien.
Verder heb ik een door mij zelf gemodde XFX bios geflashed. (memory latency mod, throttle mod, en de 510/920 speeds vast erin gezet, zodat ik dus niet via windows/linux utils hoef te overclocken.)
Hiermee haal ik met deze kaart met een Athlon XP 2400+ @ 2300Mhz de volgende scores:
3DMark Score 6618 3DMarks
GT1 - Wings of Fury 195,1 FPS
GT2 - Battle of Proxycon 48,5 FPS
GT3 - Troll's Lair 39,1 FPS
GT4 - Mother Nature 40,4 FPS
Ben nog steeds tevreden.
Tis een Club3d 5900XT van de allereerste generatie (blauwe PCB)
2.8ns rams. officieel 390/700
Loopt nu 510/920 , zonder artifacts. Doom 3 volledig uitgespeeld op die settings.
Core kan ook op 550, maar dan krijg ik errors naar verloop van tijd.
Let wel, ik heb de Core geVmod naar 1.60V in 3D, memory is alles origineel, vindt ik te gevaarlijk om daar mee te gaan klooien.
Verder heb ik een door mij zelf gemodde XFX bios geflashed. (memory latency mod, throttle mod, en de 510/920 speeds vast erin gezet, zodat ik dus niet via windows/linux utils hoef te overclocken.)
Hiermee haal ik met deze kaart met een Athlon XP 2400+ @ 2300Mhz de volgende scores:
3DMark Score 6618 3DMarks
GT1 - Wings of Fury 195,1 FPS
GT2 - Battle of Proxycon 48,5 FPS
GT3 - Troll's Lair 39,1 FPS
GT4 - Mother Nature 40,4 FPS
Ben nog steeds tevreden.
heb een V9950 geflasht met een bfg 5950 bios maar mijn score is lager .
dus als ik op de V9950 bios , gpu @ 550 mhz en mem op 1.0 ghz dan kreeg ik 6500 3dmarks en op de bfg had ik 6300 3dmarks op dezelfde settings .
dus hij is langzamer ?
dus als ik op de V9950 bios , gpu @ 550 mhz en mem op 1.0 ghz dan kreeg ik 6500 3dmarks en op de bfg had ik 6300 3dmarks op dezelfde settings .
dus hij is langzamer ?
athlon xp 2500+@3200+ , 2x256 corsair pc 4000 , asus a7n8x-E deluxe , BFG 5950U, maxtor 40 GB 7200 RPM , zalman CNPS 7000A-Cu
daarom niet altijd, draai de testen nog een keertje, en vergelijk.
4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro
Verwijderd
Hmm wat kan ik met mijn FX 5900 Ultra van Asus? Makkelijk over te clocken? Iemand de bios link voor me?
Kep exact dezelfde kaart. Gewoon flashen met een V9980U bios van asus. Geef je mail, dan stuur ik em opVerwijderd schreef op 16 september 2004 @ 17:03:
Hmm wat kan ik met mijn FX 5900 Ultra van Asus? Makkelijk over te clocken? Iemand de bios link voor me?
Verwijderd
Ik heb net ff snel een Flopdrive gepakt uit de schuur, ik wil mijn Xfx vandaag ECHT flashen, ik wacht al telang. Ik heb al gekeken op de site van Mvktech maar ik vraag me af of ik niet de originele bios kan gebruiken van de Xfx 5950 Ultra?
Ik wil nu alleen zeker weten welke bios ik moet gebruiken. Als ik dat weet dan ga ik hem vanavond flashen en dan vanacht benchen
.
Xfx Gefroce Fx5900 Agp 8x 128Mb DDR Dvi Tv-Out
Version 1.0.
Ik hoop genoeg info.
Ik wil nu alleen zeker weten welke bios ik moet gebruiken. Als ik dat weet dan ga ik hem vanavond flashen en dan vanacht benchen
Xfx Gefroce Fx5900 Agp 8x 128Mb DDR Dvi Tv-Out
Version 1.0.
Ik hoop genoeg info.
Verwijderd
IK heb hier een asus fx 5900 geforce pci express liggen.
Is het mogelijk om deze bios te flashen ?
Is het mogelijk om deze bios te flashen ?
flashen naar wat ? naar 5950Ultra zeker? kan niet er is namelijk geen PCI-E 5950Ultra uit.
je kunt niet met een AGP bios flahsen
je kunt niet met een AGP bios flahsen
bestaat er eigenlijk een bios voor de v9570 TD?
Om te flashen naar Ultra bedoel ik dus he? Ben al een aardig poosje op zoek, maar kan niet veel interessants vinden.
Zou wel lekker zijn, een 256 meg Ultra kaartje voor nog geen 200 Eu...
Om te flashen naar Ultra bedoel ik dus he? Ben al een aardig poosje op zoek, maar kan niet veel interessants vinden.
Zou wel lekker zijn, een 256 meg Ultra kaartje voor nog geen 200 Eu...
Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...
een V9570 is een 5700 he. Vanaf 5700Ultra moet je een extra molex hebben. Dus ik weet niet of dat gaat. Ik dacht niet dat het kan lukken.
Asus heeft geen 5700Ultra gemaakt, dus je kunt geen V9570Ultra bios hebben ofzoiets.
Moet je een ander merk pakken. XFX ofzo. Maar ik dacht niet dat dat flashen ging
Asus heeft geen 5700Ultra gemaakt, dus je kunt geen V9570Ultra bios hebben ofzoiets.
Moet je een ander merk pakken. XFX ofzo. Maar ik dacht niet dat dat flashen ging
[ Voor 39% gewijzigd door Deathchant op 12-10-2004 01:07 ]
Hmm, jammer. Ik ben bang dat je gelijk hebt, want het geheugen op dit kaartje (5700TD) is langzamer dan op een ultra kaart volgens mij. En Asus heeft maar 2 van die kaarten d8 ik. De TD en de LE.
Een bios van een andere fabrikant heb ik nog niet geprobeerd (laat staan gevonden
)
Anyway, de 5700TD presteert goed, kan alleen altijd beter!
Een bios van een andere fabrikant heb ik nog niet geprobeerd (laat staan gevonden
Anyway, de 5700TD presteert goed, kan alleen altijd beter!
Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...
Mhhh giosteren geprobeerd, ging goed naar een BFG flash
vanochtend opgestart: kan niet meer in windows komen
restart: Allemaal aretefacts en een compleet distorted beeld. NVFlash wil voor geen meter uitkomst bieden om hem naar enig andere bios te flashen, ook niet meer naar de xfx die ik opgelsagen heb
als ik de -f -u -p optie gebruik geeft ie alleen maar een text dump, er wordt niets geflasht
de -o 2 -f optie doet wel iets, maar geen flash (tekst is zo goed als onleesbaar)
Iemand enig idee hoe ik deze Club3d 5900XT (maart dit jaar) kan redden?
-Ordos-
edit: Eindelijk uit het uit random characters opgebouwde beeld een tekst kunnen vissen welkeen by de -0 2 -f optie hoort:
NVoverwrite not possible in write rom (iets van die strekking). Ex equo ik kan de write functie niet overriden?
vanochtend opgestart: kan niet meer in windows komen
restart: Allemaal aretefacts en een compleet distorted beeld. NVFlash wil voor geen meter uitkomst bieden om hem naar enig andere bios te flashen, ook niet meer naar de xfx die ik opgelsagen heb
als ik de -f -u -p optie gebruik geeft ie alleen maar een text dump, er wordt niets geflasht
de -o 2 -f optie doet wel iets, maar geen flash (tekst is zo goed als onleesbaar)
Iemand enig idee hoe ik deze Club3d 5900XT (maart dit jaar) kan redden?
-Ordos-
edit: Eindelijk uit het uit random characters opgebouwde beeld een tekst kunnen vissen welkeen by de -0 2 -f optie hoort:
NVoverwrite not possible in write rom (iets van die strekking). Ex equo ik kan de write functie niet overriden?
[ Voor 18% gewijzigd door Ordos20 op 20-10-2004 11:39 ]
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
Kay voor iedereen die hetzlfde als mij krijgt
eerst nvflash -r doen
toen kreeg ik em weer terug
Maar ik krijg geen enkele bios goed aan het werk, zelfs geen NU bios. Telkens na een tweede reboot (als de drivers zijn geinstalleerd) weigert ie of het login scherm van windows weer te geven, nog om het login scherm GOED weer te geven.
XfX XT it is for me dan maar
-Ordos-
eerst nvflash -r doen
toen kreeg ik em weer terug
Maar ik krijg geen enkele bios goed aan het werk, zelfs geen NU bios. Telkens na een tweede reboot (als de drivers zijn geinstalleerd) weigert ie of het login scherm van windows weer te geven, nog om het login scherm GOED weer te geven.
XfX XT it is for me dan maar
-Ordos-
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
Verwijderd
Ik ben ook van plan mijn bios te gaan flashen alleen ik kan nergens een ultra bios van mijn kaart vinden. Is er ook een andere bios die goed zou kunnen werken?
Ik heb de Chaintech NVIDIA® GeForce™FX 5900, 128 DDR SDRAM
In de zelfde serie zitten ook nog de:
Chaintech NVIDIA® GeForce™FX 5900 Ultra, 256MB DDR SDRAM
en de
Chaintech NVIDIA® GeForce™FX 5950 Ultra, 256MB DDR SDRAM
Dus het liefst wil ik de bios van die 5950 Ultra proberen, zijn er al eerdere ervaringen met deze kaart, ik heb er namelijk nog niks over kunnen vinden.
en de
Dus het liefst wil ik de bios van die 5950 Ultra proberen, zijn er al eerdere ervaringen met deze kaart, ik heb er namelijk nog niks over kunnen vinden.
Verwijderd
heb hier een geforce fx5900 van creative 3d blaster.
weet iemand met welke bios ik deze het best kan flashen?
Verwijderd
Je hoeft niet hetzelfde merk te nemen.Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 13:40:
Ik ben ook van plan mijn bios te gaan flashen alleen ik kan nergens een ultra bios van mijn kaart vinden. Is er ook een andere bios die goed zou kunnen werken?
en de
Maar je kan ook een gemodifeerd bios nemen die een ondergeklokte 5950 gebruikt waardoor jezelf kan kijken wat je gpu aankan.
Ik heb een V9950SE 400/700mhz. Kan die echt op die hoge snelheden ????? En zo ja hoe? Die van mij gaf witte vlakken in windows met ultra bios dus lijkt me sterk dat het kan

Mobo: P4C 800 E Dlx, P4 3.0ghz, Watercooled, DDR 1024, FX6800LE
Verwijderd
Hoe bedoel je dat? Welke bios zou dan geschikt kunnen zijn?Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 13:20:
[...]
Je hoeft niet hetzelfde merk te nemen.
Maar je kan ook een gemodifeerd bios nemen die een ondergeklokte 5950 gebruikt waardoor jezelf kan kijken wat je gpu aankan.
kijk hier maar evenVerwijderd schreef op maandag 08 november 2004 @ 00:36:
heb hier een geforce fx5900 van creative 3d blaster.
nieuws: GeForce FX 5900 is te flashen naar 5950 Ultra
Asus rampage extreme - 4 core 9500 - 2x2gig ocz -2x 4870x2 -
Verwijderd
Ik heb net ook (na veel pijn en moeite in wfflash) met nvflash xxx.rom -4 -5 -6 mijn Creative 5900 geflasht naar een 5950Ultra. Hij wordt in Windows XP gedecteerd, maar er is iets vreemds aan de hand.
Als 5950 heeft de kaart een IRQ conflict met mijn geluidskaart, onboard LAN, en USB controller. Ze zitten volgens XP allemaal op IRQ 11, en ook zegt het dat de 5950 een PCI kaart is.
Ik heb hetzelfde bij zowel een MSI als een Leadtek BIOS.
[UPDTATE]: Ik heb het al uitgevogeld.
2 problemen. Het eerste, de reden waarom de nvidia drivers de kaart niet vraten, device manager een resource error aangaf en ik in XP niet meer dan 4 kleuren in kon stellen: de 5950U wordt gelockt op 2xAGP. In de BIOS stond 4XAGP nog steeds aan. Het tweede: mijn kaart kan de 500mhz mem niet aan.
Uiteindelijk is het voor mij niet winstgevend, de toegenomen core snelheid compenseert niet het 2XAGP probleem.
Als iemand dit op zou kunnen lossen, thanks.
Als 5950 heeft de kaart een IRQ conflict met mijn geluidskaart, onboard LAN, en USB controller. Ze zitten volgens XP allemaal op IRQ 11, en ook zegt het dat de 5950 een PCI kaart is.
Ik heb hetzelfde bij zowel een MSI als een Leadtek BIOS.
[UPDTATE]: Ik heb het al uitgevogeld.
2 problemen. Het eerste, de reden waarom de nvidia drivers de kaart niet vraten, device manager een resource error aangaf en ik in XP niet meer dan 4 kleuren in kon stellen: de 5950U wordt gelockt op 2xAGP. In de BIOS stond 4XAGP nog steeds aan. Het tweede: mijn kaart kan de 500mhz mem niet aan.
Uiteindelijk is het voor mij niet winstgevend, de toegenomen core snelheid compenseert niet het 2XAGP probleem.
Als iemand dit op zou kunnen lossen, thanks.
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2004 14:04 ]