Toon posts:

Krijg geen Dhcp adres

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een beetje lopen zoeken al op tweakers maar niets gevonden. Een maat van mij heeft op zijn pc een trojan horse gehad eraf gegooid toen zei ik laat ook nog maar ff ad-aware draaien dan is je spyware er ook af.
Nu heeft hij geen internet meer. Andere pc van hem werk wel gewoon.
Hij draait Winxp Home Edition

Ping van netwerkkaart werkt gewoon
Wanneer ik een vast ip instel kan ik de router pingen. Maar niet in de configuratie van de router komen.
De lampjes branden gewoon normaal van de router, heb de router ook al een keer gereset. Het gaat hier om een E-tech router.

Ik krijg dus helemaal geen dhcp toegewezen en dit staat goed ingestelt bij netwerkverbindingen.

Verwijderd

Staat alles in winXp van de lan-connection (of netwerkbridge) bij de IP properties op automatisch?

BTW:
Meestal kan je een router resetten naar default waarden door ergens op de achterkant van het kasje te drukken (of er iets in te prikken).

Helaas zul je dan alles opnieuw moeten instellen...

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ad-aware vindt niet alles. Gebruikt desnoods Hijackthis om verder te kijken. Je kan WinsockXPfix proberen om brakke TCP/IP instellingen te repareren, maar vraag me af of dat in dit geval werkt. Probeer ook eens je NIC opnieuw te installeren.

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-07 00:42

RSpliet

*blink*

Gebruik je toevallig McAfee :Y) Zoja, kijk eens in mijn vergelijkbare probleem-draadje ;)

Schaadt het niet, dan baat het niet

Verwijderd

Topicstarter
Hij heeft inderdaar welk mcafee draaien maar deze heeft eigenlijk altijd goed gewerkt en is nog niet gedeinstalleerd geweest maar ik kan het wel eens ff proberen misschien nog andere tips waar het aan zou kunnen liggen ?

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is hiermee nog niet opgelost wellicht misschien even een keer winxp home edition er over heen installeren.

Verwijderd

Probleem is hiermee nog niet opgelost wellicht misschien even een keer winxp home edition er over heen installeren.
Lijkt me sowiso een goed idee. Als die pc vol zat met adware en trojans kies ik altijd voor een her-insallatie. Je kan er nl. gif op innemen dat als je het internet probleem opgelost is het volgende probleem zich weer opdoet.

Verwijderd

Topicstarter
Ben nu iets verder gekomen het ligt niet aan het netwerkkaartje. Heb er een andere in gedaan en hetzelfde probleem.

Dus internet explorer geuninstalled en netwerk services. Nu geeft ie dus met netwerk services de fout aan dat ie eenvoudige netwerk services niet kan starten fout: 10106. Os is trouwens Windows XP home edition

Verwijderd

Topicstarter
Dus niet weet weer iets nou bedankt :r 8)7 :Z

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:31
Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 16:31:
Dus niet weet weer iets nou bedankt :r 8)7 :Z
Spyware vern*kt je TCP/IP gedoe :)

Alles eraf mikken, en deze 2 regkeys weer toevoegen:

http://www.djsmiley.com/wsock/wsock.reg
http://www.djsmiley.com/wsock/wsock2.reg

En dan rebooten

Uiteraard moet je IE en je overige netwerkcomponenten wel werkend en aanwezig hebben.

Deze keys doen hetzelfde als de eerder in dit topic genoemde WinsockXPfix.

[ Voor 9% gewijzigd door DJSmiley op 14-01-2004 17:09 ]

Pagina: 1