[WXP] 3com+nvidia intergrated ellende

Pagina: 1
Acties:

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-07 00:42
Goed, volgens mij had ik beter 2 maanden geleden een topic kunnen openen met alle netwerk-problemen van mij bijeen, maar daar is't nu toch te laat voor ;)

Situatie: ik heb:
PC1 (die t nie doe):
Asus A7N8X Deluxe mobo, met intergrated 3com en intergrated nVidia nic
Windows XP Pro
RedHat Linux 9

PC2 (zal weinig ter sprake komen, mgoed):
Dell Dimension XPS D300, met dell mobo en geen intergrated nic
Sohoware 10/100 usb-netwerkadapter NUB100
Windows 98

Router: E-tech 4-poorts RTBR03

Als ik RH9 boot op PC1, en Windows 98 op PC2, kan ik met PC1 op internet, en netwerken met de W98 pc(op shareniveau, is zat met 2 pc's). Boot ik echter WinXP, dan krijg ik meer ellende dan WinME ooit heeft kunnen bieden ;). Zowel de 3com nic als de nVidia nic krijgen (na herinstallatie drivers) GEEN IP-adres van de router. Dit in 0,01 seconden, waardoor ik betwijfel of ie er wel om vraagt. Ook de Nub100 krijgt op de WXP pc geen IP, op de W98 PC wel. Als ik 3com nic diagnostics doe, geeft ie n error als 'Unable to receive frame during loopback test.' De netwerkkabel lijkt mij ok, aangezien RH 9 er wel mee overweg kan. met WNTIPCFG onder de knop 'refresh' zit error 10038, en veel andere dingen heb ik niet. Dit probleem ontstond nadat ik rebootte(de eerste keer dat WXP verbinding maakte met t netwerk). De netwerk-wizard heb uitgevoerd, maar die mocht niet baten. What to do now? :(

Edit: ook resetten van router werkt(e) niet ;)

Edit2: Systremrestore zal waarschijnlijk wel werken, hielp vorige keer ook. Ik wil echter het probleem oplossen, niet ontwijken. Het gebeurt telkens als ik een netwerkonderdeel binnentreed of toevoeg lijkt het wel, en rebooten helpt dus niet gewoon. T lijkt erop dat een of andere instelling word vernaggeld, maar nu nog welke :(

[ Voor 21% gewijzigd door RSpliet op 28-12-2003 17:47 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

• RSpliet
* RSpliet smasht a-la Ness t topic n stukje omhoog ;) ...

• RSpliet
Echt niemand die t weet? :'(

• GreyGhost
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 23:09

GreyGhost

Het is een spook

Post eens een "ipconfig /all" wie weet blijkt daar wat uit.

Je kunt iig ook een repair van je netwerk verbinding doen onder XP.
Startmenu -> settings -> network connections -> rechtermuis -> repair

en kijk eens in de eventviewer (administrative tools) wie weet staat daar een foutmelding waar je wat mee kunt.

For I am grey, between the darkness and the light

• RSpliet
* RSpliet trekt ff kabeltje naar m'n kamer, ben zo trug om alles te posten ;)

Ipconfig:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
Windows IP-configuratie

Host-naam  . . . . . . . . . . . .: Roy
        Primair DNS-achtervoegsel. . . . .: 
        Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend
        IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee
        WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Ethernet-adapter 3com LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: 

Beschrijving . . . . . . . . . . .:
          3Com 3C920B-EMB Integrated Fast Ethernet Controller
        Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-26-54-0B-F9-E0
        DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
        Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
        Autoconfiguratie IP-adres . . . . : 169.254.220.167
        Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
        IP-adres. . . . . . . . . . . . . : ?
        Standaardgateway. . . . . . . . . : 
        DNS-servers . . . . . . . . . . . : ?
                                            ?
                                            ?
Tunnel-adapter Teredo Tunneling Pseudo-Interface:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: 
        Beschrijving . . . . . . . . . . .:
          Teredo Tunneling Pseudo-Interface
        Fysiek adres. . . . . . . . . . . : FF-FF-FF-FF-FF-FF-FF-FF
        DHCP ingeschakeld:. . . . . . . . : nee
        IP-adres. . . . . . . . . . . . . : ?
        Standaardgateway. . . . . . . . . : 
        NetBIOS over TCPIP. . . . . . . . : uitgeschakeld

Logboek(alleen de warnings en fouten):
1-1-2004 13:24:49 Service Control Manager Fout Geen 7023 n.v.t. ROY De IPSEC-services-service is gestopt met de volgende foutcode:
De aangevraagde serviceprovider kan niet worden geladen of geïnitialiseerd. .

1-1-2004 13:24:48 Service Control Manager Fout Geen 7023 n.v.t. ROY De Task Scheduler-service is gestopt met de volgende foutcode:
Er zijn onvoldoende bronnen beschikbaar om deze bewerking te voltooien. .

1-1-2004 13:23:19 DCOM Fout Geen 10005 NT AUTHORITY\SYSTEM ROY DCOM kreeg foutmelding 'De servicedatabase is vergrendeld. ' bij het starten van de SENS-service met de argumenten '' om de server
{D3938AB0-5B9D-11D1-8DD2-00AA004ABD5E} te starten
1-1-2004 13:23:05 Dhcp Waarschuwing Geen 1006 n.v.t.

ROY Deze computer kan niet automatisch de IP-parameters voor de netwerkkaart met netwerkadres 0026540BF9E0 configureren. De volgende fout is tijdens de configuratie opgetreden: De aangevraagde serviceprovider kan niet worden geladen of geïnitialiseerd. .
En die reparatie houd ermee op bij
'Het volgende onderdeel van de reparatie is mislukt:
Het IP-adres word vernieuwt'

[ Voor 123% gewijzigd door RSpliet op 01-01-2004 13:42 . Reden: zware layout-verkrachting ]

• GreyGhost

GreyGhost

Het is een spook

Wat is een:
Tunnel-adapter Teredo Tunneling Pseudo-Interface
Is dat iets voor IPsec en waarom gebruik je dat? Staat dat ergens aan bij de Nvidia kaart?

en waarom zie ik de nvidia netwerkkaart niet?

Als je onder Mijn Computer -> Rechtermuisknop -> management kijkt bij de Device manager (weet nederlandse term niet) staan daar dan fouten (uiroeptekens oid)

• RSpliet
die nV netwerkadapter heb ik ff uitgeschakeld, en die tunnel-adapter is voor IPv6, welke intussen is gedeinstalleerd, w/o luck.

Wat wil 'ROY Deze computer kan niet automatisch de IP-parameters voor de netwerkkaart met netwerkadres 0026540BF9E0 configureren. De volgende fout is tijdens de configuratie opgetreden: De aangevraagde serviceprovider kan niet worden geladen of geïnitialiseerd. .' eigenlijk precies zeggen?

Edit: ipconfig /renew geeft terug:
Windows IP-configuratie

Er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van dezeinterface: 3com LAN-verbinding (Er is geprobeerd een bewerking uit te voeren op iets anders dan een socket.).

[ Voor 24% gewijzigd door RSpliet op 01-01-2004 14:28 ]

• GreyGhost

GreyGhost

Het is een spook

Heb je een aantal services op disabled gezet?

Zoals DHCP, Server, Workstation, RPC, zet ze anders even op manual en kijk dan nog eens.

en is dat alles wat in die foutmelding staat? niet de naam van de serviceprovider?

[ Voor 24% gewijzigd door GreyGhost op 01-01-2004 15:33 ]

• RSpliet
Goed, met XP na systeemherstel maar ff internet op gekomen (* RSpliet doet nu ffies windows update), en het werkt weer. Echter, verander ik maar IETS aan de settings (bijv. IPv6 verwijderen oid, welke ik niet eens gebruik) dan doet ze weereens helemaal niets. Die services die jij noemt staan aan, alleen kan ik Workstation nergens vinden... nahja, zie wel verder na de updates...
Toch wil ik n simpel (shared-level) netwerk hebben liggen tussen m'n pa's pc en die van mij, wat pretty impossible lijkt gezien de screwups van Windows. K denk dat ik er maar eens verder naar (laat) kijk(en) op OB#2 oid...

[ Voor 25% gewijzigd door RSpliet op 01-01-2004 16:43 ]

• riesg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-06-2024
heb hetzelfde mobo en gebruik de nic van nvidia of 3com niet, ook onder xp is deze nic zoooo langzaam dat ik mijn oude 10mbkaart er weer in heb gezet, en dat werkt dus blijkbaar wel.

Ik zou zeggen, uitzetten en een aparte nic kopen.

• RSpliet
t is niet de Nic slimpie, onder Linux werkt alles wel, en t is met verschillende Nics, staat in de startpost ;)

T probleem ligt bij Windows XP. Nu werkt alles weer, maar als ik ook maar iets (de-)installeer dat te maken heeft met t netwerk doet niets t meer... Zo kan ik dus niet het simpele share-niveau netwerk opzetten natuurlijk :(

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

S3v3n_0f_n1n3 schreef op 01 januari 2004 @ 14:17:[...]Er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van dezeinterface: 3com LAN-verbinding (Er is geprobeerd een bewerking uit te voeren op iets anders dan een socket.)
Wordt bijna altijd veroorzaakt door een mislukte de-installatie van McAfee virus scanners. Remedie: McAfee opnieuw installeren en dan netjes de-installeren

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• RSpliet
Hoe wist jij dat ik McAfee had :?... :D... k ga t eens proberen. DWZ. McAfee eraf, alles aanpassen, McAfee weer erop... Tnx!
Ik laat t weten als t helpt...

Edit: jep, alles werkt nu, ben McAfee weer opnieuw aan t installeren, maar dat zal wel geen probleem meer opleveren. Nogmaals bedankt :)

[ Voor 31% gewijzigd door RSpliet op 02-01-2004 12:28 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

S3v3n_0f_n1n3 schreef op 02 januari 2004 @ 12:12:
Hoe wist jij dat ik McAfee had :?
Omdat je die foutmelding "Er is geprobeerd een bewerking uit te voeren op iets anders dan een socket" krijgt

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1