Goed, volgens mij had ik beter 2 maanden geleden een topic kunnen openen met alle netwerk-problemen van mij bijeen, maar daar is't nu toch te laat voor 
Situatie: ik heb:
PC1 (die t nie doe):
Asus A7N8X Deluxe mobo, met intergrated 3com en intergrated nVidia nic
Windows XP Pro
RedHat Linux 9
PC2 (zal weinig ter sprake komen, mgoed):
Dell Dimension XPS D300, met dell mobo en geen intergrated nic
Sohoware 10/100 usb-netwerkadapter NUB100
Windows 98
Router: E-tech 4-poorts RTBR03
Als ik RH9 boot op PC1, en Windows 98 op PC2, kan ik met PC1 op internet, en netwerken met de W98 pc(op shareniveau, is zat met 2 pc's). Boot ik echter WinXP, dan krijg ik meer ellende dan WinME ooit heeft kunnen bieden
. Zowel de 3com nic als de nVidia nic krijgen (na herinstallatie drivers) GEEN IP-adres van de router. Dit in 0,01 seconden, waardoor ik betwijfel of ie er wel om vraagt. Ook de Nub100 krijgt op de WXP pc geen IP, op de W98 PC wel. Als ik 3com nic diagnostics doe, geeft ie n error als 'Unable to receive frame during loopback test.' De netwerkkabel lijkt mij ok, aangezien RH 9 er wel mee overweg kan. met WNTIPCFG onder de knop 'refresh' zit error 10038, en veel andere dingen heb ik niet. Dit probleem ontstond nadat ik rebootte(de eerste keer dat WXP verbinding maakte met t netwerk). De netwerk-wizard heb uitgevoerd, maar die mocht niet baten. What to do now? 
Edit: ook resetten van router werkt(e) niet
Edit2: Systremrestore zal waarschijnlijk wel werken, hielp vorige keer ook. Ik wil echter het probleem oplossen, niet ontwijken. Het gebeurt telkens als ik een netwerkonderdeel binnentreed of toevoeg lijkt het wel, en rebooten helpt dus niet gewoon. T lijkt erop dat een of andere instelling word vernaggeld, maar nu nog welke
Situatie: ik heb:
PC1 (die t nie doe):
Asus A7N8X Deluxe mobo, met intergrated 3com en intergrated nVidia nic
Windows XP Pro
RedHat Linux 9
PC2 (zal weinig ter sprake komen, mgoed):
Dell Dimension XPS D300, met dell mobo en geen intergrated nic
Sohoware 10/100 usb-netwerkadapter NUB100
Windows 98
Router: E-tech 4-poorts RTBR03
Als ik RH9 boot op PC1, en Windows 98 op PC2, kan ik met PC1 op internet, en netwerken met de W98 pc(op shareniveau, is zat met 2 pc's). Boot ik echter WinXP, dan krijg ik meer ellende dan WinME ooit heeft kunnen bieden
Edit: ook resetten van router werkt(e) niet
Edit2: Systremrestore zal waarschijnlijk wel werken, hielp vorige keer ook. Ik wil echter het probleem oplossen, niet ontwijken. Het gebeurt telkens als ik een netwerkonderdeel binnentreed of toevoeg lijkt het wel, en rebooten helpt dus niet gewoon. T lijkt erop dat een of andere instelling word vernaggeld, maar nu nog welke
[ Voor 21% gewijzigd door RSpliet op 28-12-2003 17:47 ]
Schaadt het niet, dan baat het niet