Toon posts:

[WinXP][Start niet normaal op]

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik als ik windows opstart een probleem, altijd nadat ik dat winXP logo heb gehad met dat balkje eronder zegt hij dat een van mijn schijven moet worden gechecked op " consistancy" en wt ik ook deed (wegklikken of laten aanrammelen) het bleef maar terug komen. Omdat dit niet zo'n probleem is heb ik er niks van gezegd of niks gevraagd hier (nu komt er een maar) MAAAAR...........ik starte een uur geleden mijn pc op en tot mijn schrik wil hij in een keer al mijn schijven checken en zodra hij erdoor is (wat overigens super lang duurd 5min. ofzow want het checken gaat nl. ook langzamer dan eerst) duurt het ok nog een minuten voordat windows opgestart is.
Ben ik eindelijk zo ver krijg ik een venstertje dat zegt dat mijn pc opnieuw opgestart wordt over 50 of 60 seconden.
Ik kan nu dit berichtje typen in safe mode (wat dus wel lukt) maar ik wil graag weer zorgen dat ik normaal kan opstarten kan iemadn me helpen

p.s. ik heb geen virus scanner
Windows XP Pro.
wat moet je nog meer weten????

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-05 18:11
Jij hebt waarschijnlijk (o.a.) het blastervirus.
Zoek maar even hier op Got op 'blaster'.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
zou er zeker weten even een virusscanner overheen halen.Ook een spyware programmatje als Ad Aware even draaien. Kijken of er spyware op staat.

Alle Windows Updates en service pack 1 er op staan ?

Zie je ook iets in de eventviewer ? Misschier corrupt filesystem als je steeds chkdsk krijgt.... ofzo :?

Als hij steeds reboot, krijg je dan een melding over RPC ? Kan het blaster zijn. Kortom meer info geven mag ook ;)

Hier is al heel vaak een vraag over geweest.

Check ook 'Windows Operated Systems - FAQ'

Hier staan ook veel mogelijkheden.

En 'Windows Operated Systems - Policy' is ook zeer interessant ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Nou dat waarschijnlijke blaster probleem is opgelost, ik heb geen virussen (wel genoeg spy ware maar daar kan het nu niet meer aan liggen)

OPLOSSING: Ik heb systeem herstel gedaan.

Nu heb ik alleen nog dat mijn D en E schijf op consistancy gechecked moeten worden, wat nog steeds verrekte lang duurd en zodra windows opgestart is (na een minuut of tien nadat ik de power knop ingedrukt heb) doet windows het echt heel langzaam, hij was al traag maar nu echt heeeeel rtaag.
Weet iemand hoe dit verholpen kan worden of is mijn hard dsik gewoon verneukt???

• zetje01
-kijk even of je schijven wel in DMA-modus draaien ipv. PIO.
-Als je windows opstart, starten er dan niet onnodig veel programma's tegelijk mee op?
-Heb je wel drivers voor je mobo geïnstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
nou hij heeft het gewoon een jaar of anderhalf goed gedaan en ik heb niks verandert dus dat staat allemaal nog goed en over programma's die hij opstart, hij start idd SVhost.exe een keer of 5 op maar dat was het eigenlijk wel.

• zetje01
Svchost een keer of 5 is normaal.
Je vind dat verder alles wel goed is dus wens ik je succes verder met je pc.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05 21:29

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 12:39:
Nou dat waarschijnlijke blaster probleem is opgelost, ik heb geen virussen (wel genoeg spy ware maar daar kan het nu niet meer aan liggen)
Nu jeukt er al iets bij mij omdat ik een gevalletje '60 sec.' zie, maar dat heb je opgelost.

Alleen zeggen dat het niet aan de spyware kan liggen is niet slim, daar kan het juist aan liggen.

Ga dus eerst maar eens zorgen dat je systeem 'clean' is en als je dan nog problemen hebt, je hardware eens controleren.

Hoe je dat alles moet doen kan je vinden in de verschillende faq's.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.