Toon posts:

Mobo vervangen, PC start nog steeds niet op

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik had dus problemen met mn cpu, zie deze topic:
MSI KT3 Ultra2 kapot?

aan de hand hiervan heb ik mn hele cpu weggebracht naar de lokale pc boer om te laten repareren. Volgens hem was mn mobo dood en was mn processor ook aan t eind van zn latijn...

Ik heb dus bijna alles vernieuwd. Ik heb nu de volgende specs:

Albatron X600 FSB 400
AMD athlon 2500+ (barton)
Samsung 80 GB 7200
2* 256 DDr (266)
MSI GF4 TI 4200 AGP8
SB Audigy
HP DVD writer

Nu heb ik dus nog steeds hetzelfde probleem, computer start nog steeds niet op, (komt niet eens in BIOS, geeft geen beeld wanneer je hem inschakelt)
jumpers staan goed, (fabrieksinstellingen), voeding is nieuw, net als processor, mobo HD en kast.
Ik heb de helpdesk van PARADIGIT gebeld en volgend hen was mn IDE1 kapot....
dit lijkt inderdaad te kloppen maar lijkt me erg sterk aangezien het een nieuw mobo is wat ik gisteren heb gekocht. (heb t bonnetje nog.... :P )

Waar het mij nu om gaat is dat mn computer zelfs met bijna allemaal nieuwe onderdelen nog steds dezelfde fout geeft als eerst, het ligt niet aan de stroom, ik heb stopcontact doorgemeten en die geeft voldoende stroom.
Ik kan me alleen niet voorstellen dat mijn mobo kapot was toen ik m kocht en denk zelf dat ik m zelf heb gemold, ik heb alleen niks fout gedaan (zover ik weet) ik heb de faqs hier gevolgd, heb alles goed aangesloten en toch doet ie t (weer) niet....
Ten einde raad richt ik me dan ook tot jullie oneindige wijsheid en hoop dat iemand kan helpen......... _/-\o_

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Waarom gebruik je een lelijke topictitel? :/ Titel fixed ..

[ Voor 26% gewijzigd door BalusC op 07-01-2004 21:08 ]

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 16:02
Misschien is je monitor stuk ?

Heb je niet vna die diagnostic LEDs oid. op je mobo ?

Verwijderd

Topicstarter
nee die is goed, hij heeft het al eemn paar keer gedaan en volgens mij moet mn computer dan toch ook opstarten??????

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een led op mn mobo zitten en die brandt (rood)............

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 12:04

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Welk moederbord heb je nu? Nog steeds een msi kt3 ultra2 ? Want volgens een snelle search op google ondersteunt die helemaal geen agp 8x

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Topicstarter
nee nu een albatron x600 mobo

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Bouw de boel eens een voor een op: dus moerderbord, geheugen, processor en videokaart eerst aansluiten, kijken of het werkt en als het werkt dan pas verder gaan met harde schijven, floppy drives en cd speler en als dat ook werkt pas de PCIkaarten aansluiten.
Op die manier weet je meteen vanaf wanneer de boel niet meer werkt.

edit: misschien eerst proberen met 1 geheugenmodule.

[ Voor 8% gewijzigd door SiGNe op 07-01-2004 21:13 ]

Niet?
[Specs]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mn mobo met gehugen en videokaart aangesloten, dat werkte goed, (nieuwe) HD drbij, werkte ook alleen kreeg ik een lange piep als ik opstart, met alleen DVD werkt ie ook, maar als ik alles tegelijk aansluit werkt ie weer niet....

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Kabels zitten ook goed aangesloten? (met name de floppy wil nog wel eens voor problemen zorgen)

Niet?
[Specs]

Verwijderd

Topicstarter
zitten goed, heb van de reparateur nieuwe (80 aderige) kabels gekregen, worden ook herkend in BIOS als ie het eens een keer doet....

Verwijderd

Topicstarter
heb ook nieuwe floppy gekocht vanmiddag.......

Verwijderd

Een lange piep.

Is dat een PIEEEEP die je hoort tijdens de initialisatie, waarna het apparaat gewoon doorstart? Dat hoort zo.

Is het een PIIIIIIIIIIIIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEP die maar blijft doorgaaan waarbij het systeem hangt? Dan moet je opzoeken in de handleiding wat dit betekent.

Als het werkt met 1 HD, en daarna met 1 DVD, maar niet samen (op dezelfde kabel?) dan zou het kunnen zijn dat je de master / slave . cable select instellingen op je drivers niet goed hebt staan.

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 12:04

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 21:13:
ik heb mn mobo met gehugen en videokaart aangesloten, dat werkte goed, (nieuwe) HD drbij, werkte ook alleen kreeg ik een lange piep als ik opstart, met alleen DVD werkt ie ook, maar als ik alles tegelijk aansluit werkt ie weer niet....
Hoeveel Watt is je voeding? En welk merk?
Probeer die eens te wisselen met een andere.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Topicstarter
het is geen pieeeeep maar een piiiiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeppppppppppppppp, mn jumpers staan goed, mn HD zit op IDe1 op master, mn DVD zit op IDE2 op master

• Cruise Control
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-07-2024
Ik zie zo gauw nergens staan wat je (TS) voor voeding in je systeem hebt zitten. Het zou best kunnen dat je voeding het niet trekt, omdat je zonder schijven wel kunt starten...

[Heh... te laat...]

[ Voor 7% gewijzigd door Cruise Control op 07-01-2004 21:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
mn voeding is 300 watt miditower van paradigit

Verwijderd

Topicstarter
een 300 watt kan toch wel een HD een DVD-RW en een AGP kaart aan?

• Cruise Control
Als je opstart zonder schijven, kun je dan in je BIOS je voltages zien?

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

mijn voeding wil het ook niet doen met mijn nieuwe moederbord, andere voeding doet ie het wel perfect dus ik denk toch dat dat bij jouw ook het geval is

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Probeer eens een andere voeding grote kans dat het dan opgelost is!

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg geen beeld, dus kan geen BIOS zien, als ie eens een keer goed opstart staat er dat alles OK is, verder komt ie niet. het lijkt me sterk dat het aan de voeding ligt, ook die is 1 dag oud....

• Cruise Control
Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 21:25:
een 300 watt kan toch wel een HD een DVD-RW en een AGP kaart aan?
Tsja. De ene 300W voeding is de andere niet. Mijn eigen systeem was niet stabiel met een Codegen 350W voeding, maar nu wel met een Fortron 250W. Die 250W weegt ook ruim twee keer zo veel btw.

Verwijderd

Topicstarter
dat klopt idd maar ook de voeding van de pc boer werkte nioet terwijl die ook hetzelfde mobo heeft geprobeerd met dezelfde hardware onder een 300 en 350 watt

Verwijderd

Jah wat voor merk voeding? is het een hele lichte of een zware want het gewicht van de voeding bepaald meestal wel de kwaliteit!!

En anders zou ik als ik jou was met het hele zaakje terug naar de winkel gaan en de winkel mooi het probleem oplossen.
Mischien is het wel een combinatie van de onderdelen die niet werkt!

• Cruise Control
*klik* *klik*
Hmm, ik zie dat je dat je zo'n beetje alles vervangen hebt behalve je videokaart. Heb je een andere videokaart bij de hand (of een PC met donorcodicil)? Dan zou ik dat eens proberen.

Verwijderd

Topicstarter
het exacte gewicht van de voeding weet ik niet maar het is een zware.
Ik ga morgen terug naar de winkel en die zullen alles wel weer in orde maken maar ik ben er bang voor dat de hele zooi weer niet werkt bij mij thuis, het lijkt wel of ik behekst ben :X

Verwijderd

Topicstarter
niemand????

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet troweuns steeds aan en uit zetten als mn computer weer eens niet opstart door de knop ingedrukt te houden. Het klinkt misschien heel dom maar kan dat kwaad???????

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-08 10:43

w0w

Ik ga morgen terug naar de winkel en die zullen alles wel weer in orde maken maar ik ben er bang voor dat de hele zooi weer niet werkt bij mij thuis, het lijkt wel of ik behekst ben
Gewoon weer terug gaan idd. Werkt ie daar nog wel steeds en bij jou niet? --> Check offie wel in een ge-aard-stop-kontakt zit; dat schilt ook nogweleens.

En Mister Ongeduld, niet zo kicken; da mag ni :P

[ Voor 8% gewijzigd door w0w op 07-01-2004 21:51 ]

Verwijderd

Dat is bij elk ATX bord zo! als je de pc uit wil zetten moet je de powerknop ongeveer 5 sec inhouden!!

Is heel normaal en zoveel kwaad kan dat niet

Verwijderd

Topicstarter
het is echt niet mijn bedoeling om te kicken, maar ik ben hier al mee bezig vanaf 22 december en tot nu toe werkt er niks terwijl ik ook een compuiterofiel ben net als de meeste hier... :-)

Verwijderd

op mijn oude bordje asus p4pe(=agp4x) zaten 2 leds en 1 ervan was een foutindicatieled voor agp slot en de andere een standbyled dat enkel liet zien dat er stroom op de mobo zat. een rood lampje bij agp slot betekende dat er een verkeerde videokaart in de mobo zit. (en dan start ie ook niet op enz) die bordje heb ik niet meer dus kan ik niet opzoeken.

mijn huidige bordje p4p800 (=agp8x)heeft maar 1 led en dat is de standbyled en die ondersteund alle soorten agp.

dus zoek eens op in je moederbordboekje of dat lampje wel rood hoort te branden? dit met het oog op het feit dat je werkenlijk alles hebt vervangen behalve de videokaart ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 21:52:
terwijl ik ook een compuiterofiel ben
Lijkt me sterk want in je start topic zeg je dat je je hele CPU(processor) hebt weggebracht en daaraan konden ze bij paradigit zien dat je mobo stuk was :?
Maar waar op je mobo zit dat rood brandende ledje ergens? als ie vlak bij de vidkaart zit geeft dat dus aan dat je videokaart kapot is.

Verwijderd

Je hebt toch niet toevallig je IDE kabel(s) vekeerd om zitten?

De lange zijde zit op het moederbord aangesloten, en de kant waar de stekkers wat dichter bijalkaar zitten is bestend voor 2 IDE devices.

(ik weet het, het is simpel, maar ik heb het al eens eerder gezien)

Verwijderd

Topicstarter
het rood brandende ledje zit rechts boven (vlakbij de stroomaanluiting voor de procesoorkoeler) mijn videokaart ondersteunt het mobo, ik heb hem gekocht in maart 2003 en hij heeft agp 8 ondersteuning.
Wat de ide kabels betreft, het blauwe gedeelte zit in het mobo, de zwarte zit in de hd en de DVD terwijl er dan nog een grijze over is op beide kabels. ik ben misschien niet zon expert als de meeste hier maar volgens mij is dit toch echt de bedoeling.....

Verwijderd

Hallo,

heb je misschien ook een link naar de fabrikant van je moederbord.
Met misschien enige specificaties..

En heb je ook al gekeken in je boekje wat die hele lange piep betekend?

Wat je anders ook nog zou kunnen proberen is, dus alle ide kabels los te halen.
En dan te booten.

En zit er ook een onboard vga kaart op?
Zoja, haal je agp kaart er eens uit, en boot dan zo op.

Verwijderd

Topicstarter
de website van mijn mobo is www.albatron.nl ik heb een x600 mobo.
ik heb geenonboard vga dus dat wordt lastig.....

Verwijderd

Een Lange Piep is meestal de videokaart heb je niet ergens een anderen liggen die je kan testen???

Verwijderd

en je hebt het ook al geprobeert met 1 geheugen module erin?
of dus met de hdd enzo los.

en met module's getest.
bijv.
1 module in slot 1
en de andere in slot 3?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2004 23:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de videokaart al getest in een ander systeem. werkt als een tierelier.....

Verwijderd

Topicstarter
ook het gehuegen is goed, al heeft het niet de volledige snelheid die het mobo ondersteunt.....

Ok, als de videokaart zegt dat ie geen input heeft als ik mn monitor niet verbindt met de videokaart en hij steeds gewoon beeld geeft als ik de ide kabels verwissel (al komt dit steeds maar zelden voorit gaan dat hij niet kapot is. Ook heb ik hem getest inandere systemen en gaf ie steeds gewoon beels en moet ie volgens het boekje van de mobo gewoon werken kan ik er toch vanuit gaan dat ie in orde is???????

Sorry je hebt helemaal gelijk de kx600: http://www.albatron.nl/en...ecification.asp?pro_id=66

Ik heb geen onboard VGA. Ik moet dus wel de videokaart inpluggen.
In het begin deed deze het goed. Ik kreeg mn bios te zien etc. totdat mn oude hd gebruikt moest worden.... op dat moment starte mn cpu opnieuw op en gaf hij vervolgens geen beeld meer. Omdat mn hd 3 harde tikken gaf elke keer als ik toen wou resetten dacht ik dat mn hd kapot was. ik heb toen een nieuwe gekocht (samsung 80 GB) vanaf dat moment krijg ik meestal geen beeld meer. Als ik met ide kabels ga klooien krijg ik soms wer beeld mar meestal niet. Dan ligt het toch niet aan mn videokaart?????

[ Voor 111% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2004 23:45 ]

Verwijderd

elke keer weer zeg je dat jouw mobo de videokaart ondersteunt, hoe weet je dat? hij doet het toch niet dat zie je toch?

en trouwens evil? niet achter mekaar posten maar EDITTEN. rechtsboven IN jouw post zie je een potloodje met papiertje en dan kan je overnieuw editten.....Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif

sorrie ik kan geen chocolade maken wat je net typt....

en de X600 bestaat niet, bedoel je misschien de KX600?

oke ik zit te lezen die specificaties ervan.... mmmm echt verhelderend is die handleiding niet. maar je had een saphire 9600 Xt ? die is volgens mij wel agp 8x....
dat hij wel in andere systemen doet zegt alleen maar dat de kaart niet stuk is. maar ik lees net dat je een via chipset heb, van via is bekend dat het een vervelende chipset is met kuren.....

maar goed, ik kan nergens vinden wat die rode lampje betekent, je woont bij paradigit? laat hun maar ernaar kijken.... krijg hoofdpijn hiervan

en overigens evil, zo en nu dan editten en zo en nu dan een nieuwe post. dus niet alles in 1 post rammen.

nog als laatste:

trek ALLES los en hou alleen

• je moederbord
• videokaart
• 1 reep geheugen
• cpu
• monitor
• voeding
• keybord

over, maak sluiting met een schroevendraaier daar waar pwsw staat(ik ga ervan uit dat je ook al die ministekkertjes losgetrokken hebt). dan MOET je beeld krijgen....

en dan wel eerst de computer uitzetten he en daarna sluit je 1 HDD weer aan enz enz. stap voor stap. tot waar het fout gaat.

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 00:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry mr.Tweak. ik ben nog geen tweakers veteraan :P
Ik heb jullie hulp ingescakeld omdat ik er zelf ook niet meer an uitkom. Ik heb echt alles al geprobeerd maar tot nu toe steeds geen resultaat. Ik heb trouwens geen sapphire maar een MSI GF4 TI 4200 http://www.msi.com.tw/pro...ro_vga_detail.php?UID=378

Verwijderd

ik ben in de war met een andere topic sorrie, ik wil wel dat je de stappen doet die niet zijn doorgestreept in mijn vorige post.... als je alleen de gestippelde dingen aansluit zou je beeld moeten krijgen... en bios moeten kunnen zien...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wil je dat niet meer doen? Dat komt erg opdringerig en kinderachtig over. Niemand verdient hier een voorkeursbehandeling. Pas wanneer een topic zover naar beneden is gezakt dat het uit het topiclist is verdwenen (over het algemeen na 24 uur), dan mag je hem omhoogschoppen :) Maar ga zeker niet kinderlijk zeuren om reacties.

Daaronder valt overigens ook het in korte tijd direct achter elkaar posten. Daar wordt het topic niet overzichtelijker van op en dat komt ook storend over. Gebruik gewoon netjes het edit-knopje als je op de valreep nog iets wil toevoegen aan je laatste post.

Herlees verder eens de [faq]registratievoorwaarden[/] en dan met name het forumgedrag gedeelte ;)

Verwijderd

Hmmm voeding trekt ut nie

waarom ik dat denk zie berekening onder

uitgaande van wat je opgegeven heb als system specs.

3,30 Volt Lijn totaal: plus minus 7

* Moederbord
* Videokaart
* Geluidskaart
* Nic (tenzij je onboard hebt)

5,00 volt Lijn totaal: plus minus 11-11.5

* Moederbord
* HD
* Mem
* DVD
* USB (uitgaande van 2 apparaten)
* Geluidskaart (tenzij je onboard hebt)
* Floppy
* Nic (tenzij je onboard hebt)
* Keyboard
* Muis

12,00 Volt Lijn totaal: plus minus 11

* Proc
* Moederbord
* HD
* DVD
* CPU Fan

In watt zou dit ongeveer tussen de 295 en 300 watt zitten dus een 300 watt voeding is waardeloos zeker als je een ala cheap rotzooi ding heb van 30 euro. gewoon van 5 hoog naar beneden laten vallen (Geintje) maar goed probeer eens eentje van een goed merk Enermax / Antec of dit in de winkel uitproberen die goedkope dinge van zelfs 500 watt kunnen dit soms nog nie eens aan omdat hun 12 volt niet zuiver is en de ander lijnen ook nie. Spreek uit ervaring hiermee heb toen een Antec truepower erin geramt en de problemen verdwenen als sneeuw voor mijn ogen.

Zag net op de vorige pagina dat je een paradig voeding heb die kan je zoals ik al zei gewoon van 5 hoog naar beneden laten vallen zuigen namelijk heel hard

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 08:05 ]

Verwijderd

Wat ik denk dat er aan de hand is dat er inderdaad een probleem is met die videokaart.

reden; ook een baggervoeding van 300Watt moet normaal makkelijk zo'n standaard systeempje kunnen trekken. en zeker op de default instelling van het bios; 100mhz fsb etc. de cpu trekt dan niet zoveel stroom als normaal, je geheugen vraagt niet zoveel etc.

Waar spreken we nu over?
moederbordje
cputje
1 a 2 geheugenreepjes
dvd rom
cdrw writer
Harddisk

Kan er bij mij niet in dat dit NIET zou werken met een standaard voeding. Ik heb al zeker het afgelopen jaar zo'n 100 systeempjes in elkaar gezet, en tot nu toe heb ik nimmer een probleem gehad. zelfs voedingkjes van 200 Watt trokken nog gewoon goed een athlonXP2400+. Uiteraard niet overgeclockte en zeker niet met extra voltages. gewoon standaard dus. Want met name door het laatste gaat je opgenomen vermogen exponentieel omhoog! Geen probleem :)

De poster meldt dat hij een lange pieeeeeeeeeeep hoort bij het opstarten; dit kunnen een tweetal fouten zijn; afhankleijk van bios of merk.

A)
CPU is niet goed :

Haal de koeler er eens af; doe het hendeltje open en druk de cpu goed aan, zodat hij goed aan ligt in de socket. hendeltje dicht. Dan pas de koeler er weer op met een klein beetje koelprut op de core. Zal de eertse keer niet zijn dat een cpu niet goed in de socket gedrukt zit. is vaak ook de reden van cracken van een core. Ikzelf heb het ooit meegemaakt, dat ik best wel meteen behoorlijke kracht moest drukken (normaal valt die proc gewoon goed in het socketvoetje), voordat hij er volledig in wilde. de uitlijning van de interne contactklemmen is niety altijd optimaal.

B)
Videokaart is niet goed :

Haal deze eens uit je AGP slot en zet je computer uit DOOR DE STROOMKABEL LETTERLIJK UIT HET STOPCONTACT TE HALEN! Anders blijft je computer op standbijspanning staan EN er staat stroom op de PCI en AGP slot. Dus de kabvel er volledig uit.
Dan druk je opnieuw die videokaart in je slot en zeer stevig aan. Als hijgoed zit, dan moet je in principe de AGP vergulde contactpunten (net) niet meer zien. Het zal de eerste keer niet zijn dat een AGP kaart niet goed in zijn slot zit, en dan werkt de ene keer je computer wel; de andere keer dus niet.
PCI sloten zijn minder critisch. Deze hebben maar 1 rij contactpunten naast elkaar. Bij AGP zijn het twee rijen printcontacten net half boven elkaar geplaatst. Als de AGP kaart er niet goed inzit, dan kan het wel degelijk zijn dat de onderste rij net contact maakt met een AGP slot klemmetje voor de tweede rij bedoelt; ofwel kortsluiting, maar meestal naar nul-aarde geschakeld; dus geen spanning meer op je AGP kaart.

dus ik zou beginnen met opnieuw die CPU te plaatsen (dus werkelijk opnieuw plaatsten, niet even vluchtigjes optisch checken) en dan de videokaart opnieuw erin. goed vast en zo diep mogelijk in AGP slot.

Succes!

Maar de poster geeft

Verwijderd

Hmmm een voeding van 200 Watt op een 2400+ die zelf al piekt op 85 watt en dan nog de rest het kan en draait ook wel maar nie op een game rig met allerlei apparaten erin en erbij. start bij mij nie op in iedergeval. maar met trekking op de proc en vid verhaal kan ik me ook wel in aansluiten dat daar mischien iets nie goed zit. maar vindt toch echt dat op een game rig een beetje powervoeding hoort dat de voeding fabrikant zegt dat ie 300/350 etc etc trekt maar dat nie kan effectief gezien dan. Gemiddelde efficiente ligt bij bagger voedingen toch ergens rond de 70% and lager. komt ook nog bij dat die dingen bij regelmatig pieken na een tijd er gewoon mee ophouden. Maar das gewoon mijn mening en ervaring ermee en tis nie bedoelt om je te dissen of zo meningen verschillen nu eenmaal.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gisteren meteen al mn processor opnieuw eruit gehaald en er weer ingezet.
Heb de videokaart uit mn systeem gehaald met stroom eraf volgens jullie advies maar ook dat werkt niet. Het probleem moet dan idd volgens mij bij de voeding liggen (wat me erg sterk lijkt) of bij het geheugen. (ik heb twee reepjes 256 mb DDR) waarvan een merkloze en een van Twinmos) Ik heb beide reepjes getest op een andere cpu en ook met memtest en hij gaf geen problemen. Ik moet vandaag ff achter die voeding aan en laat weer weten wat de nieuwste ontwikkelingen zijn.

Oh en ik heb de forum/gedragsregels opnieuw doorgelezen en zal er zoveel mogelijk op letten om deze na te leven. Sorry voor mijn eerdere onwetendheid

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 09:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok nieuwe ontwikkelingen....

Ik heb mn pc vandaag weggebracht naar de TD van paradigit. Waar ik bijstond hebben ze mn pc van helemaal opnieuw in elkaar gezet.
Ze hebben eerst mn mobo, processor+koeler, gehuegen en videokaart aangesloten. Nu startte alles gewoon op zoals t hoort. Daarna alles in mn kast ingebouwd HD drbij.... alles werkte perfect, computer start gewoon normaal op, bleef niet hangen kreeg weer beeld etc.
Eenmaal thuis aangekomen stop ik mn pc in het stopcontact, alles tart gewoon op. Omdat ik met n (nieuwe)lege HD aan t werken ben moest ik dus eerst windows installeren. CPU start op vanaf CD, blijft vervolgens hangen wanneer ik een partitie zou moeten kiezen, valt uit en gaat vervolgens weer niet aan.
Ik ben weer terug bij af..... Ik weet nu dat videokaart werkt, dat geheugen, processor en mobo goed zijn. Ook de voeding lijkt me geen probleem omdat ie daar bij de TD veelvuldig is getest en gewoon OK bleek te zijn. Ook heb ik een andere HD (maxtor 80 gig) laten testen, ook deze was in orde. deze HD werkt hier thuis ook weer niet.
Rrrroept u maar weer........ |:(

Bij de TD hing de CD-ROM er ook aan, net als de floppy en een HD.
Als ik mn videokaart er uit haal met de spanning eraf en weer terug doe doet alles het goed totdat cpu van CD moet opstarten, dan springt ie uit en geeft vervolgens weer geen beeld, ook niet bij resetten. Als ik dan videokaart weer eruit haal en weer terugzet doet ie t weer etc. HD's op IDE1 worden herkend geeft aan dat er geen bootfile op staat. Maar om die bootfile erop te krijgen zal ik toch de Cd-ROM moeten gebruiken en dan loopt ie weer vast.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 15:29 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 14:57:
Ok nieuwe ontwikkelingen....

Ik heb mn pc vandaag weggebracht naar de TD van paradigit. Waar ik bijstond hebben ze mn pc van helemaal opnieuw in elkaar gezet.
Ze hebben eerst mn mobo, processor+koeler, gehuegen en videokaart aangesloten. Nu startte alles gewoon op zoals t hoort. Daarna alles in mn kast ingebouwd HD drbij.... alles werkte perfect, computer start gewoon normaal op, bleef niet hangen kreeg weer beeld etc.
Eenmaal thuis aangekomen stop ik mn pc in het stopcontact, alles tart gewoon op. Omdat ik met n (nieuwe)lege HD aan t werken ben moest ik dus eerst windows installeren. CPU start op vanaf CD, blijft vervolgens hangen wanneer ik een partitie zou moeten kiezen, valt uit en gaat vervolgens weer niet aan.
Ik ben weer terug bij af..... Ik weet nu dat videokaart werkt, dat geheugen, processor en mobo goed zijn. Ook de voeding lijkt me geen probleem omdat ie daar bij de TD veelvuldig is getest en gewoon OK bleek te zijn. Ook heb ik een andere HD (maxtor 80 gig) laten testen, ook deze was in orde. deze HD werkt hier thuis ook weer niet.
Rrrroept u maar weer........ |:(
Waarom heb je dat niet bij Paradigit uitgevoerd? Lijkt mij dat het fout gaat zodra je er een CDROM aanhangt en deze ook daadwerkelijk gaat gebruiken. Ik gok op een brakke
IDE-controller.

Verwijderd

Topicstarter
Ikben gister weer teruggegaan naar TD, nu blijkt mn geheugen weer stuk te zijn... |:( In memtest gaf ie iets van 3 miljoen errors aan. Ik moet vandaag ff nieuw geheugen halen en dan zien we weer verder....
Pagina: 1