Toon posts:

MSI KT3 Ultra2 kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afgelopen maandag viel ineens mn comp uit.
Toen ik m opnieuw opstartte kreeg ik ineens geen beeld meer ook niet in BIOS.
Ik heb vervolgens wat CD-rom drives weggehaald en ben wat aan t klooien geslagen met mn jumpers op mn HDD's. Nu krijg ik soms wel beeld en start mn cpu op tot aan windows, dan loopt ie vast, of soms start ie zelfs gewoon goed op, werkt windows ook redelijk OK maar springt hij ineens weer uit om vervolgens weer geen beeld meer te geven. :'(
Wat nu het rare is is dat ie soms goed opstart, daarna uitvalt en dan niks meer doet terwijl de configuratie hetzelfde blijft. Ook andersom start ie zoms niet op, en na een tijdje stilgestaan te hebben heb ik ineens weer beeld.
Ik heb alle jumperinstellingen op mn HDD's geprobeerd met wisselend succes.
Ik heb ook IDe kabels verwisseld en nagekeken maar dat maakt ook niet veel uit.
Ik begein daarom nu echt te twijfelen aan mn MOBO, ook omdat mn RAID niet aan de praat lijkt te komen)
Ik heb de volgende configuratie:

- MSI KT3 Ultra 2 VIA Apollo KT333 (4 IDE sloten, waarvan 2 RAID, dit zijn IDE 3 en 4)
- AMD athlon 2200+
- Maxtor Diamondmax plus 9 80 GB (op IDE 1, master)
- Quantum Fireball lct15 15GB (IDE 3, master, andere jumperinstellingen maken niet uit)
- HP DVD RW 300i
- SB Audigy
- MSI geforce 4 TI 4200 (8x AGP) 128 MB DDR)
- Netwerkkaart

Ik wil de Maxtor als primaire HD, de quantum op RAID wat moet kunnen omdat dit in het verleden ook heeft gewerkt.
Ik hoop dat iemAND Kan helpen want ik ben de wanhop nabij.... 8)7

Verwijderd

wat heb je aan RAID met 1 schijf :? leg mij dat eens uit. en om hem bij die 80Gb te hangen lijkt me nogal onlogisch.
Piept je mobo ook tijdens het booten of niet?
Loop ook even de FAQ, staat best veel handige dingen in voor je.

RAID0= 2 schijven die je OS als 1 schijf ziet en dus preformance winst.(de totale grootte van de 2 schijven opgeteld)
RAID1= 2 schijven die je als 1 schijf ziet dus als backup zodat je niet alles kwijt bent als 1 van de schijven crashed.(de grootte van de kleinste schijf van de 2)

K geloof dat je niet helemaal door hebt wat RAID inhoud.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2003 16:09 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel ontranzigd + uitgebreid .. Één vraagtekentje is heus wel genoeg, wij zijn niet blind B)

Maargoed, loop dus de door Donny gelinkte troubleshooter door. We horen het verder wel van je :)

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Kijk es of je eclo's niet bol staan/ lekken :)

Dat zou een hoop kunnen verklaren :)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/m1g.jpg

Zoiets dus :)

[ Voor 55% gewijzigd door Atlas op 25-12-2003 16:24 ]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 december 2003 @ 16:00:
wat heb je aan RAID met 1 schijf :? leg mij dat eens uit. en om hem bij die 80Gb te hangen lijkt me nogal onlogisch.
Piept je mobo ook tijdens het booten of niet?
Loop ook even de FAQ, staat best veel handige dingen in voor je.

RAID0= 2 schijven die je OS als 1 schijf ziet en dus preformance winst.(de totale grootte van de 2 schijven opgeteld)
RAID1= 2 schijven die je als 1 schijf ziet dus als backup zodat je niet alles kwijt bent als 1 van de schijven crashed.(de grootte van de kleinste schijf van de 2)

K geloof dat je niet helemaal door hebt wat RAID inhoud.
ik denk dat hij bedoelt dat die alleen op de raid controller hangt
dus dat hij niet in raid staat maar op die aparte controller
;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 december 2003 @ 16:25:
ik denk dat hij bedoelt dat die alleen op de raid controller hangt
dus dat hij niet in raid staat maar op die aparte controller
;)
Precies jij begrijpt me, hij moet gewoon die ene 15Gb schijf of als slave bij de 80Gb hangen op de IDE1 of op de IDE2 als eigen master, k heb ook niet zo veel verstand van RAID maar k denk dat je beter de gewone IDE kanalen kunt gebruiken als je toch geen RAID configuraties gebruikt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2003 16:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Op zich heb ik die 15 gig niet nodig op de RAID, maar ik heb wel gemerkt dat ie aanzienlijk sneller is wanneer ik m er wel op aansluit. De beste config had ik met de schijven op IDE1 met 15 op slave. De eclo's zien er volgens mij ook goed uit

Verwijderd

Topicstarter
ik hoor ook geen peipje behalve degene die ik altijd hoor als ik van BIOS naar windows ga :P

Verwijderd

als je er gewoon voor zorgt dat je een 80 aderige kabel gebruikt dan is er niets aan de hand( dan mag je geen snelheidsverschil merken tussen verschillende IDE poorten).
Pagina: 1