Toon posts:

dvd shrink alternatief

Pagina: 1
Acties:
  • 332 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een dvd-brander. Een vriend van mij raadde mij dvd-shirnk aan om de cd's mee te compressen. Op zich is het een super relaxed programma. Maar bij de wat nieuwere dvd's, geeft hij een fout aan bij het analyseren. Waarschijnlijk heeft dit te maken met de copy protection. Ik vroeg me dus af of er een progje is waarmee je dit kunt omzeilen, want ik zou toch wel graag bepaalde dvd's willen kopieren. En of er zowieso misschien een beter progje is dan Dvd-shrink

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
En je hebt al geprobeerd eerst de DVDs te rippen met bijvoorbeeld SmartRipper en daarna DVDShrink te proberen? :)

Verder zijn er volgens mij wel een aantal alternatieven, kijk even bij het lijstje VCD sites in de FAQ, dan kun je er vast wel eentje vinden die je prettig vind werken :)

Verwijderd

Topicstarter
ik wil de dvd niet converteren, hij moet alleen gecompressed worden tot 4,7 gb. En daar moet ik een fijn progje voor vinden. Iemand iets? Of is dvd-shrink de beste?

• bmwman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-02 12:03
Ik zet meestal eerst de voledige DVD op mijn harde schijf met DVD Decrypter waarna ik met dvdshrink het comprimeer tot 4.7 GB.
Met DVD decrypter heb je geen last van beveiligingen.

[ Voor 13% gewijzigd door bmwman op 07-01-2004 23:05 ]

• Mar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-05-2025

Mar

TCF

dvd2one werkt _ook_ perfect en zeer simpel te bedienen, is niet gratis maar niet duur. (En 't is gemaakt door een nederlander)

DPC Team ColdFusion

Verwijderd

Of installeer AnyDVD, deze verwijderd alle "onzin" on the fly, waardoor je de stap met DVDDecrypter niet nodig hebt.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 10:52 ]

Verwijderd

ik doe het zelf met dvd decrypter.
dit proggie haalt de beveiliging er nl ook uit, daarna is het mogelijk om m met dvd shrink terug te brengen tot 4.7 gb

voor meer tooltjes op dit gebied kun je kijken op www.sectie.be

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
Mischien dat dit topic je kan helpen. :)

[ Voor 8% gewijzigd door G F0rce 1 op 08-01-2004 13:47 ]

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik zet zelf eerst met dvd decrypter de volledige dvd op mn harde schijf.

Met dvd2one haal ik alleen de hoofdfilm eruit zodat de kwaliteit optimaal blijft.
ik heb zelf nog nooit met dvdshrink gewerkt. is dat makkelijk te bedienen cq. aan te geven wat erin moet blijven en wat niet?

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:33
Wil je een volledige DVD met alles d'r op en d'r aan, of neem je genoegen met alleen de hoofdfilm?
Indien je voor het laatste kiest, kan je ook dvd2dvdr gebruiken. Helaas is daarbij wel CCE benodigd (of je gebruikt de interne encoder.. maar hoe dat werkt durf ik niet te zeggen). Je ript de DVD dmv dvddecrypter naar je HD, en zet em dan om met dvd2dvdr. Hoge Kwaliteit gegarandeerd :9 !

http://specs.tweak.to/5253

Verwijderd

CloneDVD van elby kun je kiezen wat je wil. DVDFAB kun je gebruiken om zowel alleen de film of gehele films met menu's te kopieren (kost wel 2 of meerdere DVD's) dit vind ik een handig progje ervoor. maar zoveel mensen zoveel smaken. gewoon proberen en zoeken in google met dvd+kopieren of dvdfab en je hebt genoeg smaken tevoorschijn getoverd. ;)

• Xiric
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Xiric

sMiLe

kort maar krachtig

dvd2one

Smile !!!

Verwijderd

ooit van DVD X-COPY gehoord, works like a charm.

Verwijderd

Mmmmmmm, ik gebruik DVD-shrink sinds ik een DVD-brander heb en heb echt nog nooit problemen gehad. Ik vind het echt een super proggie. En zo gemakkelijk te bedienen.

Welke versie gebruik je ? Ik heb ervaringen met 3.0 beta 5.

Eventuele andere programma's en uitleg daarbij vind je op www.extradvd.nl

Verwijderd

Topicstarter
Okey, iedereen bedankt........ het is gelukt. Alleen heb ik wel meteen een volgend probleem. Bij de film Pulp fiction is de main movie al 4,9 gb (als ik hem compress tot 52%. Doet shrink automatisch), en met menus en extra's 5,4 gb. Hoe kan ik er voor zorgen dat in ieder geval de hoofdfilm kopieerbaar is, dus hoe krijg ik deze nog verder gecompressed tot 4,7 gb.

Bestaat er bijvoorbeeld geen programmatje waarmee je de 10 minuten durende credits eruit kunt knippen, dat scheelt ook al gauw wat mbtjes?

• JokerLash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 09:42
Dit kan ook met DVD Shrink je kan een start positie en een eind positie opgeven :*)

Overigens gebruik ik ook DVDShrink vind het super werken en bovendien is het ook nog gratis!!

• dEATHfLOWEr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-07 22:44

dEATHfLOWEr

Solcon 1GBit symetrical

He Jellevanderwiel,

Heb je wel eens CloneDVD geprobeerd? Ik ken DVD-Shrink niet en verwacht dat deze erg op elkaar lijken alleen door je laatste opmerking begon ik te twijvelen vandaar dat ik het even vraag. Het is van de zelfde makers als CloneCD. Je kunt het op twee manier doen. Of je zet je DVD eerst met DVD Decrypter op je HD (die haalt ALLE beveiligingen/belemmeringen er uit, ook RCE protectie) of je gebruikt AnyDVD die door tussen je systeem en je DVD-rom in te gaan zitten alleen de contence beveiliging er uit haalt. Met de laatste hoef je dus geen ruimte extra op je HD te hebben omdat je dan direct van je DVD kunt lezen.

Anyway, je kies met CloneDVD eerst wat je wilt doen. Kopieren van de DVD met of zonder menu's. Daarna kies je welke talen (subs en audio) je wilt bewaren en vervolgens zorgt het programma ervoor dat ALLES passend wordt gemaakt. Wat hij eigenlijk doet is al de video informatie (dus ook dat van menu's, extra's en de hoofdfilm) evenredig verkleinen. Ik heb het met succes op vele films toegepast en het werkt naar mijn mening perfect. Ik gebruik alleen de DVD Decrypter methode omdat deze alle beveiligingen verwijderd. Dus ook het hinderlijke User Prohibitions (niet vooruit spoelen bij video trailer voor de film bijvoorbeeld).

**EDIT** Ik ben overigens vergeten te melden dat dit programma niet gratis is. Niet dat het schrikbarend duur is ofzo.

[ Voor 6% gewijzigd door dEATHfLOWEr op 10-01-2004 10:24 ]

https://www.avl.nl/

Verwijderd

Topicstarter
JokerLash schreef op 10 januari 2004 @ 09:58:
Dit kan ook met DVD Shrink je kan een start positie en een eind positie opgeven :*)

Overigens gebruik ik ook DVDShrink vind het super werken en bovendien is het ook nog gratis!!
Je bedoelt met het icoontje *start/end* ? Deze kan ik niet aanklikken. Ik gebruik dvd shrink 3.0 beta 5. Wat moet ik doen om dit wel te activeren?

Verwijderd

Re-author aanklikken, dan krijg je een tweede venster, daar sleep je de hoofdfilm vanaf het eerste venster naartoe (drag&drop), en dan kun je wel de start/end aangeven.

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 12:04:
[...]
Ik gebruik dvd shrink 3.0 beta 5. Wat moet ik doen om dit wel te activeren?
Er is al 3.1 hoor.. ;)

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• MrData
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-07-2022
Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 12:04:
[...]

Je bedoelt met het icoontje *start/end* ? Deze kan ik niet aanklikken. Ik gebruik dvd shrink 3.0 beta 5. Wat moet ik doen om dit wel te activeren?
Dat werkt alleen als je in de 'Re-author' mode zit. Daarmee maak je in feite een nieuwe DVD. Je kunt dan de tracks slepen van de oude naar de nieuwe DVD. Het grote nadeel hiervan is dat je dan de menu's niet mee kan nemen (het lijkt wel alsof het kan, maar het werkt dan gewoon niet).

Voor iedereen die graag menu's wil houden pas ik zelf altijd de volgende methode toe:

1) Rip alles met DVD Decrypter (of een ander rip programma wat de beveiliging weghaalt) naar de HD.
2) Gebruik IFO edit om zoveel mogelijk VOBS uit de DVD te halen (de extra's dus)door deze te vervangen door lege clips. Zo blijft je menustructuur behouden en loopt ie (als je alles goed doet) niet vast als je een onderdeel in het menu kiest wat niet bestaat. Dit kan best lastig zijn, lees daarom de guides onder het kopje 'Title Stripping Guides' op deze pagina: http://forum.doom9.org/sh...fc97a980cd&threadid=43142

Je kunt eventueel ook het programmatje MenuEdit gebruik om echt de knoppen uit de menu's te halen maar dit is mij nog niet gelukt. Ook kun je in Ifoedit achter de schermen van zo'n dvd komen en wijzigingen aanbrengen. Je kunt bv zeggen dat de dvd naar een ander punt moet springen of bepaalde delen over moet slaan.

3) Importeer de hele bende in DVD Shrink (er is vandaag trouwens een nieuwe versie uitgekomen, downloaden dus). Ga dan niet Re-authoren maar vink alle buitenlandse talen en ondertitels uit. Je kunt eventueel ook het menu op 50% kwaliteit zetten. In de meeste gevallen is het dan wel mogelijk om boven de 80% compressie te blijven waardoor kwaliteitsverlies bijna niet te zien is. Dan gebruik de Back-up knop om de boel op te slaan en dan kun je gaan branden.

Als je niet met Ifoedit aan de slag wil kun je ook nog overwegen om de extra's in DVD Shrink op 'Still Pictures' te zetten, dan worden het gewoon een serie plaatjes maar dat neemt dan maar 10% (oid) van de ruimte in.

Als je een movie-only rip wil doen is DVD Fab (ook gratis) erg handig, gaat allemaal automatisch.

"We set sail on this new sea because there is new knowledge to be gained and new rights to be won." - John F. Kennedy - USS Valiant NCC-74210 dedication plaque

Verwijderd

Topicstarter
DVD Decrypter geeft een "region free" fout aan voordat ik bezig ben met de dvd op de harde schijf te plaatsen: Media region code is mismatched to logical unit region! The slower 'Brute Force' VOBDec/DeCSSPlus cracking methods will be used instead of I/O Key Exchange.
Ik heb een lite-on dvd-rom...........
Wat is het probleem, en belangrijker: Hoe moet ik dit oplossen?

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:55

Barca

In Search Of Sunrise

Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 19:25:
Ik heb sinds kort een dvd-brander. Een vriend van mij raadde mij dvd-shirnk aan om de cd's mee te compressen. Op zich is het een super relaxed programma. Maar bij de wat nieuwere dvd's, geeft hij een fout aan bij het analyseren. Waarschijnlijk heeft dit te maken met de copy protection. Ik vroeg me dus af of er een progje is waarmee je dit kunt omzeilen, want ik zou toch wel graag bepaalde dvd's willen kopieren. En of er zowieso misschien een beter progje is dan Dvd-shrink
Heb hetzelfde probleem als ik een DVD door DVDShrink laat lezen die in mijn DVD-brander zit... als ik de DVD in mijn DVD-ROM drive doe leest hij hem zonder problemen. Misschien werkt deze hele simpele oplossing al!

Verwijderd

Topicstarter
Je kunt die AC3 French/German etc allemaal weghalen toch? Je hebt toch alleen die engelse nodig?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 20:47 ]

Verwijderd

Ik heb ook een probleem met dvd's rippen. Het werkt bij mij allemaal goed, maar sommige dvd's zit een beveiliging op. Ik denk dan speel ik hem af en dan meteen rippen. Had ik ergens gelezen. Dit werkte echter niet. Dan krijg je de bekende groene balken, wat dus niet de bedoeling is.

Eerst dacht ik dat er geen topic over te vinden was, omdat het allemaal maar als illegaal werd gezien. Gelukkig niet anders moest ik mijn bonnentjes nog in gaaat scannen. Ik heb weer géén scanner en moet ik op ons mam der computer gaan. Die vertrouwt mij echter nooit. Want altijd als ik erop ga doet ie iets weer niet. Doet ze zelf, mja jullie kennen dit probleem wel.

Ik gebruik zelf echter altijd DVD Shrink, vind het een super-relaxed programmatje en snel. Het is niet moeilijk of iets en gaat eigenlijk nooit fout. De extra's enz. op "still image" zetten is misschien wel groot, maargoed je hebt wel de garantie dat het niet fout gaat. En zo groot zijn die extra's meestal niet. Je zal het kwalitietsverschil niet echt merken.

Maar als ik goed begrijp moet men eerst met DVD Decrypter de DVD naar de harddisk rippen. Dan heb je bijvoorbeel een aantal bestanden van 8GB, dezelfde als bij DVD Shrink. Kijk dit heb ik al eerder gedaan en is voor mij niet moeilijk.

Maar wat ik mij eigenlijk afvraag...

Hoe laad men die bestanden in DVD Shrink, via welk menu en optie?

Ik zit nu op mijn werk, dus heb hier dat programma niet op staan. Kan ik het niet uittesten, maar heb het eigenlijk ook nooit gevonden. Zou dat graag willen weten, want als dat niet lukt kan ik nog even verder "searchen".

Verwijderd

Open Files > select folder containing DVD files

Verwijderd

Dat is wel heel duidelijk en snel antwoord.

Bedankt _/-\o_

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 10:01
ik ben ook niet zo tevreden over dvdshrink.

ik wil de film behouden, engelse/nederlandse taal in spraak en subs, en de menu's.
de extra's in hun geheel weg... dus ook geen stills ofzo.

is er geen eenvoudig programma á la shrink dat dat ook kan? :?

Verwijderd

Ik ben erg tevreden over DVDFab.

DVDFab

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-08 15:06
Bavaria DVD Rebuilder CCE
Dat zoek je. Gebruik usenet!
Pagina: 1