Samsung S8 | | leukste tweak: 2x512 ADATA PC3200 11-3-2-2@2,8v |
Verwijderd
serialkiller schreef op 07 januari 2004 @ 15:20:
Ik heb ADSL via router en een netwerkje via een 4 ports hub. Nu wil de buurman via mij het internet. Dit kan makkelijk door de door mij aangelegde UTP kabel in de hub erbij te steken maar omdat ik zijn internetverkeer in de gaten wil houden cq knijpen en de mogelijkheid van virusinfectie welke via mij evt. naar de buurman kan gaan en andersomzoveel mogelijk wil uitsluiten...... dacht ik een pc ertussen te zetten waarop ik een en ander kan regelen, is dit mogelijk? zo ja hoe en waarmee?
offtopic:
mag je adsl wel zomaar delen naar je buurman
mag je adsl wel zomaar delen naar je buurman
Misschien een gekke vraag, maar heb je de FAQ over internet delen al gelezen?
[ Voor 6% gewijzigd door Maasluip op 07-01-2004 15:25 ]
Signatures zijn voor boomers.
Nee natuurlijk niet............
Samsung S8 | | leukste tweak: 2x512 ADATA PC3200 11-3-2-2@2,8v |
nee doorgaans mag dat niet zomaar (persoonlijke gebruik) maar goed, ga er van uit dat het allemaal legaal is.
Wat je moet doen is zorgen dat het netwerk segment van de buurman alleen maar naar buiten mag, en niet jouw netwerk in. Zie het maar als een soort y stukje, waarin beide partijen per se de poot van de y in mogen, en duzz elkaar niet kunnen bereiken.
Makkelijke oplossing is om de router te vervangen door een linuxbak met (makkelijke oplossing) 3 NIC's. Daarvan is er 1 wan, en 2 lan. De 2 van de lan kun je vervolgens met iptables geforced routeren naar de wan nic. Vervolgens zet je er een dhcp server bij en gaan met de banaan...
no big deal.
Zonder linux zou ik het niet weten, maar er zijn vast ook routerings programma's voor windows....
Wat je moet doen is zorgen dat het netwerk segment van de buurman alleen maar naar buiten mag, en niet jouw netwerk in. Zie het maar als een soort y stukje, waarin beide partijen per se de poot van de y in mogen, en duzz elkaar niet kunnen bereiken.
Makkelijke oplossing is om de router te vervangen door een linuxbak met (makkelijke oplossing) 3 NIC's. Daarvan is er 1 wan, en 2 lan. De 2 van de lan kun je vervolgens met iptables geforced routeren naar de wan nic. Vervolgens zet je er een dhcp server bij en gaan met de banaan...
no big deal.
Zonder linux zou ik het niet weten, maar er zijn vast ook routerings programma's voor windows....
doet niet aan icons, usertitels of signatures
Verwijderd
Sygate/winroute, zouden die dat niet kunnen?rac-on schreef op 07 januari 2004 @ 15:27:
no big deal.
ja met winroute werkt het zoizo goeie evaringen mee 2 nic's in de pc waar je winroute op gaat draaien en goed configureren
Verwijderd
Ja, dit kan. Maar ga hier alsjeblieft even zelf op verder zoeken
Je plempt hier gewoon een vraag neer in de hoop op een kant-en-klaar antwoord, daar doen we alleen niet aan mee.
Je kunt routen met software als ICS en Winroute en bij www.download.com kan je zát tools vinden om één en ander in de gaten te houden. Virusscanner is ook niet moeilijk en voor bandbreedtebeperking kun je de FAQ Network Troubleshooting raadplegen.
Kortom; ga zelf eens wat proberen
Je kunt routen met software als ICS en Winroute en bij www.download.com kan je zát tools vinden om één en ander in de gaten te houden. Virusscanner is ook niet moeilijk en voor bandbreedtebeperking kun je de FAQ Network Troubleshooting raadplegen.
Kortom; ga zelf eens wat proberen
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()