Toon posts:

kvm switch - toetsenbord probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
een goedenavond,

ik heb een probleem met een sitecom kvm-switch met extra usb- aansluitingen. als ik mijn hoofdpc er op aansluit dan gaat mijn toetsenbord soms haperen als ik een game aan spelen ben. (heel erg vervelend, vooral als je in de lucht hangt met een helicopter :( )
Maar zodra ik mijn toetsenbord direct op me pc aansluit gaat alles wel goed. Dit is natuurlijk niet de bedoeling.

pc specs-
p4 2.8 800fsb
2x 512mb ddr dual channel
msi geforce fx 5700 ultra
creative audigy kaartje
muis mx500 logitech
toetsenbord 1 logitech, 1 compaq (met 2 geprobeerd dus)

help?

• Svennos86
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-04-2023
Allereerst sorry dat ik dit topic na meer dan een jaar omhoog schop hoor!!!

Maar ik heb precies hetzelfde probleem, maar dan met een Q-tec KVM Switch! alles werkt gewoon normaal, maar als ik bijvoorbeeld NFSU2 speel, en ik geef gas door continu pijltje naar boven in te douwen, valt ie soms weg. Pas als ik loslaat en weer opnieuw indruk gaat ie verder maar valt ie na paar seconden weer weg :(

is best vervelend bij drag races enzoo ;(

owja de switch:

Afbeeldingslocatie: http://www.gistron.com/img/producten/1103626623.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Svennos86 op 28-01-2005 11:33 ]

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Komt het niet door een toetsen combinatie waarmee je kan switchen? Ikzelf heb ook eens een KVM switch gehad die met de combinatie Ctrl-Ctrl-<nummertje> kon switchen tussen de aangesloten PC's, Tijdens gamen werd je dan helemaal gek omdat ik ook de Ctrl toets als FIRE toets gebruikte. Elke keer als ik 2 keer op de Ctrl toets ramde dacht de KVM dat hij moest gaan switchen totdat je voor de derde keer op de Ctrl toets ramde. Dat gaf elke keer een toetsenbord dat effe niet reageerde. Heel erg ierie! :X Gelukkig kon ik de toetsen combinatie veranderen naar wat anders.

• Svennos86
nee toetsencombo is scrolllock 2x indrukke en dan 1 of 2

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Roko schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 11:45:
Komt het niet door een toetsen combinatie waarmee je kan switchen? Ikzelf heb ook eens een KVM switch gehad die met de combinatie Ctrl-Ctrl-<nummertje> kon switchen tussen de aangesloten PC's, Tijdens gamen werd je dan helemaal gek omdat ik ook de Ctrl toets als FIRE toets gebruikte. Elke keer als ik 2 keer op de Ctrl toets ramde dacht de KVM dat hij moest gaan switchen totdat je voor de derde keer op de Ctrl toets ramde. Dat gaf elke keer een toetsenbord dat effe niet reageerde. Heel erg ierie! :X Gelukkig kon ik de toetsen combinatie veranderen naar wat anders.
Wegens dit verschijnsel dacht ik dus aan het volgende : Waarom niet zo'n KVM switch kopen die zo'n grote draaiknop als switch knop heeft ??

Komt er op neer dat je 20 € uitgeeft voor een wat minder design hebbend ding maar wel fatsoenlijk werkend :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Svennos86
ik heb daar alleen maar slechte reacties over gehad.. en zon automatische kan je ergens wegstoppen zonder dat je erbij hoeft...

enja het moet toch gewoon werken?

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

nero355 schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 11:53:
Wegens dit verschijnsel dacht ik dus aan het volgende : Waarom niet zo'n KVM switch kopen die zo'n grote draaiknop als switch knop heeft ??
Da's een mechanische switch. Die dingen zijn wel goedkoop maar werken beroerd. Ik heb er zelf eentje gehad en daarbij werd het toetsenbord of de muis (of beide) na het switchen vaak niet meer door het OS gezien.
Bij een PS/2 toetsenbord betekent dat dat je moet rebooten voordat het OS het toetsenbord weer ziet. En als je je keyboard en muis niet kunt gebruiken kun je zelfs niet netjes Windows afsluiten. En mechanische USB KVM switches bestaan volgens mij niet eens.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

/downtime/ schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 12:07:
Da's een mechanische switch. Die dingen zijn wel goedkoop maar werken beroerd. Ik heb er zelf eentje gehad en daarbij werd het toetsenbord of de muis (of beide) na het switchen vaak niet meer door het OS gezien.
Bij een PS/2 toetsenbord betekent dat dat je moet rebooten voordat het OS het toetsenbord weer ziet. En als je je keyboard en muis niet kunt gebruiken kun je zelfs niet netjes Windows afsluiten. En mechanische USB KVM switches bestaan volgens mij niet eens.
Ow.... dat wist ik niet... wat is dan wel een goeie KVM switch ?? En dan om het maar met voedingen te vergelijken : De Antec onder de KVM switches :D

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Svennos86
He, maar zal dit nou komen omdat het gewoon een gare kvm-switch is, of is dit een algemeen probleem? Ik zal vanmiddag eens proberen er een ander toetsenbord aan te hangen...

offtopic:
ik wil weer lekker kunnen racen ;(

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

nero355 schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 12:17:
Ow.... dat wist ik niet... wat is dan wel een goeie KVM switch ?? En dan om het maar met voedingen te vergelijken : De Antec onder de KVM switches :D
Wat betreft PS/2 KVM switches zijn de Belkin en Avocent (voorheen Cybex) switches goed en redelijk betaalbaar. Zelf heb ik een Belkin OmniView E 2-poorts switch die me goed bevalt.

Voor USB switches weet ik het niet.
Pagina: 1